KL CHRONICLE: Anda minat main game FIFA20 ? Baca sini untuk menang RM 5000!

Tuesday, April 14, 2020

Anda minat main game FIFA20 ? Baca sini untuk menang RM 5000!



Siri kedua cabaran esport My Game On Stay At Home akan diadakan tidak lama lagi selepas kejayaan siri pertamanya baru-baru ini.


Kejohanan anjuran bersama Persatuan Esports Kuala Lumpur (ESKL), Majlis Sukan Wilayah Persekutuan, Gamesbond dan Living Mind itu turut disokong Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) dan Menteri Wilayah Persekutuan Tan Sri Annuar Musa selaku penaung.Presiden ESKL Hisham Darus berkata kejohanan FIFA20 kategori konsol itu dijangka dapat menarik penyertaan antara 500 hingga 1,000 peserta dengan yuran pendaftaran sebanyak RM10.






"Bagi mengelakkan orang ramai terutama anak muda ke sana, ke sini, kejohanan ini diharapkan mampu mengisi masa terluang peminat esports terutamanya FIFA20.



"Ini salah satu langkah untuk membantu kerajaan yang menggesa orang khususnya belia agar duduk di rumah sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sekali gus memutuskan rantaian COVID-19," katanya dalam satu kenyataan.


Hisham berkata kejohanan FIFA20 adalah kesinambungan daripada penganjuran Mobile Legends: Bang Bang (MLBB) dan PlayerUnknown's Battlegrounds (PUBG) Mobile oleh Kementerian Belia dan Sukan (KBS) bersama Persatuan Sukan Eletronik Malaysia (ESM) yang dilancarkan baru-baru ini.

Selain hadiah terkumpul bernilai RM5,000, kejohanan yang boleh ditonton secara langsung di laman media sosial Gamesbond dan ESKL itu, turut menawarkan hadiah barangan eksklusif FAM dan tiket masuk ke Menara Kuala Lumpur.

Sebarang pertanyaan boleh menghubungi Gamesbond di talian +6013 281 3963 dan +6012 517 9320 atau emel ke gamesbond.kd@gmail.com.

-- BERNAMA

6 comments:

Anonymous said...

bagus main game dlm rumah. jangan keluar just duduk di rumah. kita boleh cegah virus ini. ini semua salah kerajaan PH kerna lambat bertindak di awal kes tempoh hari 🎯🎲🤹🧼️🛀😷💪

Anonymous said...

Allow me to give an opinion on the new's National Civics Bureau or Biro Tatanegara (BTN) to be reopened.
Before that, I understand it is based on the bad experiences of some individuals in BTN courses. But for the nation, we need BTN to promote a better Malaysia to all Malaysian.
Many years back, I used to be posted to BTN headquarters. I was not even a trainer or facilitator then when I was involved with BTN camp. yesss Hidup BTN

Anonymous said...

Ini walaun PH yang dakwa asset negara kena jual... sumber Blog Kerengge

Tak sampai 2 bulan, kerajaan PN dah jual aset negara... Fakta ada kew..!?

“Eh tak sampai 2 bulan, kerajaan dah mula jual aset negara?” Itulah komen yang dibuat terhadap tindakan kerajaan melalui Khazanah yang dilaporkan akan menjual 74 juta sahamnya dalam Tenaga Nasional Berhad (TNB).

Menurut laporan media, Khazanah yang dipengerusikan oleh Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menjual 1.45% sahamnya dalam TNB dengan harga RM1.17 bilion... alahaii batu api..!!

“Rupanya ini trend standard BN. Tahun 2015 dan tahun 2016 pun sama.

“Bolehlah penyokong MN (Muafakat Nasional) teruskan meratib ‘jual aset negara, ini semua salah DAP,” tulis Liyana Marzuki, bekas pegawai kanan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) melalui Facebook beliau... betui ka nihh..!!?

Pada Walaun Unta Telo Labuh Otai Reformasi

Kalau Khazanah jual suma saham kat TNB atau TNB jual saham kat Khazanah apa yang jual assets negara nya....!?

Kedua dua entity itu adalah GLC Kerajaan Malaysia , tang mana jual negara wahai walaun unta otai tolo labuh...!? Ini lah kalau bahana otak asyik guling guling atas jalan raya bengap... PH dolu jual IHH yang sepanjang tahun untung pada syarikat Singapork dengan harga bawah nilai itu baru jual essets negara... nak contoh lain bersepah wahai walaun otai tolo labuh...!!! No Brain...!!! Baru 1 hari puasa dah jadi batu api...


No Brain...!! kikiki..

Anonymous said...

saya bukan ahli politik ebit liew , mlm tadi Tun dan Tok Wan pun bagi taskirah dakwah di Berita TV 3 siap peesan lagi... wahhhh sentap kot pasal pegawai boboi yg sentap kepanasan. Bab mcm ni org mula menyampah dengan Boboi.. kalah kan terus boboi...!

Anonymous said...

daripada kita dengar Kiat Siang, Bang Non, Kalit Samat meroyan, lebih baik kita main game dgn anak2 di rumah masa PKP ini. 😁

Anonymous said...

Baca luahan Bang Non ini. Kesian woo, aku sampai nangis2 berjurai ayor mata.. ha ha hi hi

https://www.bharian.com.my/berita/politik/2020/04/683173/anwar-kecewa-jika-tidak-menjadi-pm

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget