KL CHRONICLE: @NajibRazak "Terkejut" , sekali lagi "Troll" Lim Guan Eng

Monday, September 17, 2018

@NajibRazak "Terkejut" , sekali lagi "Troll" Lim Guan Eng


Saya tersangat ‘terkejut’ membaca kenyataan Menteri Kewangan Lim Guan Eng hari ini yang berkata bahawa ekonomi Malaysia masih kukuh malah beliau turut berikan 8 sebab.

Sebelum PRU14, tiada sekali pun dari mana-mana pemimpin Pakatan mengakui bahawa ekonomi Malaysia adalah dalam keadaan yang kukuh dan baik. Tidak sekali pun.



Yang ada hanyalah Guan Eng yang memuji ekonomi Pulau Pinang kukuh tetapi pada masa yang sama menuduh Malaysia akan ‘bankrap’, rakyat menganggur walaupun Pulau Pinang masih sebahagian dari Malaysia dan bukan negara asing pun.



Saya juga ingat pegawai khas Guan Eng iaitu Tony Pua ("harga barang akan turun dengan SST") pernah mengeluarkan kenyataan media dua tahun dahulu kononnya Malaysia sudah hilang daya saing dan tiada lagi negara asing hendak mengimport produk hasil Malaysia biarpun eksport negara naik berpuluh peratus setiap bulan pada masa itu.

Sudah sampai masanya untuk Pakatan mengakui bahawa mereka telah menipu satu Malaysia dan mengakui hakikat bahawa kerajaan BN telah mewariskan sebuah negara dengan ekonomi yang kuat dan kukuh dengan kadar pertumbuhan KDNK yang antara tertinggi di dunia kepada kerajaan PH.

Jika ekonomi Malaysia akan terus kukuh pada masa atau tidak kini bergantung sepenuhnya pada pengendalian Guan Eng dan kerajaan PH. Kita doakan yang terbaik.

91 comments:

Anonymous said...

Baik kau bertaubat najib. Kau tu bakal banduan. Silap-silap mampus dalam penjara. Jangan perasan pula kau masih berkuasa. Kau hancurkan umno. Kau hancurkan melayu. Bapak kau kalau masih hidup mahu dia menangis hari-hari.

rexuan said...

anon 9:29, engkau la yang bertaubat.. silap-silap mampus lemas air kencing PH. Umno tak hancur lagi tp PH yang nampaknya berantakan.. Kalau ikut rule of law, Najib tak nampak gaya nak masuk penjara, sebab pejabat peguam negara pun tak sedia nak charge dia lagi.. tapi kalau ikut rule atuk engkau, memang la masuk penjara..

Kalau bapak engkau hidup lagi, mau dia terajang engkau keluar rumah sebab hancing sebadan giler..

Anonymous said...

REXUAN....September 17, 2018 at 9:48 PM

TEPAT dan PADAT....Mak Bapak anom 09:29...memang jenis pukimak..tak reti ajor anak...anak kau nie memang jenis pukimak..semoga mak bapak kau dapat seksa kubor.....kau mane tau!!!

Anonymous said...

naik gaji 50 hengget... skandal nak beli kote palsu pun tak lepas..

Unknown said...

Setuju bro. Ano komen mcm bangang

Anonymous said...

Mak bapak.anon pundek tu tak ajor anak biol anon 9.29 tu camne perangai atok cilake tu main kotor politik, cantas sana sini, rompak bukannya sikit tapi billion jerung, tipu Melayu retorik mengapikan perkauman supaya sokong dia, tapi dia skrg belot sokong dapig,mana dia prinsip masa dia jadi presiden umno dulu?

So konklusinya anon 9.29 puak mahakutty lah kena sadarr diri. Ph dah nk mampos..

Pakatan Malaysia dengan kekuatan sebenar peribumi Melayu akan muncul.

Madeykutyy dh kecut

Anonymous said...

Baik kau bertobat dulu. Berapa byk fitnah kau tabur. Najib tak perasan. Najib ulang apa fitnah kau dan puak kau buat. Ada paham. Itu pun nak dibagitau. Atok kata kau ni bodoh. Omputih kata uneducated. Tu kau paham sgtkan.

Anonymous said...

9.29..sentappp.. engkau ni melayu ke cina dap. Kalau engkau ni melayu memang bahlol sokong dap. Melayu syiah aku tak pelik. Kepala hotak kau hancurkan melayu. Engkau yg hancurkan melayu. Engkau ni saki baki melayu yg belum keluar dr bunga. Jap lagi mampos bunga tu. Bolehlah kau jilat pulak bontot dap ganti bunga.

Anonymous said...

Pee.eh baru 4 bulan mengandung dah dpt anak blh berjln terus belari kerana asas dh kuat walaupun lepas isytihar hampir keguguran??

Wah, mmg puaka sungguh anak yg kamu lahirkan ye pee.eh. Serupa mengandung bayi toyol je.

Anonymous said...

Yg x pernah bertaubat tu adalah anwar peliwat. Kluor masuk penjara sebagai banduan pun masih nk jolok karung kunyit. CIFUT

Anonymous said...

Mereka dah panassssss.. sesama ph berperang. Byk kubu byk kem. Kita kasi panas tapi berfakta bkn fitnah. Mereka tak dpt bantah fakta. Mereka bengang dgn fakta yg najib bagi. Semasa jd pembangkang boleh la bangkang + fitnah. Jd kerajaan kena ada fakta. Kita terus beri info. Bkn saja najib, kita juga mesti berjuang dgn fakta. Baru beberapa bln, fitnah yg dilontar bertahun tahun terjawab. HAHAHAHA

Anonymous said...

929 pekak dan bisu suatu ketika dulu... masa mathir tak jd pm, dia buat apa.. melalak terus melalak.. mathir perasan masih berkuasa ke?
KAH KAH KAH
BARISAN KABINET PH BODOH...
SST MENURUN HARGA BRG.. BABI KA?
KAAAAAAHHHHHHHHH

Anonymous said...

Apsal 9.29 mengamuk.. gone end kan menteri kewangan hongkong. Apsal pulak menteri hongkong nak ulas ekonomi malaysia. Tu yg najib tegur..
Kah kah kah

Anonymous said...

Babi sape yg sesat ni. Mengamuk sondol sana sini. Ada sesape boleh cek babi no 929 ni sape punya. Babikan penternakan moden mesti ada no tu. Ishhhhh tgh mlm sesat menyondol. Lari kot takut disembelih.

Anonymous said...

Sebelum pru heret rakyat dgn janji. Suruh rakyat jatuhkan umno. Konon nak selamatkan malaysia. Dah berkuasa manifesto bkn kitab suci dan merugikan kerajaan jika dilaksana. Sekarang ekonomi kukuh. Apa yg kau nak selamatkan.

Anonymous said...

Toni puaka penasihat kewangan gone end.

Sst brg turun.
Hapus tol. Berdokah tengok di youtube toni klentongkrasi kat pengundi ph.
Sebelum pru hari hari tweet dpn laptop. Dan jd wakil rakyat menghilang diri. Inilah akibat percaya kat bkn islam.

Anonymous said...

nk buat camne..da ad pepatah mcm tikus baiki labu..serupa la mcm penyokong2 ph ni..kesian..apepun..kita doa yg terbaik utk DSN dan malaysia dan umat islam..supaya bangkit semula dan sedar diri dn jgn dibodohkan cina2 tamak haloba ni..ekonomi melayu najib nk kasi naik lawan cina..tapi baru sikit je naik terus besar kepala lupa daratan..kesian melayu camnila..kesian2..

Unknown said...

Kepala bana. Kau mengalahkan hakim nak hukum org. Pentaksub yg kecewa tapi tak boleh terima. Manusia dangkal otak

Unknown said...

Pentaksub PH kau kecewa salah sokong dan pilih tapi sebagai helah diri maka berterusan jadi manusia dangkal. Hidup melayu

Unknown said...

Aku sokong saudara. Pentaksub PH kepala bana. Otak kat bontot atau lutut

Anonymous said...

JAGA JAGA NOVEMBER BULAN HURU HARA DIMANA KERAJAAN FITNAH JIJIK MAHAFITNAH AKAN MELAKUKAN KEKERASAN DAN HURU HARA DALAM NEGARA BILA KUASA KERAJAAN FITNAH JIJIK PH MULA TERHAKIS..

NOVEMBER RAIN IN MALAYSIA..HATI HATI JANGAN MASUK PERANGKAP FITNAH JIJIK PH.

Anonymous said...

Sebelum pru 14. Bertahun tahun fitnah umno bn. Negara nak bankrap diambang muflis. Rm tak laku. Org asing tak nak import brg malaysia. Sampai kat mekah pun boleh bawak citer rm tak laku. Melalak ibubapa takut anak kat luar negara tak mkn. Padahal byk yg ditanggung kerajaan dpt biasiswa. Betul betul tak bersyukur. Bersih di mana mana dlm dan luar negara. Mainkan isu 1mdb gst brg mahal. Janji mcm mcm.

Dah berkuasa masih putar belit fakta. Mainkan isu hutang hutang hutang 1tri. Hari hari buat sidang media najib najib najib hutang hutang hutang 1mdb 1mdb 1md. Menakut nakutkan pelabur. Walaupun hutang singapura dan jepun lebih teruk dr malaysia tak pulak singapura jepun bankrap. Asik puji singapura. Nak pinjam kat jepun. Gila namanya.

Pelabur pun nampak bodoh betul barisan kabinet baru. Menteri tak reti kira hutang. Asik salah. Hilang kepercayaan pelabur kat malaysia. Begitu lama najib berusaha menarik dan beri keyakinan dgn sekelip mata pelabur hilang percaya kat malaysia baru. Dah jd kerajaan masih memburukkan negara sama ketika mereka jd pembangkang.

Akibat dr perbuatan sendiri ekonomi jatuh. Sekarang terkial kial nak naik semula rm. Guna dana yg ditinggal najib utk stabil rm. Dah berapa byk bank negara guna? Rm terus menjunam. U turn pulak kata ekonomi kukuh. Wahhhhh cpt bnr ya.

Kebodohan yg dicipta sendiri. Yg tak mengundi pun menjd mangsa.

Anonymous said...

Babi 9:29 hanya suka buat provok je. Babi ni juga suka komen kat blog cts. Lps komen hanya buat buduh.. sebijik cara babi menyondol

Anonymous said...

Janji manifesto baru nak kaji. Aihhh camna tu. Tapi dah kata merugikan kerajaan.
Cibaiiii punya kerajaan.

Anonymous said...

Apa kabar rakyat semua?
Minyak dah turun?
Tol dah hapus?
Sabar ya saudara saudari. Byk byk bersabar. Sbr tu iman kita kannnn.
Menteri mof dan penasihat masih kira hutang. Cari titik hilang.
Tahun ke4 sebelum pru15 jumpa la tu titik. Hmmmmmmmmm certot ku.

Anonymous said...

Yg gatai sebut nak bagi royalti 20% pada negeri pengeluar minyak tu siapa? Bila dh menang pilihanraya kedekut pulak nk bg royalti tersebut, mcm2 alasan diberi. Ke royalti minyak ade kene mengena dengan hutang negara. Celaka punye madey babi

Anonymous said...

Menteri kewangan hongkong. Sape buat? Tak kan la staff mof. Penasihat ke? Atau bini yg buat? Bini pun dah jd mcm penasihat. Asik bertenggek. Cpt cpt padam. Marah bini takut kang kena baling ngan baldi. Hihihi..KAH KAH KAH

Anonymous said...

Apa yg najib tak kena. Segala caci maki sumpah seranah fitnah semua kena. Isteri dihina diperlekeh termasuk anak anak. Dlm youtube begitu byk penghinaan. Najib tetap tenang. Bangkit dgn memberi fakta fakta yg buat ph bengang dan meradang. Kebenaran terungkap satu persatu. Bayangkan jika rosmah dan anak anak najib dlm barisan kabinet mcm ph. Dah tentu kiamat dunia ni dibuat ph.

Anonymous said...

KAMI LAWAN FITNAH JIJIK.. NAJIB CUMA SUBJEK PADA FITNAH JIJIK TERSEBUT.

APA APA PUN SEMUA KEROSAKAN DARI FITNAH JIJIK SUDAH BERLAKU DENGAN TERUK SEKALI

JAGA JAGA FITNAH JIJIK DIBULAN NOVEMBER INI BULAN HURU HARA KERAJAAN PH AKAN CUBA LAKUKAN BILA KUASA MAKIN TERHAKIS


#BANGKITLAWANFITNAHSYAHID

Anonymous said...

CEPATLAH KERAJAAN HAPRAK NI MELINGKOP

Anonymous said...

Berita ni dah tersebar di twitter. Tak tau bermula dr mana dan tak ada yg tau sape yg mengetahuinya.

Jika bnr plannya, YA ALLAH lindungilah selamatlah yg tdk bersalah yg tdk berada di pihak fitnah. Ini bumi tanah melayu yg sentiasa menjunjungi perintah dan sunnah nabi saw. Hanya kau yg maha mengetahui rahsia tersembunyi. Patahkanlah musnahkanlah pakatan jahat itu. Lindungilah hamba hamba yg tdk bersalah.

AMINNNNNNNNNNNNNNNNNNN
AMINNNNNNNNNNNNNNNNNNN
AMINNNNNNNNNNNNNNNNNNN

Anonymous said...

Amiin...kita doa jer...Doa orang yang teraniaya mcm Ds najib sure Allah dgar dan doa rakyat yng teraniaya lagilah...so tiap lepas solat orang Umno..orang Pas...doa..biar kerajaan PH.... tertiarap

Anonymous said...

Najib kena 7 pertuduhan. Rosmah @ babi gemuk bantut bakal kena 20 pertuduhan. Harinya akan tiba suami isteri puaka tamak haloba ini dimasukkan ke dalam penjara untuk tempoh yang lama. Dan tidak lupa juga kroni @ macai tukang angguk makan duit rakyat menyusul kemudian. Itu sebab ramai yang minta nyawa pada anwar. Selain duit umno sendiri sudah kering. Nak bertanding, berkempen pun tak mampu lagi. Mampus umno selamanya akibat kesilapan najib.

Anonymous said...

TAK APA....NUAR AL JUB AKAN TONGGENG MAMAK MATDEY ATOK 93 TUA RENTA KUTTY LEPAS NI...HE.HE...RAK SABAU NAK TENGOK DRAMA BERSIRI NI...

Anonymous said...

PKR=PARTI KUNTILANAK RAKYAT

Anonymous said...

Guang Enk, menteri kewangan paling bodoh dalam sejarah negara.

Anonymous said...

Ha ha rakyat dah tak percaya dah.. Tuduh la seribu fitnah pn... Allah akan membantu mereka yang teraniaya. Allah akan hukum pakatan kafir dan munafik. Termasuk sibangang 1.29 pm. MAMPUS KAU ANJING

Anonymous said...

Guna kepala surat cap pokok kurma merupakan bukti sahih terima duit arab? Itu pun macai najib boleh hangguk kepala. Hikhikhikhikhikhikhik 20 pertuduhan menanti rosmah. Wanita paling tua dalam malaysia disumbat dan mati dalam penjara.

Anonymous said...

27 hari pun jamal jamban tidak sanggup duduk dalam penjara. Bertaubat bila keluar. Inikan pula najib razak dan rosmah yang selama ini hidup mewah. Masa mandi sabun jangan jatuh ya najib..hohohohohohohoho

Anonymous said...

Allah bayar cash. Najib suka cash kan? Bapa mati di makam pahlawan. Anak mati dalam penjara. Yehhaaaaaa

Anonymous said...

Atok dah jatuhpun dlm toilet. Petunjuk tu. Hohohoho.
Jln dah goyang hohohoho.. pentaksub tak pimpin ke hohohoho..
Mai mai kubur kata..hohoho pentaksub no no no jilat belum puas.. hohoho
Dedak 3 ribu hilang weeiiii doa atok umur pjg. Senget sebelah pun takpe.

Anonymous said...

Mathir pegang nyawa ke? Hohoho Kau kapir ke hohoho. Yg pegang nyawa Allah. Takut nanti mathir dulu mati. Belum dakwa dah penjara. Hukum di tgn ph ke. Malaysia baru. SELAMATKAN MALAYSIA
KAH KAH KAH

Anonymous said...

Manusia bangang abadi. Surat cop arab saudi kepala babi ke?
Kaaaaaahhhhhhhhhhhh..

Dahsyat org ph. Pentaksub je boleh atur pertuduhan. Cari info sampai bawah skirt amoi.

Aku dgr ayat dakwa kes 1mdb mati dlm penjara dr sebelum pru lagi. Yg mati wakil rakyat ph.

Anonymous said...

HAHAHAHA SEBELUM PRU 1MDB. PERBODOH RAKYAT NAK TUTUP 1MDB. 1MDB DAH TUTUP KE BANGANG?

Org ph takde gemok gedempol ke? Yg angkat banner bkn main byk gemok. Tu baru mkn pasir. Emak ayah atok nenek keluarga ph takde gemok ke? Mcm tong dram pun bersepah. Kena pulak mkn byk lemak babi. Gendut berlemak. Kau hina org ph ke?

BANTUT KE KONTOT?
MENTERI KAU PUN KONTOT BAGI KATEGORI LELAKI. TONI PUAKA PUN KONTOT. MASZLI KONTOT. YG POMPUAN PUN BYK KONTOT.
KAH KAH KAH

Anonymous said...

Mintak nyawa kat nuor?
Mari kita berdokah dokah. Berkekeh kekeh. Bunga 13 kerusi. Berlagak mcm 100 kerusi. Nak guna logo pkr buat janji ngan nuor. Apa maknanya. TU MAKNA MINTAK NYAWA KAT NUOR. ADA FAHAM.

Anonymous said...

SI MAZLEE TU BUKAN KONTOT...TAPI CAPANG...YG KONTOT@SONTOT TU MAT SABUN...

Anonymous said...

Dah mintak nyawa kat anwar tak nak tunai janji. Sama mcm manifesto dan janji serata alam. Tunggu perang ph. Apa kata daim bila anwar nak bertanding? Begitu jua zuraidah dan jemin kubu sebelah? Apa kata rafizi? Semua org ph. UMNO yg disalahkan. Nak alih isu dah basi. Modal lama tak kan berjaya.
HAAAAA TEPOKKKKK KEPALA KAU TU YG BENGAP ASIK MENYONDOL MCM BABI KAT BLOG ORG.
Org ph ni bila kena kat btg idung meroyan sampai urat putus. Berak tercirit cirit.

Anonymous said...

SEBAB GUNA LOGO MATA LEBAM TU LAH...SI ATOK 93...ADA COOL SIKIT SAMA BANG NON....CUBA DIA GUNA SENDIRI CAP BUNGA TAIK AYAM DAN JUMLAH KERUSI MENANG LEBIH DARI PKR.....TAK PANDANG NYE SI BANG NON TU....KITA TUNGGU DAN TENGOK JE LAH DRAMA BERSIRI YG MAKIN POPULAR SEKARANG NI....BANG NON KATA ...LANGKAH PD....ATOK TUA RENTA 93 KATA...LANGKAH MAYAT AKU DULU...HIKHIKHIK...

Anonymous said...

Org ph ni tak sedor diri. Bercakap tak pandang diri sendiri. Tak pandang geng depa semua. Entah entah org ph yg komen dlm blog ni gendut gedempol kontot dan capang.

Anonymous said...

Tu yg mintak nyawa ngan nuor tapi tuduh umno mintak nyawa.
Dsrrrrr bangsat punya pentaksub ph.

Anonymous said...

LANGKAH PD AKAN MEMPORAKPERANDAKAN PAKATAN HARAPAN..TAK CAYA TUNGGU......

Anonymous said...

Jika anwar menang jd ap jd pm 8, kita lihat adakah akan mengotakan janji kat reformasi AKAN DAKWA MAHATHIR.. ORG PERTAMA DI DAKWA. HAHAHAHA. SAPE MINTAK NYAWA SAPE?

Anonymous said...

Bangang pentaksub ph. Pokok kurma jd isu. Namapun arab saudi. Kalau kepala babi baru jd isu. Masih nak jaja fitnah basi. Tak pulak pentaksub ni bagitau dr akaun mana. Akaun sape? Tak pulak nyata duit tu dah dipulang. Nak tau lebih lanjut baca kat cts.

Anonymous said...

Pi china jd muka tembok.
Pi jepun pun sama bertembok tembok.
Pi bertandang rumah jiran brunei pun sama.
Ada menteri kewangan terhebat sedunia. Menteri pegang 2 negara malaysia dan hongkong.
Bila pi hongkong, buat kerja bini kot? Tu yg lingkup.

Anonymous said...

JIKA DSAI JADI PM SUDAH TENTU DAIM YG DIAM... DAN YG PASTI MEDEY MUDAH LUPA..

Anonymous said...

Kenapa atuk93 dan ah beng gone end beria2 sebarkan hutang kerajaan lebih 1T dan nampak tak kisah bila econ jatuh sikit demi sikit?? Mereka seolah2 ada agenda untuk menguasai saham2 penting. Bila econ jatuh, harga saham pun akan jatuh dan mereka dan kroni akan beli secara pukal. Bayangkan kalau semua saham2 penting ni mereka miliki, jika akan datang KERAjaan mereka jatuh, mereka boleh manipulasi econ negara dan ugut kerajaan baru utk ikut cara mereka.

Sbb tu dah ada cadangan untuk jual 20% share petronas. Huntonglah sapa yg dapat share tu, tujuh keturunan pun tak abis mentekedarah harta negara. Rakyat pula disuruh berkorban dan cari duit sendiri utk bayar cukai kat kerajaan.

Anonymous said...

ISTILAH LAIN AMNESIA DAN NYANYUK

Anonymous said...

NAK TANYA NI;

DAP TU KECIK JE BAGI KITA.
KITA LUTUT DIA KITA SIKU DIA.
DIA JATUH KITA KARATE DIA.
KITA BACA TAHLIL KAT DIA. (dah mati ka)

SAPE KAH YG BERKATA ITU?
KAH KAH KAH

Anonymous said...

Toni puaka kata eksport malaysia tak laku takde yg nak import produk malaysia. Dah berlaku zmnnya jd pemerintah sawit durian manggis sarang burung dll dah tak laku.
Apa lagi tepok laaaaa....

Lepas beberapa bln dah tak bankrap. Tetiba ekonomi malaysia kukuh. Tak rugi malaysia import menteri kewangan hongkong.
Haaaa tepokkkkk...

Anonymous said...

Teringat masa lampau. Dap gelar penjawat awam/kerajaan sebagai kera. Dah terbalik. Pemimpin ph dah jd kera kera malaysia baharu. Toni kera gone end kera kit sial kera.

Anonymous said...

Kepada pe yokong pembangkang..terus kan berjuang..nescahya..bila melayu bangkit dlm pru15..anda lah pejuang..akan di kenang hingga anak cucu..dgn slogan..rakyat bangkit melawan kerajaan munafik

Anonymous said...

#bangkitlawanfitnahsyahid

Khairulryezal osman said...

Sudahlah najib,takde sapa nk dngar ckp kau lagi.merepuklah kau dlm penjara.kahkah

KAH KAH KAH said...

PERHATIAN..
TELUR NAIK REGA..
MARI KITA TEPOK LAGI & LAGI & LAGI..

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ“πŸ“πŸ“πŸ₯šπŸ₯šπŸ₯š

Anonymous said...

Betul tu ramai rakyat malaysia pentaksub ph nak dgr cakap madey pasal manifesto sampai madey mereput. Bab ciplak no 1. Disbb fobia nama najib tukar nama projek yg dibuat najib. Kau pulak pakai nama sapa? Nama kau ah eng ke?
Kah kah kah.

Anonymous said...

Terbeliak biji mata dap dan penyokong ph nak dgr cakap ah eng menteri kewangan hongkong terperangkap(org lain memerangkap) menteri kewangan malaysia. Menteri kewangan paling kalut dan bodoh sedunia boleh buat ekonomi malaysia kukuh dlm beberapa bln. Tu yg rakyat nak dgr sgt dlm awani. Kah kah kah

Anonymous said...

WOOIIIIII RAKYAT NAK DGR SGT NI TABUNG HARAPAN JD APA?
DUIT HILANG BERAPA JUTA?
APSAL TAK BUAT LAPURAN POLIS?
MANA SAKSI?
TAK KAN NAK TUNGGU MATHIR GONE END MEREPUT ATAU KAU MEREPUT?

Anonymous said...

Gst 6% tak nak. Zalim. Umno bn zalim. Sst 10+6% mau. Bolo punya olang. Biar semua naik harga. Pdn muka.

Anonymous said...

Bilangan ayam di malaysia tak cukup 3 billion tu. Klu cukup mesti jatuh rege macam ikan kembung

Khairulryezal osman said...

Terima ksih najib,umno dah terkubur!

Anonymous said...

Xde pun. Kamu ni buta tahap babi ke?

Anonymous said...

Umno terkubur? Kah kah kah
Perang anwar vs mathir bermula bkn umno. Sekarang waktu cari ap sebyk byknya. Sape byk duit? Taburrrr.. waktu ap kutip duit? Atau waktu ap nak berjg takut kena mcm najib dan shafee, telur kena picit dan pulas? Pilih 2, org ph kata mereput di penjara atau mereput di tanah.

Anonymous said...

Umno byk pelapis. Yg tua pi yg muda byk. Rasanya yg muda tentu gumbira kerana cpt naik tak payah tunggu lama lama. Yg tua di kutip bunga. Sape sape lagi yg tua nak menyeberang dipersilakan. Mcm kerja la dah lama sgt tempat tu pindah ke lain. Mcm jantan dah jemu kat bini cari betina lain mcm gambar tersebar baru baru ni. Hahaha
Apa kabar pemuda bunga? Tunggu ya yg tua mereput baru boleh naik, tu kata khairul ah eng.

Tu juga terbukti barisan kabinet ph bodoh termasuk juga pegawai kiri kanannya.

Anonymous said...

Menteri kewangan kena bawak dr hongkong. Nak cemerlang mcm menteri ni kena ambik lulusan uec. Titik boleh jd tetek. Tu gambar meramas tetek.
Duit tabung haprak masuk tabung cap ayam. Tabung beli kat kedai ah beng. Boleh hempas ke lantai pecah bawak lari duit. Duit hilang takde saksi.
Nak tau ikan kena menyelam.
Sejota pekerjaan di alam jin. Jd barua.
Kasut hitam bawak wibawa terus cemerlang otak dungu. Menteri pakai dululah.
Sst turun herge terus rakyat ada duit lebih.
Tol kena tunggu dihentam ribut baru tak byr tol. Takde ribut sila byr tol.
Nelayan sila tanam nanas dan rambutan ganti bantuan. Menteri kata ada benih cermerlang. Nak bertani pakai kasut hitam tau. Pokok cemerlang subur.
Sayur mahal tanam sendiri.
Capati tak turun herge tapi janji dicapati.

Anonymous said...

PPBM ADA 13 KERUSI. CAMMANA NAK LAWAN NUOR?
1. REMBAT AP DR PKR. BKN KERUSI/KELUAR PARTI TAPI KEM.
2. REMBAT AP DR UMNO BN

YG UNDI AP NI RAKYAT. RAKYAT UNDI PARTI. PPBM REMBAT AP SEKOQ SEKOQ SEKOQ BKN RAKYAT. HANYA SEORANG DR SATU KAWASAN.

BILA KELUAR KATA INTEGRITI. BILA ORG SURUH LETAK JAWATAN UNDI SEMULA. TAK MAU. KAU TAU TAKUT SBB RAKYAT BKN PILIH KAU SORANG. RAKYAT PILIH PARTI.

JD BUNGA TETAP 13 KERUSI. TERUK DR UMNO TERUK DR PKR. JGN DOK BERLAGAK KATA PARTI ORG MEREPUT. ADA 2 BENDA YG AKAN BERI KESAN PD PH;
1. ANWAR
2. SAMPAI BILA MADEY BERKUASA? SOKONGAN ATAU USIA?

Anonymous said...

Kementerian akui harga telur naik. Tu kau buat apa ph? Ohhhhh bagi nasihat mcm kata menteri.
"Tuan puan peniaga semua bersimpatilah dgn rakyat. Rakyat terutama melayu pemalas. Hanya harap br1m. Jgn la naik harga?
Kaaaahhhhhhhhh...

Betul ke menteri tu kata kat peniaga/tokey kalau nak naik harga jgn byk sgt? Jika benar taklah salah peniaga, menteri dah bagi kelulusan.
Terima kasih ph. Kahkahkah

Anonymous said...

Jom kita betting hari ini..

Najib dituduh ke mahkamah hari ini.. persoalanya adakah kertas pertuduhan untuk kes hari ini sudah siap atau belom...??

Jawaban nya = Belom siap lagi.


kikikikiki..

Anonymous said...

peringatan mesra pada atok yang dikasihi..

oooo atok.. sudah sudah la tuuu..

atok dah renta atokkk...!!

pintu tobat masih terbuka atookk...!!

cukup cukup la buat fitnah atokkk..!!

dah renta atookkk.. kubo dah mengilai terjulai tunggu atokk..!!

atok tak takoot dosa fitnah ke atokk ooiiii...

yg diberi amanah

dari cucu import atok.

kikikiki..

Anonymous said...

Yg penting nak bagi malu najib. Secara langsung tak langsung nak tunjuk kat ap umno. Mungkin ugutan? Belot? Keluar umno masuk ppbm atau bebas? Sokong madey?

Yg paling utama di sini nak bagi tekanan kat najib dgn duit jaminan sekali lagi. Semakin byk tuduhan parahlah duit jaminannya. Kalau tak mampu duduklah dlm lama lagi. Itulah tujuannya. Mungkin dakwa ptg dah susah nak kumpul duit. Off dah tutup.

Dlm islam kita tak boleh mintak direct Allah cabut nyawa. Itu hak Allah. Tapi kita boleh mintak kat Allah dgn cara berdoa, jika mati lebih baik baginya kerana membawa kerosakan dan perpecahan ummat islam dr ia hidup, ya Allah matikanlah ia. Nyawa hakmu. Hanya kau ya Allah maha mengetahui rahsia tersembunyi.

Dlm islam ni berdoalah apa saja kat Allah tapi penuh dgn adab. ALLAH PJGKAN NYAWANYA NAK TUNJUK SESUATU.

Anonymous said...

Berdoalah agar najib dipanjangkan umur merengkok dalam penjara dan menghabiskan tempoh tahanan sampai ke penghujungnya. 20 tahun atau 30 tahun penjara biar najib rasakan hari ke hari dalam penjara. Sampai habis. Sampai umur najib 80-90 tahun. Amin.

Mixture in a Bowl said...

hmm..aku pun xtaw nk ckp cmne..tapi since orang cina dh pengang account negarakan...so paham2 jela..orang cakap kalau tak menipu tu bukan cina laa...sekadar berkongsi.. chill :/

Anonymous said...

Kau ni manusia paling bodoh sedunia. Penjenayah kongsi gelap mafia geng dadah kes senjata api bunuh dll boleh dutukar ke akta lain kategori ngo. Hukuman ringan. Ngo kongsi gelap bantu rakyat ke? Bagi rakyat bantuan sara hidup jual dadah ya?Aku takut ada org doa umur kau pjg kau boleh lihat ahli keluarga kau dizalimi kumpulan kongsi gelap masa tu kau ingat balik ucapan kau. Hahahaha

Anonymous said...

Belum sempat najib habis bicara ada yg mati dulu. Kau tak percaya? Kalau kau hidup kau lihat? Tontonan wayang ph. Sape naik sape turun sape pulak di dakwa.

20 atau 30 thn kedpn mathir masih pm ke? Marilah kita berdokah dokah. Kongsi gelap membunuh org je dihukum ringan. Anwar diampuni agong boleh berpolitik segera. Kes rasuah ph dah ada bukti boleh digugur.
KAH KAH KAH

Anonymous said...

Ada nanti org dah terpejam mata pun masih tak dpt tengok anak nak jd pm uganda. kikikiki lalalala

Anonymous said...

2.07.. aku nak tanya lu dan geng ph dah beli ke touch n go gambar pm 7? Terima kasih byr tol.

Janji hapus tol. Kahkahkah
Kencinggggggg..

Anonymous said...

Cpt beli. Geng haprak cpttttt.. simpan baik baik. Simpan dlm peti besi. Nanti boleh jd legend. Sejarah legenda terbaru tanah melayu dikaji cicit cicit 1000 thn ke dpn.
Kaaaaaaahhhhhhhhhh

Anonymous said...

ATOK 93 TUA RENTA....CELAKA!!!

Anonymous said...

PUTRAJAYA: Datuk Lokman Noor Adam mengingatkan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa rakyat akan membalas bendam terhadap anak-anaknya jika melihat bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak dianiaya.

Presiden Pemantau Malaysia Baru itu ditemui di tunjuk perasaan solidariti untuk Najib yang ditangkap petang tadi selepas disoalsiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dipercayai berkaitan sumbangan RM2.6 bilion yang diterimanya pada 2013.

Menurut SPRM, Najib akan dituduh di Mahkamah Sesyen di Jalan Duta, Kuala Lumpur esok.

“Jangan sampai bila dia ‘mampus’, rakyat bangkit dan buat perkara yang sama kepada anak-anak dia,” kata Lokman kepada pemberita di luar pintu masuk utama SPRM malam tadi.

Pada Julai, Najib dituduh dengan 3 tuduhan pecah amanah dan 1 tuduhan salah guna kuasa berkaitan RM42 juta yang disalurkan ke akaun banknya.

Bulan lepas, dia dituduh dengan 3 tuduhan pengubahan wang berkaitan transaksi yang sama bawah Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil daripada Aktiviti Haram (AMLATFPUAA).

Mahkamah Tinggi menetapkan perbicaraan pada 12-28 Februari dan 4-29 Mac tahun depan.

Sementara itu, Lokman tertanya mengapa Najib ditahan dan didakwa sedangkan siasatan belum selesai.

“Peguam negara kata tak boleh tahan Najib sebab tidak ada kertas siasatan. Macam mana pula boleh masuk lokap 1 malam?

“Malaysia sahaja macam ini! Buat kerja ikut orang cakap. Siapa? Dr Mahathir cakap,” katanya.

Petang tadi, jurucakap SPRM memberitahu FMT bekas perdana menteri itu akan dibawa ke Bukit Aman dan akan disoal polis dan badan anti-rasuah itu.




Anonymous said...


MADEY CELAKA MADEY CELAKA MADEY CELAKA!

MAHATHIR MOHAMED LAKNATULLAH!

semoga Allah ambik balik kuasa kau sebagai perdana menteri wahai mahathir laknatullah, hancurkan parti ph kau dan kau ditangkap polis dilokapkan dibicarakan seaibnya!

kau dah sangat melampau.. dari najib sampai ke jamal hingga ke Shafiee, Tok Pa, sampai Tun Rahah yang sangat mulia pun kau sapu juga demi dendam jahat kau pada Najib dan UMNO.
Apakah kedai roti canai yang najib pernah singgah beli makan juga kau akan heret dakwa dengan Akta AMLA bodoh tu?

berkat malam Jumaat yang makhbul ini aku menadah tangan pada Allah SWT tunjuk segera dan cabutlah kuasa mahathir laknatullah sebagai PM ya Allah!
orang ini terlalu jahat dan zalim melampau sepeti Zionis

hancurkan kuncu2 dan parti2nya seperti dihancurkan tentera Abrahah!

Amiin Ya Allah Ya Arhamarrahimin!

Anonymous said...



AG Tommy telah diugut madey suruh letak jawatan minggu lepas jika tak dakwa najib segera.
Tak kenal lagi ke game kotor Najib?

AG Tommy pulak akan didakwa kalau tak ikut telunjuk kutty gila ini!

Anonymous said...

Ego Seorang Dewa
September 21, 2018 rhg


oleh Ab Jalil Backer

Suatu ketika dahulu Tun Razak membawa Mahathir pulang ke dalam UMNO, kemudian diamanatkan kepada Hussien Onn supaya Mahathir diberi laluan menjadi Timbalan Perdana Menteri.

Hari ini Mahathir hantar SPRM menggeledah rumah Tun Rahah, isteri Allahyarham Tun Razak, kerana hendak memalukan dan menghina Najib Razak.



Apa lagi wang yang hendak dicari di rumah tersebut kerana kita pun tahu, penyiasat pun tahu, hari ini Mahkamah pun tahu, wang RM2.6 bilion itu sudah dikembalikan ke akaun yang sama.

Apakah tidak cukup lagi dengan 32 pertuduhan ke atas Najib Razak setakat ini sehingga perlu menghantar orang menggeledah dan memecahkan siling rumah Tun Rahah?

Tidak ada sedikit pun perasaan kemanusiaan dan kasih sayang dalam diri Mahathir kepada orang di luar keluarga beliau.



Kepada sesiapa yang belum kenal, demikianlah cara Mahathir melihat sumbangan dan jasa orang lain. Anda hanya berguna apabila diperlukan untuk kepentingan dirinya.

Bawalah ego dan kesombongan itu ke liang lahad nanti.

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget