KL CHRONICLE: Pasca #PRU13 : Kini @teresakok Berkeras Mahu 4 Jawatan EXCO Selangor Untuk ADUN Cina @dapmalaysia #Manifestobukanjanji #TolakPR #BNBagus #PRU13 #GE13

Wednesday, May 22, 2013

Pasca #PRU13 : Kini @teresakok Berkeras Mahu 4 Jawatan EXCO Selangor Untuk ADUN Cina @dapmalaysia #Manifestobukanjanji #TolakPR #BNBagus #PRU13 #GE13


Selangor DAP chief Teresa Kok said her party is standing firm with its decision to seek four seats in the Selangor state executive council, and hinted that all four nominees are Chinese, Sin Chew Daily reported.


The daily quoted her as saying that she has submitted the four names to Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, and that the party has no alternative plan at the moment.
 
“If there is any change, we need to sit down and discuss with (the other two parties in Pakatan Rakyat). For now DAP maintains its stand; we have to wait until the MB returns from Germany on Friday for further discussions,” she was quoted as saying.
 
DAP secretary-general Lim Guan Eng had earlier announced that Sungai Pinang state assembly member Datuk Teng Chang Khim and Seri Kembangan state assembly member Ean Yong Hian Wah will be recommended for the Selangor exco posts.
 
The other DAP assembly members in the state are Ng Suee Lim (Sekinchan), Lau Weng San (Kampung Tunku), Hannah Yeoh (Subang Jaya), Lee Kee Hiong (Kuala Kubu Baru) and V. Ganabatirau (Kota Alam Shah).
 
The Chinese press had speculated that Ganabatirau stands a good chance of being chosen, but  Sin Chewtoday said that Kok has given an indication that all four DAP nominees are Chinese.
 
If DAP secures four exco posts, then PKR’s Bukit Lanjan state assembly member Elizabeth Wong will be dropped from the line-up.

1 comment:

Anonymous said...

Semasa saya menjadi penyokong bodoh dan buta tuli PKR dulu, saya ada berjumpa dalang ini. Dia bercakap dengan saya penuh biadap, nampak sangat benci orang Melayu! Lepas itu, dia cakap bahawa dia sering ke Jerman, sekarang MB S'ngor itupun di Jerman. Apa tujuan mereka dan kerajaan Jerman ini ya? Bahkan saya ada mengadu pada KDN tak alma dahulu, tentang kemungkinan Bruno Manser Foundation (BMF - yang berpusat di Basel Switzerland, di sempadan Jerman dan ramai bangsa Jerman di sana)yang ditaja dan diterajui German Intelligence. Kerana semasa saya juga bodoh menyokong BMF itu, saya ada terjumpa pegawai BMF Jerman yang sangat berahsia, dan BMF yang berpusat di Miri itu, menghasut orang Penan dan Bumiputera lain yang miskin, untuk membenci Melayu/UMNO dan Islam. Termasuk dengan mendermakan wang dan beras. Mereka juga menghasut anak muda bangsa Bumiputera miskin ini, yang telah belajar untuk tidak bekerja dengan kerajaan termasuk menjadi guru. Dan juga penjajah NGO barat ini juga disyakki mencuri warisan hutan untuk bioteknoloji dan mengkaji logisik Mlaysia untuk mencari minyak-gas.

Makcik Tempurung.

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget