KL CHRONICLE: Analisa #PRKSgKandis dan kenapa Lokman Adam harus menang #MalaysiaBaru #TolakPH

Monday, July 23, 2018

Analisa #PRKSgKandis dan kenapa Lokman Adam harus menang #MalaysiaBaru #TolakPH


Pembangkang di Selangor ada 5 dun je. BN 4 dun manakala PAS dengan 1 dun. Dalam dewan Dun Selangor tu, kalau setakat 5 nak lawan dengan kerajaan yang 51 atas kertas pun dah nampak pembangkang akan kena teruk.



Tapi itu atas kertas, dan tak kira dengan Dun Sungai Kandis yang mana jila pengundi Dun Sg Kandis memilih calon BN Lokman Adam maka menjadikan 6 vs 50 yang mana kita pun tahu suara Lokman Adam ni yang cukup lantang dan berani membawa isu isu rakyat.
.
Kalau bagi calon PKR menang pun bukan boleh buat apa apa coz kerajaan Negeri dan Putrajaya pun milik Pakatan Harapan. Pendek kata bagi calon PKR menang tak ubah apa-apa harapan pun yang bukan sahaja buat pengundi Dun Sungai Kandis malah seluruh rakyat Malaysia.
.
Jadi Aku harap pengundi di Dun Sg Kandis kali ini memberikan kemenangan kepada Calon BN Lokman Adam. Beri isyarat kepada Putrajaya Kerajaan Pakatan Harapan untuk menunaikan janji yang dibuat dan dalam masa yang sama mengukuhkan Pembangkang di Selangor.
.
Pilihan ditangan pengundi Dun Sg Kandis, kerana Rakyat adalah BOSS yang berhak memilih apa yang mereka mahukan πŸ’―
.
#prksungaikandis

63 comments:

Anonymous said...

harapan rakyat mme gitu cuma pengundi k pop dam macai tomato kisah ke apa yg depa hadap skg ni...

budak k pop yg baru balik dari pub klu berjaya mengubah persepsi dan minda dari di tipu mamak tua bangka ni... 'GUA SALUTE SAMA LU'


#JANGANSALAHPILIHLAGI

Anonymous said...

SelanGok dah kd negeri lgbt aties syiah plural..plg win kapir on top of all above.. Syabas org SelaNgok.. Mampos nnt pkt2 la jwb dpn Allah 'asal bukan najib' utk menjulang kekufuran!!

Pak Yop said...

Negeri jadi kapir lg kpub suka..balik fly..tkdrr org nk tahan..bebas

Pak Yop said...

Kpop...kpub...kketum..

Anonymous said...

Berzina dose dg Tuhan..kate yb mujahat maza sentap pon 2x5..ulardlmsemak!

Lps ni suh tutup.la mahkamah syariah.. Nak menonggeng tepi dpn stesen TBS jantan betina no hal..ini negara ph baharu punyeeerrr

Anonymous said...

Tp melayu kpop pun mmg dh sebijik hati perut mcm kapir RBA..xde beza dh..bezanye dlm ic je..ada bin / binti.

mcm melayooo SelaNgok..mungkin dah byk makan makanan bercampur haram syubhah gamaknya..sebabtu hati mereka gelap hitam dan memilih yang hitam.. Seruan Agama skdr halwa nak kasi tido time khutbah, atau mase nak nikah..tu jee

Lihatlah di KL SelanGok, kedai kedai makanan kapir asal letak cashier pakai tudung je berpusu2 budak2 melayoo perasan ni melepak..macam tgh 'fly' tak cecah bumi yg nyata.. Mkn bukan2 pelik2 itu campur itu campur ini..makruh ke haram ke janji SEBATT..janji trending.. Janji puas melantak ikut hawa nafsu..

Akibatnya..bertahun..hitamlah hati mereka dan zuriat2 mereka dari fhm kebenaran..fhm prinsip Islam..lalu yang inilah jadi pengundi.. Membuak2 nafsu mengagungkan pemikiran dan dakyah si kafir dgn kegilaan luar biasa bencikan peradaban Agama dan bangsa sendiri konon kolot..tak moden..tak trending..

Spesis melayoo beginilah yang bertebaran skrg terutama SelaNgok, Melaka, N9, Johor.
Negeri Melayu lain taknak UMNO tp beri undi pada PAS, ok lah.

Anonymous said...

Kita pun tak mengharap kemenangan dibumi lgbt ni..tapi sekurang kurangnya kita telah berusaha melawan kejahatan ph. Sekurang2nya Allah SWT Yang Maha Pengasih mengasahini hamba2-Nya yang tetap teguh mempertahankan maruah Agama Banga ditengah tengah kuasa dajal inj ampuh dengan dakyah penipu mereka hingga racun hasutan mereka kepada rakyat menjadi sangat berkesan..

Insya Allah menang atau kaah usaha menentang kezaliman dakyah jht ph adalah satu jihad disisi Nya!

Anonymous said...

Pakatan Haprak akan kecundang dek dasar liberal & kaki kelentong rakyat!!!

Anonymous said...

Tanah melayu.. bila kata melayu islamlah iya.. begitulah roh dlm jasad melayu.. jika murtad larilah jasad dr bumi tanah melayu.. malu takut membaur jd satu..

Itu dulu.. kini tdk lagi... mereka berani menentang bahkan keluarga tdk ada ertinya..ibu bapa dilawan kerana dibelakangnya ada org menyokong atas nama hak hak asasi bkn lagi mahkamah Allah tapi mahkamah dunia..

dunia akhir zmn.. kita mau anak cucu cicit kita murtad? Belum terlambat ubah..

Anonymous said...

Melayu... peneroka, petani, nelayan penjawat awam majoritinya melayu... Melayu juga majoriti penduduk malaysia..

Utk berkuasa melayu harus ditarik undi.. timbullah janji janji manifesto... lihat manifesto ph semuanya hanya utk memberi kata manis ke melayu.. tunai atau tdk kemudian cerit.. yg penting janji tabur dan menang dulu.. menang dulu..

Anonymous said...

Dah menang.. janji janji utk melayu dikemudiankan.. dikaji dikaji dikaji.. bahkan ada dibatalkan bantuan yg sedia dpt.. itulah hakikat... melayu majoriti tapi berada di tgn minoriti yg bkn beragama islam.. oh melayu..

Anonymous said...

lawan tetap lawan, jangan biarkan PH yang merosakkan aqidah anak cucu kita bebas dengan dakyah menipu, tak sampai 100 hari sudah Nampak kearah mana PH nak bawa negara, wahai rakyat Malaysia, sedar lah ini asalnya tanah melayu, tukar jadi Malaya,kemudian jadi Malaysia, ingat sejarah,di mana kedudukan ugama bangsa melayu masa Malaya,kita setuju terima pendatang mengikut perjanjian tertentu, tapi Malaysia Baru, merubah segalanya, adakah akan tibul negara baru selepas Malaysia.Sedarlah dari Andaman sampai ke Utara Australia adalah gugusan pulau melayu.sejarah tidak menipu.

Anonymous said...

Tapi yg bkn melayu bumiputera yg tak peduli pun manifesto tu seolah didulukan.. yg tak wujud pun dlm manifesto itu di dulukan... permainan apakah ini? Apakah anda rasa tertipu? Apakah anda rasa terpedaya dgn janji janji manis?

Anonymous said...

Melayu itu islam... islam bermazhab sunnah wal jamaah..

Menang nak perkasa syiah dan ajaran lain yg bertentangan dgn sunnah wal jamaah..

ADA KE DLM MANIFESTO? Disuruh SWJ terima syiah? Ini melibatkan akidah.. akidah bersangkut hidup dan mati bkn hanya dunia tapi akhirat.. akidah wajib dipelihara ke anak cucu cicit..

Anonymous said...

nak tau apa melayu siapa melayu, pergi ke u-tube, pakar DNA kita dari USM ada perincikan DNA melayu, dan kita tahu kita bukan dari Taiwan yang di hebohkan, kita bukan dari india,cina atau lain lain,kita adalah dari kepulauan melayu..

Anonymous said...

Menang terus lawat ladang babi.. umum nak besarkan penternakan ladang babi moden..

Anonymous said...

#lokmanadamrinduduitnajib
#lokmanadamspesisezam
#lokmanadamgemukkakikencing

Anonymous said...

Menang..kencang dibincang sek cina.. nak bykkan sek cina.. kata melayu rasis.. lepas sek cina timbul pulak uec.. semua berkait majoriti cina.. kata tak paksa tapi dr cara memaksa kerajaan iktiraf uec.. kata DISKRIMINASI dimainkan?

Adakah itu memupuk perkauman?
Bebas berada di malaysia.. dah kaya raya.. ramai jutawan dlm kalangan cina.. masih dikata diskriminasi..

Anonymous said...

Diskriminasi bila tdk mengikut kehendak mereka..tubuh uec.. buat pilihan sendiri masuk uec.. tapi suruh org lain ikut kehendak/telunjuk mereka..

Anonymous said...

Manifesto yg dikata membawa/memberi manfaat ke majoriti bangsa melayu DIKAJI DIKAJI DIKAJI... dijanji 100hr..MASIH DIKAJI MASIH DIKAJI MASIH DIKAJI..

Anonymous said...

Ayat pendek dr pemakan lembu kaki pendek.. menyondol mcm babi itulah sifat jati pemkn lembu kaki pendek.. spisis kaki pendek..

Anonymous said...

Kaki kencing kah kah kah.. hari hari cari file 1mdb kencingggg.. hari hari jumpa file sulit tersembunyi kencingggg.. hari hari sidang media kencingggg...

Mahacai ph di kencingggggg...
Gone end rindu duit terowong...
Terowong up up up 10b kencinggg.. lubang idong lu lagi bsr.. lubang terowong setitik belum korek .. lubang idong lu dah korek berkilo taik cibaiiiii...
Kencingggggg....

Anonymous said...

File merah..

KECEMASAN.. NEGARA DLM BAHAYA.. KECEMASAN...

TUBUH TABUNG HAPRAKPAN..
KAH KAH KAH..
KENCINGGGGGG...

Anonymous said...

File merah.. gone end nak pi china.. nak geledah file.. kah kah kah.. macai ph bersorak horeeyyy kencingggg.. nak tunjuk hebat kat negara org.. kencinggg

China sekeh kepala gone end dr jauh je kah kah kah.. tak berkutik.. daim yg pi bkn gone end... kencinggggg...bawak balik muka bonyok.. pdn muka..

Spisis kencing merata rata bertubi tubi..

Anonymous said...

Tubuh tabung harapan bayar hutang kerajaan lebih mulia dari tubuh scam macam 1mdb. Telaga minyak milik terengganu nak dicagarkannya mula2 penubuhan dulu. Gila punya kerja. Tubuh tabung ikat jamin najib kononnya najib tak mampu bayar, anak najib boleh enjoy kongkek amoi taiwan & tengok final world cup. Tak ke kena tipu namanya.. termasuk la si baghal makcik gadai gelang emas.

Anonymous said...

Sistem madey...

1. Batal kaji tangguh kaji..
2. up up up kos mega projek...
3. Alasan hutang negara di mainkan..
4. Alasan nilai rm....
5. Alasan brg dunia naik.. berbagai alasan dimainkan..
6. Umum Kerajaan tak mampu tanggung kos projek mega..
7. Pengswastaan bermula.. projek di beri ke pihak swasta/bkn bawah kerajaan..
8. Bagi kat sape? KRONI?

hahahaha kencinggg lejun... kos dipindah ke pengguna.. harga melambung, lamaaaaa perjanjian kontrak. Mcm toll letrik dll.. untung tokey untung tokey untung tokey..

Anonymous said...


😁😠




Anonymous said...

Nak tanya ni.. Minyak dah turun 1.50.?
Tol dah hapus ke belum.?
0 gst pasaipa harga brg tak turun.?
Ptpn dah free ke belum.?
Gaji minimum 1500 bila nk laksana.?
10 janji dah tunai.?
Tinggal lagi berape hari je lg nak 100 hari.
Tak payah merapu la hanjing tomato..
Pi hirup kencing atokkutty yang maha hancing tu kasi kenyang dulu dari kau sibuk hal yang tak ade mengena dengan kau.. Mahacai hancing bodo anak beranak.. Kehkehkeh

Anonymous said...

PM πŸ¦•
TPM 🀷
MOF πŸ‚
MP PAKATON 🀑
M.PERTANIAN πŸ…πŸŸ
M.PERTAHANAN 🍩
M.PENDIDIKAN πŸ‘ž
M.DALAM NEGERI πŸš‘
PENGUNDI PH 🐀

KITA? HAH TEPOK πŸ‘

Anonymous said...

Najib πŸ—

Anonymous said...

Insyallah BN boleh menang dgn syarat semua pengundi Melayu Islam memangkah kertas undi demi agama, bangsa & negara.

3Ms Stupid said...

Klau ramai pencacai uneducated mampuih le...Tabung harapan lagi mulia...pui..

Dlm masa buat tabung HAPRAK ,KERAjaan buat hutang baru lagi ye....kikikiki

Bila nak settle hutang wahai pencacai...

Anonymous said...

Sedar tak sedar.. perasan tak bbrp isu dimainkan sebelum pru.. tuduh najib umno.. isu dimain utk menuduh najib.. bermati matian mainkan isu dan berceramah ke serata alam..

Madey pun kata kita akan siasat.. kita bawak ke pengadilan.. kita akan bukak kes semula..

selepas menang isu tu diam.. sunyi tanpa diungkit lagi... isu apakah itu?

1. Kematian altantuya model mongolia.. sirul dah bersumpah atas nama Allah najib tak terlibat.. najib sendiri telah bersumpah atas nama Allah tdk terlibat..

Konon nak bawak balik..sekarang dah menang? mahfuz dah call sirul.. berjanji dgn bapak model akan bukak kes semula.. dah buat laporan polis utk bukak kes semula..

Selama ini dlm ceramah, dlm youtube menuding jari ke najib.. ph permainkan isu.. mahacai bertempik menyalahkan najib.. mcm mcm tuduhan..

Akhirnya madey kata buat masa ini tiada keperluan utk memanggil balik sirul hahaha..

Masa zmn najib lagi pdrm dah bekerjasama ngan australia tetapi pihak sana tdk melepaskan..

Dah menang mengapa tdk mintak melalui hubungan diplomatik atau interpol? Kata jika menang akan bawak balik sirul..

Isu itu dipermainkan hanya utk menjatuhkan najib umno sahaja.. menjatuhkan kerajaan melayu islam.. itu sahaja..

Anonymous said...

Fitnah yg dimainkan...
Fitnah dibawa oleh rakyat dipindah ke satu mulut ke mulut lain..
Akhirnya fitnah yg berulang kali dimainkan berjaya membuat org percaya..
Ditokoktambah cerita dan gambar diedit..

Jatuh kerajaan melayu islam kerana fitnah..

Anonymous said...

2. Kes kapal selam... dimain dan dituding ke najib umno..

Padahal kita tau perjanjian dan pembelian dah dibuat sebelum najib jd pm lagi..

Siapakah yg buat perjanjian?
Perjanjian itu melibatkan siapa?
Co apa?
Siapa menteri mof ketika itu?
Siapa pm ketika itu?
Siapa luluskan pembelian itu?

Semua di atas adakah najib? HAHAHAHA

Berjanji dgn rakyat ph semasa kempen akan bukak kes ini.. dah menang senyap.. kes kapal selam digabung dgn kes kematian model altantuya utk menuduh najib..

Senang sungguh hidup di dunia.. tuding jari kat org lain.. BKN SALAH SAYA..

damak mwsu said...

Kehadapan pimpinan kerajaan ph.
Tahniah di atas kemenangan di PRU14 lalu. Sememangnya keputusan PRU14 baru² ini amat mengejutkan pelbagai pihak terutama pihak kami Barisan Nasional (BN). Walaupun begitu sebagai pihak yang waras dan rasional, kami menerima kehendak dan suara rakyat untuk melakukan perubahan kepimpinan persekutuan buat kali pertamanya biarpun terlalu perit untuk kami menghadapinya.
Setelah lebih 60 tahun kami menabur jasa memacu pembangunan dan kemajuan rakyat dan negara, tidak dinafikan kami juga mempunyai kelemahan dan kekurangan yang tersendiri. Namun kekurangan dan kelemahan ini biarpun kami telah berkali² berusaha untuk memperbaikinya, ianya tidak juga mampu untuk membuka pemikiran rasional rakyat. Akhirnya budi kami selama ini dibalas tuba pada 09/05/2018. Tidak mengapalah, kami akur dengan apa yang diputuskan rakyat dan kini kami menjadi pembangkang bukan sahaja untuk kebanyakan negeri malah turut bergelar pembangkang di peringkat pusat.
Memikirkan bahawasanya tugas menjadi pembangkang ini bukanlah mudah seperti yang disangka, kami memohon agar pihak kerajaan kiranya sudilah untuk 'mengajar' kami bagaimana menjadi 'pembangkang' seperti sebelum 09/05/2018. Sesungguhnya kami tidak 'pandai' untuk bercakap bohong, memanipulasi isu, mencipta fitnah dan cerita palsu, menyampai maklumat tidak benar dan menyebarkan berita² yang tidak sahih.
Kami juga bukanlah pihak yang 'arif' untuk melakukan demontrasi tunjuk perasaan, melakukan bantahan² dengan disertai perbuatan ganas seperti merosakkan harta awam dan hak milik kerajaan, mengadakan perhimpunan haram sambil melanggar undang², menyalahgunakan kebebasan media dan yang seumpamanya.
Kami juga tidak memiliki 'kepakaran' untuk memaki hamun, mengumpat mencaci, memesongkan pemikiran dan kewarasan rakyat, berjanji kosong, mengkhianati amanah serta berhujah dangkal.
Kami juga mengakui kami tidak 'profesional' dalam hal ehwal membuat kenyataan merapu, mengarut, merepek² dan mempersenda serta mempermainkan sentimen rakyat.
Sebenarnya terlalu banyak yang kami mohon 'diajarkan' oleh pihak kerajaan yang selama ini cukup 'berpengalaman' di dalam melakukan perkara² yang telah kami sebutkan di atas tadi dan mungkin ada banyak lagi yang tidak tersebutkan. Ini disebabkan selama lebih 60 tahun, kami hanya tahu untuk menunaikan janji, menggalas amanah, kurangkan bercakap tetapi lebihkan kerja, menjalankan aktiviti² berfaedah dan merangka dasar² yang memberi kebaikan kepada rakyat dan negara. Pendek kata, kami tak pandai membuat perkara² yg pernah dilakukan oleh pihak kerajaan ph sebelum ini.
Akhir kalam, semoga pihak ph akan mampu melakukan yang terbaik demi masa depan rakyat dan negara tercinta ini. Laksanakanlah amanah rakyat dengan lebih terbaik berbanding rekod lebih 60 tahun kami itu.

Anonymous said...

Tanya pd diri sendiri... adakah cina dap peduli ini semua... mereka tak pedulipun.. mereka hanya mainkan isu.. tu aje.. tujuan menumbangkan kerajaan melayu islam..

Mereka cina dap langsung tak bersih.. ko org ingat cina dap tu jujur berniaga? Mafia.. kongsi gelap tak boleh dipisahkan dr persaingan perniagaan.. Mereka tak peduli kerajaan bersih..

Lihat kes timbalan menteri pp yg dikata terlibat pengganas sri lanka.. BERSIHKAH ITU?

Anonymous said...

CINA DAP TDK PEDULI KERAJAAN BERSIH..
CINA DAP TDK PEDULI DGN ISU YG DIMAINKAN..
CINA DAP TDK PEDULI DGN RASUAH GONE END..

CINA DAP HANYA PEDULI JIKA ISU ITU BOLEH DIPERGUNAKAN UTK MEMPERDAYAKAN ORG ORG MELAYU BAGI MENUMBANG KERAJAAN MELAYU ISLAM.. ITU SAHAJA...

Anonymous said...

CINA DAP TDK PEDULI DGN JANJI JANJI..

CINA DAP TDK PEDULI DGN MANIFESTO..

CINA DAP TDK PEDULI PASAL GST..

CINA DAP TDK PEDULI KOS BEBAN HIDUP..

Cina dap hanya peduli bila janji janji itu boleh diguna sebagai kempen utk menjatuhkan kerajaan melayu islam.. itu sahaja..

Anonymous said...

Jika pun satu atau dua janji itu berjaya ditunaikan, cina dap tak kisah pun kerana mereka cina dap telah berjaya menumbangkan kerajaan melayu islam.. TELAH BERJAYA MENUMBANGKAN KERAJAAN MAJORITI MELAYU ISLAM..

Anonymous said...

Babi lambang lo, gone end kit sial dan cina kafir dap selera bsr pemakan babi.. bukti nak buat penternakan bsr babi di melaka.. bodoh org melayu melaka.. undi ph dpt kandang babi bsr..

Anonymous said...

Melayu itu Islam... Islam bermazhab sunnah wal jamaah..


tuan2.. perkara inilah yang wajib kita pertahankan. Allah SWT berikan kemakmuran dan kesejahteraan kepada kita berkurun lamanya kerana kita keimanan dan mempertahankan Ahli Sunnah Wal Jamaah melalui Mazhab yang sesuai dengan sifat lemah lembut kaum kita, iaitu As-Syafie..

Lihatlah jika 'buang' perkara ini perlahan atau cepat Allah SWT pasti turunkan musibah dan kehancuran.. maka ianya satu JIHAD mempertahankan keadaan ini.

Jika Mufti tidak keluarkan Fatwa sekalipun, kefaham Islam dan ijtihad kita sudah cukup untuk menyatakan melawan PH ini satu JIHAD menentang kezaliman kepada Agama dan Bangsa..

JIHAD bukan bererti dengan pertumpahan darah atau mata pedang tetapi segala kesungguhan usaha dan tawakkal kita untuk menegakkan kebenaran Islam dan berlaku adil kepada semua.

Insya Allah. Islam itu indah. musuh2 lah yang merosakkan imej Islam itu dengan 1001 fitnah.

#prksgkandisadamlokman

Anonymous said...


MODUS OPERANDI FITNAH ATAS NAJIB MENULAR KEPADA ZAHID - TAKTIK MUSUH-MUSUH ISLAM 'MENCANDUKAN' ORANG MELAYU DENGAN UNSUR YANG SAMA

KUALA LUMPUR 23 Julai - Ketua Pembangkang Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi hari ini menafikan pembabitannya dalam syarikat Bestinet Sdn Bhd yang dilaporkan melakukan penipuan pengambilan pekerja dari Nepal, serta bersedia disiasat.


Dr. Ahmad Zahid Hamidi

Bekas timbalan perdana menteri itu berkata syarikat tersebut bukan miliknya atau anggota keluarganya dan beliau tidak memiliki sebarang saham dalam syarikat berkenaan.

"Sila kemukakan bukti jika saya terlibat atau ada salah menggunakan kuasa atau mana-mana anggota keluarga saya yang terlibat.... saya sedia berdepan (siasatan)," katanya ketika ditemui pemberita di lobi bangunan Parlimen di sini.

Presiden UMNO itu berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai laporan berita yang mendakwa Bestinet dimiliki oleh adik iparnya iaitu Amin Abdul Nor yang terlibat dalam sindiket..

(http://www.utusan.com.my/berita/nasional/zahid-sedia-disiasat-kes-penipuan-pekerja-nepal-1.714561)

Anonymous said...

1Mahadey - Rakyat Dikencingkan, Pencapaian Diputarbelitkan.
Menjahanam Manipesato


MARI PUTAR BELIT.. MELAYU BODOH MEMANG SANGAT PELUPA!


MANIPESTO KENCING PAKATON MAHAKUTTY! JANJI DICAPATI PENCAPAIAN DI PUTARBELITKAN..

Dalam Masa Lebih kurang 60 Hari pentadbiran KERAjaan, Rakyat Tomato Telah Dikencing Sebanyak 37 Kali: setiap dua hari dikencingkan sekali.

1.0% GST? Tak, diganti 10% SST, naik 4% banding GST - kena Kencing

2.Harga Barang Turun ? Barang Naik Pulak kecuali tomato - Kena Kencing lagi

3.Roti canai turun harga? Naik pulak sampai RM3.50 pasal tukang masak kena pakai orang Malaysia – Kena Kencing lagi

4.Petrol RM1.50? Tunggu lama lamalah - Kena kencing lagi

5.Tarrif Elektrik turun ? Naik Pulak - Kena Kencinglah

6.Gas masak turun ? Haha, naiklah - Kena Kencing lagi

7.Harga Beras Turun? Naik Bang pasal sudsidi pesawah dah kurang – Kena Kencing lagi

8.Cukai Pintu turun? Naik mendedak 100% - Kena Kencing lagi

9.Dividen KWSP naik ? KWSP rugi pulak - Kena Kencing lagi

10.Inflasi akan turun ? Naik Naik Naik – Kena Kencing lagi

11.Ringgit akan naik bila PH memerintah? Pergi Kencanglah – sekarang RM4.05!

12.BRIM dikekalkan ? Ya, Kekal tapi duit sudah kurang – Kena Kencing lagi

13.Bebas Tol ? Habuk pun takda - Kena kencing lagi

14.Tambah peluang pekerjaan ? Penjawat Awam pula dipecat – Kena Kencing lagi

15.Duit raya Penjawat Awam ada? Ada, tapi kurang RM100 – Kena kencing lagi

16.Tak perlu bayar PTPTN < RM4K ? Masih belum dilaksanakan - Kena Kencing lagi

17.Harga kereta turun? Lepas September, naik 10% ! – Kena kencing lagi

18.Hutang negara turun ? Tak, LGE lawak naik sampai 1 Trillion - Kena Kencing lagi

19.Pasaran Saham naik bila PH memerintah? Sebaliknya yang berlaku - Kena Kencing lagi

20.Ekonomi negara bertambah baik ? Nahh, Agensi Kredit antarabangsa kasi turun 1% - Kena Kencing lagi

21.Rizab Negara NaiK? Pergiiilah – Jatuh RM2.4 Billion – Kena Kencing Lagi

22.Hartanah rumah naik ? Jatuh! Jatuh! Jatuh! - Kena Kencing lagi

23.Rumah tidak terjual menurun? Naik 40% selepas PH – Kena Kencing lagi

24.Tambah Pelabur Asing ? Semua sudah lari- Kena Kencing lagi

25.Harga Minyak Sawit Naik ? Nahh! - Kena Kencing lagi

26.Naik stop semua project mega? HSR ada lagi, ECRL ada lagi – Kena Kencing lagi

27.PLKN dihapuskan ? Tak, diteruskan - Kena Kencing lagi

28.SPAD dihapuskan ? Tak - Kena Kencing lagi

29.Cakap 1MDB takda ? Eh ada pulak ya! – Kena Kencing lagi

30.Grab car diharamkan ? Takda - Kena Kencing lagi

31.Proton telah dijual kepada China? Tak Atok cakap ia milik Syed Mokhtar – Kena Kencing lagi

32.Cakap lepas PH takda kroni? Ada pulak T7 – Kena Kencing lagi

33.Bagi kebebasan bersuara ? netizen kena tangkap polis pasal komen si atok – Kena Kencing lagi

34.Malaysia akan ada “RULE of LAW”? Nahh, orang yang belum dibukti bersalah, hartanya dirampas, dicaci di dengan orang awan akibat hasat dengki – Kena Kencing lagi

35.Cakap mau pergi China siasat kes paip gas Sabah? Sudah jadi wayanglah – Kena Kencing lagi

36. Harga ikan turun? Naiklah pasal subsidi nelayan ditarik balik - Kena Kencing lagi

37. Harga ubat turun? Terbaru,harga ubat makan naik mendadak selepas PH - kena Kencing lagi


Dan banyak lagi. Sila tambahkan senarai ini kalau ada yang ditinggalkan.

Kencing Oh Kencing. Tak Apa, Minum Sahajalah Macai Tomato.

------------------------

BABI SUDAH TERBANG..DI SANA SINI.. IDOP ATOK 93M.. AGI IDOP AGI SETAN..




Anonymous said...

(www.malaysia-today.net/2018/07/06/the-chinese-hate-campaign-has-not-stopped/)

#DoNotBuyFromCinaMalaysia
#MadeyNotMyPm


Betty Chew = the true WITCH & BITCH (filthy animal)

red bean army dapig (paid macai) = the true shits

haiwan kotor, busuk, perangai buruk = cinababi Malaysia

dirty stinky bad insane animal = cinaBabi Malaysia

melayoo haprak munafik = mahacai pengundi pakatan perompak

Anonymous said...

Sedarlah wahai Melayu Selangor!
Jangan dibuai mimpi indah janji2 moneypesta Pakatan Haprak.
Melayu Islam sdg dilanyak kiri kanan atas bawah depan belakang sisi sipi setiap penjuru.

SEDARLAH SEDARLAH & BANGKITLAH .. SESAL DAHULU PENDAPATAN, SESAL KEMUDIAN LENCUN DIKENCING ATOK93

UNDILAH ⚖
JANGAN DIPANGKAH πŸ‘

Anonymous said...


CINABABI MALAYSIA

uncivilized cina malaysia.. perasan macam bagus, kencing pun tak basuh, suka calit tisu, pagi-pagi tak mandi, buang sampah merata rata. Kalau memandu macam syaitan, tak hormat pemandu lain, ini bangsa pengotor, suka langgar lampur isyarat, suka main judi..kuat minum arak..kuat mabuk, lepas itu memandu mabuk, langgar orang sampai mati, lari kes bayar rasuah sana sini.. ini bangsa suka main betina (pelacur), isteri satu sahaja, tapi di rumah pelacuran, kondominium mewah mereka simpan china doll, bangsa ini lemah tenaga batin sebab itu suka makan haiwan eksotik..tapi sangat kuat main rasuah, (suap pada pihak lain untuk dapatkan sesuatu). bangsa ini manis mulut di depan tapi tikam belakang (kamu boleh buktikan jika kamu selalu melanggan pembelian bekalan barang, taukeh ini akan jaga kamu seperti raja, then after kamu tak beli lagi, dia tak kenal lagi kamu dan akan kutuk kamu)..bangsa ini tak benarkan perkauman pada Melayu, tetapi mereka sendiri sangat kotor dengan permainan perkauman, mereka kekal dengan sekolah cina yang sangat bodoh, mahu senang-senang tipu peperiksaan awam menggunakan UEC..ini bangsa paling kuat penipu.

-----------------

sekarang bangsa haramjadah ini lah tengah mengepalai negara kita.. beratus tahun nenek moyang pejuang Agama, Raja-Raja Melayu mempertahankan tanah air ini dari bangsa celaka..akhirnya tanpa setitik pertumpahan darah hanya dengan mainan fitnah dan bohong.. segalahnya diserahkan dengan mudah malah dengan penuh pujian dan 'kesucian'..

masih ada lagi peluang jika PRK SG Kandis mereka mereka yang insaf dan sedar bangkit melawan di kotak peti undi.. Inshaa Allah!

Amiin

Anonymous said...

Gemuknya lokman adam..ni mesti banyak makan ��

Reforbasi Mahadeywa said...

Tengok badan lokman sama besar macam mat babun. Adakah mat babun juga memang pemakan �� macam macai πŸ…πŸ…πŸ… 4:33 pm maksudkan..???

Muahahahahahahahahahaha

Anonymous said...

gugusan pulau melayu, dari situ kita asal,tanah melayu adalah sebahagian dari gugusan itu, ada negara nama china, india, England,dll..dari sini datangnya bangsa lain lain ni sebelum merdeka selepas merdeka, masa dulu ada perjanjian yang dah di maktubkan dalam perlembagaan, orang asing di terima dan kena mengikut perlembagaan, yang mai dari kerala kita terima sebab generasi tu patuh pada undang undang, perlembagaan, sama jugak mai dari cina kita terima,sebab semua baik baik ikut perlembagaan, hormat raja, hormat islam, hormat kita semua, boleh hidup sama, tapi le ni, sebab orang tua yang banyak harta luaq negeri,kaya kan kroni anak beranak, takut kaya dia lesap, dia gila kuasa buat Malaysia baru, nak hancurkan ugama, aqidah anak muda,hancurkan negara dengan cakap negara banyak hutang, tau sangat hati busuk dia,..mari tolak orang tua ni, kita yang cinta tanah air, mari berdoa semoga yang mahaberkuasa rehatkan orang tua ni selama lamanya, dan negara aman semula dari gangguan manusia gila kuasa dan geng geng dia.

Anonymous said...

Gone end mengaku sst lebih telus dr sst.. brg lagi mahal..tapi tetap pertahan sst.. ngapa.. jaga tokey.. jd rakyat mcm mana nak dpt manfaat jika kutipan cukai sikit..

Tu petunjuk cina dap tak peduli beban kos sara hidup rakyat.. tak peduli harga mahal.. tapi peduli sst kerana boleh lari cukai.. makin kaya maa.. mykkk untung maa.

Anonymous said...

Kah kah kah..
Pak khalid sejota pekerjaan nasihat mahacai, ph tak boleh elak brg naik harga..mahacai ditipu.. mahacai diperguna.. dulu tuduh najib umno penyebab brg naik.. salahkan gst.. kita tunggu adakah menteri ph menyalahkan sst jika brg naik..

Anonymous said...

Najib dan zahid bakal didakwa. 99% masuk penjara. Lambat atau cepat shj bezanya. Kalau betul nak bela melayu, nak bela islam, carilah parti lain. Umno sudah tiada harapan.

Anonymous said...

Berita tergempar khas utk mahacai ph..

Peminjam ptptn yg tdk byr ptptn akan berhadapan di senarai hitam oleh pihak bank.. kah kah kah..

Zmn umno bn hanya dilarang keluar negara.. pdn muka... bantuan tarak dpt kena senarai hitam... kah kah kah

Anonymous said...

Caiiiii Najib dah didakwa pun.. apsal lambat sgt bersidang.. najib mintak cpt..
Zahid persilakan.. siap cabar..

Belum bicara dah pasti 99%.. mentang mentang la ko kuasai hakim mahkamah ya..kahkahkah.. nanti mcm adun balakong tak sempat.. bersidang tu lama.. takpe la umur atok pjg kannn..

Yg penting nak bagitau cari pengganti umno kah kah kah.. tak payah putar putar jakarta sebut terusssss kehkehkeh..

Anonymous said...

Terowong bila nak bersidang.. 100% duit dah keluar lubang terowong lenyap.. paper pun lesap..

Duit forex bnm bila nak bersidang.. dah rci tu... 100% berpuluh bilion hilang..

Anonymous said...

Dah kawtim dgn jho lo ke?

Anonymous said...

Tergempar lagi.. indon kata geger..

China dah buat perjanjian dgn indon nak beli minyak sawit.. untung indon.. robert kuok pun sama untung.. byk ladang kelapa sawit kat indon weeeiiiii...

Pengundi felda felcra undi ph dpt turun harga sawit.. lori sawit dah tersadai di kilang proses sawit... nak proses apa minyak sawit china tak nak beli lagi... stop..pdn muka percaya cakap ph.. takpe anak anak peneroka semua dah kaya raya..

Anonymous said...

Kalau najib dan zahid msk pnjara pon, aku akn ttp sokong umno sbb ini prti yg mempertahankan hak mlyu islam. Ko nk suruh ak harap pd pakatan haprak tu ke nk pertahankan islam.. ptuii. Pakatan haprak jual bangsa mlyu sndiri

Anonymous said...

Cukur, dapat le budak kepop anak Felda tukar smartpon baru, sarapan kat Setarbak, lunch kat McDonel, dinner kat Bistrok, ye?
Moga mereka insaf

hah apa lagi, tepokkkk!!πŸ‘

Anonymous said...

UNDILAH
⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖
⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖
⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖
⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖

damak mwsu said...

Aku malu nak mengaku aku bangsa Melayu Malaysia jika aku menderhakai UMNO. Disebabkan perjuangan konsisten UMNOlah aku dan keluarga aku mampu hidup selesa biarpun tak sesenang dan semewah mana. Kerana jasa UMNOlah Allahyarham bapa aku mampu menjadikan kelapan² anaknya org yg cerdik biarpun aku sendiri tak belajar smp menara gading, walaupun ada diantara anak²nya kini menjadi 'bebal' akibat diracun pemikirannya.
Aku akan tetap bersama UMNO selagi masih diizinkan bernyawa.

Anonymous said...

Padan muka...gigit lagi tangan yg bagi ko makan kenyang sampai gemok2.Nah sekarang baru berangan nak ke jakarta dah tak jadi...diambang muflis..wakaka.

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget