KL CHRONICLE: Bukti jelas Facebooker Pro - Pakatan "Suara Rakyat" Bingai & Bodoh

Monday, September 10, 2018

Bukti jelas Facebooker Pro - Pakatan "Suara Rakyat" Bingai & Bodoh


Inilah sebabnya saya kata penyokong PH ni ramai yang bodoh.

Sebelum GST, kerajaan BN pun memang ada SST, pada kadar yang sama juga - 10% + 6%.

Pihak Kastam telah buat kajian bahawa semasa SST di bawah BN, kerana cara sistem kutipan  SST, saiz ekonomi gelap (yang lari dari bayaran SST) adalah di anggarkan RM30 bn.



Setelah GST di jalankan, dalam masa setahun di implementasikan, saiz ekonomi ini menguncup kepada RM10 bn.

GST juga berjaya membawa aliran pendapatan tunai sebanyak RM40 bn - RM45 bn.

Dengan SST harga barang meningkat membebankan rakyat tetapi kerajaan hanya menerima RM20 bn atau setengah dari kutipan GST.

Jumlah kutipan ini sumbernya dari Menteri Kewangan Lim Guan Eng sendiri. Katanya, jumlah baki yang tidak di kutip adalah “hadiah untuk rakyat”.

Hadiah apa?

Jumlah RM20 bn - RM25 bn yang tidak di kutip itu bukan masuk poket rakyat tetapi melekat di dalam poket towkay-towkay yang tidak amanah.

Dengan kutipan penuh di bawah GST, rakyat mendapat banyak manafaat termasuklah pembayaran bonus dan kenaikan gaji untuk penjawat awam, pelbagai program bantuan dan juga kelestarian bayaran BRIM.

Memang penyokong PH amat bodoh dan cetek pemikiran.

40 comments:

Tanah Melayu Kini said...

Ini lah dia kes ilmu cetek di dada.. Org nk politik dia nk politik..
Cakap ekonomi mcm pandai..
Kiraan asas pun tak nmpk ke kelebihan gst.. Punya la taksub dan sanggup kena tipu..

M Nas said...

Ada setengah orang kaya tak mau pangkah BN sebab tak dapat BRIM, tapi dia sedah tak mak bapak dia di kampung tu penerima BRIM, ramai ka anak2 di bandar boleh bagi emak bapak dia setahun cashh 2 ribu? kerajaan BN juga yang mampu bagi kat emak bapak diorang, dek kerana bodoh tak boleh diajar pakat semua tak dapat BRIM lepas ni termasuk emakbapak diaorang haa tepukkk ramai2.

Anonymous said...

HAHAHAHAHAHAHA MASA DULU SST LEPASTU TUKAR JADI GST LEPASTU TUKAR BALIK KE SST..

SUARA RAKYAT NEGARA MANA TU YANG BUAT KOMPLEN?

Anonymous said...

Bro, akaun DSN yg dirujuk tu akaun fake tu.. Nampak mcm superimposed.. dgn niat utk memburukkan DSN.. DSN dalam facebook beliau tak pernah post pasal resit tu.. boleh check kat FB beliau..

Akaun FB DSN guna “Najib Razak” bukan “Mohd Najib Tun Razak”.. sila teliti dan jangan sampai menyebarkan fitnah utk memburuk2kan lagi nama baik DSN..

Anonymous said...

TEPUK AMAI2
BELALANG KUPU2
MAI TEPUK RAMAI2
KERAjaan PH KUAT MENIPU

Anonymous said...

Mmg betul pun, kbyakan melayu yg dah senang pangkah pee eh sbb diorg bukan kisah pun pasal bantuan kerajaan bn. Brim diotg tak dapat, sakit pi spital swasta, beli brg kat pavilion. Bg diorg gst ni mcm kerajaan perah duit rakyat dan mereka yg dapat bantuan ni semua pemakan dedak bn. Padahal kbykan diorg ni la yg dulu masa belajar semua dapat bantuan kerajaan, tapi bila dah senang lupa diri dan lagak mereka je yg betul.

Anonymous said...

Recent Rate History


09/09/18 Sunday 1 USD = MYR 4.1581
09/07/18 Friday 1 USD = MYR 4.1453
09/06/18 Thursday 1 USD = MYR 4.1402
09/05/18 Wednesday 1 USD = MYR 4.1510
09/04/18 Tuesday 1 USD = MYR 4.1416
09/03/18 Monday 1 USD = MYR 4.1282
09/02/18 Sunday 1 USD = MYR 4.1191

TAK LAMA LAGI CAPAI 5.00 LAH TU....

SEBAB MENTERI2 BINGAI

Anonymous said...

betul tu setuju, yg sokong ph mostly x dpt brim,yg dpt brim sokong ph ingat ke ph akan teruskan brim bila memerintah, rupa2nya tertipu

adlan aini said...

Betul lar bodoh.. Dlu kta ph lebih baik.. Klau sama sama kena cukai mana yng lebih baiknya.. Pastu segala bantuan nk dikurangkan. Msa bn semua tu elok jer berjalan.. Nk tnya sikit.. Kena cukai kemudian dpt bantuan.. Kena cukai.. X dpt apa apa bantuan.. Mana yang lebih baik?

Anonymous said...

Dlm pee eh bkn ahli politik, tapi samseng politik. Buktinya, mereka adalah undang2,iaitu undang2 ikut acuan mereka. Samseng politik ni sentiasa cari jln tunjuk salah pihak lain dan rakyat dianggap mcm anjing yg hanya menyalak dan tak beri kesan. Bantuan2 yg dulu diberi bawah kerajaan dulu ditarik sikit2 dan kena melutut kat mereka jika perlu bantuan. Kalau tidak masakan ah beng boleh ckp jangan harap duit percuma dari KERAjaan. Sikap samseng mcm tu la, tindas dibawah utuk sentiasa diatas..

Anonymous said...

Rakyat Menanti Bila Derma RM 2.6 Billion Nak Dibuktikan Sebagai Duit “Curi”?
September 11, 2018 Ahmad Faiz Khairudin


Pendedahan Peguam Kanan Tan Sri Shafie Abdullah kelmarin mengenai cerita “sebenar” disebalik episod perlantikan beliau sebagai Pendakwa Raya dalam rayuan sebuah kes liwat pada tahun 2015, hasil pengaruh siapa dan sebagainya, memang menarik.

Sikit sebanyak dari kenyataan itu sekarang, saya secara peribadi boleh faham kenapa semua ini berlaku – bukan kerana rakyat sama sekali, dipandang dari sudut mana punlah.

Apa pun saya tinggalkan perkara itu dulu kerana kalau dakwaan itu tidak benar, pihak yang dikaitkan boleh menyaman Shafie di Mahkamah. Saman, bukti dakwaan Shafie salah, tak saman bukti dakwaan Shafie betul, tidak ada masalah.



Hari ini saya nak mengulas tentang dokumen yang ditunjukkan Datuk Seri Najib Tun Razak semalam bagi membuktikan dakwaan beliau selama hari ini bahawa sememangnya derma RM 2.6 billion yang dituduh Pakatan sebagai duit curi dulu tu, adalah derma dari kerajaan Arab Saudi.

Kita faham kenapa Najib tidak mendedahkan semua dokumen itu sebelum ini kerana beliau berpegang kepada janji atas kapasiti sebagai Perdana Menteri Malaysia pada ketika itu. Sekarang bila tidak lagi menjadi Perdana Menteri, beliau tidak terikat kepada semua janji-janji tersebut.

Ada juga yang percaya, Najib mendedahkan semua dokumen itu sekarang setelah mendapat persetujuan pihak berkepentingan di Arab Saudi. Mana-mana pun yang pentingnya pendedahan itu tidak tercabar setakat artikel ini ditulis.



Najib nampaknya rela kalah dan difitnah dari mengkhianati amanah yang beliau terima – diakhirnya, macam itulah ceritanya.

Apa pun, Najib telah menunjukkan bukti dari pihaknya menunjukkan itu bukan duit songlap dan rakyat tertunggu-tunggu bila pulak pihak yang menuduh untuk buktikan RM 2.6 billion ini adalah duit yang dicuri? Sepatutnya tidak ada masalah untuk membuktikan itu semua kerana semua syarikat dan agensi yang berkaitan telah berada dibawah kawalan penuduh.

Silalah buktikan, rakyat masih menunggu.

Desakan ini bukan apa, untuk kebaikan penuduh juga. Kita tak mahulah nanti penuduh dikenang dalam sejarah sebagai menang dengan cara menipu kan kalau dakwaan derma ini adalah duit curi ,tidak berjaya dibuktikan. Dahlah janji manifesto (kecuali satu – itupun makin menyusahkan rakyat) kesemuanya gagal dilaksanakan, kantoi menipu pulak lagi, apalah rupanya nanti tu?

Anonymous said...

Bila citer bab agama, no 1. Setakat pi dgr pak lebai politik bercakap mulut menganga tapi hakikatnya lupa duit kita ada bahagian hak org lain. Org kaya atau org yg ada duit lebih ingat ada hak org lain. Bagi org kafir memang itu takde dlm bahagian hidup mereka. Setakat hidup didunia. Jd kita byr cukai dan ada bahagian yg diagih ke org kurang berkemampuan dr segi pendptan bulanan.

Anonymous said...

SUARA RAKYAT TOKEY TOKEY

Anonymous said...

Seronok pi jln jln masa cuti pjg ni. Sate terkejut sungguh pi puchong ingat tol dah hapus. BODOHHHHH SUNGGUH penyokong ph rupanya masih dikelilingi tol kata menteri. Mau keluar kl ada tol ke subang jaya ada tol. KAH KAH KAH.

Pi lalu lebuhraya ke selatan eehhhhhh tol pun tersergam indah. KEH KEH KEH.

Undi ph ingat tol hapus. Yg hapus BANTUAN KE RAKYAT.
CIBAIIIIIIIIII PH

Anonymous said...

Atuk dgn ah beng kata tak de lagi duit free. Dulu kata gomen zalim pas tu skrg kata gomen dulu manjakan rakyat sebab bagi duit free. Diorg ni ckp ikut sedap jer ar tak toleh kiri kanan

Anonymous said...

Dr sate puchong ke sate kajang wowwwww tol jugak...
Pak menteri di zmn jd pembangkang yg asik ulang puchong dikelilingi tol pi mana pi mana tak lalu tol dr rumah hang.

Sebelum pru dap la org paling kecoh pasal tol. Bawak org melayu sokong manifesto ph. Dah menang depa semua tak sebut lagi tak pedulipun tol ada ke tdk.
Yg bingai sape? Pengundi dap atau pengundi melayu?

Anonymous said...

Mereka sumpah seranah hina rosmah tak bertudung. Sekeji keji bahasa diguna. Rba dap buat youtube mcm mcm bersama sama melayu islam ph memberi komen. Melayu islam ph kaitkan dgn agama. Hebat semua jd pak ustaz mak ustazah.

Bila isteri pm 7 tak bertudung, hilang semua rba dap dan melayu islam ph yg gagah dlm agama islam. Dah bertukar dr pak ustaz ustazah jd setan bisu.

Bila tudung kaitkan agama. Hina org selagi mampu. Bila duit berlebih tak kait pulak harta kita ada bahagian hak org lain. Yg paling bodoh org dpt bantuan pi undi ph.

Anonymous said...

Masa zmn sahabat sahabat nabi muhammad saw heran, bila nabi saw sebut org yg mengetahui hukum/hakim peguam diantara yg awal akan diadili di hari pembalasan. Dan byk hakim masuk dlm neraka kerana tidak adilnya ketika menghukum. Takutlah sahabat sahabat ketika itu. Kerana ketika itu hakim zmn nabi saw adalah sahabat sahabat sendiri.

Sekarang kita paham. Ucapan nabi saw adalah utk selepas zmn nabi dan selepas zmn khalifah islam.

Anonymous said...

Macam Biasalah, Mahathir Berak Merata2, Najib Pulak Terpaksa Bersihkan



》Shafee dedahkan bayaran RM 9.5 juta adalah bayaran untuk khidmat guaman beliau untuk UMNO dan BN yang tertunggak sebanyak RM20 juta terutamanya di zaman Mahathir...🀦‍♂️🀦‍♂️🀦‍♂️ (jilaker betul, dah guna servis orang lepas tu buat donno tak bayar. Macam biasa, DS Najib yang kena cuci taik yang Mahathir tinggalkan)...😏😏😏

Shafee telah mengadukan perkara tersebut (hutang) pada Najib...

Yuran asalnya adalah berjumlah RM 20 juta...

Beliau kemukakan semua bukti resit...

Lepas berunding, persetujuan di capai agar jumlah akhir penyelesaian adalah sebanyak RM 9.5 juta...🀝🀝🀝

Najib lakukan bayaran atas kapasiti sebagai Presiden BN dan UMNO yang sememangnya memegang dana parti...

Satulah aku nak cakap, Shafee bukan calang2 peguam.



Dia bukan standard Tommy Tomato @ Gani Patail yg siang2 surrender sebelum berperang...

Kalau tak, Mahathir tak panggil dia suruh jadi pendakwaraya dalam kes liwat 2.0...

Kalau tak, Tommy Tomato tak lah siang2 angkat bendera putih dalam kes Najib nie, dah lah tu, bagi alasan entah pa per tah...😏😏😏

Beliau bercakap berdasarkan fakta dan bukti...

Saman la beliau kalau tak betul...

Segala bukti Shafee keluarkan nanti...

Anonymous said...

LAAA....ATOK NI BERAK MERATA2 ROPENYA.....

Anonymous said...

Cerdiknya manusia dah masuk u akhirnya jd bodoh di tgn ph.

Dah jd kaya beli rumah bsr beli tanah. Hari hari ada jual beli harta/tanah rumah. Punyala ramai agen jual beli tanah rumah. Hari hari ada je org berurusan pasal tanah rumah. Bkn lama sgt nak pi cek rumah atau tanah tu hak sape.

Apsal nek pidah sebut berbln bln/3 bln? Najib dah nafi dah bagi jawapan. Org tak percaya lebih percaya fitnah? Kena la sebut berbln bln kerana dah abih pru. Kalau ph kalah nek pidah buat diam. Ni ph menang apsal nek pidah tak sebut 3 penama tu. Buktikanlah. Ngapa pengundi ph tak melalak mintak nyatakan nama tu. Mengapa barisan kabinet diam je. Tak kan biar je tanah tu. Apa ulasan menteri pertahanan. Saya pun tertunggu tunggu. Apa tindakan pm 7?

Satu lagi isu yg hanya diam membatu?
Isu kapal selam?
Isu altantuya?
Isu 1mdb?

Anonymous said...

Ada sape yg rajin copy paste kata kata anugerah pm7 ke bangsa melayu. Masuk dlm blog ni kita ulas. Bagi pengundi ph mungkin anugerah. Bagi aku penghinaan ke bangsa melayu. Dr bukunya hingga jd pm 4 lanjut pm7 asik ulang org melayu.

Kau heret org melau undi ph dgn janji yg kau dgn dap tabur sendiri. Lepas tu kau kata melayu pemalas. Kau suruh org melayu islam bersatu. Tapi apa yg kau dah buat? Memecah belah melayu atau bersatu?

Anonymous said...

Heret org melayu undi ph. Janji manifesto buat melayu syok bkn main. Dah undi ph menang ph tapi bagi kuasa byk kat dap. Tempat tempat penting bagi kat dap. Yg byk kena buang melayu. Yg kena kesan hapus bantuan org melayu. Akhirnya melayu disebut pemalas. WOIIIII tu utk melayu ph.

Anonymous said...

Benar sekali. Sama sama kena cukai. Bahkan cukai sst lebih tinggi. Dah tinggi cukai tapi tak kembali ke kerajaan utk kegunaan pembangunan negara dan bantuan langsung ke rakyat. Padahal kita rakyat byr cukai bila beli brg atau guna perkhidmatan. Masuk poket tokey bertambah kaya la. Bodoh sungguh pengundi ph.

Byr cukai lebih tapi bantuan dihapus. Bodoh tak boleh diajar cerdik tak boleh diikut.

Hospital baru yg nak dibina semua diberhentikan. Konon projek mega kait dgn hutang. Rakyat jgn melalak, hadapla hospitak lama. Org kg jauh dr kl tak layak dpt hospital baru. Sape nak taja, cukai dah lari ke poket tokey. Org kg atau jauh dr bandar jln berlubang jgn bising. Itu pilihan anda semua.

Anonymous said...

MAMAK MATDEY INILAH SEBENARNYA ...PEMECAH BELAH ORANG MELAYU.....MUNGKIN DIA MUDAH LUPA....MUNGKIN DIA NI BUKAN MELAYU TULIN.....SEBAB MAMAK KOT!!!

Anonymous said...

“Saya Kembali UMNO Kerana Hanya UMNO Yang Mampu Lindungi Bangsa Melayu” – Zamil
11 September 2018 Berita Utama
Azlina Rosdy
KUALA LUMPUR, 11 Sept – “Saya kembali kepada UMNO kerana saya sedar hanya UMNO yang mampu lindungi bangsa Melayu tanpa mengenepikan bangsa-bangsa lain,” ujar Bekas pemimpin PKR Pusat, Zamil Ibrahim.

Beliau hari ini menyerahkan borang keahlian UMNO kepada Ahli Majlis Tertinggi UMNO Datuk Lokman Noor Adam di Ibu Pejabat UMNO Malaysia setelah 20 tahun keluar daripada parti UMNO.

“Dulu saya keluar daripada UMNO kerana krisis antara Tun Dr. Mahathir Mohamad dengan Anwar Ibrahim. Kembalinya saya kepada UMNO hari ini tiada langsung agenda politik peribadi tetapi hanya demi Bangsa Melayu.

“Pada pandangan peribadi saya, Melayu kini berada di persimpangan yang amat genting dan atas rasa tanggungjawab terhadap bangsa Melayu dan Islam, maka saya merasakan adalah perlu untuk saya dan rakan-rakan yang menyepi sebelum ini kembali bangkit mempertahankan bangsa Melayu di bawah bumbung UMNO,” ujar beliau dalam satu sidang media penyerahan borang keahlian UMNO.

Beliau turut melahirkan rasa kesal melihat Dap di bawah pentadbiran Lim Kit Siang berjaya memecah-belahkan bangsa Melayu melalui Tun Mahathir.

“Tun ibarat pisau yang sedang memotong-motong bangsa Melayu dan tuan punya pisau adalah Kit Siang.

“Justeru saya menyeru kepada rakyat negara ini terutama golongan di bawah 40 an untuk membaca kembali sejarah Dap serta sejarah penubuhan PKR serta Amanah agar mereka dapat mengenali pemimpin negara kini terutama Tun Mahathir yang pernah menggunakan UMNO untuk menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun serta bagaimana anak-anak beliau boleh menjadi terlalu kaya dalam tempoh yang singkat.

“Baca juga sejarah UMNO yang telah berjaya menjaga bangsa Melayu serta tidak meninggalkan bangsa lain serta mewujudkan perkongsian kuasa di kalangan semua bangsa,” ujarnya lagi. – MediaUMNO

Anonymous said...

INGAT TU MELAYU...
"JGN HARAP SESEN PUN DUIT PERCUMA DR KERAJAAN" Bantuan langsung cth br1m ke rakyat tu duit percuma. Tapi sst yg ko byr sepatutnya ke kerajaan tapi percuma towkey dpt. Kerajaan bagi percuma? Kerajaan tak marah tapi nasihat je NGAPA TAK BYR KAH KAH KAH.. Tu takpe asal towkey dpt?

Anonymous said...

KUALA LUMPUR: Ketua Umum Pakatan Harapan (PH), Datuk Seri Anwar Ibrahim diyakini akan tewas sekalipun bertanding di kawasannya sendiri di Parmatang Pauh, kata Umno.

Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Lokman Noor Adam berkata Anwar akan kalah atas 2 faktor, pertama atas penolakan rakyat terhadap janji manifesto PH yang belum ditunaikan selepas 100 hari memerintah, selain fitnah terhadap pimpinan Barisan Nasional (BN).

“Kalau Anwar bertanding di Permatang Pauh pasti akan kalah disebabkam orang sudah tahu fitnah bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak curi duit RM2.6 bilion dan ke atas menteri Kabinet yang kononnya rasuah tidak benar.

“Selepas 120 hari PH memerintah tidak ada sebarang pendakwaan dan keadaan ini seperti kena ‘kencing’.

“60 janji nak dilaksanakan dalam 5 tahun. 10 janji itupun tak boleh tunaikan dalam tempoh 100 hari. Hanya 1 janji ditunaikan itupun selepas 1 September iaitu cukai barangan dan perkhidmatan (GST) dihapuskan,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di majlis penyerahan borang bekas pemimpin PKR Pusat dan bekas presiden Parti Keadilan Insan Tanah Air (Kita), Zamil Ibrahim menyertai Umno.

Beberapa hari lalu, Naib Presiden PKR Rafizi Ramli berkata PKR akan mengosongkan 1 kerusi Parlimen minggu ini bagi memberi laluan kepada Anwar bertanding, dan disahkan oleh Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail.

Bagaimanapun Setiausaha Agungnya, Saifuddin Nasution pula berkata pengumuman berkenaan kerusi Parlimen yang akan ditandingi Anwar akan dibuat hari ini.

Mengulas lanjut, Lokman berkata faktor ke-2 kekalahan Anwar adalah usaha Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menghalang Anwar dari menjadi ahli parlimen.

Beliau berkata jika BN dan PAS tidak letakkan calon untuk melawan Anwar, Dr Mahathir didakwa akan meletak calon bebas.

“Saya yakin Dr Mahathir akan tolong letak calon. Ini pasti. Sebab Dr Mahathir akan usaha sunguh-sungguh, memastikan Anwar tidak akan jadi perdana menteri.

“Kalau Dr Mahathir tak boleh sekat Anwar jadi perdana menteri sebaik sahaja Anwar angkat sumpah jadi ahli parlimen, itu detik kehancuran PH.

“Kerana kalau Dr Mahathir tak boleh kekal jadi perdana menteri, atau angkat salah seorang anak dia jadi perdana menteri, saya yakin dia akan bubarkan (Parlimen).”

Anonymous said...

HARAP NANTI MASA PRK UNTUK BANG NON.....PAS DAN BN TAK LETAK CALON.....SEBAB NAK TENGOK SI ATOK TUA RENTA TU...LETAK CALON BEBAS KE IDAK.....KIHKIHKIH.....FAHAM2 AJE LAH....TAK FAHAM UDAH!!!!!

Anonymous said...

INGAT TU MELAYU..
Duit ko belajar guna ptptn tu bkn percuma. Ada fahammmmmm bkn percuma. Ko kena byr balik. Kerajaan tak kan bagi sesen pun duit percuma kat rakyat. Ko ingat percuma. Tu janji nak jari ko cucuh kat logo ph. Fahammmmm ke tak ni. La ni jari ko tak perlu lagi, janji mansuh. Depa dah menang. Ada pahammmm. Ko tunggu pru akan dtg. Jari ko tu perlu lagi. Lagi byk janji. TUNGGUUUUUU... tak percaya jari ko tu lebih bernilai dr emas.. TUNGGU PRU AKAN DTG.

Anonymous said...

PEMINJAM PTPTN YG BERHUTANG DAN MEMILIH PH TU DUNGU....KUYUP KENA KENCING ATOK...HANCING!!!

Anonymous said...

ZMN PH.
PTPTN KAU TETAP KENA BYR.
BANTUAN EMAK AYAH KAT KG KENA MANSUH.

Laaa apa faedah undi ph. Dulu pun byr tapi emak ayah kat kg dpt bantuan. Kau yg duk dibandar pun dpt br1m.

Anonymous said...

Suatu ketika dulu heboh berita dap dpt dana dr israel. Masuk kat singapore. Saudara razali pembantu khas ah eng pun dah byk bukak rahsia. Hingga kini dap tak mau umum pembiaya dana terbesar mereka. Tapi dpn rakyat suruh umno umum kat rakyat umno dpt dana dr mana. Bila najib suruh buat akta dana pru dap menolak. Bila umno suruh dap kemuka data dap menolak. Kena btg idung lama lama dap senyap.

Ph dap madey gunakan isu derma arab saudi utk menutup isu derma israel dan isu isu lain. Jugakan isu derma dikaitkan dgn 1mdb.

Kebodohan rakyat melayu isu derma israel dibisu dipekakkan. Derma bkn islam dibiarkan. Derma arab saudi di bising dan diputar belitkan. Derma org islam di fitnahkan. Fitnah menjalar bertahun tahun.

Anonymous said...

DAH NAMA PUN....LIM KIT SIAL....

Anonymous said...

Van dijohor disita konon umno dituduh salah guna dana. Ada yg kata guna duit 1mdb. Jika benar van itu dibeli dr sumbangan arab saudi, tunggulah ph johor akan dpt balasan. Cpt atau lambat. Apa citer van tu? Dah ada bukti salah guna? Jika kapal layar jho lo ada kos dijagarapi semasa penahanan. Kerajaan byk duit. Van tu ada penjagaan juga ke?

Jho lo, kapal layar, jet, van, derma arab saudi, 1mdb semua nak dikait dgn najib. Buat mcm mcm bukti nak dakwa najib. Kes ph yg dah ada bukti digugurkan.

Anonymous said...

TOL TETAP KENA BYR.
CUKAI SST LAGI TINGGI DR GST.
BRG MAKIN MAHAL.
APA KABAR ANAK ANAK MASIH MENYUSU? SUSU MAHAL KE?

DULU SUSU MURAH MENGAMUK. BRG MURAH MARAH SBB ADA TULIS GST KANNNN...NAK SUSU MAHAL KANNNNNN... NAK BRG MAHAL KANNN.. BARU JD BISU DAN PEKAK. DAH TAK MENGAMUK ANGKAT BANNER GST BUAT HIDUP RAKYAT SENGSARA.

TOLAK GST TERIMA SST.
TERIMA KASIH TUN.
WE LOVE TUN.
KAH KAH KAH.

Anonymous said...

Dap siang mlm berkempen nak kurang kos beban hidup rakyat. Hapus tol konon beban hidup rakyat. Pendidikan percuma. Br1m diterus. Minyak turun. Bersama sama rakyat berdemo tepi jln angkat banner. Honnkkkkk.. BERSIH BERSIH BERSIH. Lebih 90% org dap dlm demo bersih. TOLAK GST BEBAN HIDUP RAKYAT BUAT RAKYAT SENGSARA.

Dah berkuasa JGN HARAP SESEN PUN DUIT PERCUMA DR KERAJAAN. semua yg dilaung boleh dihumban dlm longkang.

Byr gst dpt br1m, bantuan ke petani dan nelayan, baucer buku, dll skim bantuan. Byr sst jgn harap sesen pun duit percuma dr kerajaan. Ni betul betul bodoh dan bingai.

Anonymous said...

Gst lebih murah. Sst jd mahal. Byk pulak brg org kaya tak kena sst. Ni baru betul betul bodoh dan bingai.

Anonymous said...

Baca rencana di bawah tentang kaitan Lim Kit Siang/DAP dengan kominis:

https://takemon.wordpress.com/2018/09/11/kit-siang-conspired-to-kill-mahathir/

Anonymous said...

Org melayu ph tak kisah byr sst lebih tinggi dr gst. Org melayu ph tak kisah dpt menteri mof org dap. Tak kisah dap dpt tempat penting. Tak kisah tak tunai janji. Tak kisah kena tipu. Yg penting bila tiba waktu puasa sethn sekali org dap berbuka puasa mkn sama sama di masjid surau. Pakai tgn mkn setalam. Lagi hormat bila org dap pakai baju melayu bersongkok. Bila azan berhenti bercakap.

Manusia sengal.

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget