KL CHRONICLE: @WeeKaSiongMP Bidas Lim Guan Eng, puji Kerajaan BN Johor sumbang RM 50 juta untuk masyarakat Cina #Negaraku #Malaysia

Monday, November 27, 2017

@WeeKaSiongMP Bidas Lim Guan Eng, puji Kerajaan BN Johor sumbang RM 50 juta untuk masyarakat Cina #Negaraku #Malaysia


Timbalan Presiden MCA  Datuk Seri Dr Wee Ka Siong hari ini membidas Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng kerana cuba memperdaya dan menipu masyarakat Cina di Negeri Johor. Ini susulan kenyataan Lim Guan Eng dan Pengerusi DAP Johor Liew Chin Tong yang mengatakan bahawa kerajaan BN Negeri tidak menyediakan peruntukan yang mencukupi serta kurang membantu masyarakat Cina di negeri ini. 

Memetik kata - kata Datuk Seri Dr Wee Ka Siong:

Since taking over as mentri besar in the previous general election, Datuk Seri Mohamed Khaled has allocated more than RM50mil to help the community,”
Untuk pengetahuan pembaca, Menteri besar Johor Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin telah memperuntukan hampir RM 50 juta untuk membantu masyarakat Cina di negeri Johor. Bantuan yang diberikan ini jelas menunjukakn kerajaan BN merupakan satu kerajaan yang inklusif dimana semua masyarakat berbilang kaum dan agama diberi bantuan yang sewajarnya tanpa sesiapa ditinggalkan atau di-anak tirikan. 

Namun demikian, agak melucukan apabila Lim Guan Eng, di negeri yang ditadbir beliau sendiri hanya memperuntukkan RM 4.09 juta untuk membantu masyarakat Cina di Pulau Pinang. Memetik kata - kata Datuk Seri Dr Wee Ka Siong:
“(Penang Chief Minister) Lim Guan Eng and (Johor DAP chairman) Liew Chin Tong can say all they want but facts are facts and I think the figures speak for themselves.
“The RM4.09mil that the Penang government allocated for 85 schools pale in comparison. On top of that, Penang has 85% Chinese voters anyway.
Bagi kami di #KLChronicle, bantuan hanya RM 4.09 juta yang diberikan Lim Guan Eng kepada sekolah Cina di Pulau Pinang membuktikan bahawa DAP sendiri tidak mengambil berat akan kebajikan sekolah - sekolah Cina. Ini berbeza dengan BN di Johor. Secara jelas ini juga membuktikan bahawa walaupun BN didominasi oleh UMNO, tidak pernah sesekali UMNO mengabaikan masyarakat Cina. 

DAP pula, walaupun mereka melaungkan slogan merekalah "Champion" kepada orang Cina namun sebenarnya bantuan yang mereka berikan kepada orang Cina sangat sedikit berbanding BN. Ini secara mudahnya memberi makna DAP menipu sahaja orang Cina ini walaupun hakikat yang banyak membantu orang Cina adalah MCA dan BN. Nasihat kami kepada orang Cina di Malaysia adalah supaya janganlah biarkan diri anda ditipu oleh DAP lagi. Ini kerana akhirnya DAP yang untung, tetapi anda yang rugi. 

Terima Kasih. 

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget