KL CHRONICLE: Kini Penyokong Husam Musa Timbulkan Kekacauan Di Putrajaya #1Malaysia #TolakPR #GE13 #PRU13 #BetterNation

Saturday, April 20, 2013

Kini Penyokong Husam Musa Timbulkan Kekacauan Di Putrajaya #1Malaysia #TolakPR #GE13 #PRU13 #BetterNation


Ketika sedang berlangsung proses penamaan calon pagi tadi di Dewan Serbaguna P9, tiba-tiba segerombolan penyokong Husam Musa yang majoritinya datang dari luar kawasan Putrajaya cuba buat kecoh, provokasi yang keterlaluan dan cubaan untuk mencetus huru-hara.




Hasil tinjauan penulis, kebanyakkan penyokong Husam ini datangnya dari Bangi, Serdang, Kajang dan ada juga sanggup datang dari Subang.  Mereka ini yang penulis gelarkan "orang luar" sememangnya tidak faham dengan sensitiviti masyarakat setempat terutama bagi penduduk P9, Fasa 10 yang hampir dengan tempat penamaan calon.

Lebih menggelikan hati, ada dikalangan orang luar ini telah sesat, tidak jumpa jalan ke tempat penamaan calon sehinggakan penyokong-penyokong BN terpaksa menunjukkan jalan buat mereka.  Al-maklumlah orang luar yang baru datang kononnya "hendak menawan" Putrajaya.  

Berbalik kepada cerita kebiadaban penyokong Husam ini, mereka telah berkumpul di kawasan Apartment yang penulis nyatakan tadi sehingga menyebabkan wakil penduduk situ menelefon pihak polis untuk mengawal keadaan dan "line kuning" terpaksa dipasang.

Apa cerita sampai masuk kawasan apartment penduduk ni?  Sesat atau cari pasal? Inilah masalahnya apabila "orang luar" masuk ke kawasan kita dan tidak tahu menghormati penduduk setempat.  Sebelum ini, Husam juga pernah dihalau keluar oleh AJK surau ketika cuba menggunakan masjid (di P11 dan P9) untuk ceramah politik sedangkan Tengku Nan (ahli Parlimen Putrajaya) tidak pernah memperalatkan masjid sebagai tempat beribadah.

Apapun yang cuba dilakukan oleh Husam dan penyokong, nampaknya respon negatif telah ditunjukkan oleh penduduk Putrajaya.  Ternyata "orang luar" seperti Husam sepatutnya menghormati penduduk Putrajaya.

Kita tunggu dan lihat, apa lagi kekacauan yang akan mereka lakukan..wallahualam...

10 comments:

Anonymous said...

Dan geng dengan Samseng DAP mestilah ikut perangai Samseng jugak..

Anonymous said...

And PKR memang penuh dengan Samseng dan gangster...maka PAS pak turut mesti perangai pun SAMA!

Anonymous said...

Org putrajaya sume sopan tertib xmcm puak2 ni.jgn hrpla wei aku pangkah pas.

-warga putrajaya-

Anonymous said...

AKU TETAP PANGKAH PAS...........SYOOOOORGA ,
YANG BODOH ITU PAS.
YANG TONGONG PUN PAS.
YANG BAHLOL JUGA PAS.
YANG GOBLOG PASTI NYA PAS.

SATU NEGERI TAK PANDAI TADBIR, NAK AMBIL PUTRAJAYA.

WHAT A DUNGU, SO STUUUUPID LA PAS NI.
HANTAR BALIK KELANTAN NAIK ROKET DAPig

Anonymous said...

PKR DAP PAS dah lama hendak lakukan Operasi Harimau takutkan penyokong BN. Kenapa mereka selalu double standard apabila mereka yang mencetuskan huru hara?

Anonymous said...

Memalukan orang melayu yang terkenal dengan budi bahasa dan sopan.Kuburkan hasrat mereka untuk menawan Putrajaya.

Anonymous said...

ahahahhaa kau memang lawak laaa. asal tak cerita sampai habis yang budak2 kau naik atas buat kecoh ? asal tak tulis budak2 kau buat kecoh dekat bilik gerakan pas? asal asal asal? dah laa budak kau dah kene cekup sebab cabot bendera. budak tu ckp rm10 ohh sebatang bendera. politik kotor!

Anonymous said...

YIP KUM FOOK (LAWYER) DOING DIRTY FOR MCA
Kepada ahli-ahli MCA seluruh Malaysia,
Ketua MCA Gombak YIP KUM FOOK (lawyer) semasa menjadi Majlis tempatan Selayang Baru sentiasa mengguna kuasanya tipu orang ramai khasnya wanita dan rasuah.
Namanya sangat buruk di tempat Kepong, Gombak, Rawang, Selayang dan lain-lain tempat.
Harap ahli-ahli MCA berhati-hati orang yang berlidah buaya supaya tidak terkena perangkap dan rosakan nama yang baik MCA.

To MCA members whole Malaysia,
Chief YIP KUM FOOK Gombak MCA (lawyer) during his local council of Selayang always used his powers to cheated the public, especially women and corruption.
His name is very bad in Kepong, Gombak, Rawang, Selayang and other places.
Hope MCA members must be careful crocodile's tongue and people are not exposed to trap and spoil of good name for MCA.

马来西亚马华党员,
Ketua MCA Gombak叶金福(律师)在他当士拉央市议员, 他用权力欺骗公众,特别是妇女和贪污。
在甲洞,Gombak,万挠,士拉央和其他地方,他的名声是非常糟糕的。
希望马华党员必须小心, 鳄鱼舌头的人. 保护马华公会的好名声

MCA MEMBERS OF MALAYSIA

Anonymous said...

PAS akan menang seat PutraJaya..bn semua baik2 akan sokong Pas kecuali mereka yg termakan fitnah media utama yg terkongkong

Anonymous said...


WHAT A DUNGU, SO STUUUUPID LA BN NI. HANTAR BALIK ke sulu NAIK tongkang Kiram family la..orng PAS ada disemua negeri la bukan di kelantan saja

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget