KL CHRONICLE: Kronologi Skandal Rm 1.5 juta @RafiziRamli #Negaraku #Malaysia

Sunday, September 24, 2017

Kronologi Skandal Rm 1.5 juta @RafiziRamli #Negaraku #Malaysia



Semalam negara dikejutkan apabila pihak National Feedlot Corporation (NFC) dan Datuk Seri Dr. Mohamad Salleh Ismail memulakan tindakan mahkamah untuk mengisyitiharkan Ahli Parlimen Pandan Rafizi Ramli sebagai muflis kerana gagal membayar saman sebanyak RM 300,000 kepada NFC &  Datuk Seri Dr. Mohamad Salleh Ismail kerana didapati bersalah memfitnah.




Jika pembaca masih ingat, selepas didapati bersalah Rafizi Ramli telah merayu sumbangan orang ramai melalui syarikat peribadi beliau iaiu INVOKE dan hasilnya beliau telah menerima RM 1.5 juta. Wang ini sepatutnya digunakan untuk membayar denda RM 300,000 seperti yang diperintahkan oleh mahkamah. Perkara Ini diceritakan sendiri oleh beliau kepada media melalui akaun facebook INVOKE. 


Jadi persoalanya sekarang, mana pergi wang RM 1.5 juta yang disumbangkan orang ramai kepada INVOKE untuk membayar denda/saman fitnah NFC & DS Salleh? 

Hendak Bina Semula Negara konon, tapi duit derma yang diterima dari rakyat pun tidak digunakan dengan telus dan amanah. Ada lagi pihak yang percaya YB Pandan ini?

Terima Kasih

3 comments:

Anonymous said...

Sebagaimana nurul izzah, rafizi juga ada rekod memfitnah/menipu dimahkamah, kesian! Dah takde integriti bermakna tak sesuai lagi jadi MP...

Anonymous said...

Kalau dijepun, org yg takde integriti normally akan naik bangunan 60 atau 100 tingkat dan mereka akan terjun.... inilah nilai seorg yg sudah tiada INTEGRITY!!!!!

Anonymous said...

PEMFITNAH tegar (lelaki atau perempuan) didunia akan MUFLIS DI AKHIRAT (sekarang dah ada diisytihar MUFLIS didunia lagi). FITNAH LAGI: LEPAS TU MINTA MAAF/KATA ITU GURAUN SAHAJA. APA JENIS MANUSIA MEREKA NI? Haiwan pun tidak berperangai macam mereka ni. Lagi satu: Puak yg memperjuangkan/sokong LGBT berperangai lebih terok dpd HAIWAN. HAIWAN pun tak amal LGBT!

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget