KL CHRONICLE: Legasi Kasih Sayang Dato @NajibRazak kekal subur di hati rakyat

Wednesday, June 6, 2018

Legasi Kasih Sayang Dato @NajibRazak kekal subur di hati rakyat


Saya masih ingat bagaimana kami di PPBM hairan kenapa gambar Tun M belum diturunkan di Bangunan UMNO Malaysia ketika kami berjuang mendesak DSN melepaskan jawatan Presiden UMNO. PPBM beritahu saya, UMNO takut rakyat marah.



Sebenarnya jawapan itu salah. Jawapan yang sebenar adalah, UMNO selepas era Tun M tidak mengamalkan politik dendam. UMNO selepas era Tun M tidak lagi memenjarakan musuh politik atau menghukum kakitangan awam dengan bermaharajalela.

UMNO selepas Tun M juga sangat hurmat dan santun terhadap Raja-Raja Melayu. Dewasa ini institusi Raja hanya sekadar lambang dan saya tidak terkejut jika selepas ini rakyat akan memaki hamun serta membaling botol minuman kepada Raja-Raja Melayu di tempat awam.

Itu tidak mustahil kerana Raja juga agak jauh dari rakyat berbanding pemimpin politik. Mungkin Raja perlu lebih kerap turun ke kampung supaya kasih sayang Raja kepada rakyat lebih harum di hati rakyat.

Raja perlu ada daulat dan harga diri. Raja tidak boleh diugut atau dipegang lehernya. Untuk rakyat melindungi Raja, Raja perlu lebih kerap memegang bahu rakyat. Ini boleh dilakukan atas kesedaran dan inisiatif pegawai-pegawai besar istana.

Sekarang, satu lagi isu baru adalah berkaitan usaha keras kerajaan PH yang mahu hapuskan legasi Dato Seri Najib Razak di hati rakyat. Jangan lupa bahawa kasih sayang rakyat itu bukan pada berapa ramai yang turun ke jalan untuk menjerit. Tetapi pada bilangan kerusi yang dimenangi UMNO berbanding PPBM.

97% bangsa Cina yang mendokong PH itu bukan kerana mereka sayang kepada Tun M, tetapi kerana mereka tahu Tun M akan membantu mereka. Ada beza antara sayang yang ikhlas dan sayang ada makna. Tun M tidak memiliki kasih sayang sejati orang Melayu sepertimana yang dimiliki oleh DSN.

Ya Tun M mungkin miliki penyokong fanatik Melayu, tetapi DSN miliki kasih sayang sejati dan abadi orang Melayu. Perlu ingat bahawa kasih sayang yang sebenar hanya lahir dari hati yang tidak berpura-pura. Manusia mungkin hidup dengan wang, tetapi apabila mereka pulang kepada pencipta, mereka hanya bawa hati bersama mereka.

Kerana itu orang Melayu berikan 55 kerusi kepada DSN dan hanya 12 kepada TunM. Tun M perlu belajar untuk terima kenyataan ini. Walau Tun M penjarakan DSN dan DSR seribu tahun, kasih sayang rakyat akan ditiup di hati mereka oleh Allah yang Maha Benar. Lainlah jika Tun M percaya kasih sayang itu boleh dibeli dengan wang.

Tun M perlu sedar walaupun hanya 9 tahun berkuasa, DSN berjaya bina projek Pengerang, LRT1 dan sambungan LRT2, KLIA2, MRT, Pan Borneo Highways, UTC serta projek-projek CSR nya. Itu lah legasi DSN.

Tun M boleh arahkan supaya buku-buku tentang DSN dibakar atau logo 1Malaysia ditanggalkan di semua tempat tetapi legasi pentadbiran kasih sayang yang begitu banyak di era DSN tidak akan hilang.

AS

54 comments:

Anonymous said...

Jika umno nak berubah dan kembali mendapat sokongan rakyat.. HENTIKAN PERBUATAN MEMUJI NAJIB LAGI..!! HENTIKAN JUGA PERBUATAN MENGUTUK DAN MENGEJI TUN..!!

SERIUS TAK MEMBANTU DLM PEMULIHAN UMNO..!!! MALAH LEBIH MENAMBAH LAGI RASA KEBENCIAN DAN MELUAT RAKYAT KPD UMNO..!!

fokus kpd apa yg umno ingin dan boleh berikan kepada rakyat! Dan setiap kelemahan PH harus di tunjukkan kpd rakyat secara berfakta..!!

Dan paling penting pilih pemimpin umno di PAU nanti yg mana calonnya nanti adlh yg diterima rakyat..! Bukan sahaja ahli umno..!

KERANA UMNO BUKAN UTK AHLI UMNO..! TETAPI UMNO UTK RAKYAT..!

SELAMAT BERJUANG UMNO BARU..!!

Anonymous said...

hahaha...kau yng meluat kot...Ahli Umno yng talam tu tak kan hidup bahagia dunia akhirat sbb tak ikhlas...waktu mgundi pun pangkah PH....bagi saya dan keluarga saya DS Najib..mmg PM yng terbaik...dan hebat...InsyaAllah...Allah akan lindungi beliau..kerana saya yakin..beliau ikhlas nak bantu rakyat. tgok lah..dan orang yng Manipulasi Hutang Negara dan fitnah..akan..Allah balas dgn balasan yng hina...dina..now skhir zaman doe..Allah pay cash
.wait n see

Suharli Masrop said...

Legasi najib legasi hutang dan boros.

Anonymous said...

.

Walaupun saya penyokong BN , saya terpaksa akui bahawa DS Najib ada kelemahan . Kelemahan nya adalah dia terlalu berlembut . Berbeza dengan sikap Mahathir yang keras . Diktator memang selalu keras . Namun begitu saya harap Najib tidak berputus asa dan teruskan perjuangan .

.

Anonymous said...

Nampak sangat blogger-blogger diupah untuk menyokong najib, bukan umno.

Anonymous said...

kerajaan yg lahir atas sentimen fitnah tak kekal lama.

umno kena rebranding istikomah dan tulus . pemimpin yg korup mesti dibuang suka menunjuk nunjuk anak bini ada kereta mewah dll. pemimpin ni buang terus. tak ada belas kasihan lagi.

peratus yg undi Cina adalah 95 % dan dibantu Melayu yg buta sejarah.

peratus pembangkang 100% melayu berdiri teguh dng UMNO . cuma tarik pengundi atas pagat dan pengundi k pop dan k pub reality politik matang utk diketengahkan bukan atas sentimen persepsi fitnah yg dimainkan oleh Tun Mamak Rafizi dll.

Reality Tun Mamak jadi anjiing suruhan top dog perlu diperhebatkan.

Reality anak Tun Mamak yang sokong COMANGO lgbt lisbo dan Marina Gereja perlu diperhebatkan.. serang anak cucu Tun Mamak habis habisan. ini fakta bukan fitnah. SIS penyokong kuat gerskan murtad, lgbt, gay tolak hukum islam .

gerakan ini perlu diperhebatkan dari sekarang.

Anonymous said...

Kamu kena faham, kamu hanya mampu memenangi cuma 12 kerusi saja, itu pun selepas membohongi rakyat dengan pelbagai janji2 kosong.

Kami memenamgi 54 kerusi 4 kali lipat daripada apa yang kamu dapat. Yang lain2 kerusi adalah diperolehi atas ketokohan Anwar dan LKS.

UMNO sudah berubah dari dekat ke dekat....hanya PH yang mundur kebelakang seperti UMNO pada 1990 dulu yang penuh dengan kroni dan rasuah....

Ya jangan lupa , borang untuk memohon kerja penjawat awam pun Mahathir jual,.... Borang permohonan untuk bekerja di kilang kepunyaan Yahudi boleh dapat percuma.... Korang dah lebih Yahudi dari Yahudi.

Anonymous said...

Pemimpin UMNO perlu ada jatidiri Islam dan Melayu yg utuh, janganlah lagi pilih KJ dlm pemilihan nanti. Rakyat pernah dengar dia cadangkan keahlian parti dibuka kpd semua kaum, kalau dibuka pada semua bumiputera than ok? Kalau betul eloklah dia tinggalkan parti dan masuk parti2 lain spt PKR atau tubuhkan parti baru!

Anonymous said...

ANTARA masalah dlm UMNO rakyat lihat bermula dari persaingan ranking antara KJ dgn Mukris, bersaing sesama sendiri dgn menggunakan nama mertua dan bapa masing2 walaupun rakyat melihat kedua2 mereka tidaklah sehebat mana, cuma ada populariti sahaja! Bila kalah Pemuda dia cuba Naib Presiden tapi malang kalah sekali lagi, then mulalah dendam Mahathir kpd UMNO, walaubagaimanapun ini adalah analysis penulis sahaja. Jadi eloklah bende2 bodoh mcm ini dielakkan dlm UMNO!

Anonymous said...

Adakah pemilihan rakan dan kroni menjadi Peguam Negara itu yg dinamakan MALAYSIA BARU? Atau apakah siri penipuan2 ttg pemansuhan tol, pemansuhan PTPTN, minyak 1.50 itu yg dinamakan MALAYSIA BARU? Rakyat minta menteri pertahanan tolong jawab atau menteri kesihatan atau menteri perumahan? Sonyap sepi sahaja?

Anonymous said...

Malaysia Baru kaki U Turn, suka mungkir janji
Malaysia Lama banyak bagus!
Hidup BN & Najib!!

Anonymous said...

MAMAK MATDEY ALKUTTY #NOT MY PM....RAJA U TURN MUNAFIK....LAKNATTULLAH....

RULE OF TELOR MAMAK KUTTY...

Anonymous said...

Kepada Zety bekas gavernor negara, berkata benarlah tentang derma dari Raja Arab, janganlah sembunyikan fakta? Rakyat teramai ingin tahu!

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message.

Anonymous said...

Org Islam mungkin berbelanja lebih sedikit dibulan ramadhan dan menjelang Aidilfitri ini. Berbelanjalah dengan berhemah, elakkan dari memasuki kedai2 dap dan hindraf, elakkan juga dari membeli produk2 dap dan hindraf, kini anda punyai banyak pilihan. Dinegara ini mereka adalah musuh utama Islam dan kerajaan Melayu. Dgn sedikit kuasa beli kita dapat memajukan ekonomi org2 Islam, ayuh kita bersatu dan beristiqamah!

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message.

Anonymous said...

Meroyan karipap tak turun herge...

Anonymous said...

Sewel tak jumpa terowong..

Anonymous said...

amboi anon 9.14..petahnya anda berkata2 disini..sudahlah..bawak bersabar dan bertenang..Allah akan lindung umatnya yang tahu bersyukur..Allah akan lindung umatnya yg menyantuni sesama mereka..jgn fikir ap yg berlaku sekarang adalah redha Allah..Dia mungkin membenarkan perkara harini berlaku..tapi atas redhaNya tiada siapa tahu..jgn mempersendakan najib dn rosmah..berlapang dada dan buka kacamata politik anda dan lihatlah kebaikan mereka..Kami mendoakan yg terbaik buat DSN dn DSR..jika mereka menzalimi kami seperti apa yg pihak kamu sampaikan sebelum ini..moga ia menjadi pengajaran kepada kami dan seluruh rakyat Malaysia..tapi jika sekelumit apa pihak kamu sampaikan adalah dusta dan fitnah semata2 sehingga taksub pihak anda menghina mereka..Moga Allah cerahkan dan mempermudahkan penyiasatan keatas mereka dengan penuh kejujuran..dan ia akan menjadi pengajaran buat pihak anda..dan jgn kamu selindungkan kebenaran ini..nescaya pihak2 kamu akan Allah sulitkan segala urusan kamu di dunia dan akhirat..wahai sahabat2..sampaikan doa dan pujian2 buat Allah sang pencipta utk lindungi umat Islam dan Melayu di tanah air kita..panjatkan juga doa agar semua rakyat Malaysia mahupun bukan Islam utk diterangkan hati dan diberikan rasa bersyukur dalam hati mereka..nescaya amanlah Malaysia..nescaya takkanlah hilang Melayu di dunia..

Tanah Melayu Kini said...

Legasi najib = legasi korupsi mahathir

Anonymous said...

Fening2..last2 nangis..nangis sbb jadi boneka...screw melayu..plan A fail..plan B fail..plan C hampir fail..plan D sedang di perhalusi..plan E stunby...Plan f sedang dirangka...Choiii..lingkup m"sia ..najib lagi bijak dr otak 2 concil tua..kaji dan terus mengkaji.m na najib buat..tapi tk berjaya..otak 80an - otak 90an..tk realeven dah..jahan.choii

Tanah Melayu Kini said...

Kita nk hidup happy tiada tekanan..
Mathir keras tapi tak peri kemanusiaan..
Apa yg nk diktator sgt.. apa yg nk keras sgt
Keras bertempat la.. ni balas dendam..
Sampai kalau boleh nk buang tapak rumah najib..
Semua ditukarnya.. mcm nak lenyapkan semua usaha seseorang yg kerja keras.. songlap duit.. ok.. bagi la bukti..
Rule of mathir law ker?

Tanah Melayu Kini said...

Mathir nk tukar sejarah apa yg kerajaan dsn dah berjaya buat utk rakyat.. buang tu buang ni tukar tu tukar ni.. reband tu rebrand ni..
Sejarah tetap sejarah.. tak leh nk tukar yg kerajaan dsn dah buat pembaharuan mcm2 kat rakyat.. brim..dll
Tengok la nnt.. penyelesaian gst adalah.. sst tak buat..
Cuma nya.. gst ratr dia 2% atau 4%.. janji kurang..
Penyokong suka.. sbb mathir buat.. hancur la korang penyokong mathir yg tk nmpk pakatan dok membohong ja kerja nya..

Anonymous said...

Adakah perlantikan KRONI PH TT sebagai AG merupakan sebahagian dari rancangan membuang 2 kes rasuah LGE dan adakah ini yg mereka dimaksudkan sebagai MALAYSIA BARU? Tak salah rakyat bertanya?

Anonymous said...

Mahathir tengah pening kepala dgn gelagat Anwar yg sedang meluaskan pengaruhnya didalam dan diluar negara. Siapa yg tak kenal Anwar yg punya skill luarbiasa, dapat meyakinkan Agong dlm sekelip mata sahaja! Kepada Azmin eloklah bawakan Mahathir pergi keklinik satu Malaysia untuk minta panadol barang sepapan dua? Just jocking!

Anonymous said...

Terlepas jugak sekor pemuja MadeyBapakMalapetaka Malaysia..

Gaya fanatik gilababi pada madey, iaitu Najib Razak tak boleh dipuji..walaupun jasa dan pengorbananya BERTIMBUN. demi rakyat..

Manakala, Madey. Si kitol dan pengkhianat bangsa ini tak boleh disentuh dikritik..ini ajaram sesat Mahapiraun ke??

Kasih sayang rakyat pada Najib Razak subur dikalangann rakyat bawahan, cuma. Mereka tak pandai luah di fb atau tweeter yg dikuasai budak2 kpop..

#rinduzamanajibrazak

Anonymous said...

Nampak sangat blogger blogger. SAMPAH didedak upah untuk mengampu madeey..bukan pakatan hantu..

Anonymous said...

Kita harap Anwar berubah dan dapat lawan madey mahapiraun segera secara bijak.

Madey judiforex ni dah sgt expired, akal fikirannya dh tak waras, negara apa yang dia nak bina sekarang dengan mencantas tunas tunas ekonomi..dan membalas dendam kesumat sangat dahsyat..

Lagi satu secara peribadi.. Anwar bersahabat dan tidak bermusuh dengan DSNajib... Sekurang2 nya ada belas ehsannya untuk tidak menzalimi Ds Najib Razak..

Jasa DSNajib sangat besar dan menyeluruh..zaman beliaulah kemewahan negara dirasai oleh setiap lapisan rakyat.. bayi baru lahir pun dianugerahkan ADAM. mana nak cari pemimpin sebaik dan sebijak DS Najib buat masa ini..dimaki caci nk digulingkan pun dia tak membalas dengan kekerasan..

Boleh bygkn madey..memali ditembak org kg mcm batang jagung..tkde belas kasihan..itulah hati perut sebenar madey

Anonymous said...

Mahathir xakan dpt melenyapkan legasi Najib. Semua legasi yg Najib tinggalkan terpahat dihati rakyat disebabkan 1Malaysia... Legasi Mahathir hylah projek “org kaya” dan projek kroni shj. Seperti KLCC, KLIA dsb. Hy golongan yg mampu shj akan dpt merasainya. Tidak pd legasi Najib yg menjurus kpd membantu rakyat spt menyediakan perumahan, menydiakan klia2 yg memastikan rkyt biasa juga mampu terbang, TBS utk kemudahan bas, ecrl, hsr, mrt (yg meluas ke seluruh negara)-tidak bertumpu di KL shj, pelbgai bantuan usahawan, bantuan itu ini bg meningkatkan taraf hidup kesemua lapisan masyarakat x kira kaya miskin. Xperlu dinafikan lagi. Jika benda mudah mcm ni pun rakyat xleh fikir, itu dinamakan kufur nikmat. Kerajaan skrg hy tahu memotong gaji, membuang pekerja, hapus gst, hapus tol, hapus agensi itu ini... namun x fikir kesan pd pembangunan masyarakat. Bukan mudah menempuh revolusi industri 4 dgn penduduk 30juta. Nikmat untuk dikongsi oleh rakyat bukan meminta sumbangan dri rakyat. Yangmanapaham,paham. Xpaham sudah.

Anonymous said...

Tak benar. Kerajaan ph memang teruk. Banyak u turn,ckp x seruoa bikin Baru baru ni u turn pasal spad ditukar jadi apad. Klinik satu malaysia jadi klinik rakyat. Nak padam legasi DSN sbb politik dendam.Fitnah agong belanja suku billion ternyata cuma 15 juta. Kerja tak buat, suh rakyat derma utk sumber income kerajaan, menhukum tanpa bukti, melalak membabi buta dlam sidang akhbar walhal tong kosong aje, hak2 org melayu islam mula dipersoalkan, menipu sarawak dan sabah, menipu kelantan, terengganu dari segi royalti yg dijanji, ingat lagi 2, 3 thn takde skandal atau rasuah ke ph ni?. Podahh...memang rakyat pengundi ph bodoh terus rela dipergunakan dan dan diperbodohkan.

Anonymous said...

Awak tu yang sampah percaya janji janji sampah kerajaan sampah. Awak tak mkn dedak ke?. air kencing pun jgn lupa minum sekali...dasar manusia bangsat !

Anonymous said...


Semasa rakyat malaysia tengah 'rancak' berpesta memaki, mencaci, menghian, mengutuk, memfitnah Najib siang malam melalui fb wassap tweeter dan macam2 sumber lagi.. beberapa tahun lepas.. saya sudha rasa kasih pada beliau..kerana beliau berbeza dengan PM sebelum ini.
Gaya kerjanya bersungguh-sungguh, riak muka bukan muka penipu macam madet.. muka begitu serius dalam memperkatakan sesuatu.
y
Yang paling saya sedih ialah dia terlalu sayangkan rakyat, lagi dia dihina di caci lagi kuat dia buat kerja dan hasilkan 1001 program terlalu banyak jenis untuk rakyat..ibarat makan nasi berlauk yang sangat banyak pilihan..pilihlah mana yang sesuai... beliau ada ciri ciri sifat Khalifat Uthman R.A. yang mana lembut dan akhirnya terkorban dengan fitnah.

DS Najib..dia menyantuni setiap lapisan masyarakat tak kira di mana..dari atas darat hingga ke pelosok paya dan laut.. non-stop berkerja berjumpa rakyat..

kesilapannya ialah dia tak pandai 'main politik'. Dia hanya pandai buat kerja berfikir dengan idea2 sungguh menarik dan memacu jauh negara.

Siapa pernah bayangakn konsep asal 1mdb sebagai pengganti kepada cengkaman penswastaan dan kroni perompak mahadey ditanam sebagai 'cagaran' atas kepala rakyat??

Zaman Najib.. kenapa hutang kelihatan banyak?
kerana semua kos menghasilkan dan mengoperasikan prasarana kemudahan rakyat DIPINDAHKAN kepada KERAJAAN pemerintah

Zaman madey... kenapa hutang macam agak kurang..
kerana style Mahadey.. rakyat mesti bayar apa yang rakyat perlukan.. SEMUA kos kemudahan dan pengoperasian di pindahkan atas kepala rakyat.. secara sedar atau tidak.. konon lah sangat takde GST.. tapi siapa yang hidup zaman itu boleh rasakan cengkaman tekanan kewangan sara hidup yang berat sehingga wujudkan BUKU 555 (buku hutang kedai runcit)


Tapi..malang..generasi budak2 sekarang mereka lahir mewah zaman Pak Lah dan DS Najib, mereka tak kenal siapa Mahadey.. Bapak Perompak dan Perosak Negara.


Anonymous said...


Insya Allah..saya tetap berdiri mendokong institusi Kesultanan Raja-Raja Melayu! Hormatilah mereka kerana kita mewarisi kedaulatan tanah Melayu daripada mereka..
salah silap mereka kita betulkan dengan hikmah dan bijak sana.. baik atau buruk mereka..selama inilah kita mengecapi nikmat sebuah negara..hasil perwarisan kerajaan kesultanan moyan mereka wariskan.. bertumpah darah melawan penceroboh dan penjajah sehingga kita mendapat tanah pusaka Melayu ini hingga kini..

kini ia dirobek oleh kaum pendatang dan melayu lupa daratan..liberal..
logik akal bodoh dan menipu diguna pakai untuk menghasut kebencian kepada Institusi DiRaja.. alasan menghabiskan wang rakyat adalah satu slogan kuffar dan menipu.. sedangkan kita mengambil negeri2 mereka ini sebagai negara yang kita tadbir..hasil mahsul yang dahulu bawah kedaulatan jajahan mereka..

apalah sangat kalau berbillion setahun mereka habiskan berbanding maruah dan perwarisan pusaka yang terlalu besar buat kita anak anak cucu kita diami di tanah Pusaka Bertuah ini...

Hormati dan Lindungilah Institusi DiRaja Malayu, mereka adalah PAYUNG kita.. PAYUN RAKYAT JELATA..

DAULAT TUANKU
DAULAT TUANKU
DAULAT TUANKU

SEMOGA ALLAH MERAHMATI.


Anonymous said...

kenapa bila dah kalah baru keluar komen komen positif pentadbiran Najib....???
blog ni sunyi sepi masa kempen PRU14 dulu....TAK MERIAH MACAM NI..
sikit pun tak membantu menyerang balas gerakan fitnah dan berita palsu PH..
sekarang dah terhantuk baru terngadah....PERANG DAH TAMAT...MEREKA MENANG...

Anonymous said...

Hidup raja2 melayu..yg pertikai kan..hanya kaum pendatang..yg melayu yg pertikai pn pendatang juga..jiwa pendatang

Anonymous said...


Robert F. Kennedy Jr wants fresh probe into father’s assassination

Robert F. Kennedy Jr is not convinced that Palestinian-born Sirhan Sirhan murdered his father, Robert F. Kennedy, 50 years ago.

EPA pic, June 7, 2018.

SIRHAN Sirhan is serving a life sentence in a California prison for the murder 50 years ago of Democratic presidential hopeful Robert F. Kennedy.

RFK's son and namesake, Robert F. Kennedy Jr, is not convinced that the Palestinian-born Sirhan did it, or at least, not alone.

RFK Jr wants a fresh investigation into the assassination – an appeal supported by only one of his eight surviving siblings.

RFK, 42, was shot dead just after midnight on June 5, 1968, in the kitchen pantry of the Ambassador Hotel in Los Angeles.



Nampak? Robert F. Kennedy Jr mahukan satu penyaisatan semula berkaitan dengan kematian bapanya 50 dulu


Maka tiada sebab AG baru menangguhkan lagi penyiasatan terhadap kes Mamali yang menyebabkan kematian berbelas orang tak berdosa. Apakah AG baru hanya di tugaskan memburu pesalah 1MDB sahaja?.....Kita mendesak AG baru dapat menjalankan tugas without fear and favour.


Anonymous said...

Kita mulakan dari sekarang. Tambahkan momentum sehingga pru15. Bukan tak sokong tapi tak sangka hasilnya begitu sbb ramai yang mcm menyokong.

Anonymous said...

13 kerusi parlimen bn lagi hilang..PBB sarawak sudah cabut lari. Tinggal 54 kerusi umno? KAHKAHKAH...berkecai impian nak tawan balik konon.

Anonymous said...

Persoalan juga di mana pergerakan pemuda umno bawah kj? Berjuta ahli? Apa tugas pemuda utk menghadapi pru14? Di mana pemuda ketika cemuhan dan fitnah bermaharajalela?..

Samada sebelum atau selepas pru pemuda seperti hilang jati diri?

Sejarah terdahulu telah membuktikan pemuda/ketua pemuda di dpn benteng kpd UMNO. Tdk kini.....

Anonymous said...

Yg jelas kita lihat penerangan isu 1mdb dll lebih jelas diterang dlm semua blog pro umno termasuk dokumen yg berkaitan selepas pru14.. byk penerangan yg ringkas tapi mudah difahami.. mengapa ini tdk dilakukan sebelum pru14? Ditambah lagi dgn fitnah dan janji manis palsu membuat org terpedaya..

Satu pihak menang dgn fitnah walaupun dah masuk ramadhan bertambah kuat fitnah.. Apa yg dikatakan kita ia akan kembali ke diri kita walau sekecil apapun fitnah atau cercaan yg keluar dr mulut kita.. kita menghina muka org lain.. insyaAllah suatu ketika muka kita akan menghadapi yg sama... kita menghina rumahtangga org, nanti rumahtangga kita juga sama.. haya masalah dtg dlm bentuk berlainan..

Tdk mustahil madey anak cucunya akan merima akibat yg dibuat olah mereka sendiri..

Anonymous said...

Kentutje belum abis cium.. taik je belum abis dikeluar.. tiap hari mandi ngan air kencing.. pundi kencing masih penuh.. kahak berlendir masih byk.. hadiah utk macai...

Hahaha baru berapa menang dah sombong.. 60 thn sama ke sebln..

Yg pasti dlm tempoh sekejap dah nampak 2 kubu dlm ph menyerang sesama sendiri... baru bersatu bebbbbbbb...

Umno bersatu 60 thn... suruh boboi tenang... atuk tu otak dah semakin kecut... org dihujung usia bykkan ilmu Allah.. takut tau tau aje la.. fitnah tu pun dlm ilmu Allah... dlm al quran.. byk kali Allah berfirman nabi saw bersabda, sebelum percaya berita sebelum menghukumi mesti ada bukti bukti.. bkn bukti org munafik?

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message.

Anonymous said...

Punyala byk aktiviti kj... takde yg berhasil?.. hanya aktiviti enjoy menampilkan diri.. cuba lihat majoriti aktivitinya pasti dikuti byk anak anak muda cina.. hasilnya? Utk enjoy mereka semua mau tapi utk undi sorry.. adakah ketika kj buat ceramah undi BN? Tak nampak pun? Tapi bila ph buat aktiviti pasti teriak menjerit undi ph.. ada buat penerangan besar besaran isu semasa?

Padahal kj lah org yg paling byk aktiviti bersama najib... najib memberi kelebihan kpd kj.. tapi di mana kj/pemuda ketika selepas pru?

Bahkan boleh dikatakan semua pemimpin umno senyap.. terlalu sedikit berbunyi..yg di bawah yg bkn ahli umno yg bangkit dulu.. yg mempertahankan fitnah yg memberi semangat..

Alhamdulillah kini kita bangkit.. saya bkn ahli umno tapi merpertahankan umno memperjuangkan umno.. kita semua bermula dr keluarga sendiri... insyaAllah fitnah ini dpt dilawan.. sekarang org dah mula sedar.. kita teruskan...

Anonymous said...

Pundi kencing masih penuh ka?

Kpd semua anak anak melayu bumiputera.. lawan fitnah.. periksa asal usul berita.. jgn sesekali percaya org munafik.. insyaAllah Allah bersama kita...

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Anonymous said...

Legasi mamakkutty byk yg halimunan mcm perwaja steel, E-village, maminco, renong, jb water front city & lain2. Sesiapa yg terjumpa sila hubungi BNM dengan kadar segera. Nak kira berapa kutipan cukai yg blh dpt dr legasi mamakkutty tu

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Anonymous said...

Suatu ketika dahulu kita ada campaign boikot barangan Israel, mmg ada sedikit impak sehinggakan retoran makanan segera McDonald megiklankan sejarah perniagaan mereka secara besar2an di Malaysia, utk menceritakan yg perniagaan mereka tiada kaitan dgn Israel? Dibulan Ramadhan penuh berkat kita masih punyai sedikit kuasa beli, bebelanjalah dengan behemah, jauhkan dari memasuki kedai2 dap dan hindraf, jangan lagi membeli produk2 dan service2 dap dan hindraf, insyaAllah secara tidak lansung kita memajukan ekonomi Muslim, ada berkatnya?

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message.

Anonymous said...

"Kita mulakan dari sekarang. Tambahkan momentum sehingga pru15. Bukan tak sokong tapi tak sangka hasilnya begitu sbb ramai yang mcm menyokong."

yes..mee too.. now I'm crying over my fault also.. i love my ex pm.. sincerely.. Ramadan menginsafkan.. kita kena mintak maaf pada DS Najib..biarkan dia sendirian di balun kejam mahapencacai toghut moden.

#Godblessnajibrazak

Anonymous said...

DEAR ALL NETIZENS.
THIS BLOG IS PROVIDED BY A GOOD BLOGGER. THEY DON'T GET PAID BY ANYBODY. NEVER TWIST FACTS AND NEVER GIVE NEGATIVE & RACIST COMMENTS TO INSPIRE HATREDS.
PLEASE GIVE YOUR COMMENTS TO ENCOURAGE THESE KIND OF WEBSITES TO SCREW PAKATOON.
PLEASE PASS ON THIS MESSAGE.
THANK YOU!

Anonymous said...

Aku mengaku aku tersilap undi pada 9 Mei lalu. Pada PRU 15 nanti aku tak akan silap lagi, kita pangkah BN pula. Hidup bangsa & agamaku!

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Anonymous said...

sbg rakyat biasa yg tak berparti yg pernah menerima jasa baik DSN akan sentiasa mengenang jasa baiknya.. tak kisah la jika ada manusia yg berhati busuk yg menagatakan jika umno ingin menang berhenti memuji najib, bg kami apalah guna jika umno menang ttp mendpt pemimpin lidah bercabang spt TDM bersultan di mata beraja dihati...semoga Allah memberi keadilan yg selayaknya dan menghapuskan pemimpin yg mahazalim..

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget