KL CHRONICLE: Terkini ! PAS Putrajaya bakar bendera BN #TolakPR #GE13 #PRU13

Monday, April 15, 2013

Terkini ! PAS Putrajaya bakar bendera BN #TolakPR #GE13 #PRU13


Panas..panas...panas...PAS Putrajaya naik minyak? mengamuk? Beginikah etika kepimpinan PAS mengajar anak buah dan penyokong mereka?? Bakar Bendera BN?

 






Kejadian berlaku sekelip mata.  Anggaran waktu kejadian ialah waktu tengah hari.  Ketika Pemuda UMNO Putrajaya sedang sibuk mengedar risalah kepada penduduk di sekitar Apartment Presint 9, Fasa 12, ketika itulah puak² fanatik hamPAS 'menyerang' BN Putrajaya dengan membakar bendera gergasi BN yang digantung di pesisir jalan berdekatan Sek Keb P8 (2) serta berhampiran rumah teres P8.
 
Kejadian ini juga turut menggemparkan beberapa penduduk berdekatan tetapi nasib baik api yang merebak ini berjaya dikawal.  Sekiranya penduduk tidak perasan, pasti api merebak dengan cepat dan boleh merosakkan harta benda lain dan mungkin kejadian lebih buruk akan berlaku.
 
Rata-rata penduduk di sini nampaknya semakin berang dan kurang senang dengan cara PAS Putrajaya berkempen dan cara mereka membuat provokasi kepada jentera BN.  Penulis sempat menemubual penduduk(identiti terpaksa dirahsiakan) berkata, "hari penamaa calon belum lagi tetapi penyokong Husam Musa sudah mula mencetuskan kontroversi di Putrajaya.  Beginikah akhlak orang Islam?  Saya juga percaya, penyokong² Husam Musa ini adalah penduduk luar Putrajaya yang mungkin datangnya dari Bangi / Kajang/ Seri Kembangan mahupun Dengkil..Orang Putrajaya tidak buat perkara negatif macam ni" katanya lagi.
 
Buat  Husam Musa, kejadian ini sememangnya tidak akan mematahkan semangat pejuang² BN di Putrajaya ini tetapi Pemuda UMNO Putrajaya akan lebih bersemangat demi mempertahankan Putrajaya daripada dirampas oleh 'orang luar' seperti kamu dan sekutu kamu.
 
Kami rakyat Putrajaya selama hampir 10 tahun hidup di sini dengan aman damai dan beruntung dapat YB Tengku Adnan yang banyak membantu kami.  Jangan kerana PRU13 ini tiba² kamu (Husam Musa) muncul hendak menjadi hero pula?? Baliklah ke kampung halaman mu wahai Husam Musa...

1 comment:

Anonymous said...

YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK) MEMBERITAHU BERBOHONG DAN MENIPU RAKYAT WANG

Undi Cina di Kuala Ampang adalah penting untuk menentukan kemenangan BN di Hulu Kelang Gombak pada pilihan raya umum.

Selangor MCA operasi pusat pengarah Datuk Yip Kum Fook berkata penduduk di Ampang Chinese New Village Kuala perlu untuk menyampaikan undi bagi membolehkan BN untuk menang di Hulu Kelang.

Menurut beliau, dalam tempoh lima tahun lalu, kampung baru telah menyaksikan banyak perubahan positif termasuk menaik taraf jalan, pasaran dan gelanggang bola keranjang yang dilindungi.

Beliau berkata masyarakat Cina dari kampung mewakili 15% daripada pengundi Cina, yang merupakan batas yang besar.

"Saya tidak nampak sebab mengapa orang Cina tidak akan mengundi Barisan. Ini adalah satu-satunya kampung baru di kawasan itu dan kami menerima beberapa juta ringgit untuk menaik taraf kawasan itu untuk rakyat, "kata Yip Kum Fook, yang juga pengerusi MCA Gombak.

Beliau berkata, mereka sedang merancang untuk menaik taraf kuil Cina di kampung baru jika Barisan telah diberi mandat di Gombak.

"Kami juga akan terus bertemu rakyat di sini sekurang-kurangnya seminggu sekali untuk membantu mereka menyelesaikan masalah mereka. Kami percaya calon-calon yang mesti dicapai pada setiap masa, "katanya.

Yip berkata demikian pada majlis makan malam 1Malaysia dengan kira-kira 800 penduduk dari kampung baru.

Acara ini telah diadakan untuk memperkenalkan dasar-dasar dan rancangan untuk rakyat kerajaan BN.

Turut hadir ialah Pengerusi BN Gombak Abdul Rahim Kamaruddin yang berharap rakyat dapat menghargai pelan transformasi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Abdul Rahim berharap untuk menjadikan kampung baru Cina ke tempat ikonik bagi pelancong untuk melawat, ia memanggil Chinatown Gombak.

Pada majlis itu, 102 hadiah cabutan bertuah telah disampaikan termasuk hadiah utama sebuah televisyen LED dan satu iPad.

Pemenang LED televisyen Chan Soo Lian, 80, berkata, kemenangan itu adalah satu kejutan yang dialu-alukan.

Chan telah tinggal di kampung itu selama lebih daripada 50 tahun dan telah menyaksikan peralihan kampung.
Bagi beliau, Kuala Ampang adalah kejiranan yang tenang dan selamat dan dia ingin memastikan ia tetap sama.

Olih: Thestar

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget