KL CHRONICLE: (Video) Che Det nak buka syarikat kereta baru? Nurul Izzah pun gelakkan dia.. Ha Ha

Tuesday, September 5, 2017

(Video) Che Det nak buka syarikat kereta baru? Nurul Izzah pun gelakkan dia.. Ha Ha


Kesian Top Dog Pakatan Harapan. Setelah DRB - HICOM milik Tan Sri Syed Mokhtar Al - Bukhary menjual pegangan mereka dalam PROTON kepada syarikat Geely dari China, Che Det nampaknya ingin membuka lagi satu syarikat kereta Nasional baru untuk negara kita jika Pakatan Harapan menang pada PRU - 14 yang akan datang. Namun yang lucunya, Nurul Izzah yang mendengar cadangan ini pun ketawa dengan rancangan Che Det. Agak - agak kenapa? 




Persoalanya mudah sahaja. Nurul Izzah dan pemimpin Pakatan Pembangkang yang lain pun tidak percaya dengan strategi dan "business acumen" Che Det. Sepanjang tempoh pemerintahan dia, macam - macam skandal berlaku seperti bankrap nya syarikat PERWAJA, bail - out Syarikat Perkapalan Nasional, hancurnya Bank Bumiputera Malaysia Berhad (BBMB) dan bermacam - macam lagi. Sekarang nak buat pula syarikat kereta kedua ganti PROTON?

Oh god save us all!

3 comments:

Anonymous said...

dulu pon ramai yang ketawakan orang tua ni nak buat putrajaya, cyberjaya last last yang ketawakan dia tu juga yang berampas nak duk putrajaya ada yang taknak lepas jawatan pun ada .. KAH KAH KAH

Anonymous said...

Yg tak nak lepas kan kuasa 22 tahun macam maddey atau yg tak nak lepas kuasa 60 tahun macam kit siang cilaka?

Anonymous said...

Dulu yg kerawakan org tua tu ketika nak buat Putrajaya adalah puak2 dapigs.
Skrg dapigs jugak lah yg kemaruk nak pindah ke Putrajaya. Fitnah dan hasutan dijadikan amalan harian. Matlamat menghalalkan cara.

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget