KL CHRONICLE: Inilah wanita yang bernama Puan Sri Cindy #kltu #jbtu

Saturday, May 19, 2018

Inilah wanita yang bernama Puan Sri Cindy #kltu #jbtu


3 unit kondominium mewah di Pavilion Residences yang diserbu oleh pihak berkuasa Khamis lalu telah dijelaskan oleh pegawai bertugas bukan milik DSNR, tetapi propaganda media pro-PH seperti Mkini, FMT, SH & A.Awani terus mengarahkan tumpuan kepada DSNR dengan bait-bait ayat seperti "kediaman yang dipercayai milik bekas PM", "dalam siasatan yang mempunyai kaitan dengan 1MDB", etc etc.



Dalam serbuan tersebut 72 beg berisi wang tunai & 284 kotak berisi beg tangan berjenama telah dibawa keluar. Di kotak-kotak tersebut jelas tertulis nama 'DATIN CINDY', bukannya nama DSNR atau DSRM. 

Siapa sebenarnya Datin Cindy yang tertulis di kotak-kotak rampasan tersebut?

Datin Sri Cindy Lim atau nama sebenarnya Tan Kewi Yong adalah Pengarah Eksekutif Pavilion REIT & Malton Bhd, isteri kepada tycoon hartanah Tan Sri Desmond Lim Siew Choon, individu ke-27 terkaya di Malaysia. Cindy juga merupakan kakak kepada jutawan 'Casio King' pemilik CIC, Tan Sri Robert Tan Hua Choon. Desmond Lim merupakan pemilik gedung mewah Pavilion disamping beberapa perniagaan hartanah lain.

Selain 'harta-harta rampasan', kondominium tersebut juga adalah milik DS Cindy bersama suaminya, TS Desmond. 

Belum ada sebarang pembuktian semua rampasan itu berkaitan dengan DSNR atau 1MDB, tapi tengoklah bagaimana permainan persepsi yang dihidang oleh media-media pro-PH. Astro Awani (milik kroni sang diktator) menyiarkan 'live streaming' selama lebih 3 jam... what the fish??

Ini modus operandi yang hampir sama dengan apa yang berlaku 20 tahun lalu ke atas DSAI. Jelas membuktikan hati tua sang diktator tidak pernah berubah dalam mengapai misi peribadi & dendam kesumatnya. -RR

 #Pray4DSNR

14 comments:

Anonymous said...

buat apa nak pray for perompak la sial -,-

M Nas said...

he like a robin hood lah heeee

Anonymous said...

Rilek aje lah...tunggu jelah perkembangan seterusnya... Nak pertahankan dsnr tu buat per... Paling lama pun selasa je kena tunggu

Anonymous said...

DENDAM KESUMAT....HASUTAN IBLIS...

MAMAK MATDEY#NOT MY PM...

Anonymous said...

Mamak perompak berlakon pakai selipar bata..kunuunn miskinnnn.. Zuhuuuddd.. kikikiki.. Mase nek jet private, xde plk viral.. Perang saraf nk bg netizen kutuk rosmah/ najib.. Tp heran cmne mokzani billionaire..meniaga minyak jenis apa ya?? Daddy miskiinnn la sgt.. Auta ohh autaa..
Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2018/05/apa-ada-dalam-peti-besi-pasti-ramai.html#IZzS2IC14UJpHIBo.99

Anonymous said...

Siapa rompak siapa..najib Ada rompak hang ka...kalau nak claim rompak duit cukai ko bayar cukai Pon Tak seberapa..

Unknown said...

Taniah dah belajar jadi pembangkang. Tak pa lama2 nanti biasa la tu...mula2 je kekok...

Anonymous said...

91 hari lagi je....best....minyak turun...rm1.50....

Anonymous said...

macai pekatun sibuk memperkatakan ds najib dari janji pemimpin pilihan mereka dalam 100 hari..

9989 said...

Puan Sri Cindy blh saman. Jgn risau kalau harta itu sah milik dia, n didapati x bersalah sure dipulangkan. Dsn rosmah pun can do the same. Get their name clear.
Cuma rakyat malaysia je kena cari harta yg telah disamun utk dipulangkan semula

Anonymous said...

kenapa aktivis sokong murtad siti kassim tak sokong mazlee jadi mentri pelajaran.?
islam apa yang nak dibawa tun anakcucu sokong COMANGO lgbt dan gay
sekarang sibuk pasal kotak . jam omega dah jumpa ka belom

Anonymous said...

Tak yah nk gaduh. Buang masa jer.. mereka ni mungkin political appointees DSN!

Anonymous said...

You people need to use your brains. How long has it been our country has lost money and inflation is going up so much since DSNR. Nothing to do with propaganda of PH. Look at facts where the money is spent and you can see the tip of the ice berg. While you are complaing and debating over petty issues of politics. Refocus on improving the economy and yourself. Positive changes are being made, and it will take some time to undo what damage BN has done for the past decade.

Anonymous said...

bodoh, FR: Puan Sri Cindy, Kau tau apa maksud FR? FROM. Bodoh nak mampus

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget