KL CHRONICLE: Hajah Nancy : Tiada kenaikan tambang Grab & Uber #DemiRakyat #KekalNajib #KN #Kltu #jbtu

Friday, March 30, 2018

Hajah Nancy : Tiada kenaikan tambang Grab & Uber #DemiRakyat #KekalNajib #KN #Kltu #jbtu


Baru - baru ini negara digemparkan dengan berita bahawa syarikat e - hailing Uber akan dibeli oleh syarikat e - hailing Grab. Ini secara efektifnya menjadikan Grab sebagai syarikat monopoli e - hailing di Malaysia dan seluruh rantau Asia Tenggara. Sudah semestinya perkara ini membangkitkan kegusaran di hati pengguna kerana mereka bimbang harga Grab/Uber akan melambung tinggi selepas ini memandangkan ianya sudah memonopoli perkhidmatan e-hailing di Malaysia.




Menyedari akan perkara ni, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Dato' Sri Hajjah Nancy Shukri memberi jaminan bahawa "the Grab and Uber merger exercise will not affect the fares". Dalam Bahasa Melayu bermaksud gabungan Grab & Uber tidak akan menjejaskan harga tambang perkhidmatan ini. Bagi kami di #KLChronicle, kenyataan Dato' Sri Hajjah Nancy Shukri ini memang sesuatu yang sangat baik.

Memetik kata - kata Dato' Sri Hajjah Nancy Shukri:
Ride-hailing service provider, Grab, has given an assurance that the Grab and Uber merger exercise will not affect the fares, according to Minister in the Prime Minister’s Department Nancy Shukri.
“The government can take action against Grab if it is found to have raised the fares following the merger of Grab and Uber in Southeast Asia,” 
Kenyataan Dato' Sri Hajjah Nancy Shukri juga membuktikan keprihatinan kerajaan dalam memastikan rakyat tidak terbeban dengan harga tambang syarikat e-hailing. Ianya juga memberikan kepuasan kepada rakyat apabila kerajaan mengambil berat akan keperluan serta kehendak rakyat dalam memastikan kos sara hidup dikekalkan pada paras yang memberangsangkan. 

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget