KL CHRONICLE: [Live] @mediaumno : GAMBAR - GAMBAR DI DATARAN MERDEKA

Thursday, August 30, 2012

[Live] @mediaumno : GAMBAR - GAMBAR DI DATARAN MERDEKA

Krew The Kuala Lumpur Chronicle yang kini berada di Dataran Merdeka amat gembira apabila mendapat sokongan rakyat terhadap program Pakatan Rakyat (PR) iaitu #janjdemokrasi ditolak oleh rakyat Malaysia tidak kira bangsa atau agama.

Walaupun perkataan 'janji demokrasi' itu baik sekali, tetapi perkara yang konon nya diperjuangkan oleh PR itu hanya retorik semata-mata. Ini kerana pada tahun 1957, pemimpin - pemimpin pada masa itu telah memperjuangkan hak dan kebebasan ini, bukan dengan keganasan tetapi dengan akal fikiran. Ini adalah sesuatu yang kita patut banggakan.

Mana mungkin kita tidak demokrasi? Jika tidak sudah pasti BN tidak akan tewas di mana mana negeri. Pada tahun 2008, kerana tidak menduga tertewas nya negeri Perak, Tan Sri Tajol Rosli, mantan MB ketika itu terkejut sehingga tidak keluar dari kediaman rasmi MB hampir beberapa jam selepas keputusan PRU diumumkan. He just did not know what hit him.

Kembali kepada peristiwa malam ini, Maria Chin dan Hishamuddin Rais pastinya kecewa kerana objektif mereka untuk mengacau bilaukan sambutan Merdeka kita telah gagal sama sekali. Kami mengucapkan tahniah kepada rakyat Malaysia kerana tidak terikut dengan rentak orang seperti mereka ini.

sebelum kami lupa. Happy Birthday Malaysia!


Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

3 comments:

Anonymous said...

Tak sekolah ke? Buta mata ke buta perut? Tapi yang sebenarnya aku rasa kau ini PUKIMAK! Kih, kih, kih

Anonymous said...


Menidakkan yang ya....

Anonymous said...

Apasal tak amik gambar kat muzium negara bro? Kat sana betul2 lengang....

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget