KL CHRONICLE: #PRKSgKandis Orang Islan mesti bersama tolak DAP led Pakatan Harapan #MalaysiaBaru

Sunday, July 22, 2018

#PRKSgKandis Orang Islan mesti bersama tolak DAP led Pakatan Harapan #MalaysiaBaru


1. PAS tidak menghantar calon kerana PAS telah memutuskan awalnya untuk memastikan Pilihanraya Kecik Sg Kandis menyaksikan hanya 1 lawan 1. (Supaya undi pembangkang tidak pecah dan PH mudah ditewaskan. Asal Bukan Pakatan Harapan -ABAH)

2. PH mesti dikalahkan dalam PRK Sg Kandis. Ia menjadi satu isyarat kepada kerajaan PH bahawa rakyat tidak mahu terus dipermain dengan kegagalan PH menunaikan janji pilihanraya seperti hapuskan tol, turunkan harga minyak, hapuskan hutang peneroka felda dan banyak lagi yang boleh disenaraikan kemudian.



3. Kerajaan PH dilihat sangat tidak seimbang. Rasis dan terlalu membuka jalan kepada persendaan Islam. Suara - suara yang mengundang keresahan ummat Islam makin marak bebas dan tidak diambil tindakan yang wajar oleh pihak kerajaan PH.

4. Seperti gesaan supaya Maahad Tahfiz ditutup, terlalu memberi muka kepada LGBT, pemikiran anti hadis, posisi penting dalam sektor kehakiman dan undang-undang tidak diberikan kepada orang Islam, pemikiran liberal, terdapat individu yang didakwa menyokong gerakan pengganas jadi pemimpin kerajaan, dominasi DAP yang sangat skeptikal terhadap perjuangan Islam dalam PH dan sebagainya. (yang juga boleh disenaraikan kemudian.)

5. Justeru itu, beraksi dipentas demokrasi dan menghormati hak memilih, maka pengundi diseru supaya menolak PH dalam pilihanraya kecil Sg Kandis. Anda mempunyai 1001 sebab untuk menewaskan PH dalam PRK Sg Kandis.

P/S : Kekalahan PH dalam PRK Sg Kandis adalah  untuk menyentak lamunan mereka yang masih asyik dengan kuasa yang dimiliki agar tunaikan janji pilihanraya dan tidak lagi membohongi rakyat.

Pilihan ditangan anda. Rakyat adalah hakim.

40 comments:

Anonymous said...

Umat islam di selangor benci parti tipu melayu..parti umno. Dari 20 kerusi pada 2008 tinggal 12 kerusi 2013. Sekarang tinggal 4. Hidup segan mati tak mahu. Macai2 umno keluar kereta baru lepas pru. Beli guna duit umno walaupun umno kalah teruk.

Anonymous said...

Pengundi sg kandis mahukan anak jati selangor. Bukan pendatang dari johor, loklak adam. Kalau menang loklak adam cabut lari.

Anonymous said...

MB selangor anak jati selangor ke..? Kehkehkehkeh.. Bodoh punya Hanjing tomato.. Menyalak sebab belum puas hirup kencing yang maha hancing ke..?

Anonymous said...

Sila hirup kencing hancing tu puas2..
Orang umno jijik tapi hanjing tomato selamba je jilat sampai lubang jubor... Atokkutty sendiri cakap orang macam kau ni uneducated.. Bahasa mudahnye.. Maha bahalol.. Kikikiki..mak bapak kau dulu memang bodoh ye..? Tanya je.. Sebab nyata sangat kau ni keturunan bodoh..

Anonymous said...

Loklak adam gemuk buncit pundi kencing lebih besar. Kuat makan petai. Macai umno lagi kuyup kena siram dgn datuk loklak. Loklak kerja tak ada. Cari makan auta orang umno. Bukak mulut tu luas-luas orang umno, loklak adam nak kencing nih..kihkohkahkihkohkah

Anonymous said...

Madey guna janji janji utk dpt undi melayu.. madey tau org melayu tak pikir pjg.. janji sekilo ikan kembung free satu keluarga pun diterima.. br1m rm2000 ditolak..

Org melayu undi ph pulak ingat kononnya ph nak turun kos hidup.. gst dan kos hidup dipergulakan..

Bangsa lain terutama cina dan india dap sokong ph kerana nak tumbangkan kerajaan majoriti melayu bkn pasal gst atau kos hidip.. padahal cina dap cukup benci kat madey.. tapi nak jatuhkan kerajaan melayu islam, cina dap sanggup bergabung dgn madey utk capai tujuan mereka..

Mereka sanggup dan ikut rentak madey walaupun kerusi bersatu paling sikit menang..

Yg bodoh melayu.. kerajaan majoriti islam tumbang... janji tak ditunai tapi kehendak dap di perdulukan.. kehendak cina dap bermakna kehendak perkauman.. bila melayu perjuang hak hak disebut rasis..

Anonymous said...

Besar lagi pundi kencing kit sial.. buah pinggang dah rosak.. air kencing bertakung dgn cacing babi..tak boleh tapis racun cacing babi.. bahasa anon 8.55 atas berselerak mcm cacing babi..

Anon tu nak bagi tau cina dap senang je kerja bukak kedai lendir.. sedekah duit lendir kat dap.. auta dpn urut kaki.. belakang urut batu pelir..

Yg ni aku gelak dulu.. bersepah cina gemuk lemak berlendir.. tanya jer byk mkn babi rebus ke? Fakta babikan byk lemak..

Tanah Melayu Kini said...

Umno dan dap siapa lebih byk menang? Hmm..

Anonymous said...

Jemin lahit kat mana? Si Bedoh ampang lahir kat mana? Kit sial lahir kat mana.. china ka...
Wakil dap byk tu lahir kat mana.. setempat ka..

Loklak loklak yg pasti hanya bkn lahir dikandang babi.. tapi anon loklak loklak perangai menyondol mcm babi..

Reforbasi Mahadeywa said...

Provokasi matjerin (anon babi 8:20) tak menjadi. Setakat bagi komen bodoh, lepas itu buat senyap tak berani berhujah dengan pro-BN...

Dah banyak kali dah.... Perangai haram jadah dia tak pernah berubah....

Muahahahahahahahahahaha

Reforbasi Mahadeywa said...

Provokasi matjerin (anon babi 8:24) tak menjadi. Setakat bagi komen bodoh, lepas itu buat senyap tak berani berhujah dengan pro-BN...

Dah banyak kali dah.... Perangai haram jadah dia tak pernah berubah....

Muahahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Betul ckp anon 8:58.
Org cina dgn india dap menolak bn bukan kerana gst atau kos sara hidup. Mereka ni nak jatuhkan kerajaan majoriti mlyu islam sahaja yg mnjadi idaman mreka slama ni. Buktinya, aku seorang pngguna forum lowyat yg majoriti di dlmnya pngguna cina. Majoriti cina dlm forum tu menyokong gst dan tak kisah byr gst. Mreka ckp gst tu mmg bgs. Tak prnh merungut soal kos hidup sbb majoriti gji 20k sebulan. Tp cukup anti sama bn sbb x suka dgn hak2 mlyu yg dijaga. Terang2 lah di sini mereka menolak bn bkn krna gst atau kos hidup.
Bangkitlah wahai mlyu islam. Jgn dibutakan oleh permainan mereka ni. Jgn kita jual hak kita pd mreka2 yg rakus ni. Pertahankan islam.

Anonymous said...

Melayu ph je yg terkinja kinja melalak konon nak kerajaan bersih.. bersih digunakan ph sebagai momokan utk bangsa melayu..

Padahal bangsa cina dan india dap tak pedulipun pasal kerajaan bersih... ada mereka persoalkan terowong gone end.. ada mereka peduli rasuah pemimpin dap.. ada suratkhabar pro dap perduli ini semua.. bahkan sokongan padu cina tetap tak berubah kat dap..

Mereka tak peduli pasal rasuah.. mereka bergabung hanya utk menjatuhkan kerajaan melayu islamm.. ITU SAHAJA.. takde langung kaitan gst sara hidup rasuah.. itu hanya modus propaganda utk mengabur mata melayu.. konon cina dap berjuang bersama melayu.. bukaklah mata anda semua melayu.. mereka dah menang.. lihat sendiri.. mereka berjuang utk sst yg menguntungkan rakyat tokey tokey bkn berjuang utk rakyat pembeli/pengguna.. brg makin mahal ada mereka peduli.. mereka cina dap tak kisah.. yg melalak org org melayu semakin meningkat sara hidup..

Anonymous said...

Selama 60 thn dan selama 20thn di bawah madey selama itulah dap melaungkan madey bapak perompak terbsr di malaysia... dap berjanji jika menang org pertama didakwa madey.. begitu bencinya dap ke madey..

Semua berubah, ditelan semua.. dibelakang sesama cina, pemimpin dap menyatakan mereka hanya perkuda madey utk mengaburi mata melayu konon berjuang bersama bersih seolah bersih.. tujuan hanya menumbang kerajaan melayu islam..

Anonymous said...

Ada mereka cina dap persoal pemimpin dap kaya raya.. rumah mahligai.. harta mewah tapi apa pekerjaan mereka? Mengapa melayu tdk persoal ini semua seperti mereka persoal pemimpin melayu? Pemimpin dap itu berasal keluarga kaya.. tdk.. jd mengapa melayu tdk persoal itu semua seperti mereka persoal pemimpin melayu hingga keturunan apa? Mereka akan buat isu, peralihkan isu hingga melayu melayu ph hanya pertikai bangsanya.. isu yg dibangkit bkn setakat isu tapi ditokok tambah dgn fitnah fitnah.. sedarlah melayu.. anda semua telah bermain dgn fitnah jahat hanya utk menjatuhkan kerajaan melayu islam.. itu sahaja..

Anonymous said...

Telah terbukti 95% cina mengundi dap bkn maukan kerajaan bersih.. BOHONG.. mereka tdk peduli.. mereka tak peduli kes rasuah pemimpin dap..

Gone end relax aje.. dia tau bangsanya sukunya tetap akan memangkah dap..

yg mereka peduli yg mereka perjuang hanya kaumnya.. perkauman? Menang terus desak iktiraf uec.. melayu dpt apa?

Anonymous said...

Peringatan buat semua. Perangai lokman adam sama macam ezam. Hati-hati

Anonymous said...

Melayu diajar dididik bertolak ansur dlm semua perkara...dr kecil di sek dah dididik menjaga hati kaum lain..

Nak berjuang utk pertahankan agama dan hakpun takut dikata rasis.. konon nak jaga hati bangsa lain yg majoritinya tdk pernah berterima kasih kpd raja raja melayu dan org org melayu..

Bangsa cina dr merdeka tdk takut tdk pernah malu berjuang utk kaumnya.. walaupun dah kaya raya tapi masih mengatakan mereka kononnya di diskriminasi..

Adakah sek cina sama mcm sek keb yg mana muridnya dididik utk menghormati bangsa lain? Asik bertolak ansur..asik menjaga hati..

Atau dipupuk sikap kebencian terhdp bangsa lain terutama melayu?

Anonymous said...

Panassssss... hati hati semua..
Ada beberapa kotak diusung terkini diusung kembali ke ph...

1. Penuh kondom perasa durian..
2. Ikan kembong
3. Tomato
4. Gambar keretapi laju
5. Gambar terowong
6. Gambar kolam mandi
7. Gambar proton 2
8. Taik taik babi utk dikaji penternakan moden

Anonymous said...

Lokman tu utk di bunuh di sungai kandis

Anonymous said...

Kah kah kah...

kondom perasa durian diedar ke org ramai.. cegah dr bunting.. sex selamat..

Harga durian jatuh.. boleh la bantu tokey durian musang king proses kondom perasa durian musang king...

Anonymous said...

Ayoyo babi sudah sentap...
Mau membunuh.. ni dah jd satu kes.. berselindung di balik anon..
Panasssss... babi tertelan kondom perasa durian.. nak elak babi dr beranak melampau pakaikan babi kondom perasa durian..

Anonymous said...

Tokey tokey ladang musang king riang ria musang king akan melonjak kembali harga bila kondom durian di guna meluas ke kote babi utk mengelak pembiakan tak terkawal... kikikiki mampuiiihhhh

damak mwsu said...

Klu da jenis mkn babi tu, mana la tau reti bersih ni. Mahkhluk paling kotor dlm dunia ni ada 2 je, babi dan anjing.

Anonymous said...

Adakah anda mlyu tahu bilamana sst diperkenalkan, tokey2 cina lah yg akn untung byk.. guna cukai sst, pengilang dan peniaga blh bohong cukai yg dibayar balik pd kerajaan.. sst x telus mcm gst.. sbb tu tokey2 cina byk yg sokong ph dan derma sama ph sbb boleh tipu cukai.. bangsa mana yg ramai pengilang, businessman? Mereka ini dahla elak kutipan cukai kpd kerajaan mlalui sst, malah tingkatkan lg harga pd pengguna.. sedarlah wahai mlyu.. jgn lihat pd dasar permukaan shja tp fikir2 kan niat sebenar mrka ni..

Anonymous said...

Tak payah hipokritlah wahai mlayu ph.. anda bercakap soal bersih rasuah dan bebas penipu.. lihat saja realiti hidup hri ini.. majoriti bisnes, kdai runcit dll dipegang oleh cina.. anda pergi ke kdai motor/kereta, bohonglah klau x ditipu oleh tokey cina.. rosak sikit, ckp rosak teruk. Minta servis sikit sudah charfe byk.. kdai2 lain pon sama. Tak semua tp majoritinya mcm tu. Mereka memeras kita mlalui perniagaan mreka. Dan kita plk ckp mreka ini lbih mulia dr kita soal integriti.. come on la.. setidak2 nya kita ada agama utk mengingatkan kita.. mereka ni bebas menipu, memeras, memfitnah dll.. walau ada mlyu yg tipu n rasuah, tp ramai lg puak mreka mcm tu dlm kehidupan seharian. Sedarlah mlyu islam.

suhaili masyuk said...

Kalau raser nak mandi air kencing Atok, pangkah le Pakatan Haprak. Dijamin basah lencun, hancing menyengat. Tapi puak pecacai tu dah mangli, sedap katanya.

Anonymous said...

Dahulu tauke2 bagi alasan tol untuk naikkan harga barang, kemudian harga minyak RM140 satu barrel, kemudian GST dan sedikit masa lagi bagi alasan SST? Tak tau la memanjang je asik kena tipu geng2 tomato ni!

Anonymous said...

DAP hidangkan daging babi dalam majlis2 umum yg dihadiri oleh orang Islam dsb, kemudian minta maaf, buat lagi kemudian minta maaf, lagi minta maaf, lagi, lagi dan lagi....percayalah permohonan maaf itu bukan keluar dari hati mereka tapi hanya dari mulut, tidak ikhlas... Ianya akan berulang dan tidak akan berubah sehingga hari kiamat...

Anonymous said...

Parti melayu tipu melayu?? Atay melayu bodoh bahlol aties lgbt liberal tertipu dengan iblis dap dan menipu diri sendiri pd Allah dan Rasul hingga benci tkpasal2 najib/ umno ...lgbt babi semua jadi halal??

No worries klu umno kalah pun sebab ukuran melayu semakin rosak dan bersifat babi..

Apapun lawan tetap lawan sbb ia prinsip perjuagangan...menang kalah soal kedua..yang utama berikan TEKANAN politik kepada PH..pakatan BANGSATKAN Melayu!!

Anonymous said...

Itupun babi macai kt atas tu ckp umno tipu melayu?? Yg bagi hidang babi utk hina melayu Islam itu lg dhsyat.. Itu bkn tipu ke? Malah terang2 menghina dengan sengja..

Tp tkpe melayuu urban serba 'baharu'
. Janji umno tumbng.. Mkn babi pn xpe..

Anonymous said...

Ntah sejak dr bila spesis bangang ph mula mendewakan dapi-cine kafir laknatullah ni mengatasi dalil Tuhan dlm Al Quran!!

Mereka ini sgt ekstrim.anti Islam dlm.bntuk.menghina Melayu..dan mendoktrinkan kafir itu 'suci'..

Sekor macai yg bersuara begitu ialah ted manookkh! Isim dn gile!

Anonymous said...

Ramai yang tulis kat atas tu proksi Red Bean Army menyamar Melayu. Pigidah!

Anonymous said...

Tp melayu kpop pun mmg dh sebijik hati perut mcm kapir RBA..

mcm melayooo SelaNgok..mungkin dah byk makan makanan bercampur haram syubhah gamaknya..sebabtu hati mereka gelap hitam dan memilih yang hitam.. Seruan Agama skdr halwa nak kasi tido time khutbah, atau mase nak nikah..tu jee

Lihatlah di KL SelanGok, kedai kedai makanan kapir asal letak cashier pakai tudung je berpusu2 budak2 melayoo perasan ni melepak..macam tgh 'fly' tak cecah bumi yg nyata.. Mkn bukan2 pelik2 itu campur itu campur ini..makruh ke haram ke janji SEBATT..janji trending.. Janji puas melantak ikut hawa nafsu..

Akibatnya..bertahun..hitamlah hati mereka dan zuriat2 mereka dari fhm kebenaran..fhm prinsip Islam..lalu yang inilah jadi pengundi.. Membuak2 nafsu mengagungkan pemikiran dan dakyah si kafir dgn kegilaan luar biasa bencikan peradaban Agama dan bangsa sendiri konon kolot..tak moden..tak trending..

Spesis melayoo beginilah yang bertebaran skrg terutama SelaNgok, Melaka, N9, Johor.
Negeri Melayu lain taknak UMNO tp beri undi pada PAS, ok lah.

Anonymous said...

Mlyu trlalu brlembut.. tersalah hidang babi pd org islam pon masih x bising mana.. sedangkan itu mjlis umum bkn mjlis org cina.. klau btul org mlysia, orderla mknn halal semua. Bknnya xdak menu sedap tnpa babi.. pmimpin mlyu2 islam dlm ph semua snyap tkot bersuara nk jg hati puak2 kafir ni lg tersalah hidang babi.

Anonymous said...

Pas ok lg bro.. pada aku either aku pangkah umno atau aku pngkh pas. Tu pon sbb pas dh kluar dr dap dl.
Tp undi aku tidak pd prti liberal yg nk hncurkan mlyu dan islam

Anonymous said...

#Lokman tu utk di bunuh di sungai kandis..

Sy bukan ahli umno..tetapi dh undi bn diselangor 6 kali pru..entry sy di atas..dari pengamatan sy..betapa rakyat srlangor dihasut utk membenci bn...tk ketingalan pas..sehingga air mineral(tkder lambang pas)yg pas beri semasa mengundi haritu pun dicampak di luar pagar pudat mengundi..apa sy boleh cakap lagi dgn rakyat selangor..sehingga 1 krusi je pas menang..kalau takat berkokok flm blog ni jew..yg atas pagar tk bc blog..kenapa la tkder yg bijak pandai dlm ni..memghantar w'app..viral kan pasal lawak maharaja mega dari mentrri2 tomato..sedang kan sebelum pru..begitu banyak w'app ahmad maslan dan sebagai nya

Anonymous said...

Ya, aku stuju pndpt ko..
Kita pnyokong umno dan pas lbih byk berckp dlm blog sndiri yg x dibaca oleh pngundi ats pgr atau pnyokong mlyu ph..
Lihat bgaimana puak ph bkerja. Buat video, siar artikel dan sebarkan. Bkn brmksud nk suruh sebar fitnah mcm ph, tp cara mreka ni brgerak mnyampaikan mklumat mmg power. Ada kaki2 yg die-hard fan buat krja.
Kalaulah kita blh hentam ph mcm cara ph hntam kia kan bgs mlalui video dan viral. Tp yg betulla bkn fitnah. Sebarkan kesedaran pd org2 mlyu

Anonymous said...

UNDILAH CALON BN DI KANDIS NANTI
⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖
⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖
⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖
⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖

Unknown said...

CERITA INI BENAR BENAR TERJADI(ASLI)BUKAN REKAYASA DAN BUKAN CERITA KARANGAN DARI SAYA,INI CERITA HIDUP SAYA..!!!
Percaya Gak Percaya Itu Terserah Dari Saudara-Saudari Sekalian.

Saya Sangat BerTerima kasih Atas Bantuan Angka Ritual AKI JAYABAYA…Angka Togel AKI JAYABAYA Tembus 100%…Saya udah kemana-mana mencari angka yang mantap selalu gak ada hasilnya…sampai- sampai hutang malah menumpuk…tanpa sengaja seorang teman lagi cari nomer jitu di internet…Kok ketemu alamat AKI JAYABAYA..Saya coba beli Paket 2D ternyata Tembus…dan akhirnya saya pun membeli Paket 4D…Bagai di sambar Petir..Ternyata Angka Ritual Ghoib AKI JAYABAYA…Bener2 Tembus 4D Langsung…Baru kali ini saya mendapat angka ritual yang benar-benar Mantap…Bagi saudara-saudari yang ingin merubah Nasib anda seperti saya…Anda Bisa CALL/SMS Di Nomer AKI JAYABAYA 082_333_390_858.
INSYA ALLAH BELIAU TIDAK SEPERTI DUKUN LAIN PALSU/PENIPU...
KARNA DULUNYA SAYA SERING MEMHUBUNGI DUKUN DUKUN LAINNYA,TAPI SAYA MALAH KENA TIPU,AKI JAYABAYA YANG ASLI…
(((Buktikan Aja Sendiri Saudara-Saudari)))

**** BELIAU JUGA BISA MEMBERIKAN SEPERTI: ***
1.PESUGIHAN INSTANT.
2.UANG GAIB / UANG BALIK
3.JUAL TUYUL MEMEK
4.JUAL KERIS PUSAKA
5.JUAL PERMATA REJEKI
6.PELARIS DAGANGAN/JUALAN
7.DLL

…=>AKI JAYABAYA<=…
Contact Number Call/WA : 082333390858 /or/ +6282333390858
…TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA AKI JAYABAYA…

clik>>> http://rahasiangkatogel.blogspot.com

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget