KL CHRONICLE: Bila Rejim Pakatan Berkuasa, Umat Islam Wajar Rasa Bimbang #MalaysiaBaru #MalaysiaMemilih #MalaysiaTertipu

Sunday, July 29, 2018

Bila Rejim Pakatan Berkuasa, Umat Islam Wajar Rasa Bimbang #MalaysiaBaru #MalaysiaMemilih #MalaysiaTertipu


Keresahan umat Islam terhadap pelantikan tiga jawatan penting dalam bidang perundangan di negara ini sebenarnya adalah wajar.


Pensyarah undang-undang Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Prof Madya Dr Sham Rahayu Ab Aziz berkata, keadaan itu berlaku apabila sebelum ini tidak pernah ada jawatan-jawatan utama dalam bidang perundangan dipegang oleh kaum lain.




Menurutnya, ia juga disebabkan fikrah cara berfikir yang ditonjolkan sebelum ini seolah-olah tidak berpihak kepada fikrah atau cara pandang dan berfikiran orang Islam.

"Di media sosial pula ramai kata jawatan ketua hakim ini tidak boleh menentukan undang-undang, dia tidak boleh buat undang-undang tetapi saya lihat dari segi perspektif Pas, NGO Islam sebenarnya mereka bimbang dengan fikrah itu.

"Bagi saya amatlah wajar untuk umat Islam menonjolkan pendapat, menyuarakan kebimbangan dan keresahan kerana bukannya hanya satu jawatan semata-mata," katanya kepada Sinar Harian.

Sham Rahayu berkata, kenyataan Ketua Penerangan Pas Pusat, Nasrudin Hassan mempersoalkan apakah masih ada harapan rakyat khasnya umat Islam untuk melihat masa depan Islam terus terbela di bumi Malaysia ini khasnya dalam hal yang melibatkan undang-undang mempunyai asasnya.

Katanya, mungkin dari keperlembagaan mungkin itu juga satu persoalan yang perlu dijawab.

"Bagi saya secara umumnya apa yang disuarakan oleh umat Islam yang tidak bersetuju dengan lantikan itu menunjukkan umat Islam itu masih sensitif dengan kedudukan agama Islam dan kedudukan Melayu.

"Saya harap ia tidak dipandang serong oleh mana-mana ahli masyarakat, maknanya umat Islam suarakan pandangan bersebab. Jika kita berfikiran terbuka perkara ini perlu diambil kira dengan perkembangan dan pendekatan penghakiman itu.

Mengulas mengenai dakwaan-dakwaan di media sosial, beliau berkata, ada yang menyatakan ketua hakim ini hanyalah simbolik dan tiada kuasa tetapi apabila dilihat dalam peruntukan perlembagaan ketua hakim juga mempunyai kuasa menasihati yang Yang Dipertua Agong (YDPA) bagi pelantikan hakim-hakim yang lain.

Katanya, kuasa itu juga sebenarnya ada kuasa yang besar kepada ketua hakim negara.



Prof Madya Dr Sham Rahayu Ab Aziz

http://www.sinarharian.com.my/nasional/umat-islam-wajar-rasa-bimbang-1.855747

63 comments:

Anonymous said...

Penyokong pas tak boleh cari makan di pantai barat semenanjung. Mana orang umno? Kih kih kih

Anonymous said...

Jom rasmi kedai makan

Perrghhhhh HANCING3.........tepuk,tepuk said...

Azmin VS nuar brahim PRESEDEN PKR...

jika AZMIN kalah, bliau akn mmbwa kluo 20 AP PKR msuk PBM + PAN + DAPig...

PKR akn dkencing slamany....

Nuar akn TRKONTANG kanting mrayu pd PAS n UMNO..

Anonymous said...

kebangkitan Panji Hitam bermula di timur... sekarang kebangkitan sudah dirasai menentang kerajaan zalim dan kerajaan yg diasaskan sentimen Fitnah Dajjal...

... bani mim dari timur yg sebenar telah muncul melawn kerajaan kafir fitnah..

insyallah kerajan fitnah tak kekal lama

Anonymous said...

Budak hancing...hahahaha

Kesian budak2 hancing ni...modal dah tak ada...hari2 asik kena kencing je ..

Anonymous said...

Mana dia kedai roti atok tua?

Anonymous said...

Umno -53 kerusi
Parti munge - 13 kerusi

Macai tomato kata 13 lg byk. Buduhhh

Anonymous said...

Sumbangan dengan peruntukan pun keliru, royalti dgn profit sharing lagi la taktau. Patut atok kata ramai uneducated kat mesia

Anonymous said...

Atok tua kencing.. budak tomato bau hancing. hahahaha

Anonymous said...

ATOK TUA RENTA KUAT MENIPU

Anonymous said...

Umno 53 kerusi parlimen? Umno apa kau ni? Makan taik ke? 51 lah bodoh..anak haram. Bagai serai, bukit gantang & masjid tanah sudah keluar dari parti sial tipu melayu. Bodoh nak mampus!

Anonymous said...

Kerusi parlimen sendiri pun tak tau brapa banyak yg tinggal lagi nak komen pasal melayu bla..bla..bla.. hahahahaha..BODOHNYA ORANG UMNO!

Anonymous said...

KENCING ATOK TUA RENTA HANCING....

Anonymous said...

Kami menyokong Islam bukan kerajaan yang didokong kafir.

Anonymous said...

1244
Umno perjuangkan islam dan melayu.
Apasal tomato tak buleh ke?

Actually kerusi umno lagi banyak dari bunga dan pkr one to one.

Tapi sbb tomato uneducated itu pun tak tahu.

Umno 54 kerusi.


PKR sebanyak 49 kerusi, diikuti DAP (42 kerusi) manakala PPBM yang diterajui oleh Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad cuma memenangi 10 kerusi.

Anonymous said...

Kalau 51 kerusi pun umno masih byk.

Seperti biasa kalau tak bodoh bukan tomato namanya

Anonymous said...

49 lagi banyak dari 51.
Logik tomato.
Lepas tu panggil org anak haram.

Apa daa tomato

Anonymous said...

Sebab hanya ada 13 kerusi dlm pakatan tulah talur kena clam oleh dap.....13 nak tunjuk kuasa takut kena knock out..jadilah bagai puppet wayang kulit saja..macai tomato nak bangga apa..hancing merata-rata.

Anonymous said...

KUALA LUMPUR – Pergeseran antara Ikatan Muslimin Malaysia (Isma) dengan Pertubuhan Ikram Malaysia (Ikram) terus berlangsung melalui kritik-mengkritik pemimpin mereka melalui media sosial.
Terbaharu, peguam Isma menyindir slogan “Rahmatan alimin” (Rahmat untuk sekalian alam) yang digunakan oleh Pakatan Harapan yang disokong Ikram.

“Dr. Maszlee Malik sebelum menyertai Pakatan Harapan dan menjadi Menteri Pendidikan pernah menyebut Pertubuhan Ikram Malaysia (Ikram) adalah ‘principle-centric.'”

Pengerusi Gabungan Peguam Ikatan Muslimin Malaysia (iPeguam), Encik Muhammad Luttfi Abdul Khalid dalam satu tulisan di Facebook mendakwa Maszlee menyatakan demikian pada tahun 2013.

“Sekarang (selepas PRU14) dan setelah mendapat ‘ghanimah’ politik status ini nampaknya telah di ‘upgrade’ menjadi ‘DAP-centric.'”

“Barangkali ada ‘rahmatan’ yang tersembunyi di sebalik inisiatif ‘bertahaluf’ dengan parti politik DAP yang rasis cauvinis itu agaknya,” katanya dalam satu kenyataan di Facebook hari ini.



Secara umum, sentrik diistilahkan sebagai satu kecenderungan atau satu pandangan atau satu pendekatan yang tertumpu kepada sesuatu perkara.

Istilah sentrik ini sering digunakan oleh aktivis Ikram, seperti “ummah-centric” dalam membincangkan gagasan-gagasan besar dalam wacana sesama ahli.

“Ghanimah” pula dari segi istilah bermaksud harta yang diambil alih dari musuh ketika dalam peperangan.

Tulisan Muhammad Lutfi itu, yang disertakan dengan logo DAP bersebelahan logo Ikram jelas ditujukan pada Ikram yang kini mesra DAP dan melaksanakan kehendak DAP seperti pengiktirafan sijil UEC dan peruntukan dana untuk sekolah persendirian Cina.

Dakwaan ini juga merupakan satu kritikan terhadap Ikram yang kini dilihat sebagai dipergunakan oleh DAP setelah mendapat habuan hasil kerjasama politik Ikram dengan parti-parti dalam PH.

Maszlee ialah antara ahli majlis syura Ikram, badan yang menentukan dasar tertinggi pertubuhan itu.

Beliau menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) tidak lama sebelum Pilihan Raya Umum ke-14.

Sebahagian besar ahli Ikram yang menyertai politik menyertai Parti Amanah Negara (PAN) termasuk beberapa orang bekas pemimpin pusat PAS

Anonymous said...

Brape kerusi parti munge? 51 kerusi? Tersedak atok keling. Hik564

Anonymous said...

Bagai serai tu negara celah mane? Celah bontot jing 12:40 ke?

Anonymous said...

Patut ler kuat sokong dapig. Abg besau batuk sekali, trus kecut teloq mazlee nobrain

Anonymous said...

macai parti warisan sekutu ph di sabah juga sama bodoh macam macai tomato fuckatan... logik yg mereka gunakan semua sama bangang.
semuanya jahanam.!!!!!

damak mwsu said...
This comment has been removed by the author.
damak mwsu said...

Hanya Melayu atau orang Islam bodoh dan bebal lagi bahalol sahaja yang tak terasa bimbang. Sepatutnya mereka perlu menyedari bahawa kerajaan hari ini didominasi oleh bukan Islam. Apakah hanya kerana mahathir yang menjadi ketua kerajaan, maka kita sudah merasakan kemuliaan Islam akan terselamat?
Jawapannya tidak. Kenapa jawapannya tidak? Sebelum kita menyangkal jawapan ini, kita perlu bertanya, di manakah kekuatan mahathir dalam kerajaan hari ini? Jika kita mengetahui kekuatan mahathir dalam kerajaan hari ini, maka bolehlah memahami kenapa kita perlu merasa bimbang.

Anonymous said...

KEKUATAN MAMAK MATDEY AL KUTTY ADALAH PADA KETUA TO' KONG DAPIGS...

Anonymous said...

Kekuatan mahathir pada huruf 'h' dan 'r'. Klu...

1. 'h' ditukar jadi 'a', dan
2. 'r' ditukar kpd huruf 'k'...

Maka jd ape tuan2.??

Anonymous said...

Maaathik??

Apa mksudnya??

damak mwsu said...
This comment has been removed by the author.
damak mwsu said...

Buat Anonymous July 29, 2018 at 11:13 PM, ini yang sebaik²nya:

Kekuatan mahathir terletak pada 3 huruf terakhir namanya. Klu...

1. 'h' ditukar jadi 'a', dan
2. 'i' dikekalkan, dan
3. 'r' ditukar kpd huruf 'k'

Maka jd ape tuan²??

Anonymous said...

MahaTAIK!!

MAHABABI

MAHAFIRAUN

MAHAKUTTY

MAHAPEROMPAK

MAHAZALIM

MAHAPENIPU

MAHAPENYANGAK

MAHAMUNAFIK

MAHADEDAK

MUGADEY MUGABE

Anonymous said...

Dengan takdir Allah..Mahadey Mahataek sedang memadamkan segala rekod sejarah 'cemerlang' bapa 'kemodenan' PM ke 4 dengan rekod terbaru PM ke 6
7 - Bapak PENJAHANAM & PENGKHIANAT!!

Madey sedang menghancurkan sejarah dan maruahbya sebelum tamar riwayat...

Anonymous said...

Soheh tuan..juga petanda Allah SWT telah matikan hati dan iman seseorang bila ia rasa tiada bimbng, resah dan terancam dengan agenda jht ph skrg..nauzubillah dari tergolong golongan dimurkai Nya

Anonymous said...

Maaataik

Mmg betul la tu. Taik punye olang

Anonymous said...

Ikram tu ngo munafik guna nama Islam, tp isi perjuangan mereka menyembah ideologi kuffar, ekstrim wahabi. Usrah bagai di IPTA/ overseas sbg topeng cover up untuk recruitement membutakan hati anak Melayu educated jadi bodoh dah sesat dengan diversion mereka untuk mengkaderkan melayu mnjadu barua kuffar!!

Anonymous said...

Macai naji tulis komen bukan main lagi beriya2..konon hebat pengetahuan politik, perjuangkan parti melayu dll. Umno tinggal berapa kerusi pun tak tahu.. hahahahahaha. Lain kali tak payah sibuk pasal politik la macai..cuba baca ruangan komen di kebanyakan blog pro umno..jika tanpa komen pro PH, macai umno akan komen merapu. Takda isi. Lebih macam budak2.. Ada yg tulis panjang2 tapi isi kosong jadi macam tempat luah perasaan. 54 kerusi? Hahahaha

Anonymous said...

Maaataik

Mmg betul la tu. Taik punye olang

Anonymous said...

Pro taik tulis byk isi ke? Brape kerusi parti munge? Hahahaha

Anonymous said...

11:19 terasa ke?

Tomato mmg uneducated jgn lupa kasut hitam yea..

Anonymous said...

Komen pecacai penjilat Pakatan Haprak lagi no value. Semuanya hanya kata2 keji & nista. Memaki hamun & mencarut, fitnah & buat tuduhan tanpa bukti. Paling lawak, hanya sorang je yg bagi komen tapi cuba tunjukkan yg dia tu ramai di blog pro BN. Mungkin dia pemakan upah kot? Kah kah kah..

UNDILAH CALON BN DI KANDIS NANTI!! ITU PASTI!!

Anonymous said...

Jom teruskan kempen memajukan ekonomi umat Islam Malaysia. Elakkan dari mengunjungi kedai2 dap dan hindraf, beli produk2 Muslim sahaja insyaAllah kita akan selamat dunia akhirat!

Anonymous said...


HINDUPARIAH KULA MINTA MAAF? ADA MELAYU DAN SERONOK HATI?? PLEASE JANGAN JADI BODOH LAGI..!!

jangan tertipu dengan kaedah buat dulu maaf kemudian.. salah satu taktik bangsa cinebabi dan hindupariah untuk menipu dan mempermainkan kebodohan sebahagian Melayu yang mudah cair!

kita tak perlu agresif fizikan tetapi konsisten mendesak mereka-mereka ini MELETAK JAWATAN dan tekanan diberikan secara BERTERUSAN bukan BERMUSIM!

Sampai jangan ada lagi saki baki mereka yang boleh pegang jawatan. Siapa yang langgar prinsip kenegaraan dan ketuanan asal Tanah Melayu mesti dihukum didesak sedemikian

Mendesak ornag mintak maaf ialah kaedah bodoh kerana ornag itu memang tidak mahu mintak maaf dan bukan dari kehendak nuraninya.. jadi dalam hatinya akan KEKAL untuk melaksanakan agenda mereka

Yang penting ialah mendesak dan menekan mereka secara KONSISTEN melalui politik dan NGO2.

Janganlah terus jadi bodoh lagi desak mintak maaf lepas tu kita pun happy.. weii Melayu tolongalah jadi bangsa cerdik bermaruah.. ni tanah air kita.. kenapa cepat sangat cair dengan kaedah demikian??!!


#melayuterlalumudahlupa
#pariahkelingmadeyserupa

Anonymous said...


Insya Allah Aminn. Saya sokong seruan saudara anon 4.59 PM!

Say asudha lama sedar mereka musuh dalam selimut. semasa baru merdeka mereka tunjuk baik sebab nak bina empayar eknomi dan jaringan

Melayu pulak cepat makan puji dan mudah lupa..
Akhirnya kita berada dalama zon selesa.. zon lupa diri.. tak mengusahakan perusahan mentah hingga hiliran walaupun pelbagai bentuk usaha Kerajaan BN lakukan.. sebab kita tak RASA TERANCAM.. kita rasa mereka kawan dna boleh harap..
nah sekarang?

Apakah mahu tunggu kita disembelih seperti Rohinga atau di Palestin??Baru lah terkapai nak menyesal..

Bermulah lah dari sekarang wujudkan jihad eknomi. Kukuhkah jaringan dan rasa cinta kasih pada saudara seagama.. sebangsa yang seagama. Allah berkati dna pelihara kita dalam saf yang kuat!

Amiin

Anonymous said...


AWAS DENGAN MOVEMENT 'PELIK' BLOGGER PENCACAI PBPM MAHADEY KUTTY- CELAH GELEGAR @ CELAH KANGKANG BLOGGER! Mereka bukan kumpulan merbahaya dan mempegunakan situasai sekarang untuk survival puak terlindung!

AWAS, HANYA PERCAYA KEPADA BLOGGER PEJUANG ASAL SEPERTI CTS, UNSPINNER KL CHRONICLE, DR MIM dan rakan2 mereka. Jangan PERCAYA LAKONAN DAN MAINAN PERANG SARAF BLOGGER CG..IA PERANGKAP MAHADEY!!!


Mereka gunakan taktik baru pasca PRU14 untuk menghuru harakan negara kemudian Melayu dituduh ekstrimis kemudian cadangan merepublikan Malaysia akan menjadi kenyataan. Tiada lagi istilah Artikel 153. Gerakan jahat mereka amat LICIK.. seperti mana mereka hebat menjatuhkan DSN UMNO dengan 'clean' rakyat terpaku ikut.. masa itu mereka tiada kuasa tapi ada pengaruh wang dan kroni keparat dalam eknomi mereka sudha berjaya..

ini kan pula mereka sudha jadi kerajaan..segenap kuasa dan agensi ada pada mereka.. PRK Sg Kandis takkan dapat dimenangi kerajan kita yakin Madey akan gunakan taktik paling kotor seperti 1999 dahulu!



-------------------------------------------

blogger celah kangkang munafik ni berlakun je..
sebenarnya salah satu dari angkatan blogger haram jadah tajaan ph-madeykutty laknatullah untuk cetuskan perbalahan kaum dan seterusnya kaedah ini digunakan ketikan madey menyertai 13 Mes 1969 untuk 'menipu' Melayu supaya menyertainya!

kau akan ditangkap segera blogger C.G. lahnat! usah lah berpura bermain api.. kau penipu sebenarnya.. menipu pengomen2 yang pro-Melayu Islam ..ko tengah mainkan mereka da test market!

Anonymous said...


AWAS DENGAN MOVEMENT 'PELIK' BLOGGER PENCACAI PBPM MAHADEY KUTTY- CELAH GELEGAR @ CELAH KANGKANG BLOGGER! Mereka bukan kumpulan pejuang Melayu Islam sebenar tetapi gerakan saraf MERBAHAYA dan mempergunakan isu panas dan situasi yang mereka CIPTA sekarang untuk survival puak terlindung! Sebab itu blogger CG mula moderate semula posting bila ada orang dapat hidu taktik jahat mereka pagi tadi!

AWAS saudara saudaraku, setia dan HANYA PERCAYA KEPADA BLOGGER PEJUANG ASAL PRO UMNO SEPERTI CTS, UNSPINNER KL CHRONICLE, DR MIM dan rakan2 mereka. Jangan PERCAYA LAKONAN DAN MAINAN PERANG SARAF BLOGGER CG..IA PERANGKAP MAHADEY!!!


Mereka gunakan taktik baru pasca PRU14 untuk menghuru harakan negara kemudian Melayu dituduh ekstrimis kemudian cadangan merepublikan Malaysia akan menjadi kenyataan. Tiada lagi istilah Artikel 153. Gerakan jahat mereka amat LICIK.. seperti mana mereka hebat menjatuhkan DSN UMNO dengan 'clean' rakyat terpaku ikut.. masa itu mereka tiada kuasa tapi ada pengaruh wang dan kroni keparat dalam eknomi mereka sudha berjaya..

ini kan pula mereka sudha jadi kerajaan..segenap kuasa dan agensi ada pada mereka.. PRK Sg Kandis takkan dapat dimenangi kerajan kita yakin Madey akan gunakan taktik paling kotor seperti 1999 dahulu!



-------------------------------------------

blogger celah kangkang munafik ni berlakun je..
sebenarnya salah satu dari angkatan blogger haram jadah tajaan ph-madeykutty laknatullah untuk cetuskan perbalahan kaum dan seterusnya kaedah ini digunakan ketikan madey menyertai 13 Mes 1969 untuk 'menipu' Melayu supaya menyertainya!

kau akan ditangkap segera blogger C.G. lahnat! usah lah berpura bermain api.. kau penipu sebenarnya.. menipu pengomen2 yang pro-Melayu Islam ..ko tengah mainkan mereka da test market!

Anonymous said...


Melayu Mudah Lupa..Terus Lupa..

Mahadeywa kutty tak nampak seperti seorang negara-wan yang berpengalaman jd pm selama 22 tahun lagi bagi kali ini sebagai PM ke-7!

Pemikirannya sama shj spt mak lampir bekas penjual buah dan kulasegaran yg baru 75 hari jd mentri buruh..sorang tak habis mengelamun pasal nak merompak melalui juak keta sorang lagi bodoh dengan binaan IBS!

Madey yg pernah jd pm ke4 yg kita kenali dulu hanyalah tiada apa-apa sebenarnya, dia kelihatan 'bersinar' disebabkan bersinar hebatnya kekuatan dan keutuhan parti umno! Dan bersatunya Melayu dibawah UMNO menyebabkan madey kelihatan 'hebat' ketika itu..kurangnya perpecahan orang Melayu seperti PRU14!

Tp madey kini tak ubah seperti seorang lelaki tua yang sangat BODOH ..LEMBAP.. SLOW LEARNER.. LOW ESTEEM LOW VALUE ..BANGANG dan KUFUR AGAMA bila tanpa sokongan parti majoriti Melayu seperti UMNO!!

Lihatlah dia skrg dengan tiada apa rancangan baru untuk Malaysia yang lebih bijak dari Najib atau BN yang lepas..takurang pula yang diecedok di jenamakan semuala.. itu sahaja lepas begitu gagah menyeru rakyat tumbangkan 'kleptokrasi' BN? dan .. sekadar merosakkan buah labu yang masih sedap dimakan ketika sebelum PRU14...

Kini dia sudah hilang kekuatan sepenuhnya, tiada lagi kemampuan kawalan terhadap aksi dan tingkahlaku bodoh mentri2 kabinet dapur lantikannya..dia hanya mampu tunjuk secubit kuasa/ power pada insan lemah tiada kuasa lagi seperti bekas-bekas pemimpin negara (najib & umno)
Dia kelihatan 'juara' dalam 2-3 minggu bulan Ramadan hanya dalam bab mengaib menghina dan mengainaya Najib dengan menperkakaskan PDRM dan Singh balaci!! Waktu iatu dia rasa gah bangga dan hebat.. tapi apa lepas dari itu? Sekarang?


Selain dari itu majlis penasihat orang orang TUA BODOH juga tidak lebih hanya membuli orang orang berjasa yang dilantik zaman UMNO sahaja..tak lebih dari membuat zalim pada Melayu juga..apakah itu dibanggakan sang macai PH?

Yang confirm safe secure comfort untung dijulang hebat ialah CINA dan HINDU PARIAH!!

Itulah.. betapa puas hatinya kebodohan melayoo..kunuun mahu humban Najib/UMNO, dengan seribu satu ayat pemanis.. juga kini ayat penyedap hati "takpe nk test je nanti 5 tahun tukar balik.."...

kepala bapak mereka.. ingat DAP dan Kafir tu bodoh ke selepas 60 tahun menanti berjuangan penuh sabar.. takkan dapat balik lagi pemeritahan seperti dahulu.. konon UMNO rasis Melayu.. ya kalau UMNO tak rasis Melayu pakat kebulur dan bodoh habislah Melayu Melayu urban yang perasan hebat sekarang ni termasuk usahawab tak sedar diri kini jadi balaci DAPig!

Dan jika UMNO tak 'rasis' maka banga kafirlah yang akan rasis serasis2nya.

Rasisnya UMNO hanya mempertahankan hak Bumiputera TANPA menindas bangsa lain. Itupun Melayu urban yang bodoh ini masih tak sedar diri dan terus mengutuk perjuangan pemimpin terdahulu yang menyenangkan Melayu urban sekarang!

#melayusangatmudahlupa


Anonymous said...



Dr Mahathir Pengerusi Khazanah [KEPALA PEROMPAK URUS HARTA NEGARA.. PUNAH LINGKUP SEGALANYA!!}

Oleh Hazwan Faisal Mohamad
hazwanfaisal@nstp.com.my
Share

Tweet

Share
KUALA LUMPUR: Kerajaan mengumumkan pelantikan lima Ahli Lembaga Pengarah Khazanah Nasional Bhd baharu dengan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Pengerusi.

Turut dilantik sebagai Pengarah adalah Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Dato Seri Mohamed Azmin Ali; Ahli Majlis Penasihat Kerajaan, Tan Sri Mohd Hassan Marican; bekas Timbalan Gabenor Bank Negara Malaysia, Dr Sukhdave Singh dan Pengerusi Maybank Asset Management Group Bhd, Goh Ching Yin.

Menurut Pejabat Perdana Menteri dalam kenyataan hari ini, pelantikan terbabit berkuatkuasa serta merta.

Anonymous said...


KULASEWEL hindu pariah..MAAF KE TIDAK MESTI LETAK JAWATAN! 1ST RULES!


maaf jangan diterima dan seterusnya mesti desak dia letak jawatan sampai dia letak! then charge dengan AKta Hasutan yang boleh cetus huru hara!

Melayu kena cerdik dan konsisten.. janganlah terbawa lagi sikap macam bila berniaga.. hangat2 taik ayam.. lepas tukar keta tambah bini muda.. kedai bersawang hutang bertambung akhirnya musflis.. hutang tak nak bayar lepas tu jadi macai pembangkang yang janji bulan bintang.. (menipu)
itulah kitaran tipikal Melayu uneducated yang kini sebahagian besar jadi macai PH. (terkinja kinja suka..)


Anonymous said...


deyy kulahindu pariah.. u pegi Indonesia sana u ckp itu BALI India mari.. org BALI pendatang.. i think someone di indon akan tangkap u tak balik rumah lagi!

#kulamati

Anonymous said...

ABCD SST
Harga akan melambung tinggi
Cukai yang dah tidak diguna lagi
Oleh majoriti negara dunia kini

ABCD SST
Rakyat terbanyak perlu ketahui
Cukai tak telus dan tersembunyi
Dalam harga tinggi menjadi

ABCD SST
Pengundi tidak sangka jadi begini
Ingat mansuh GST tiada cukai lagi
Rupanya beban bertambah diberi

ABCD SST
Kenalah ditanggung suami isteri
Rasa menyesal dalam hati
Mereka tidak akan memberi undi

ABCD SST
Janji hanya tinggal janji

damak mwsu said...
This comment has been removed by the author.
damak mwsu said...

UMNO bertanding 120 kerusi dan menang kira² 43% daripada jumlah tu.
Munge bertanding 52 kerusi dan kalah hampir 89% daripada jumlah tu.

Note: UPSR baru² ni lulus tak subjek matematik??

Anonymous said...

Sdr damak, diorang mana reti matematik.. sebab diasuh belajar fitnah dan tgk utube siang malam ceramah maki hamun DSN je uneducated macai.. tadaaaaa...

Anonymous said...


Lepas Sg Kandis next Balakong next Langkawi.. ehh silap Seri Setia??

sumpahan main fitnah atas DSN sedang memakan mereka semula.. semoga ramai lagi MP/ADUN PH yang mampos!!


Keluarga nafi ADUN Seri Setia kritikal
Share

Tweet

Share
SHAH ALAM: Keluarga Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Setia, Prof Dr Shaharuddin Badaruddin menafikan sekeras-kerasnya laporan media bahawa beliau sedang kritikal dan dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU).

Setiausaha Kanan kepada Shaharuddin, Zafrullah Aris berkata ADUN itu sedang berehat setelah menjalani rawatan dan mengikut nasihat doktor, beliau akan bercuti selama sebulan sebelum kembali semula bertugas.

Anonymous said...

Kera jaan Mahadey Perompak Menipu Rakyat Sehingga bab MH370 pun nak main wayang politik!!


"Matlamat utama kami adalah supaya pencarian MH370 diteruskan bagi mengelak insiden seperti ini berulang di masa depan. Kita mesti ingat bahawa berjuta-juta orang menaiki penerbangan setiap hari. Soal keselamatan tidak boleh dipandang remeh," katanya.

Sementara itu, seorang anggota keluarga kru MH370 yang hanya mahu dikenali sebagai Fong berkata beliau tidak puas hati, kecewa dan marah dengan taklimat hari ini disebabkan, menurutnya, taklimat itu hanya untuk memberitahu waris sesuatu yang "mereka sudah tahu."

​​​​​

"Pasukan ini tidak dapat menentukan punca sebenar kehilangan MH370. Apa yang kami mahu tahu adalah sama ada kerajaan akan meneruskan pencarian... kami diberitahu yang kami perlu menunggu keputusan daripada kementerian," katanya.

Sementara itu, Intan Maizura Othman, isteri pramugara MH370 Mohd Hazrin Mohamed Hasnan, berkata beliau berasa amat terkejut dan marah oleh kerana pasukan penyiasatan gagal menjawab soalan daripada waris semasa taklimat itu berlangsung.

"Sungguh mengecewakan apabila tiada siapa pun dalam taklimat itu yang dapat menjawab soalan kami. Kami berharap ada orang yang boleh jumpa kami dan beritahu kami apa yang berlaku kepada MH370," katanya.

Anonymous said...

MAMAK MATDEY AL KUTTY TU ...BUKAN CELAKA JE....TAPI BARUA.....

Anonymous said...

Tun M -> Tun Munapig

Anonymous said...

Ini petikan dari blog Shahbudin:


rahman jpc 31 July 2018 at 13:25

Saya baru selesai membaca 'Selangor Report" yg melaporkan secara detail mengenai duit 'haram'( jumlah nya amat fantastis) yg d simpan olih azmin n keluarga d beberapa buah bank d luar negara.

harap ia nya satu berita'hoax'. pihak berkuasa wajib membuat penyelidikan dgn rapi. jika d dpti laporan itu benar, maka his polical career is as good as gone.

jadi tak payah lah hendak terus menawarkan diri dlm pemilihan dlm PKR. jawatan selaku menteri persekutuan pun mungkin akan terlepas.


Anonymous 31 July 2018 at 14:01

Pak Rahman JPC @ 13.25

Saya pun jumpa mesej pasal duit Azmin tu:

Ada org hantar aku msg file pdf..
Isi kandungannya aku tak pasti, tapi saja kongsi sikit sini ..

!¿¿¿¿
INTL TRANSFER WITHDRAWAL 575, 184.00 DUETSCHE BANK – ZURICH BR MOHAMED AZMIN BIN ALI 004 1 3118 9 2 10 4 Ending Balance 2, 011, 572.60 December 2016 NO RECORDED TRANSACTION January 2017 Beginning Balance 2, 011, 572.60 10/01/2017 INTL TRANSFER 876, 201.00 BARCLAYS BANK – SINGAPORE MN BR KUMPULAN EUROPLUS 9 110 4 77100 13 8 26/01/2017 INTL TRANSFER WITHDRAWAL 1, 670, 000.00 HABIB BANK AG –ZURICH BR MOHAMED AZMIN BIN ALI 047 2 9100 3 7 11 9 Ending Balance 1, 217, 773.60 February 2017 NO RECORDED TRANSACTION March 2017 NO RECORDED TRANSACTION April 2017 Beginning Balance 1, 217. 773.60 07/04/2017 INTL TRANSFER 329, 500.00 EMIRATES NBD – DUBAI BR TATA GROUP 010510 10379 2 8 Ending Balance 1, 547. 273.60 May 2017 NO RECORDED TRANSACTIONS June 2017 Beginning Balance 1, 547, 373.00 16/06/2017 INTL TRANSFER 277, 400.00

€€€€€€€€€€€

Hah haa...mampos ko Min...

Anonymous said...

kah..kah..kah TERBAEK BRO!!


Anonymous said...
Zoo negara bakal ditukar nama Baboon harapan negara.
Bank negara bakal ditukar nama Bank harapan babi negara.
Keling pula bakal ditukar nama Keling Asli.
Kampung2 melayu bakal ditukar nama Kampong Pendatang.
Komunis akan di panggil pejuang, manakala pejuang2 melayu akan di panggil pengganas.
Mat baboon akan declare jihad mempertahankan Dapigs & sekutusetanya & penganut parti baboon terus 'memerangi' orang melayu & islam.
Dsb.dsb.

Semua tu hasil nasihat dapigs pada kutty tua tu..&..aljuburi.

#pee.eh.&.setan.berpisah.tiada.

Anonymous said...

Terbaik.sokong seratus peratus

Anonymous said...

Muahahahahahahahahahaha


KAH KAH KAH KAHHH

RAKYAT BODOH MACAI BANGANG MADEY SONANG PAKATAN TELANJANG..

KAH KAH KAHH..KAHHHH


HASMAH BOTAK JKKK

Anonymous said...

INSYA ALLAH.. doa orang terainaya sangat MAKHBUL!!

Get ready... lepas Balakong.. maybe Langkawi..atau Pagoh..atau unknown.. TIBA2 macam si kapal singh.. get over my dead body.. hentam sama lori.. terkulai disitu..!! ALLAH MAHA KUASAA.. jangan cabar Tuhan Maha Esa wahai mangkok2 PH



tapi yang confirm Insya Allah Seri Setia..

bila jahat terlampau.. sanggup jadi pengkhianat.. boleh makan daging saudara sendiri demi menelanjangkan fitnah.. aku tidak rasa kasihan lagi kepada BARUA BARUA dapig laknatullah ini..
ketika rumah Najib digeledah tanpa belas, dini hari Ramadhan pertama.. mana dia bangkai2 celaka PH Melayoo ini untuk sama2 bersolidariti tegur polis jangan melampau sangat.. tegur MAdey..

now.. may Allah Pay BACK... Amiin..

pakatan harapan laknatullah..semoga dilaknat atas mereka tiap tiap seorang dari ADUN-AHli Parlimen-Menteri-Perdana Menteri hinggalah ke MACAI MACAI yang mengundi dan bertenggek di blog2 ini.. biar disiksa didunia lagi tanpa belas!!

Amiinnn

---------------------------------------------

ADUN PH-Shaharuddin menderita kanser
Azmin sahkan Exco itu terpaksa berehat di rumah

Siti Rohaizah Zainal

31 Julai 2018 12:44 AM

19
SHAH ALAM 31 Julai - Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mengesahkan tahap kesihatan Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Agama Islam, Pendidikan dan Pembangunan Modal Insan, Prof. Dr. Shaharuddin Badaruddin yang menderita kanser kini terpaksa berehat dirumahnya.

Shaharuddin Badaruddin
SHAHARUDDIN
Sehubungan itu, Mohamed Azmin yang juga Pengerusi PKR Selangor mendoakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Setia itu segera sihat kerana tiada penyakit yang tiada ubat.

"Perkara ini tidak mustahil namun beliau perlu menjalani rawatan dan mengikut nasihat doktor. Saya harap kita terus mendoakan beliau agar segera sembuh yang kini sedang berada di rumah dan sedang berehat," katanya ringkas.

Sementara itu, Menteri Besar Selangor, Amirudin Shari berkata, beliau kurang pasti tentang keadaan Shaharuddin yang dikatakan sedang kritikal berikutan tiada maklumat berkenaannya.

"Bagaimanapun, ketika mesyuarat Exco terakhir baru-baru ini, beliau ada mengatakan tidak sihat," ujarnya.

Anonymous said...

apa yg tuan cakap tu memmang betul.
satu lagi situasi yg biasa kita lihat ialah apabila ada restoran non-muslim tampal sticker " serve no pork" (kehalalan menunya sangat diragui) maka berduyun-duyunlah muda mudi muslim mengketedarah kat situ sedangkan masih banyak lagi reatoran org muslim yg jelas kehalalannya makanannya yg tidak menimbulkan was-was.

daripada situasi tersebut kita boleh melihat perangai (tentunya terbit dari hati) golongan ini.

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget