KL CHRONICLE: Adik Lim Guan Eng dilantik Senator, kau ada?

Monday, August 27, 2018

Adik Lim Guan Eng dilantik Senator, kau ada?


Hebat betul permainan DAP apabila adik kandung kepada Menteri Kewangan Lim Guan Eng dan anak kepada Lim Kit Siang, Lim Hui Ying, antara 12 orang mengangkat sumpah sebagai senator baharu di Dewan Negara, hari ini.


Upacara angkat sumpah dijalankan di hadapan Yang Dipertua Dewan Negara, Tan Sri V S Vigneswaran.

Senator berkenaan adalah 11 orang wakil Pakatan Harapan (HARAPAN) dan seorang daripada Parti Warisan Sabah (WARISAN).


Hui Ying juga adalah Setiausaha DAP Pulau Pinang.

Tiga lagi wakil DAP yang mengangkat sumpah adalah Ahli Jawatankuasa DAP Perak, Nga Hock Cheh; Setiausaha DAP Sarawak, Alan Ling dan Pengarah Pendidikan DAP Sabah, Adrian Banie Lasimbang.

Senator baru daripada PKR termasuk bekas anggota parlimen Balik Pulau, Yusmadi Yusoff; Setiausaha Jawatankuasa Pilihan Raya PKR, Ismail Yusof; Ketua Cabang PKR Bera, Monalan Mohamad dan bekas Ahli Parlimen Lumut, Mohamad Imran Abd Hamid.

Sementara itu, wakil Parti Amanah Negara (AMANAH) yang mengangkat sumpah adalah Ahli Jawatankuasa Pusat parti, Raj Munni Sabu yang dilantik atas lantikan Yang di-Pertuan Agong.

Seorang lagi wakil AMANAH adalah Naib Presidennya, Husam Musa.

Bagaimanapun, Husam tidak hadir pada majlis mengangkat sumpah hari ini kerana sedang menunaikan haji.

Beliau dijadual mengangkat sumpah pada satu tarikh yang ditetapkan kemudian.

Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Terengganu, Datuk Razali Idris dan Ketua PPBM Bahagian Gelang Patah, Nasir Hashim mewakili parti itu turut mengangkat sumpah.

Turut mengangkat sumpah peguam kanan, Theodore Douglas Lind.


21 comments:

Anonymous said...

Masa umno tuduh mcm mcm.. ni Allah tunjukkan kroni terhebat dlm sejarah kerajaan terbaru malaysia baru. Jgn risau semua penganut ph dah jd pekak dan bisu. Semua dihalalkan dan dibenarkan.

Rakyat ada sst 1 sept.
Kah kah kah.

Anonymous said...

Bantuan rakyat mansuh, segala benda naik. Janji digula gula.
Ada turun gula 10 sen.
Kaaaahhhhhhhhhhh....

Br1m beribu melayang.
Gula dpt 10 sen pulang modal.
Kah kah kah.

Anonymous said...

Certot hari ini.
Perjuangan dap menjelang hari merdeka. Adik gone end bergaji beribu. Rakyat dpt 10 sen je.
KAH KAH KAH

Anonymous said...

Jom semua kita boikot kedai2 dan produk2 dap dan hindraf, ayuh majukan produk2 Muslim, anda mampu mengubahnya!

Anonymous said...

PH Madey Bapak Penipu

Dalam konon duit takde nak kasi rakyat BRIM, konon BN manjakan orang susah..
sekali lagi madey buat kerja bangang..
LAMBAKKAN subsidi secara pukal.. subsidi GULA..siapa yang UNTUNG sekarang?
Berapakah kos subsidi yang dibelanjakan PH Madey untuk tujuan ini?

Kita rakyat biasa guna gula banyak mana sebulan? cuba kira?

Orang miskin guna gula satu tan ke sebulan?

Oleh itu siapa yang untung?

setakat kurang 10 sen, dua paket sebulan untung 20 sen?

Itu sahaja kita dapat? Sedangkan yang beribu ditarik balik, kemudahan dibatalkan?

Apakah rakyat sedar GAME tipu helah ini?

Tapi siapa yang paling untung sebenarnya dengan subsidi pukal gula ketika ini?

Peniaga atau pengilang makanan atau perompak guna seludup? Atau semua mereka?

Ini kah cara Madey Kepala Perompak 'manjakan' rakyat? atau manjakan kroni dan penyeludup hasil negara?

Apakah ianya selari dalam amalan hidup sehat?
atau ia satu HELAH amalan PM perompak.. dalam membayar HABUAN kepada kroni stake holder politik semasa PRU14?

mengkayakan kroni melalui subsidi pukal!

Siapa yang akan untung??

Semestinya pengilang dan kedai makanan..

cukai SST pulak kutip tak telus.. lagi sekali untung..

apakah harga makanan dijamin turun lepas harga gula turun? atau akan naik lagi?

3 kali untung sudahnya.

jangan jadi bodohlah..tiada mana2 peniaga akan turunkan harga lagi ketika ini..

inilah cara MADEY memanjakan kroninya..kumpulan kumpulan PEROMPAK yang menaja politiknya..
bentuk habuan yang tak mudah dikesan..

kos gula turun harga barang naik..sst cukai kutip separuh..rakyat merana!

horeeyy.. kena kencinn semua.. dek atok perompak!!

Anonymous said...

Hebat hebatttttttt.. cukriiiii cukriiii mana tangisan air mata yg ko pamer kat rakyat. Utk najib je utk org umno je. Terowong apa cerita. Zuhuddddddd bersihhhh amanahhhh cat. Adik dah jd senator, kes terowong kes rumah tekde kolam kes manggis ditelan bumi.

Anonymous said...

Ingat tu rakyat anda semua pemalas bila dpt br1m. Br1m tu rasuah tau. Jgn asik nak tongkat aje. Berniagalah seperti anak anak madey yg tdk pernah diberi tongkat oleh sesape pun baru boleh jd kaya. Lihat kroni madey, mana pernah diberi tongkat. Mereka semua dah terkenal sebagai ahli perniagaan tersohor di dunia yg berdiri atas kaki sendiri. Ada ka manusia berdiri atas kaki org?

Berniagalah seperti sahabat sahabat dap, kaum keluarga dap, teman baik pkr, teman baik bersatu, teman baik amanah. Mereka tdk pernah diberi tongkat oleh kerajaan.

Lagipun apala sgt br1m tu kannn.. pengundi ph kata tu dedak je. Tu yg berduyun duyun anak balik kg suruh emak bapak jgn ambik dedak. Anak tu dah bertekad tak kan ambik dedak, hina dedak tu. Mereka akan berjuang tanpa tongkat melihat cth pemimpin kesayangan mereka.

Cyber trooper ph dpt dedak 3ribu sbln. Bkn dedak, gaji?
KAH KAH KAH.

Anonymous said...

Menteri tak reti kira hutang. Adik dilantik senator.
Cukurrrrrrr dipilih rakyat.

Anonymous said...

Menteri tak tau beza titik. Titik pepuluhan ke titik peluh. Hahaha Adik dilantik jd senator.
Cukurrrrrrr diundi rakyat.

Anonymous said...

Menteri asik korek file 1mdb. Pung pang pung pang nak bagi rakyat kisah terkini. Hari hari sidang media. Ternganga rakyat dpn tv. Akhir akhir kisah takde kaitan. Adik dilantik senator.
Cukurrrrr malaysia memilih.

Anonymous said...

Madeykutty pun dh senyap soal nepotism dlm pee.eh sebab dia sendiri pun ade boboi jd embi di kedah. Nak letak jd menteri persekutuan nmpk boboi bodoh sgt.

Klu madey dlm umno dulu bukan main marah dgn pembangkang waktu tu kerana mengamalkan nepotism, kini kena pada batang idung besar sendiri.

Klu ditanya isu ni pd madeykutty pasti pelbagai alasan keling tu akan beri, eg. TAk SALAH, KITA IKUT MERIT, DIA LAYAK. Pala but buat keling madey...

Anonymous said...

Ada sesape dah tengok si mamat ni bersalam dgn adiknya di atas perlantikan sebagai senator. Peerrghhh ucapan tahniah senyum lebar bergambar.

Rakyat memilih ko ado?

Ni kalau berlaku kat umno bn abih disumpah seranah siang mlm 24jam. Jasa dap byk kat madey.

Anonymous said...

Dah dgr tokong berucap br1m akan diteruskan. 2ribu. Takde masalah diteruskan. Adik dah dilantik senator.
Cukurrrrr madey memilih.

Rakyat ko ado br1m?

Anonymous said...

Untung walau ada kes rasuah jd menteri. Adik pulak jd senator. Ayah jd ap. Bini urus perniagaan. Teringat dap dan pengikut melalak suruh org umno letak jawatan kalau ada kes mahkamah.
Perjanjian ph memilih.

Anonymous said...

Cukuurrrr, menteri kewangan lbh besar jawatannye dr perdana menteri kerana bapakku control satu mesia termasuk PM. Ko ado?

Anonymous said...

Penganut ph ni bkn senyap bkn dah pekak dan bisu. Sebahagian dah termalu. Termalu dgn kwn jiran org kg kaum kerabat. Termalu dikencing hari hari. Dr jauh dah bau hancing. Tu yg menghilang dlm wasap. Tak balik kg. Tak hubungi kwn kalau tak dulu hari hari berkempen. Alasan sibuk padahal dia la tukang kempen.

Yg sebahagian lagi dah takde tempat nak disembur. Dulu hina tv3 tv1. Puja awani konon melapur yg benar. Awani merakyat pi jumpa rakyat. SARA HIDUP BEBAN HIDUP 24 JAM. Ni semua dah dikuasai. Tak layan cerita beban hidup. Cerita basi. Takde tempat lagi nak diselit MALAYSIA MEMILIH dlm awani. Menganga la kau dgn hidup kau tu.

Yg sama sama bawak fitnah tu sila la kira berapa byklah yg dah disalurkan dlm wasap. Berapa ribu yg percaya. Berapa ribu pulak yg edar ke org lain. Memanjang fitnah tu. Bonus.

Anonymous said...

Untung adun selangor. Nak suruh rajin pi bersidang elaun nak naik katanya 500 hengget je sehari. Bagi tongkat 500 hengget je suruh rajin.

Ko ado? Tongkat dah ditarik. Ado tongkat baru. Tongkat gula gula 20sen. Kah kah kah.

Anonymous said...

Sabar laa...ros jkkencing marah ckp psal eguana eng..tohkong dia tew

Anonymous said...



sedih aku nasib yang melanda kita.. dek kerana fitnah jahat madey dan ph laknatullah.

PM sebenar semulia Najib Razak jadi lauk fitnah mereka.. dialah yang duk bantuk rakyat.. habis semuanya.

macia penyokong ph yang tak henti henti main fitnah sampai skrg di youtube tweeter fb, apakah yang ada dalam hati perut mereka?
biar Allah tunjuk dan hancurkan kamu semua. kerana kamu semua kami terima bala.

betapa lambatnya lagi untuk tunggu 5 tahun.

5 tahun pula mesti mereka akan lakukan penipuan PRU. Sebab merekalah yang suka mainkan isu undi hantu undi tipu etc. jadi idea menipu telah tersemat dalam operasi mereka

sama seperti menipu janji. terang2 tipu menifesto tapi mana dia penyokong mereka skrg?

bisu senyap.. boleh lagi mengutuk Najib/ BN?

Ya Allah bantulah kami yang tidak mengundi pakatan celaka!

Amin

Anonymous said...

PAKATOON & KRONISME BERPISAH TIADA.

Anonymous said...

Menjadi milyuner/milyarder adalah mudah, bisa diwujudkan hanya dengan bekerja dari rumah, dan dapat diraih dalam tempo yang singkat.

Anda mau tahu caranya?

Artikel pada blog ini menjelaskan secara menyeluruh dari A s/d Z tentang cara bagaimana untuk memperoleh kebebasan finansial secara mudah, sederhana dan dapat ditempuh dalam waktu yang sangat singkat. Informasi selengkapnya, silahkan kunjungi alamat berikut: https://bit.ly/2MY8AAJ

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget