KL CHRONICLE: Pulau Pinang Semakin Menjunam Di Bawah @cmlimguaneng & DAP #GE13 #PRU13 #1Malaysia #TolakPR #UbahPenang #manifestobukanjanji

Friday, March 29, 2013

Pulau Pinang Semakin Menjunam Di Bawah @cmlimguaneng & DAP #GE13 #PRU13 #1Malaysia #TolakPR #UbahPenang #manifestobukanjanji

Setelah lima tahun DAP mentadbir Pulau Pinang berikut adalah keadaan yang telah terjadi :

1. keadaan sosioekonomi di Pulau Pinang bertambah teruk dimana peratus orang melayu makin ramai tinggalkan kawasan Pulau kerana kos hidup yang tinggi.

2. Kesesakan lalulintas yang semakin kronik.

3. Pembangunan hartanah mewah yang mengabaikan keperluan rakyat berpendapatan rendah. Keadaan ini menyebabkan peratus orang Melayu yang mempunyai rumah sendiri di Pulau Pinang tidak sampai 10%.

4. Keadaan ekonomi yang mengalami defisit yang berkali ganda sejak 2009.

Paling teruk, sekarang @cmlimguaneng ingin membina terowong bawah laut yang berharga RM 6.8 Billion, dimana rakyat Pulau Pinang dikehendaki membayar tol selama 30 tahun. Seingat penulis pembangkang dalam manifesto #PRU13 berjanji untuk hapuskan tol tetapi kini mahu pula bebankan rakyat dengan tol selama 30 tahun. Bukankah ini satu penipuan yang sangat kurang ajar?

Selain itu, pengerusi Consumer Association of Penang (CAP) dihina dengan begitu teruk hanya semata - mata beliau menentang pembinaan terowong ini yang akan merosokkan eco system, alam sekitar dan membebankan rakyat. Sebab itu beliau dipanggil penyokong BN. Ape punya bangang ketua menteri. Jika x sokong polisi beliau dipanggil penyokong BN. Nasib baik lah PM kita Najib Razak x macam tu.

Lagi korang nak undi DAP pada PRU akan datang?

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget