KL CHRONICLE: Lim Kit Siang kini lari dari Gelang Patah, mana janji untuk berkhidmat kepada rakyat? #Negaraku #Malaysia #MCA #DemiRakyat

Thursday, August 10, 2017

Lim Kit Siang kini lari dari Gelang Patah, mana janji untuk berkhidmat kepada rakyat? #Negaraku #Malaysia #MCA #DemiRakyat


Menyedari bahawa penduduk Gelang Patah kini sudah menolak beliau sebagai seorang wakil rakyat di kawasan tersebut, Top Dog DAP Lim Kit Siang kini dilihat sekali lagi 'cabut' ke kawasan Parlimen lain untuk menipu rakyat pada Pilihan Raya Umum (PRU) yang akan datang.




Ini merupakan modus operandi "standard" Lim Kit Siang dari mula beliau menjadi wakil rakyat. Jika dilihat dari perjalanan politik beliau, beliau sudah menjadi ahli parlimen di hampir 5 kawasan dimana setiap PRU beliau bertukar tempat kerana tidak dapat menjalankan tanggungjawab dengan baik. 


Ini berbeza dengan Barisan Nasional. Sebagai contoh MCA secara konsisten berkhidmat untuk rakyat di semua kawasan tidak kira sama ada mereka menang atau pun kalah. Ini merupakan prinsip BN dimana BN berkhidmat untuk rakyat bukan mengambil kesempatan terhadap rakyat seperti yang dilakukan oleh DAP dan Lim Kit Siang. 


Persoalanya sekarang, adakah rakyat Pulau Pinang terutamanya pengundi Parlimen Tanjung akan membenarkan diri mereka diperbodohkan oleh DAP dan Lim Kit Siang? Bagi kami di #KLChronicle, jika pengundi Tanjung memberi sokongan kepada Lim Kit Siang pada PRU akan datang memang terbukti bahawa mereka ini bodoh - bodoh belaka. 

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget