KL CHRONICLE: Terima Kasih Dr. Mahathir beli Jet SkyHawk tamat tempoh guna wang rakyat #Negaraku #Malaysia

Friday, September 15, 2017

Terima Kasih Dr. Mahathir beli Jet SkyHawk tamat tempoh guna wang rakyat #Negaraku #Malaysia


Pakatan memfitnah PM Najib Razak cuba membodek AS apabila mengumumkan pembelian pesawat Boeing bernilai USD10 bilion dalam tempoh 5 tahun untuk Malaysia Airlines ketika berjumpa Presiden Donald Trump.



Pakatan menuduh pembelian itu membazir tetapi lupa penasihat mereka, Tun M, pernah membodek AS dengan membeli 80 pesawat SkyHawk terpakai untuk TUDM pada 1982. Malangnya, hanya 40 sahaja yang dibawa pulang manakala selebihnya tersadai di padang pasir Nevada kerana sudah tidak boleh digunakan lagi. 

Tun M membayar RM320 juta atau RM8 juta sebuah pesawat. Ini tidak termasuk sewa tapak di situ. Baki 40 pesawat itu tidak boleh dibawa pulang kerana bukan lagi hak Malaysia kerana dokumen pembelian pesawat itu pula dikatakan telah hilang. Jadi siapa sebenarnya yang membazir? Najib membeli pesawat untuk MAS menggantikan pesawat lama tetapi Tun M membeli pesawat yang sudah tamat tempoh!

 #PakatanProDAP #TolakPakatanPRU14

7 comments:

Anonymous said...

statement untuk menghalalkan apa yang MO1 buat. pembelian jet skyhawk berdasarkan kemampuan kewangan pada waktu itu. bila kewangan dah kukuh, baru le dapat beli FA-18 hornet dan sukhoi su30. Ini untuk mengukuhkan pertahanan negara. berbeza dengan pembelian kapalterbang penumpang oleh MAS, di kala MAS rugi, berhentikan ramai pekerjanya dan sedang bangkit dari kerugian, untuk apa perlu dibeli? Untuk bodek US supaya DOJ tarik laporan ke? MO1 juga suka menggunakan syarikat dana awam. syarikat2 seperti KWSP, LTH, LTAT, KWAP, sering digunakan. KWSP dah rugi dalam pembelian saham FGV. Patutnye pergi ke US untuk tarik pelaburan. tapi dah terbalik. pergi tabur duit dalam masa hutang negara terlalu tinggi. mmg sah doktrin utama MO1 ialah CASH IS KING. yang paling sedih, masih ramai yang mengagungkan MO1. kan???

Anonymous said...

Itu lah business strategi yang baik. Melabur 1 Billion akan dapat balik pulangan 3 Billion.

Anonymous said...

RM32 bilion wang rakyat yg madey lesapkan dalam skendel forex boleh beli 32 buah airbus Boeing sekiranya harganya rm1 bilion satu. Yg di lesapkan dalam skendel BMF pula lagi berpuluh bilion, PROTON lagi, Perwaja, PKFZ dan lain2 lagi tak terkira skendelnya berapa bilion lagi? Semua tu wang rakyat. Ha...bisness apa tu yg keseluruhannya merugikan dan membazir wang rakyat tahap gaban?

Anonymous said...

kedua2nya merapu . undilah PAS

Hayenadeblue said...

Bongok, kalau tgh kaya, beli benda merapu, kira xpa ka? Aku ckp lama dh, kalau bnyk sgt mudarat pd negara, kita ramai2 mntk (doa) supaya mati. Tua xpa, berjasa xpa, tp la dh bnyk mudarat dari manfaat.

Anonymous said...

3.02
puak2 umngok mmg suka cakap lesapkan..penubuhan RCI Forex pun untuk menyiasat kerugian, bukan siasat kecurian..tunjuk le bukti org nak tgk. baru boleh org nilai. ini cakap bukit pun runtuh tp sekadar bercakap untuk tutup kesalahan MO1..kurang2 puak PH boleh tunjuk money trail, duit SRC masuk akaun Mo1..bila ada bukti baru le org boleh percaya..boleh ke tuan? siapa yang tunjuk bukti kredibel, org akan sokong..org malaysia bukan bodoh

PAS lagi merapu. sbb tu tak pernah terima sokongan besar dari rakyat malaysia

zulfadli wahab said...

kesihan si boboi..kembalile kepangkal jalan..nasihatle ayahanda boboi, alangkah molek dan tertip jika Tun berada dalam menghadiri majlis ilmu & fikir dgn bersulam ayat2 suci Al Quran & Hadith serta zikir,bertasbih, tahmid dan bertakbir memuji kebesaran Allah!!!aamiin https://www.youtube.com/watch?v=_wflqvKGeJI https://www.youtube.com/watch?v=VcRAhAssV5k
https://www.youtube.com/watch?v=zSAxZ1WSIYM
https://www.youtube.com/watch?v=KWTLS6Sm6Og
https://www.youtube.com/watch?v=6byL2FNhYjU

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget