KL CHRONICLE: @NajibRazak sedih akaun parti pembangkang dibekukan oleh pihak kerajaan

Saturday, June 30, 2018

@NajibRazak sedih akaun parti pembangkang dibekukan oleh pihak kerajaan


JANGAN BEKUKAN AKAUN BANK PARTI POLITIK DAN MENGGANGU KEBANGKITAN PEMBANGKANG YANG KONSTRUKTIF

Saya amat sedih dengan tindakan kerajaan Pakatan Harapan yang membekukan akaun bank pelbagai parti pembangkang termasuk UMNO dan SUPP.

Malah, seorang ahli parlimen Pakatan Harapan turut menggesa kerajaan membekukan akaun bank parti politik lain seperti MCA, MIC dan Gerakan.



Berdasarkan kepada pelbagai kenyataan dan laporan media, tindakan kerajaan baharu membekukan akaun UMNO dan SUPP dibuat kerana mengesyaki parti politik ini telah menerima dana dari 1MDB sebelum PRU13 dan wang ini didakwa kononnya dibelanjakan untuk pilihanraya umum.

PRU13 diadakan lima tahun lalu.

Untuk itu, membenarkan akaun bank parti politik terbabit beroperasi seperti biasa tanpa dibekukan, tidak akan menjejaskan siasatan yang sedang dilakukan. Bukankah rekod transaksi akaun bank terbabit mudah diperolehi jika diperlukan penyiasat.

Parti politik tidak bersalah. UMNO dan SUPP tidak bersalah. Sebagaimana parti politik lain termasuk parti di dalam gabungan Pakatan Harapan, adalah satu kelaziman untuk menerima derma politik. Di bawah undang-undang ketika ini, tiada peruntukan perundangan yang menyatakan pembiayaan politik adalah salah.

Bagaimana sesebuah parti politik dapat mengesahkan sumber dana yang diperolehi? Bolehkah PPBM atau DAP mengesahkan derma yang diterima mereka tidak datang dari penderma yang terlibat dalam aktiviti haram atau kegiatan ekonomi gelap (black economy)?

Memandangkan Pakatan Harapan telah berkempen untuk PRU14 dengan mendakwa saya terlibat dalam pelbagai salah laku, saya mengalukan siasatan terhadap saya namun jangan jadikan parti politik sebagai mangsa.

Tindakan tidak wajar membekukan akaun bank akan menjejaskan aktiviti parti dan pembinaan semula parti pembangkang. Ia juga akan memberi kepayahan kepada kakitangan serta keluarga mereka yang digajikan parti.

Selain itu, tindakan ini juga akan menjejaskan aktiviti kemasyarakatan yang berterusan dilakukan parti terutama membantu rakyat yang masih memerlukan dan jasa parti politik seperti UMNO ini tidak boleh dinafikan sama sekali.

Membekukan akaun bank terhadap parti terbesar ini akan menjejaskan kebangkitan pembangkang yang efektif dan dapat dilihat sebagai serangan dan penafian terhadap asas demoraksi.

Najib Tun Razak.

18 comments:

Anonymous said...

Najib still gentleman.. Jika dia bersalah jangan kaitkan pihak lain atau parti.

Tp DSNR tak faham politik tahik Madey, dia sengaja buat begitu supaya parti dan ahli akan lebih benci dan membuang pecat terus Najib dan penyokongnya. Satu bentu tekanan dahsyatdan mengaibkan sedangkan kes belum disebut di mahkamah.

'Rule of law' kepala bapak mahadeyy dan dapig!! Semoga Allah hancurkan merwka seberapa segera..Aminn

Anonymous said...

.

Atok Mahdey bekukan akaun UMNO sebab dia mahu musnahkan UMNO . Dengan cara itu ahli parlimen UMNO boleh lompat masuk PPBM dan kukuhkan lagi kududukan beliau sebagai PM . Sekarang ni kedudukan Atok sebagai PM sangat rapoh , bila bila saja boleh di tendang keluar oleh PKR dan DAP sebab bilangan ahli parlimen PPBM yang kecil .

.

Anonymous said...


Satu masalah besar org UMNO ialah cepat GELABAH dan LEMAH PRINSIP!

PAS kalah teruk akibat sabotaj geng PARASIT, mereka tak buat pun pemilihan TERBUKA mcm UMNO. Sebaliknya mereka menggunakan kekuatan SYURA-MESYUWARAH dalaman.. jadi pengaruh luar tak dapat mencatur pemilihan.. mereka tak melaungkan pun slogan BERUBAH.. PERUBAHAHAN... ikut KEHENDAK RAKYAT bla.bla... mereka diam caturkan pemimpin tanpa menyalahkan langsung pemimpin sebelumnya..

Akhirnya mereka bangkit di Terengganu, Pahang dan Kedah..

Tapi UMNO?? pari Melayu LEMBIK LEMAH.. pemimpin pun tak tentu hala.. mcm KJ.. hari hari salahkan Najib.. Anwar dituduh liwat 2 x, china doll usung tilam.. tak dengar sepatah pun partinya mengutuk sindir Anwar..akhirnya mereka berjaya dan kukuh perpaduan walaupun musuh cuba pecah belahkan..

UMNO?? again UMNO??

cuba tengok gelagat ahli UMNO.. termasuklah para MT.. taraf BONGOK.. LEMAH JATIDIRI.. melaungkan mengiakan suara musuh.. UMNO MESTI BERUBAH... berubah pala hotak amende kalau pemikiran rakyat dikuasai Yahudi dan MUSUH..

disinilah jelas punca UMNO takkan berubah.. pemimpin seteguh Zahid mungkin kecundang.. pemimpin boneka..mentah seperti KJ dan pemimpin perosak seperti Ku Li akan menguasai UMNO.. rasuah penyelewengan cah keting kebodohan dan kepalsuan akan melanda UMNO lebih dahyst...


akhirnhya melayu BANGSAT.. SEBANGSAT2NYA seperti DSNR pernah katakan bila UMNO lemah dan tumbang..

Jika ini berlaku eloklah UMNO doharamkan.. tubuhlah parti baru yang bersih dibina oleh orang2 yang cerdik..yang ikhlas yang bersifat pejuang.. bukan bersifat MUSANG BULU AYAM ATAU KULIT BABI... KJ dan Ku Li hanyalah wayang untuk MElayu...

we will see...



Anonymous said...

Aminnnnnnnnn...
Aminnnnmnnnn...
Aminnnnnnnnn...

Anonymous said...

Apa nk beku membeku acaun..
Jadi jentelment..
Kku rasa parti pbbm tk kukuh..bubar pbbm..masuk umno..beegabung dgn pas,gabungan parti2 sarawak..beegabung dgn parti2 sabah..baru la malaysia baru..
Sebelum tu musnah kn PH dari dalam secara senyap2...
Bila cukup 2 tahun...terus istihar bergabung dgn umni..mana2 adun pkr yg nk lompat masuk..terima..
Itu cara dia...kku betul2 pbbm berani laa..chooiii...

Anonymous said...


Ph akan jahanam dan terus berkubur. Ini janji kami ahli dan penyokong UMNO, Insya'Allah. Kami akan sendatkan di jiwa kami semangat berkorban. 20 tahun UMNO susah di peringkat awal, pasaran getah di ganggu mahathir, melayu yang rata-rata ahli UMNO sengsara. kemudian pasaran bijeh timah di kacau mahathir, sekali lagi ekonomi negara meleset. melayu yang rata-rata ahli UMNO sengsara lagi. Allah SWT Maha Kaya. Allah beri Malaysia emas hitam, malaysia kaya raya, mahathir sapu 80%, 20% untuk dikongsi rakyat. melayu yang ahli UMNO hidup mewah, hasad dengki mula timbul. perebutan kuasa menjadi-jadi maka rasuah subur. Kini UMNO tergelincir. Kami ahli UMNO yang tinggal rata-rata marhein akan berkorban untuk UMNO. 40 tahun mengecap kesenangan, apalah 5 tahun susah. Biar pun kebuluran, panji umno akan terus kami kibarkan.
Kami tahu mahathir mohamad, daim zainuddin, anwar ibrahim, muhyiddin yassin, azmin ali, isa samad, rafidah aziz adalah toyol-toyol rasuah. Kami gembira mereka berambus dari UMNO. Mereka yang menyedut secara berterusan hak-hak rakyat. Andaikata mereka perlukan wang UMNO yang dibekukan untuk hidup silakanlah, tapi kami tidak halalkan.
Rakyat fikirlah siapa yang kamu perlukan sebagai pemimpin selepas ini! UMNO masih ada bila-bila masa untuk pilihan.
Cukuplah Allah untuk kami dan Dia sebaik-baik pengurus.

Anonymous said...

Amin...Semoga Allah...lindungi kita dari pemerintah yng zalim...namanya Mahathir Mohammad..kutty

Anonymous said...

yrr...setuju...yng keluar Umno tu....semuanya tak sanggup hidup susah..semuanya masuk Umno sbb nak kuasa dan harta bila Umno tak berkuasa semua lari...jadi yng tinggal dlm Umno ni mmg ahli Umno yng setia...istiqamah kerana Islam..bangsa Melayu... dan raja2 Melayu...sekarang Umno dah bersih dari..segala parasit..itulah hikmah yng Allah nak...Umno yng bersih...InsyaAllah..Umno akan berjaya dan bangkit sbb Allah kan ada...

Anonymous said...

Semasa saya di luar negara pada 90an dahulu, para pelajar negara semua bangsa dipanggil berkumpul untuk sebuah taklimat.

Duta pada ketika itu memberitahu kepada para pelajar pendatang supaya jangan berasa ralat apabila pelajar bumiputra ditaja kerajaan untuk mengikuti pengajian di luar negara.

Kata beliau, semasa di zamannya anak muda melayu dihalang memasuki pengajian tingkatan 6 walaupun layak. Ketika itu, hanya guru sekolah yang mengajar tingkatan 6 yang membuat keputusan. Pada zaman itu juga guru guru ini adalah kaum pendatang.

Hasilnya, anak anak melayu tak dapat masuk universiti kerana syarat kemasukan adalah tingkatan 6.

Maka kerajaan mencari jalan supaya anak anak melayu ini mendapat peluang terutama bidang sains dan teknologi maka MRSM dan matrikulasi ditubuhkan.

Hari ini menteri jawa sewenang wenangnya membuka laluan kepada anak pendatang kononnya ada saingan sehat. Saya rasa kalau duta tersebut masih hidup alangkah sakit jantungnya melihat gelagat menteri hari ini.

Namun apakan daya, harapkan umno, umno buat taik. Harapkan pas, dia dok sebok hukum hakam. Longkang kat rumah penuh jentik aedes.

Hari tu, perdana menteri kata kununnya semua komponen pakatan dah tandatangan dengan ikrar mempertahan undang undang persekutuan termasuk hak hak melayu. Hari makin hari nampak hak melayu makin dihakis. Apa yang pengundi pakatan dari kalangan melayu dapat? Puas dapat henyak rosmah? Engkau orang (pelat bugis singapore) dapat apa ek?

Sejak kapan bangsa lain sayang melayu nih? Setahu saya melayu ini sentiasa dibenci kafir.

Anonymous said...

Najib mengalukan siasatan keatasnya, terserlah sikap kegentlemen Najib, rakyat bersama2 anda. Inilah sifat gentlemen seorang pemimpin sebenar, tiada apa yg perlu ditakutkan kalau kita dilandasan yg benar, insyaAllah dengan barisan peguam yang hebat anda akan berjaya. Untuk rekod sehingga kini tiada pertuduhan keatas Najib walaupun PH telah melakukan roadshow keseluruh dunia memburuk2kannya sejak 5 tahun lepas, sehingga saat ini tiada pertuduhan yg dapat menyabitkan Najib....

Anonymous said...

Najib gentlemen, lge pengecut dan pondan, peguamnya sengaja mencari jalan untuk melambat2kan kes, dasar PENGECUT?

Unknown said...

In sha allah aminnn

Unknown said...

Berani kerana benar takut kerana salah
DSNR tak salah so apa nak takut betul tak
Tapi TUN lak yg rasa tak senang duduk apa kes

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message to others. Notice all commenters are from the same cybertrooper

Anonymous said...

MAMAK MATDEY TU INGAT...DIA TAK AKAN MATI!!!!!

MAMAK MATDEY TU INGAT...DIA TAK AKAN MATI!!!!!

MAMAK MATDEY TU INGAT...DIA TAK AKAN MATI!!!!!

MAMAK MATDEY TU INGAT...DIA TAK AKAN MATI!!!!!

MAMAK MATDEY TU INGAT...DIA TAK AKAN MATI!!!!!

MAMAK MATDEY TU INGAT...DIA TAK AKAN MATI!!!!!

MAMAK MATDEY TU INGAT...DIA TAK AKAN MATI!!!!!

MAMAK MATDEY TU INGAT...DIA TAK AKAN MATI!!!!!

MAMAK MATDEY TU INGAT...DIA TAK AKAN MATI!!!!!

MAMAK MATDEY TU INGAT...DIA TAK AKAN MATI!!!!!

MAMAK MATDEY TU INGAT...DIA TAK AKAN MATI!!!!!

MAMAK MATDEY TU INGAT...DIA TAK AKAN MATI!!!!!

MAMAK MATDEY TU INGAT...DIA TAK AKAN MATI!!!!!

MAMAK MATDEY TU INGAT...DIA TAK AKAN MATI!!!!!

MAMAK MATDEY TU INGAT...DIA TAK AKAN MATI!!!!!

MAMAK MATDEY TU INGAT...DIA TAK AKAN MATI!!!!!

MAMAK MATDEY TU INGAT...DIA TAK AKAN MATI!!!!!

MAMAK MATDEY TU INGAT...DIA TAK AKAN MATI!!!!!

Anonymous said...

Already passed to gov blogger and netizens . So they will see how they all kena kencing bt their all gov. And Pakatan haprak is nothing but a cabinet of foolish ministers. Full of clowns. Malaysia boleh hancur macam ni. And you are one a stupid parrot. Or pig??

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message to others. Notice all commenters are from the same cybertrooper

Anonymous said...

TENGOK MUKA MAMAK MATDEY NI...AKU RASA NAK KUTY2 JE MUKA DIA!!!!

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget