KL CHRONICLE: Anak @khalednordin @akmalsaufi kini mula persoal integriti PM @NajibRazak , ini response kami #KekalNajib

Tuesday, August 4, 2015

Anak @khalednordin @akmalsaufi kini mula persoal integriti PM @NajibRazak , ini response kami #KekalNajib

PM & Presiden UMNO hadir & menepung tawar di majlis perkahwinan beliau, kini integriti PM pula dipersoal
Nota Kaki Untuk Seorang Anak Menteri Besar


Nota ini ditulis untuk anak seorang Menteri Besar yang sibuk menghantar pertanyaan kepada ahli UMNO bukannya kepada bapanya sendiri atau mana-mana pemimpin UMNO di atas.

1. Adakah sumbangan tersebut dibayar cukai?



Penerima sumbangan politik dan kebajikan kena bayar cukai? Boleh tunjuk fasal mana?

2. Antara fasal dalam peraturan LHDN:

Pendapatan Diremit Dari Luar Malaysia

Mulai tahun taksiran 2004, pendapatan yang diperoleh dari luar Malaysia dan diterima di Malaysia oleh seseorang individu yang bermastautin dan diremitkan ke Malaysia dikecualikan daripada cukai pendapatan.

3. Adakah bank negara tahu? 

Bank Negara tahu kemasukan wang tersebut kerana setiap transaksi besar akan dimaklum kepada bank negara. Malah akaun peribadi PM semua dimaklumkan kepada Bank Negara.

4. Bukankah ini rasuah?

Rasuah jika anda memiliki harta secara tidak sah, disembunyikan atau menerima dari pihak yang mempunyai kepentingan.

Dalam keadaan ini tiada kepentingan dan tidak disembunyikan dari pihak berkuasa.

SPRM telah umumkan tiada unsur rasuah.

5. Wang tersebut dibelanjakan ke mana? 

Bukan masalah anda. Ini hanya isu antara penderma, penerima dan MT UMNO.

6. Siapa penderma? 

DAP tidak setuju undang-undang dedahkan sumber dana politik yang dicadangkan oleh PM. Jadi mustahil untuk BN dedahkan sumber mereka sedangkan parti lain enggan.

7. Kenapa akaun PM? 

Sumbangan diberi untuk kempen pilihan raya dan kerja kebajikan.

Para penyumbang tahu mereka menyumbang ke dalam akaun Presiden UMNO. Pihak berkuasa juga tahu. Ia bukan akaun yang dibuka secara sembunyi dan menggunakan akaun penyamar.

Jadi tidak ada apa-apa masalah. Mereka tidak ditipu atau dipesongkan.

Hendak troll? Teruskan! Jika ia menggembirakan anda.

Kecewa kerana anda tidak dapat? Selamat bermadah!

Mahu maki dan hina Najib Razak kerana bersangka buruk? Fikirlah anda agama apa. -MYKMU.NET

5 comments:

zgmail said...

soalan : akaun dah ditutup...kemana wang tersebut dipindahkan?
jawapan : jgn nak menyibuk...pi main jauh2

aku said...

aku rasa soalannya panjang2, takkan pendekkan untuk senag jawab 2-3 perkataan..jangan suka rendah2kan org lain bro...
Soalan: apa nasib admin KL Chronicle lepas Najib jatuh?
jawapan: pindah ke bulan..ko jgn nak ikut.

aku said...

Dia tanya kat PM, naper awak pulak yg jawab? Macai la ni...agaknya PM tengah sibuk meeting cari talian hayat kot..maaf kalau tak betul ye.

gabenor johor said...

Jgn pula nanti ada org bertanya akaun bapak dia pulak

Surrhead said...

kalau duit untuk kegunaan parti, kenapa bendahari tak pegang duit itu?
apa gunanya bendahari parti??

kenapa hari tu kata wsj dan sr fitnah?

nape sampai skrg belum saman wsj, bila hari itu berdentam-dentum nak saman la, nak menyiasat wsj, sarah la?

apakah rasa ahmad maslan, yg mula2 bertahan dgn katakan " takan najib bodoh sgt nak masukkan duit ke akaun dia sendiri", skrg dah di sahkan mmg duit masuk akaun najib?

kenapa masih ada yg nak backing penipu/pencuri tersohor ni??

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget