KL CHRONICLE: Bangsa Lain Ketawa Sahaja Melihat Orang Melayu

Monday, May 11, 2020

Bangsa Lain Ketawa Sahaja Melihat Orang Melayu


1. Umum ketahui bahawa baru - baru ini Orang Melayu marah sungguh dengan Jakel apabila ada satu komen yang dimuatnaik oleh Muzaffar Jakel di media sosial mengguris hati dan perasaan orang Melayu.

2. Menyedari perkara ini, tidak sampai 48 jam, Pengarah Urusan Kumpulan Jakel, Mohamed Faroz Mohamed Jakel memohon maaf secara terbuka kepada rakyat Malaysia atas kenyataan adiknya.


3. Tapi apa orang Melayu kita buat? Orang Melayu kita pula mulakan gerakan untuk boikot Jakel konon - nya sebab Muzaffar ni dah menghina orang Melayu.

4. Hello kawan - kawan, aku nak bagitau korang, korang pergi boikot Jakel ni akhirnya tahu tak apa akan jadi?Pertama sekali orang Bukan Melayu ketawa saja tengok Orang Melayu kita ni touching gila. Orang dah minta maaf, merayu semua tapi kita ni masih jual mahal & ego.

5. Kedua, bila Jakel tak dapat buat jualan, pendapatan Jakel akan berkurang dan akhirnya Jakel terpaksa buang orang. Kau tahu bangsa mana paling ramai kerja di Jakel? Ya orang Melayu islam lah paling ramai kerja di Jakel.

6. Bila orang Melayu paling ramai jadi penggangur, korang rasa siapa nak tolong kita? Nak harap puak - puak mata sepet tu untuk tolong kita? Memang takkan lah.. dia akan tolong bangsa dia sahaja.

7. Last - last orang Melayu lah yang rugi sebab ego sendiri. Jadi aku nasihatkan kita buang yang keruh dan ambil yang jernih. Sudah-sudah lah guys. Sekarang pun bulan Ramadhan, kita buang yang keruh, ambil yang jernih ok?

😀

2 comments:

Anonymous said...

Msg dia boleh kutuk melayu pas tu mintak maap settle,kutuk lg mntk maap settle..org2 yg mcm ko lah x settle2 lg masalah ni..melayu plak yg salah kalo bersuara

Anonymous said...

MY OWN PARTY REJECT REJECT ME
KAU PRESIDEN APASAL KO IKUT SKLI
LEGEN PUN BODOH IKUT KATA AHLI KIKI
PADAN LAH MUKO HAAH TEPOK SATU KALI


POLITIKUS HAMPEH BOLE BRAMBOSS..!!

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget