KL CHRONICLE: Berhenti Dari Percaya Apa Rafizi Cakap, Dia Sudah Dibuktikan Pemfitnah

Wednesday, January 11, 2017

Berhenti Dari Percaya Apa Rafizi Cakap, Dia Sudah Dibuktikan Pemfitnah


JIKA kita mencari nama Rafizi Ramli di media sosial, pastinya akan jumpa berderet-deret cerita Naib Presiden PKR itu 'kantoi' membuat fitnah dan berbohong. Sehinggakan ada dari kalangan pemain media sosail menggelarkan dirinya sebagai 'Raja Fitnah'.



Pada 18 April 2015, Rafizi disaman fitnah bersama-sama pemilik saluran Youtube Media Rakyat, Chan Chee Kong kerana membuat tohmahan kononnya, Perdana Menteri sengaja menaikkan harga minyak bagi membolehkan dan membiayai pembelian cincin untuk Datin Seri Rosmah Mansor.

5 Jun 2015, Rafizi menyatakan, segala fitnah, tohmahan dan cerita karutnya tentang cincin RM24 juta milik Rosmah itu hanyalah 'gurauan'. Pada Feburari 2016 pula, Rafizi memfitnah lagi dengan menghasut pendeposit Tabung Haji mengeluarkan semua simpanan mereka. Katanya duit-duit tersebut akan 'hilang' selepas dilabur ke dalam projek 1MDB.

Walhal, dia sendiri akhirnya 'menyapu' keuntungan besar kerana tidak mengeluarkan walau sesen pun wang simpanannya dari akaun Tabung Haji. 

Tak cukup memfitnah Barisan Nasional, Rafizi pada 20 Mei 2016 telah mendakwa ada unsur rasuah seks dan seleweng wang dalam Kerajaan Selangor pimpinan Mohamad Azmin Ali. Sampai hari ini, Rafizi masih belum cerita habis bab seks itu.

Rafizi juga memfitnah tentang jet eksklusif Kerajaan Malaysia yang difitnahnya sebagai 'Jet Peribadi Perdana Menteri'. Dia juga berbohong tentang maklumat sulit perbankan yang menyebabkan "kerugian teruk" buat National Feedlot Corporation Sdn Bhd ( NFCorp ), sekaligus Mahkamah memutuskan bahawa Rafizi seorang 'pembohong dan pemfitnah' pada dasarnya.

Terbaru, wartawan portal pro pembangkang Malaysiakini iaitu Alyaa Azhar, Aidila Razak dan Nigel Aw sendiri membuat pengesahan fakta bahawa Rafizi sekali lagi memfitnah mengenai projek MRT. Rafizi turut guna maklumat daripada blog Wordpress tidak sahih bernama ‘Pedestrian Observation’ yang telah dibuktikan silap.

Tambah buruk lagi, Rafizi turut menggunakan maklumat secara berpilih melalui dua contoh paling murah daripada 25 contoh projek MRT seluruh dunia sebagai usahanya untuk menuduh kerajaan terlebih bayar dalam projek MRT Malaysia.

Maka, apa alasan anda sekarang ini untuk terus mahu percaya dan merujuk kenyataan-kenyataan dari Rafizi? Apa yang telah terbukti, hampir semua kenyataan yang keluar dari orang bernama Rafizi ini adalah bersifat memfitnah, menuduh tanpa bukti, memanipulasi data dan berbohong.

Mungkin juga Rafizi sudah tahu nasibnya di masa depan. Dia mungkin tidak lagi layak bergelar calon dalam Pilihan Raya Umum ke 14 nanti, jadi apa yang dia boleh lakukan saat ini melainkan hanya terus melontar persepsi jahat terhadap Barisan Nasional dan Datuk Seri Najib Razak melalui kaedah propaganda Goebbels, menteri propaganda Nazi iaitu 'pembunuhan karakter'.

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget