KL CHRONICLE: MCA sambut baik #Bajet2018, hampir RM 125 juta khas untuk masyarakat Cina

Sunday, October 29, 2017

MCA sambut baik #Bajet2018, hampir RM 125 juta khas untuk masyarakat Cina



Malaysia Chinese Association (MCA), parti politik masyarakat Cina yang terbesar di Malaysia menyambut baik pengumuman bajet 2018 yang diumumkan oleh Yang Amat Berhormat Perdana Menteri Datuk Seri Haji Najib Bin Tun Abdul Razak. 


Antara pengumunan kerajaan yang spesifik kepada masyarakat Cina adalah apabila YAB PM mengumumkan bajet sebanyak RM 50 juta kepada sekolah Cina dan RM 75 juta khas untuk pembangunan dan baik pulih Kampung Baru Cina di seluruh negara. 

Bagi kami di #KLChronicle, ini membuktikan kerajaan BN tidak pernah mengabaikan masyarakat Cina di negara ini seperti yang dituduh oleh diktator DAP Lim Kit Siang dan anak beliau Lim Guan Eng. Kerajaan BN dibawah pentadbiran YAB Perdana Menteri sentiasa mengambil berat akan permasalahan dan kemahuan rakyat Malaysia yang berbilang kaum, agama dan bangsa. 

Memetik kata - kata Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai:

“We will continue to develop SJK (C) to nurture the nation’s human resources and talents.

“In fact, all school streams are given allocations every year, proving that the Budget has always been inclusive,”

Oleh itu, pesanan kami kepada masyarakat Cina, yakin lah bahawa kerajaan BN memang menjaga kebajikan masyarakat Cina dan mereka (masyarakat Cina) tidak pernah sesekali diabaikan. Malah MCA have done a very good job in being the voice of the Chinese community and as always bringing those voices to be heard by the government. 

Marilah kita jadikan PRU - 14 ini sebagai satu opportunity untuk masyarakat Cina kembali kepada kerajaan BN dan kita sama - sama membina negara mencapai #TN50 demi anak cucu kita. 


No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget