KL CHRONICLE: @WeeKaSiongMP : Pakatan "ciplak" polisi BN dalam Bajet Alternatif #Bajet2018 #MCA

Friday, October 27, 2017

@WeeKaSiongMP : Pakatan "ciplak" polisi BN dalam Bajet Alternatif #Bajet2018 #MCA


Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Ir. Wee Ka Siong hari ini membidas Pakatan Harapan yang dengan jelas telah ciplak polisi kerajaan Barisan Nasional dalam Bajet Alternatif mereka yang baru dikeluarkan dua hari lepas. Lebih mengejutkan, menurut Datuk Seri Dr. Ir. Wee Ka Siong, Bajet Alternatif PH juga mempunyai banyak kesilapan fakta sehingga menjadikan bajet tersebut tiada kredibiliti dan tidak boleh dipercayai.

Memetik kata - kata Datuk Seri Dr. Ir. Wee Ka Siong;



In the 11th Malaysia Plan, the Government announced an allocation of RM300mil for the development of Chinese new villages, which translates to RM60mil per year. Pakatan is just copying what Barisan is doing.

They said the BN government had given RM20 million a year. Under the 11th Malaysia Plan, it was already mentioned that RM300 million had been allocated for infrastructure upgrading. Divided by five years, the amount is RM60 million a year

Bagi kami di #KLChronicle, pendedahan yang dibuat oleh Datuk Seri Dr. Ir. Wee Ka Siong ini membuktikan bahwa mereka yang membuat Bajet Alternatif PH tidak betul - betul membuat kajian yang terperinci tetapi lebih kepada copy & paste sahaja polisi - polisi lama kerajaan BN. Ini secara jelas membuktikan mereka tidak serius mahu mentadbir negara tetapi hanya mahu meraih sokongan rakyat. 

Persoalanya sekarang, adakah rakyat Malaysia mahu menggadaikan masa depan negara dengan memberi peluang kepada pihak pembangkang untuk mentadbir negara?

Yakinlah jika mereka mentadbir negara sesungguh-nya kita akan menjadi seperti Venezuala yang telah memperkenalkan ekonomi yang populis beberapa tahun lepas tetapi kini rakyat mereka sengsara sehingga harga barangan runcit seperti telur, ikan dan sebagainya berharga puluhan dollar. Adakah ini yang kita mahu?

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget