KL CHRONICLE: Sebab Mengapa Ahli Parlimen Batu Praba Wajib Letak Jawatan

Monday, November 19, 2018

Sebab Mengapa Ahli Parlimen Batu Praba Wajib Letak Jawatan


Hari ini kami di #KLChronicle telah mendapat beberapa maklumat melibatkan Ahli Parlimen Batu, P. Prabakaran dimana beliau nampaknya langsung tidak kompeten dalam menjalankan tugas sebagai Ahli Parlimen di kawasan beliau. Mungkin ramai yang tertanya siapakah P. Prabakaran ini dan apakah CV mahupun Background beliau. Oleh itu kami di #KLChronicle berbesar hati ingin berkongsi dengan pembaca kami maklumat ini.

Siapa P. Prabakaran


Ahli Parlimen termuda, P. Prabakaran merupakan Ahli Parlimen termuda di negara ini dengan hanya berumur 22 tahun.  Prabakaran, mahasiswa Ijazah Sarjana Muda Undang-Undang di sebuah institusi pengajian tinggi swasta (IPTS). Kami juga tidak pasti sama ada beliau mempunyai apa - apa pengalaman bekerja sebelum menjadi Ahli Parlimen namun melihat bahawa usia beliau hanya 22 tahun, apa pendapat pembaca?

Isu dan sebab mengapa Praba harus letak jawatan

* Pada 8 nov 2018 hampir 62 NGO telah mengadakan demonstrasi di depan DBKL membantah kelulusan pembinaan pusat penyembelihan ayam terbesar di selayang.

* Tuntutan 62 NGO ini hanyalah mahu tapak ini ditukarkan lokasinya bg mengelakkkan sebarang masalah besar yg boleh berlaku


* Selepas beberapa hari demonstrasi Ahli Parlimen Batu iaitu Prabakaran mengeluarkan kenyataan dlm ohmedia

* Beliau berkata tidak salah untuk dibina pusat penyembelihan halal di bina di selayang


* Jelas Prabakaran tak faham isu dan malas untuk melihat keseluruhan isu. Rakyat hanya minta pusat itu DIPINDAHKAN ke kawasan lain dan bukannya cerita pasal halal.

* Untuk pengetahuan Prabakaran jika pusat ini dibina maka banyak masalah akan timbul

Antara masalah yang timbul jika suara rakyat tidak diberi perhatian

1 ) Risiko ancaman kepada nyawa akibat serangan viral selsema burung

2) pembiakan lalat dan langau serta bau busuk yg sukar di bendung akan menyebabkan pencemaran udara mengundang pelbagai penyakit dan menjejaskan kesihatan

3) kesesakan trafik akan bertambah kritikal dgn kehadiran lori-lori membawa ayam hidup masuk dan membawa ayam yg diproses keluar sepanjang masa

4) ketiadaan kawasan pakir yg dikhaskan menyebabkan kesesakan trafik

5) Risiko peningkatan kadar kemalangan jalanraya akibat kehadiran berpuluh-puluh lori sepanjang masa

6 ) Tidak sesuai sebab kawasan adalah berkepadatan penduduk tinggi

7 ) Pertambatan pendatang asing yang akan meningkatkan masalah gejala sosial dan ekonomi

Akhir sekali sepatutnya sebarang pembinaan pusat penyembelihan haruslah berada dalam radius 10km jauh dpd kwsn penduduk

Konklusi


Konklusinya, terbukti Ahli Parlimen Batu, P Prabakaran ini seorang yang tidak faham isu tapi pandai - pandai keluar kenyataan. Malah, jika perkara ini tidak ditangani dengan baik, rakyat akan terseksa dan kehidupan mereka terjejas. Adakah Prabakaran mahu rakyat Batu hidup terseksa, dizalimi dan mendapat penyakit yang merbahaya dari keadaan ini?

27 comments:

Anonymous said...

Setahu aku selsema burung kalau dikesan dari ladang lagi akan dimusnahkan ternakan ayam tu. Apa kene mengena pula dgn pusat penyembelihan? Tak logik betul alasan cina dapig berikan

Khairulryezal osman said...

Apalagi melayu tk puas hati"? Entah apa yg sakit hati sgt dgn mp batu ni? Tak habis2 salahkan dap tanpa menyiasat perkara sebenar.insaflah jgn kita mudah mencaci sesama umat.

Anonymous said...

Inilah masalah bila memilih hentam keromo. Terpedaya dgn fitnah dan janji palsu. Bkn sahaja ap batu tetapi juga di kawasan lain. Ap atau adun yg dipilih bodoh bodoh belaka. Harapan berdasarkan hanya kpd selfie ph dan kata kata memutar sebelum pru. Lihat kenyataan dan tindakan mereka selepas membentuk kerajaan. Menteri mof dilabel menteri mof terbodoh dan terbangang didunia. Konon utk jatuhkan najib. Selepas najib turun apa mereka dpt terutama org melayu dan pelajar? Lihat polisi yg dibentuk. Mesra rakyat atau towkey?

Hidup dah bahagia? Dah kurang beban atau tambah beban? Ringgit hebat ke?

Ni mahasiswa umur 22. Seusia dia ni majoriti ramai masih belajar atau sdg cari kerja. Masih ditanggung ibubapa. Rasanya dia ni mungkin salah sorang yg menghasut anak muda memekak dlm bersih mansih ptptn pendidikan percuma, hapus gst dll.

Anonymous said...

Cina rba dap dah ingat tuhan jd suci. Ingatkan org jgn mencaci sesama ummat. Ko kafir bkn islam. Berpuluh tahun dap ph mencaci umno. Semua benda dihina dicaci dimaki. Nak berlagak suci setan ni. Kahkahkah. Setan ni asal balas komen org sebut fuck. Celakalah ko. Org bagi komen baikpun disebut fuck sbb kena kat dap. Org sentuh isu agama melayu lgbt pasti kena fuck dgn setan rba dap ni.

Opppsss lupa sape nak suci masuk ph.

Anonymous said...

TAU PULAK TANYA MELAYU APA LAGI TAK PUAS HATI?

WOOOIIIII HOOOOIIIIII
KAU PI TANYA DIRI SENDIRI DAN DAP APA LAGI YG TAK PUAS HATI DGN MELAYU, ISLAM, HAK MELAYU BUMIPUTERA SEJAK MERDEKA, ZMN KOMUNIS HINGGA KINI?

JAHANAMLAH KAU RBA DAP.

Anonymous said...

Kata kerajaan ph terbaik di dunia. Sebelum pru boleh buat mcm mcm utk rakyat. Tak cukup dlm negara pi luar negara kempen memburuk negara.

Selepas pru ada berita idup peneroka nelayan pekebun kecil, org bawah sengsara. Ehhhhhh ni berita betul atau fitnah?

Kerajaan ph yg terbaik di duniakannnnn.
Kaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh

Khairulryezal osman said...

Hanyq melayu yg kalah pru cuba cetus provokasi kaum.mereka cuba cucuk jarum dgn harapan dpt kembali berkuasa.

Anonymous said...

Digembar gembur sebelum pru kerajaan pakatan terbaik di dunia akan bagi pendidikan percuma. Horeyyyyyyyyy....

Selepas pru terdgr berita ptptn akan dipotong langsung dr gaji bermula 1000. Boleh dipotong sampai 15%. Errrkkkkkkk betul ke berita ni atau fitnah?

Ap batu anak muda 22thn ni buat apa. Tak kumpul anak muda lagi ke buat protes melalui bersih ke? Kira gaji je ke tiap bln?

Kerajaan ph terbaik di dunia kannnnnnnn.
Kaaaaaaaaahhhhhhhhhh

Khairulryezal osman said...

Bodo.kerajaan ph tk boleh kawal harga komoditi.sawit getah jatuh perkara biasa.ph ada inisiatif sendiri utk bantu pekebun.felda akaun dh kosong akibat najib dn isa belanja besar utk mdb1.

Anonymous said...

Kahkahkahkahkahkahkahkah.
Cetus provakasi setan bermadah.
Kahkahkahkahkahkahkahkah.
Berpuluh tahun dap ph sebagai pembangkang cetus provakasi, setan kata nasihat sesama ummat islam.
Bila bernama setan tugasnya menghasut. Pemimpin ph semasa jd pembangkang kata kerja pembangkang menghasut.
Betul betul setan.

Anonymous said...

Diulang lagi ayat sama hutang, akaun kosong. Terlebih mkn benda haram atau terlebih bodoh bangang kauuuuuu rba dap.

Org suruh tunjuk akaun felda felcra kat rakyat. Tunjuk kosong kat mana. Berapa kali nak diulang bodohhhhh. Akaun kosong boleh bagi mcm mcm. Akaun kosong boleh buat bangunan.

Sape kata boleh kawal harga komoditi. Tapi mcm mana cara perlaksanaan kerja. Tak kan kau dibyr gaji rba 3rb bodoh sgt. Lupa isu china dah setuju nak ambik sawit batalkan. Buat buat lupa kes dgn china.

Indon boleh kawal komoditi ke. Apsal sawit indon makin naik tak menjunam mcm malaysia. Sbb china alih arah. Batal malaysia ambik dr indon. Ambik sawit kat indon pulak bodohhhhhhhhhhhh.

Anonymous said...

Satu lagi kebodohan rba dap yg nak tunjuk pandai mcm menteri mof. Kata kerajaan ph terbaik didunia dlm mengurang beban rakyat.

Dah harga jatuh menjunam pasal apa laksana sst yg buat harga brg bertambah mahal. Rakyat dah kurang duit boleh pulak kata sst ada lebihan duit. Yg berlebih duit tu tokey dan barisan kabinet ph. Mansuh pulak bantuan langsung kat rakyat.

Anonymous said...

MADEY AH ENG BARISAN KABINET LAUNG HARIMAU ASIA MENGAUM KEMBALI.

BENOR SGT LA TU. BKN SETAKAT MENGAUM TIBA GILIRAN MEMBAHAM PULAK.

MASA JD PEMBANGKANG ASIK MENYONDOL MCM BABI. DAH PUAS MENYONDOL MEMBAHAM PULAK.

Anonymous said...

Manifesto ph dibakulsampahkan. Yg dikata beban tak dipeduli. Bahkan polisi lebih terbeban. ICERD yg dibangkitkan. ICERD takde dlm manifesto. Jika ada tak mustahil melayu yg undi ph tu tak hingin. Yg undi ph terpedaya dgn manifesto bkn undi utk ICERD.

Anonymous said...

Mengapa israel tk sign icerd. Sbb nak hentam palestin. Apa akan terjd jika icerd ditandatangani?

Hak istimewa melayu bumiputera terhapus?
MARA mansuh?
Tanah rezab melayu hapus?

Anonymous said...

MRSM ditutup atau hak anak melayu bumiputera dinafikan?
UITM ditutup atau dinafikan hak melayu bumiputera?

Tak mustahil hak istimewa penduduk asal yg termaktub dlm perlembagaan dinafikan tapi org yg dibagi kerakyatan oleh sultan melayu tak boleh disentuh.

Anonymous said...

Wujud lagikah askar melayu diraja? Askar askar yg pertahankan negara dr merdeka zmn komunis hingga sekarang.

Anonymous said...

Wujud lagikah biasiswa utk melayu bumiputera? Sekarang je dah pertikai.

Anonymous said...

Wujud lagikah diskaun rumah utk bumiputera? Atau rumah mampu milik? Yg ada pun lanjutan dr kerajaan umno bn. Lihat penang dan selangor semasa mereka jd pembangkang.

Anonymous said...

Syarat khas dlm tender kerajaan utk kontraktor bumiputera. Sekarang belum sign icerd dah buat tender terbuka tiada khas berapa peratus utk bumiputera.

Anonymous said...

Manifesto ph bkn kitab suci. Tak perlu ditunai. Hanya janji palsu nak tarik undi. Mengapa icerd beria ia nak sgt dilaksana? Adakah ia dianggap kitab suci puak ph? Motif apa? Tujuan apa?

Anonymous said...

Ada setan kata melayu cuba provok kaum. Cucuk jarum.

1. Putar belit dan fitnah adalah modus propaganda yg boleh menghala provok kaum.
2. Tuduhan membunuh juga juga satu bentuk provok utk menjatuhkan pemerintah. Ada 4 tuduhan membunuh profil tinggi yg dituduh ke najib umno. Bila berkuasa isu jd senyap. Bknkah ini juga provok.
3. Adakah setan bersuara bahawa demo bersih bkn provok?

Kencinggggggg

Anonymous said...

BILA MELAYU BUMIPUTERA PERTAHAN HAKNYA DISEBUT RASIS.
BILA CINA INDIA DIKATA HAKNYA.
BILA MELAYU BERSUARA DIKATA PROVOKASI. BILA CINA INDIA BERSUARA DIKATA HAK KEBEBASAN BERSUARA.
CINA INDIA BOLEH BERKATA APA SAJA KE MELAYU MENYENTUH AGAMA DAN HAK HAK MELAYU BUMIPUTERA.

Anonymous said...

Menuduh melayu melakukan provokasi tetapi merekalah yg memulakan provokasi. Bila melayu mempertahankan tuduhan dikata rasis. Lidah mereka sentiasa berbelit. Selama merdeka mereka semua bebas melaksanakan agama masing masing di tanah melayu. Tdk ada negara di dunia yg memberi kebebasan seperti tanah melayu. Bahkan ada yg baru dpt kerakyatan sebagai warganegara dah mula pertikai hak penduduk asal.

Anonymous said...

penulis di atas yng guna khairul rizal tu..dia ambil nama blogger CTS..kot...mmg kurang ajar..guna nama orang then hentam kat sini...kesian mak bapak dia..anak dia malu nak guna nama sendiri..mungkin.. nama dia.. pari ah kot.. vavi ke..sbb tu guna nama betul cts .. kannnnn

MAT said...

mengapa perlu bantahan untuk sembelihan halal ada ke 10 km dari selayang kawasan kawasan yang tiada penduduk untukbdi pindahkan setahu saya di selayang tu bukan setakat 10km ,1km pun payah nak cari kawasan tiada penduduk yang penting kuatkuasaan kebersogan alam sekitar semasa operasi.ada ke ngo islam diantara yang buat bantahan itu. jika dipibdahkan aladan penyakit ini bermakna mereka mahu penduduk tempat lain menerima penyakit adakah itu pstut untuk penduduk ditempat lain itu?

damak mwsu said...

MP ni masa PRU14 hari tu tanding tiket bebas. Tp knp dia blh menang dgn majoriti besar? Jarang² sgt calon bebas blh menang majoriti besar.
Pemerhatian aku mendapati dia mmg bertanding tiket bebas tp dia juga mendapat tajaan pkr sbb tiang chuak tak layak bertanding!

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget