KL CHRONICLE: Lagi Kemalangan di Tapak @MRTMalaysia, 1 Maut dan 1 Cedera

Friday, February 27, 2015

Lagi Kemalangan di Tapak @MRTMalaysia, 1 Maut dan 1 Cedera

Dua pekerja terlibat dalam kemalangan di tapak pembinaan Mass Rapid Transit (MRT) Semantan hari ini. – Gambar The Malaysian Insider, 27 Februari, 2015.

Seorang pekerja maut dan seorang lagi tercedera dalam kemalangan di tapak pembinaan Mass Rapid Transit (MRT) Semantan, di Kuala Lumpur hari ini.

Menurut Mass Rapid Transit Corporation (MRT Corp), seorang lagi pekerja, Rozlu Karim bagaimanapun terselamat daripada sebarang kecederaan. 



"Dalam kejadian pada pukul 1:20 tengahari itu, pekerja pekerja terbabit sedang memasang kerangka besi tetulang, apabila ikatan antara besi tersebut dan kerangka terputus. Besi-besi tersebut telah jatuh di atas pekerja pekerja terbabit.

"Tiga warga Bangladesh disahkan terlibat dalam kejadian tersebut. Seorang daripadanya, Rijaul Abdul Goni, 40 tahun, mati di tempat kejadian. Seorang lagi, Shanaullah, 37  tahun, tercedera dan dikejarkan ke Hospital Kuala Lumpur," kata Pengarah Komunikasi Strategik & PR MRT Corp Amir Mahmood Razak dalam satu kenyataan hari ini.

Menurut Amir, polis dan jabatan forensik tiba di tempat kejadian pada pukul 3:00 petang dan siasatan sudah pun dimulakan untuk menentukan punca kejadian.

“Jenazah Allahyarham Rijaul dihantar ke hospital untuk tujuan post-mortem. Ini akan menjelaskan punca kematian beliau, dan kami akan mengumumkan maklumat ini kelak," katanya. 

Semua kerja di kawasan V4 Portal Semantan telah ditangguhkan sehingga siasatan selesai.

Amir berkata, MRT Corp kesal dengan kejadian tersebut dan akan mengumumkan maklumat lanjut sekali lagi hari ini.

1 comment:

IBU HAYATI said...

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget