KL CHRONICLE: Ah Beng dan kes rasuah beliau

Friday, June 22, 2018

Ah Beng dan kes rasuah beliau


Jika orang yang ada kes mahkamah hal rasuah dilantik sebagai Menteri Kewangan maka tidak payahlah bercakap hendak membersihkan parti orang lain atau membetulkan pentadbiran orang lain. 

Ahli dan pemimpin UMNO juga harus berhenti bersifat apolegetik seolah-olah jahat sangat pemimpin kita.



Jadi tidak payahlah kita hendak terlalu defensif dan rasa rendah diri dengan kekalahan ini. Cukup-cukuplah rasa bersalah dan menyalahkan pemimpin sedangkan kita menguruskan ekonomi negara dengan baik sehingga 9 Mei 2018. 

Rakyat telah buat pilihan hendak berikan tugas baiki labu kepada tikus maka ia bukan masalah kita. 

Fakta dan rekod ekonomi membuktikan kita betul. 

Maaf saya sudah bosan cerita pemimpin itu tidak cukup bersih, pemimpin ini tidak mempunyai imej bersih. 

Yang memerintah hari ini bersih, suci dan telus? Kerja asyik tembak pemimpin sendiri ini kerja bodoh saja.

96 comments:

Anonymous said...

Bangun!

Duduk, duduk. What is the first case today?

Yang Arif, our first case is the Pakatan Harapan Government versus Najib Razak.

Pakatan Harapan Government?

Yes, Yang Arif. Now we are no longer allowed to say ‘Government of Malaysia’. We have been instructed to say ‘Pakatan Harapan Government’.

Officially?

Yes, Yang Arif. All our letterheads, signboards, brochures and so on have been changed, even in our embassies all over the world.

Hmm…that must cost a lot of money. Can we afford it?

The Government did crowd-funding and managed to raise RM1 billion, Yang Arif.

That is very impressive. How many Malaysians donated? Must be at least ten million.

Not ten million, Yang Arif. Only ten.

Ten? And the Government managed to raise RM1 billion? How was that possible?

It was ten Chinese tycoons and each paid RM10 million.

But ten tycoons multiplied by RM10 million is only RM100 million. How come it came to RM1 billion?

Yes, that is what is amazing about the Pakatan Harapan Government, Yang Ariff.

Ah, never mind, let the sodomy trial start.

It is not a sodomy trial, Yang Arif. This is the ex-Prime Minister Najib Razak’s trial, not Prime Minister-in-waiting Anwar Ibrahim’s trial.

Not sodomy? Is it the bungalow with no swimming pool trial then?

No, Yang Arif, the AG has dropped the charges for that case?

Dropped the charges? Why?

The charges were in Bahasa Malaysia but the new AG cannot speak Bahasa Malaysia, Yang Arif. So the charges had to be dropped since the AG could not understand the charges. It would have been a miscarriage of justice to proceed with a case where the AG cannot follow what is going on.

So what case is this then?

This is the 1MDB case, Yang Arif.

Ah, the RM42 billion disappearing into thin air case.

Not quite RM42 billion, Yang Arif.

RM2.6 billion?

Also not RM2.6 billion, Yang Arif.

RM42 million?

Also not RM42 million, Yang Arif.

Then how much, dammit?

RM270, Yang Arif.

RM270?

Yes, Yang Arif. That is all that can stick. They could not find any evidence on the RM42 million, RM2.6 billion or RM42 billion.

So Najib stole just RM270?

Maybe he stole more but that’s all they can prove, Yang Arif.

He actually pocketed that RM270?

Not quite pocketed, Yang Arif.

Then what?

The RM270 was spent to buy medicine in New Zealand.

What the f… What type of case is this you are bringing to me? Are there no other cases? What about the submarine corruption case?

Actually, the submarine deal was done by Daim Zainuddin and one of Mahathir’s sons, Yang Arif.

Aiyoh! Okay, what about the RM31.5 billion Bank Negara Forex case? Can’t you charge him for that?

Najib was not involved in that case, Yang Arif. That was under Mahathir.

Even those many handbags you cannot charge Najib for them?

Cannot, Yang Arif. Najib did not buy any of them. They were all presents.

Well charge those who donated those handbags for corruption then. Cannot do that?

Cannot, Yang Arif.

Why not?

All those Chinese tycoons who donated those handbags to Najib are the Prime Minister’s cronies, Yang Arif.

So last time they were Najib’s cronies and now they are the PM’s cronies, is that what you are saying?

No, Yang Arif, they were always the PM’s cronies from the beginning ever since the time he first became PM 37 years ago.

So you are telling me it was the PM’s cronies who donated all those handbags to Najib?

Yes, and the jewellery, too, Yang Arif.

Fook. I tell you what, let’s just drop this whole case and go for lunch.

Yes, Yang Arif.







Cencaluk said...

Tu ler dah hampir nak masuk 2 bulan tapi kenyataan Tun sentiasa berubah.

Win... Betul dialog tu hahaha hahaha hahhaha

Anonymous said...

SHAH ALAM – Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak memberi peringatan kepada Menteri Kewangan Lim Guan Eng kerana membuat kenyataan yang salah mengenai TRX City Sdn Bhd (TRXC).

Beliau berkata, pengambilalihan TRXC oleh Perbadanan Menteri Kewangan (MOF Inc) untuk jumlah nominal RM1 berkuat kuasa 31 Mac, 2017, merupakan langkah utama dalam pelan rasionalisasi 1MDB yang lebih luas.

TRXC adalah pemilik projek tanah dan projek Bandaraya Tun Razak Exchange (TRX) seluas 70 ekar.






Najib berkata, selepas mengambil alih kedua-dua aset utama itu, MOF Inc mengambil alih liabiliti 1MDB tertentu dari 1 April, 2017, sebagai balasan untuk pemindahan aset.

“Tentunya tidak boleh dipanggil jaminan jika wang itu digunakan untuk menjana keuntungan?” katanya dalam satu kenyataan.

Beliau menambah, ketika Guan Eng sedang cuba melumpuhkan komitmen Kerajaan Persekutuan sebanyak RM3.7 bilion bagi projek TRX dan Bandar Malaysia, beliau gagal menonjolkan nilai aset tanah yang signifikan yang terkandung dalam kedua-dua projek dan khususnya projek Bandar Malaysia.

“Jika dirancang dengan betul, dipasarkan dan dibangunkan, tanah Bandar Malaysia boleh mencecah nilai RM30 bilion,” katanya.

Najib berkata, tidak ada wang dari TRXC yang disalahgunakan oleh 1MDB, kira-kira RM3 bilion pinjaman antara syarikat dibuat dari semasa ke semasa oleh TRXC kepada 1MDB.

Beliau berkata, semua pinjaman antara syarikat itu telah dibayar balik oleh 1MDB berkuatkuasa 31 Mac 2017, melalui gabungan bayaran tunai terhadap dividen yang dibayar oleh TRXC kepada 1MDB.

“Pembayaran balik ini dilakukan dengan kelulusan MOF Inc dan telah dikaji dan ditandatangani dengan betul oleh juruaudit TRXC pada 31 Mac, 2017 seperti ternyata dalam penyata kewangan.

Beliau berkata, Guan Eng tidak sepatutnya membuat kenyataan yang tidak tepat seolah-olah ada dendam politik terhadapnya dan kerajaan Barisan Nasional.

“Bukan sahaja tidak profesional, ia melambatkan pelaburan, menjejaskan nilai mata wang, bon dan dan pasaran saham,” katanaya.

Guan Eng berkata, lebih daripada RM3 bilion dana kerajaan disalahgunakan dari projek TRX untuk membayar hutang 1MDB.

Anonymous said...

kes altantunya nak buka walau pembunuh dah didapati bersalah

kes BMf Mayat Jalil Ibrahim smpi sekarang tak tagkap lagi sapa yg bunuh dan sapa yg arahkan pembunuhan itu.

Arwah Jalil Ibrahim pembunuh dan tuan yg beri arahan masih bebas...


kerajaan yg lahir dari sentimen persepsi fitnah tak kekak lama.

Anonymous said...

Pemimpin2 UMNO sekarang otak beku. Semua harap Najib saja bercakap walaupun dia dah letak jawatan. Saham2 yang merudum tak pon dia orang komen. KJ ada komen sikit itu pun terpaksa berpaut kepada kenyataan Anwar. Be a man, use your own brain and be a leader with courage.

Anonymous said...

Zeti manaaaaaa.... sejak mengatakan rezab negara ekonomi negara kukuh dan mengesahkan dana dr arab saudi, mcm zeti dah lenyap dr bumi tanah melayu.. jika ada wartawan bertanya hanya tersenyum berlalu pergi masuk kereta kecuali la masuk tv kot dah di set apa mau cakap.. atau dah tak boleh bersuara?

Ada sesape dgr komen zeti pasal negara byk hangus bilion bilion sejak mof baru ni? Saham berdebub jatuh? Ringgit naik angka 4 bkn naik nilai?

ZETI MANA... pendpt anda amat dinanti mahacai...

Anonymous said...

PM manakah yg ganti flat merpati (kata menteri ph) dgn kondo mewah.. free lagi.. keluar flat dan masuk kondo baru diberi bantuan mcm mcm?

Ramai tak bersyukur.. konon yg lama zalim.. nak mansuh 6% dptnya mansuh 100% penjawat awam dibuang kerja..

Anonymous said...

Ag dah tuko
Ketua sprm dah tuko
Ketua bnm dah resigned. Nak tuko la tu
Ketua hakim pun dah resign. Nak tuko
So bila nak dakwa ni

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message to others

Anonymous said...

Dr dulu daging ayam ikan sayur takde gst.. mcm mana boleh turun 30-50%.. gila weeiii gst je 6%.. turun kat mana.. pertamakali dlm sejarah malaysia tokey tokey sanggup rugi kahkahkah wooowww tokey tokey majoriti penyokong dap bermurah hati...

Dgn begitu byk penurunan peratus harga, pembeli pembeli pro ph/awani terus terkedu sampai tdk boleh bersuara lagi menikmati harga termurah dlm malaysia baru kaaahhhhhhhhhhhhhh....

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message to others

Anonymous said...

11.29.... Pray u wont get burnt into kayu api in hell. Go away eat your pig shit.

Anonymous said...

Pandang pun nak tuko.. dr jepun ke india.. malaysia dah ada bas 2 tingkat... india dah ada keretapi 2 tingkat.. kita belum.. tu nak ikut... mampossss tanggung sendiri keh keh keh...

Anonymous said...

Grand design taikun mahataik untuk jatuhkan Najib

Anonymous said...

Tu pandangan pemerintah.. kata kerajaan pandangan mahacai pun wajib dituko.. digula gula banteras rasuah... disuruh menteri/mahacai toleh ke india belajar basmi rasuah..negara lebih teruk rasuah dr malaysia.. dlm filem menunjukkan budaya negara..

Caiiiiii ikut citer india.. yg pasti kaya semakin kaya miskin melutut ngan org kaya.. belasah je..

Anonymous said...

Srbelum pru14 ph cakap(iguana eng)..saya iguana eng ckp..kalau ph perintah putrajaya baru kami mangsuh tol sungai niyur...sekalang kami perintah penang..tkder kuasa mau mansuh..maka berbondong2 la macai sokong...
Sebelum pru14...piji lembu ckp...hari ini kita perintah putra jaya...esok minyak turunn 1.50...
Sebelum pru14 mukhris cakap..haro ni printah putrajaya...esok mansuh gst..
Menteri pelajaran calap..hari ini perintah putrajaya...esok tol free...sila tuntut tol free...membayar tol akan menjadi igauan dan sejarah dalam buku teks..he he he
.geli lubang jubur aku..nk terkentut mcm ted kuntud selalu ckp..
Last2 macai tulang babi dh senyap.
Tulang babi pn tk berani pi ambil..

Anonymous said...

Maaf macai dap.aku tk faham bahasa inggris..ko tulis banyak mana pn aku peduli apa...scropl jew

Anonymous said...

Kata kata menusuk jantung hati macai ph.. macai ph terpesona tak boleh bantah..

i bkn agen rumah.. i beli rumah
i bkn agen property.. i beli rumah
i bkn broker saham.. i mof
i bkn peniaga.. i mof
Bkn salah i.. madey yg suruh

Nak bagi tau kat rakyat jgn cari terowong.. bkn i korek terowong.. kah kah kah..


Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by patriotic Malaysians. They provide the real facts and give positive and true comments in order to counter and deter liars and myths. please share your refreshing comments. Please pass on this message to other.

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by patriotic Malaysians. They provide the real facts and give positive and true comments in order to counter and deter liars and myths. please share your refreshing comments. Please pass on this message to other.

Anonymous said...

Masa dolu dolu menteri la ni dan macai ph dlm penjawat awam byk pro ph..

Bila dah menang.. menteri bermuka muka dulu suruh org/penjawat awam yg dikata bermuka muka letak jawatan.. mcm mana org yg dah diberhenti.. tu bermuka muka ke atau dah terundi ph...

Dulu seronok hentam kerajaan sebelum pru.. keje politik dlm alam maya 24jam.. la ni depa kritik kerajaan selepas pru disuruh letak jawatan...

Anonymous said...

Hadiah beg permata didedahkan DS Najib dihadiah oleh taikun taikun pro dapig masa DSNR jadi PM. Ia seolah olah trap dan sengaja dengan meatlamat untuk wujudjan persepsi fitnah pads DS Rosmah dan DSNR. Sebab itu beg beg itu ada yang DS Rosmah pun tak pernah lihat/ miliki.. Masih dalam plastik dan berlabel nama pemberi..

DSNR sengaja biarkan game madey..dengan melawan cara psikologi..42 hari pakaton judiforex masih tak dapat dakwa DSNR...

Anonymous said...

Ted dah sasau tomato je turun.. kahhhhhhhhhhh

Anonymous said...

DSNR style..slow and steady..die tak gelabah mcm Anwar..dan dia lawan secara solo.. Madey dh gelabah.. Wartawan asing dah tanya mcm2..
Klu nk harap KJ Bangang tu.. mmg hancir Pemuda UMNO pakat admire siti kassim..

Anonymous said...


Puak2 gengstar ni bila memerintah mempunyai rule of Law ke pada kepada orang lain ...... Kepada puak sendiri tidak mempunyai apa2 Law..... Bunuh 18 pun boleh lepas.... Songlap berpuluh2 billion pun boleh lepas.


Anonymous said...

Haha suruh budak kpop pi india seminggu. Baru dia tau camne, bersukur tak dok mesia

Anonymous said...

Memang Allah SWT sedang zahirkan apa yang dinafikan NikmatNya oleh rakyat yang kufur nikmat ini dengan ' menghilangkan' nikmat yang diperolehi dulu.. Allahu Akbar..masih butakah lagi hati mereka..tak rasa gerun..

DSNR pemimpin mulia, DS Zahid yang palinh rapat dan mengenalinya.. Semoga kebijaksanaan DSNR akan kembali menyumbang kepada UMNO dan Kerajaan BN Insya Allah.

Anonymous said...

Menteri pelajaran..
Heboh sebelum..Menang hapus tol.. tak hapus tuntut tol dr saya..
Selepas..Beg berat buat team beg berat.. itu terserah ke sek masing masing..
Pensyarah bermuka muka sila letak jawatan.. muka tomato kot..

Ingat murid murid.. menteri ajor bermuka muka... sape bermuka muka?

Anonymous said...

Saya tkpernah bayang negara akan seteruk ini, pemerintahan ala gangster perompak ganas dan orang sewel sedang menguasai negara..

Bila UMNO tiada..ulat cacing busung dsri sarang BANGKAI mula tunjuk diri..

Yy menyedihkan rakyat boleh diam.. Racun apa yang ada dalam otak mereja..jika dulu DS Najib buat suatu yang agak lain, bertalu fitnah dan mcm2 suara hingar, padahal DS Najib seorang yg komited dan tegas membangunkan negara.. Diserang segenap pelosok..terus gagah bertahan..

Akgirnya sekarang.. Semua musnah.. Penat lenah hancur oleh pakatan dajjal hanya 40 hari sahaja..berbanding100 hari konon jaji..'hari ini kahwin takkan esok dapat anak'..

Celakalah Pakatan Harapak @ HAPRAK LAKNATULLAH! Semoga Allah musnahkan pakatan mereka

Anonymous said...

Sesiapa pun yg jd ketua pemerintah di seluruh dunia akan dpt hadiah perkara biasa.. bila pi negara lain mereka dpt hadiah.. bila ada perjumpaan dpt hadiah.. perkumpulan isteri isteri org pertama negara dunia dpt hadiah.. tak heran..

Tapi yg aku heran ni... peti besi macai ph kecohhhhh... cer tanya madey peti besi tu takde ke zmn dia dulu.. rumah tu dia duduk dulu.. ofis tu dia duduk dulu...

Caiiiii jgn nampak sgt uneducated..

Nak buat cam mana 6% dikata lebih besar dr 10%..

Anonymous said...

Masa siasatan rci forex bnm didapati file hilang dlm tahun tahun duit hilang.. fail ni nak dipanggil warna apa? Kelabu asap..

Anonymous said...

Jawapan.. saya tak tau.. saya tak diberitahu...

Tunggu tambahan baru.. saya bkn penjaga file.. kehkehkeh..

Anonymous said...

Budak budak kpop tak tahu sejarah dap dan atok mahathir......janji gadjet dan motokar turun harga....

Anonymous said...

Bdk kpop pagi bangun hadap sp. Asal ada wifi murah bb dah ok dah. Soal mkn minum tu bior mak pak pikir

Anonymous said...

Ye. Ada terdengar kenyataan yg maksudnya lebih kurang mcm tu la drpd menteri pelajaran dlm berita tv3 mlm td.

Yg peliknya dulu, mmg agak ramai kakitgn pendidikan yg menyokong PH dan tidak menyokong BN. Tp tak pernah pula dngr kenyataan dlm tv meminta mereka- mereka yg tak sehaluan dgn kerajaan untuk letak jawatan.

Tp bila kerajaan PH yg kononnya lebih demokratik dan melaungkan kebebasan bersuara memerintah, kenapa perlu diminta mereka-mereka yg tak sehaluan ini meletak jawatan? Demokrasi dan kebebasan bersuara hanya eksklusif kpd pendukung PH shj ke? Sedihnya...

Anonymous said...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

Anonymous said...

GERAM AKU TENGOK BEROK 2 EKOR NI!!!!!!

Anonymous said...

11.29.... Pray u wont get burnt into kayu api in hell. Go away eat your pig shit.

Anonymous said...

.

Aku banyak melabor dalam ASB . Selalunya aku dapat dividen lebih dari 7 peratus setahun. Tapi untuk tahun depan , syukur kalau aku boleh dapat 6 peratus . Ni semua kerajaan PH punya pasal la ni . Tak habis habis nak berpolitik sehinggakan pasaran saham jatuh . Nak ikutkan hati nak aje aku maki dia orang ni terutama yang atok tua tu .

.

Anonymous said...

Hmm.. esok, apa pulak berita lawak yg akan dikeluarkan dari Menteri Keawangan ini?
Dunia sedang ketawakan Malaysia yg diperintah oleh KERA JAAN PAKARTOON

Anonymous said...

6bilion KWSP da rugi..

Camne nk byar DIVIDEN kite nnti..

Mmg HAMJADAH PH ni mmrntah..

Anonymous said...

Bnm rezab pun dah susut 6bil

Anonymous said...

Dulu masa bn berlambak cikgu, pensyarah yg tak sokong gomen. Takder sapa pun kena pecat
Takut bayang bayang sendiri la tew

Anonymous said...

Tak payah pi India bro. Hari2 budak Kpop lepak kedai mamak. Kata kedai mamak tu pekerjanya memang dari India. Kat situ je budak Kpop boleh belajar kesungguhan dan kepayahan hidup mereka.
Tapi budak Kpop mana nak belajar. Lepak kedai mamak tengok bola je sambil sedut WiFi free.

Anonymous said...

Katanya Kera jaan tak nak lagi tukang masak warga asing bekerja di restoran. Hmm.. boleh gak budak2 kepop tu apply, mungkin akan kurang pengangguran nanti, kan? Dan, tentu gaji pun nak dimintak ribu2 maka makin mahal le rega makanan kat situ, kan? Cantik, biar rakyat rasa.. keh keh keh

Anonymous said...

Bawah KERAjaan, Harge makanan kat Pulau Pinang naik mendadak, kini setanding KL malah tinggi lagi, tapi rakyat sana diam je. Ialah apa mau buat, makan dedak saja. Sokong tetap sokong.

Anonymous said...

Lebih baik bawa keluar dan simpan dalam Fixed Deposit dulu lebih terjamin. Semua saham rugi macamana nak bayar dividen ASB.

Anonymous said...

Sekarang aku dah tau trick Madey. Sebenarnya dia nak Ku Li jadi Presiden Umno tapi dia saja cadangkan KJ supaya orang tak nampak sangat.

Anonymous said...

Kat situ memang rakyat bodoh, kini dan selamanya...

Anonymous said...

Ekonomi makin merudum
Malaysia terumbang ambing
Tunggu masa je nak karam
Pabila beruk dapat bunga, itu le akibatnya...!!

Anonymous said...

2 EKOR BEROK TENGAH BERTENTANG MATA!!!

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message to others

Anonymous said...

Fact apa yg blog ni twist. Tlg habaq mai

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by patriotic Malaysians. They provide the real facts and give positive and true comments in order to counter and deter liars and myths. please share your refreshing comments. Please pass on this message to other.

Anonymous said...

You are a retarded asshole

Anonymous said...

7.25..
Babi
Babi
Bangsat
Babi
Bangsat
Babi



Babi


Bangaat

Babi


Bangsat


Babi


Bangsat



Babi


Bangsat

Anonymous said...

7.25..
Babi
Babi
Bangsat
Babi
Bangsat
Babi



Babi


Bangaat

Babi


Bangsat


Babi


Bangsat



Babi


Bangsat

Anonymous said...

7.25..
Babi
Babi
Bangsat
Babi
Bangsat
Babi



Babi


Bangaat

Babi


Bangsat


Babi


Bangsat



Babi


Bangsat

Anonymous said...

7.25..
Babi
Babi
Bangsat
Babi
Bangsat
Babi



Babi


Bangaat

Babi


Bangsat


Babi


Bangsat



Babi


Bangsat

Anonymous said...

10:33





Kau lagi Babi Bangsat. Kalau tak suka komen, balaslah dengan cara berhemah.





Tulah Mentaliri budak Kepop Pakatan Hanyir!

Anonymous said...

Sudah u turn. Masih dalam kajian. Gilo u turn mau mabuk lps ni

Anonymous said...

Senue sudah u turn. Mula mula gembang mcm power gilo semua kasi kansel hsr, ecrl, trx, dftz... now satu satu kasi on balik. Idea baru takder melainkan nak buat keta. Dah semue org gelak.
Epf 2% pun dah senyap

Anonymous said...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ....BARUA DAPIGS...MELAYU BANGSATTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Tu wat anon 725 yang tak paham2 yg dia tu babi .

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message to others

Anonymous said...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ....BARUA DAPIGS...MELAYU BANGSATTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by patriotic Malaysians. They provide the real facts and give positive and true comments in order to counter and deter liars and myths. please share your refreshing comments. Please pass on this message to other.

Anonymous said...

Ecrl pun dah on balik. Dulu pak lah teruk kena kutuk flip flop. Yg kali tak tau nak kata apa dah. Dah mcm org mabuk ketum dah

Anonymous said...

ITULAH KOJENYE BEROK 2 EKOR NI!!!!!!!! I TURN U TURN...

Anonymous said...

Tpm mcm tak bererti.. sebelum pru selepas hingga kini epf 2% tu je.. tak abih abih dikaji.. malu kot.. tu yg dijanji.. madey bior je.. nak malukan nuor laki bini... lingkup la negara.. bercakap je 2%.. last last kwsp bilion hilang.. apa kejadah..

Mungkin tu la petunjuk Allah yg kita nampak.. bersekutu ngan org bkn islam utk menjatuhkan islam.. byk sgt fitnah.. permata pun jd bhn fitnah.. tu yg tak lepas di mulut 2%.. menteri 2%..

Anonymous said...

Sebelum pru.. janji manifesto dan janji dlm ceramah serata alam yg tdk ada termaktub dlm buku manifesto ph..

Tak semua org ada/dpt/baca buku manifesto.. byk pengundi ph terpercaya dan terpedaya dgn janji dlm ceramah secara langsung atau melalui media..

Bila janji tak tertunai macai ph akan U TURN.. mana ada dlm manifesto.. nasib baik masih ada sedikit yg dirakam atau janji yg disebar melalui media.. cth pemansuhan ptptn..

Terpedaya anak anak muda kg dan kota, pakcik makcik kg, warga felda anak beranak termasuk cerdik pandai yg ditaja kerajaan dolu dolu...

Anonymous said...

Bila sebut PATRIOTIK/PATRIOTISME teringat kata kata malaysia baru.. perubahan dlm 100hr.. menuju malaysia ke bla bla bla.. mengubah jd malaysian malaysia.. tersirat dan tersurat semua ada dlm awani.. ada yg faham dan ada yg tdk...

Apa jd sekarang.. patriotik apa? Menipu janji? Munafik? Patriotik malaysia utk bebas takde batasan? Patriotik berlandaskan apa? Agama bangsa dan negara?

Satu dunia jika disebut patriotik ia tdk boleh lari dr agama bangsa negara.. bkn bermula sekarang.. ia wujud beribu thn dahulu mungkin juta thn.. membentuk satu kumpulan yg akhirnya menjd kumpulan utama/hak yg tdk boleh dinafikan..

Patriotik ini membentuk jati diri kita sekarang yg bersangkut agama dan budaya dan bangsa di sesebuah negara/tempat.. begitulah generasi seterusnya..

Tanah besar china kata itu tanahnya.. tak kan benar org lain mencampuri hak mereka.. namapun TANAH BESAR CHINA..

India.. sama.. namapun negara INDIA

Yahudi.. yg takde negara rampas palestine bentuk israel.. kaitkan dgn nabi Allah, nabi musa as..

Ada yg kata bangsa viking nenek moyang eropah membentuk eropah sekarang..

Semua itu tak boleh dipisahkan dgn semangat patriotik.. jika anda duduk lama di negara itu.. tdklah seindah khabar.. bahkan rakyatnya lebih teruk dr kita.. atau kesusahan kos hidupnya lebih tinggi..

Bangsa melayu/bangsa serumpun nenek moyang Allah tempatkan di nusantara kini Asia tenggara...

Anonymous said...

Depa ingat kita ni dah lupa seperti kata melayu dah lupa.. tu kaji kaji kaji tup tup naik kos 55b jd 66b.. satu lagi 72b jd 100b kemudian 100b lebih.. kita tak lupa, depa yg lupa.. apa lagi batal la jawabnya..

La ni ringgit dah jatuh.. katanya ekonomi teruk walau satu dunia ok je.. bolehla naik kos balik.. tu yg umum hanya ditangguh..

Mainan putar alam educated utk uneducated..

Anonymous said...

Bdk bdk u yg educated yg ditaja tu seronok sgt la dgr kata MANSUHHHHH.. TURUNNNNN HARGA MINYAK.... KERJE BERJOTA... yg dah keje pun bersemangat tak payah byr balik ptptn.. berduyun duyun balik kg paksa/mintak emak ayah pangkah ph harapan anak kesayangan tak susah lagi nak bayar balik..

Najib/UMNO kata ada keje labih byk disediakan termasuk sl1m, bdk ni tak mau..akhirnya cium bau tak hancing kencing...

Anonymous said...

Emak ayah termenung tunggu br1m.. dpt ke idok ni.. nama katanya byk kena cantas..nak harap duit anak belum tentu.. hadap je la.. nasib jd labu.. org beri merungut.. kena caci maki lagi.. tak pernah bersyukur..

Anonymous said...

Ketua no 1 BNM dah umum.. wartawan tanya..apa kata zeti? No komen?.. aikkkk dulu bkn main byk ulas... mana pi penasihat tua tua? Hanya buat heboh mula mula menang.. nak bagi manisan kat macai ph... ke nak tutup sesuatu jgn nampak sgt hanya seseorg yg buat keputusan? Mcm dulu? rasanya mcm daim je buat plan?

Anonymous said...

Terbaru siti kasim? Apa la pulak sejak ph perintah? Ada sape tau...

Anonymous said...

Assalamualaikum & Salam Perjuangan..UMNO

Perjuangan UMNO yang sebenar dan tulen ialah mereka yang SEDAR dan MENYOKONG kepimpinan DS Najib Razak dan DS Zahid.. Apa kesalahan Najib sebenarnya?? Jika dia bersalah apa bodoh sangat UMNO pulak yang gelabah ubah prinsip?

Tak sedarkah kita inilah grand design musuh Islam dan Melayu untuk hancurkan kita. Najib buat seribu satu kebaikan untuk benefits rakyat, tiba tiba dengan satu fitnah yang diulang 24 jam x365 x4 maka semua sudah rosak akal dan menolak kebaikan dan 'menyembah' fitnah itu.. bodoh ke cerdik bangsa Melayu??
DS Najib...dan kini DS Zahid pula akan mendapat 'skrip' merompak wang?

Mereka dijatuhkan dengan fitnah serta cerita dongeng jahat..hingga kini TIADA satu pun terbukti di mana mana mahkamah dunia atas kesalahan dituduh.

Jika Najib telah dibukti bersalah mengikut lunas Rule of LAW sebenar, maka hukumlah kesalahannya, dan juga orang lain juga yang tanpa kira parti, bukan menghapuskan legasi baiknya atau menghukum memusnahkan UMNO!!

Yang jelas, semua projek dan idea bernas Najib telah mengubah lanskap ekonomi dan meningkatkan sara hidup rakyat.. dengan beratus program bermacam..semua golongan rakyat satu tun tak terlepas.. tetapi kenapa nikmat yang diperolehi ini dinafikan?? Kenapa kita mesti dengar dan terima hasutan musuh pula? Biar kita ditolak 100 tahun tapi kita berjuang atas prinsip benar, jangan jadi munafik seperti Madey dan KJ..

Jadi atas alasan apa kita mesti humban dan tolak Najib hanya kerana dia ditolak dlm PRU atas kempen ph yang jahat dan tak betul? Kenapa akal orang Melayu tak terbuka nampak dakyah si kafir harbi dapig?? Najib runtuhkan/ rampas/ rosakan institusi apakah yang rakyat menggila marahkan dia??

Tolong beritahu kami apa yang betul pula dengan undi majoriti puak ph yang super haprak tu ?? Dengan bekal modal memaki mencaci memfitnah membuat troll bodoh kpd Rosmah, puak jahat inikah yang kita beri amanah untuk tadbir Malaysia, sedangkan dari awal serangan lagi mereka tiada integriti, berbohong, menipu dan u turn melibatkan isu pokok dan dasar! Apakah orang UMNO sendiri lemah tiada jatidiri.mudah benar serah kalah dan akur bisikan fitnah PH itu benar??

Kita lupakah sejarah Islam.. bukan majoriti yang jadi penentu kepada yang HAQ. Perperangan Badar hanya 313 tentera Islam, minoriti.. berbanding majoriti tentera kuffar 1000++.. apakah yang banyak itu betul?

Apakah kita begitu mudah dihasut dibodohkan..dengan media sosial PH, tapi yang dikecapi kita selama ini tiada berkurangpun.. yang putih dikatakan hitam..yang hitam diputihkan.


Integriti sebab umno ditolak?? Ku-Li Batak spesis minda sekular Madey begitu rendah juga maruah.. mengikut rentak Madey.. jadi bodoh..dan membodohkan ahli UMNO..untuk menang undi presiden..begitu lemahnya situasi UMNO kini kerana org UMNO hilang prinsip mana satu betul pun tak tahu.. dengan spesis kitol begini masih berlegar dalam UMNO.. membisik kepalsuan kepada ahli2. Kalau ditolak UMNO konon konon soal Integriti Najib.. apakah pula Lim Guang Eng si kafir harbi tu berintegriti ?? Skandal besar rasuah sudah berada di mahkamah, kenapa dia menang pula?

Itu bukti jelas rakyat memilih bukan mencari integriti..tetapi memilih siapa paling power fitnah dan menguasai media sosial.

Madey digelar kepala perompak berintegritikah si tua kutuk itu? Jadi rakyat undi mereka sebab apa??

sebab demokrasi itu akan dimenangi oleh siapa yg kuat menguasai minda rakyat.. betul atau salah itu soal lain..

Sudahlah kita menggolongkan diri bersama Melayoo bodoh PH..atau Melayoo seperti zaman Portugis menjajah Melaka... Nanti byk silibus Sejarah sekolah perlu ditambah untuk generasi akan datang..untuk merakam bodohnya dan lemahnya akal fikir DNA bangsa Melayoo..
Jadilah kita golongan Melayu Islam bermaruah berprinsip teguh hingga titisan akhir biar hanya tingga 10 orang atau kurang..kerana disisi Allah yang tidak memandang 'majoriti'..tetapi KUALITI!!
Immune kan diri kita dari seruan bisikan PARASIT & MUNAFIK moden..

Wallahualam

Anonymous said...

Alhamdulillah.
KP Pemuda UMNO Ashraf Wajdi.. Elemen Islam dalam UMNO kembali kukuh..ya Allah..ameennx10

Anonymous said...

Patriotik berkiblat awani/wsj/omputih...

Mulut muncung ke dpn dulu.. otak pikir kemudian... pemerintah kaji kaji kaji.. pengundi sesal kemudian..

Anonymous said...

Pengundi terpangkah ph ikut rentak awani kununnnnn nak bela kos beban hidup.. sekarang apa ada dlm awani? Sama rentak mcm dulu? Kencinggg

Bkn main la dulu hentam org umno... semua tv la umno punya kecuali awani/astro yg dikata membawa harapan rakyat.. tuduh umno mcm mcm.. mainkan isu beban rakyat rakyat rakyat.. ni apa citer? Semua tv kepunyaa sape? Sape kontrol?

Amacam awani ingat beban rakyat lagi ke? Byk lagi ke kisah beban sara hidup rakyat selepas pru? Kencinggggg..

Katanya ni sibuk dlm diam diam nak tarik wakil umno masuk parti sebelah kubu pro madey/nuor..

Dua dua parti ni secara langsung dan tdk langsung membawa fitnah ke umno dan memecahbelahkan org islam terutama melayu islam.. tak payahlah nak joint dia org ni..

Yg paling meluat dgr bila dah tersepit mulalah menyanyi ayat ayat DEMI PERJUANGAN AGAMA BANGSA DAN NEGARA.. nak menyeberang ke parti lawan pun guna lagu ni.. cibaiiiii betul.. cakap je la utk kepentingan diri kau.. pru15 mungkin tak calun lagi.. apa lagi kautla sekarang...

Anonymous said...

Ketua puteri pun ok. Bole menarik org muda

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message to others. Notice all commenters are from the same cybertrooper

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by patriotic Malaysians. They provide the real facts and give positive and true comments in order to counter and deter liars and myths. please share your refreshing comments. Please pass on this message to other.

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message to others. Notice all commenters are from the same cybertrooper

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by patriotic Malaysians. They provide the real facts and give positive and true comments in order to counter and deter liars and myths. please share your refreshing comments. Please pass on this message to other. Please notice all negative commenters are from the same cybertrooper sent by Pakatan Harapan.

Anonymous said...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ....BARUA DAPIGS...MELAYU BANGSATTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

10.05 gampang..babi..banhsat..

Anonymous said...

9.16
Gampang..babi..bangsat

Anonymous said...

9.01
Gampang babi bangsat

Anonymous said...

2 EKOR MUKA BELUKANG!!!!

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message to others. Notice all commenters are from the same cybertrooper They are copying my message to confuse you... beware

Anonymous said...

BABI BETUL ANAK LIM KIT SIAL NI!!!

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message to others. Notice all commenters are from the same cybertrooper They are copying my message to confuse you... beware

Anonymous said...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ....BARUA DAPIGS...MELAYU BANGSATTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...


Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message to others. Notice all commenters are from the same cybertrooper They are copying my message to confuse you... beware

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget