KL CHRONICLE: Adakah Lawatan PM ke China Satu Pembaziran Wang Rakyat?

Tuesday, August 21, 2018

Adakah Lawatan PM ke China Satu Pembaziran Wang Rakyat?


1. Apabila membaca laporan luar negara, media negara, penasihat media Perdana Menteri dan media sosial pentaksub Mahathir, nyata lawatan rombongan Tun Mahathir dan kunjungan awal Tun Daim ke China hanya membazir wang rakyat.



2. Tidak ada satu agenda besar ekonomi negara kecuali AFP melaporkan Mahathir merayu China membantu Malaysia (Dr Mahathir calls for China’s help with fiscal problems). Dulu bukan main sombong penyokong Mahathir mengutuk China.

3. Hakikat bahawa Penasihat Media PM sendiri hanya bercerita isu Jho Low menunjukkan lawatan tersebut tidak ada apa-apa pencapaian besar untuk ekonomi negara.

4. Apa keperluan ke sana kalau sekadar siaran ulangan Geely-Proton dan cerita pembelian minyak kelapa sawit yang telah selesai pada zaman Najib Razak lagi.

5. Nampaknya seakan jutaan ringgit kos lawatan ke China ini tidak mendatangkan apa-apa hasil baharu yang boleh dibanggakan.

6. Ia sekadar membazir wang rakyat melayan ego Perdana Menteri dan Tun Daim Zainuddin

Sumber : https://www.facebook.com/search/top/?q=ab%20jalil%20backer

50 comments:

Anonymous said...

Dia punya sukalah nak pergi lawat negara mana pun. Bodoh punya jalil backer, mamak dedak pembodek najib. Dulu cakap china tak layan mahathir. Sekarang datang, siap dapat layanan ketua negara dsb. Najib tengah buat apa? Garu telur? Agak-agak kalau najib telefon presiden dan pm china sekarang, nak ke diorang angkat panggilan najib? Hahaha..

Anonymous said...


Dulu cakap DS Najib jual kedaulatan negara pada China. Sekarang mahababi jual apa? merayu merepek cakap memalukan negara. Mesti Pembesar negara China pelik kenapa rakyat undi PM otak senget ni jadi ketua negara. Apa benda yang Madey nak sebenarnya? Atau itu kias-kias bahasa Perompak Tua untuk China pastikan 30% mesti masuk kocek kroni Madey untuk setiap pelaburan dimasuk ke Malaysia?

Anonymous said...

kah..kah..kah
macai taikutty 8.39, ape ko meroyan woii??
gile ke pe amende ko ni?
Madey mase tak jadi PM dulu agak2 kalau telefon Presiden China atau Obama/ Trump agak agak diorang angkat ke tak?
Hujah bodoh bangang.. macai bodoh.. dah rase tak selamat dah la tu.. Madey bodoh pergi malukan negara.. di malaysia kutuk bagai..pergi sana menyembah macam tokong..

suka hati KEPALA BAPAK kau.. dia pergi mana mana suka hati ingat duit BAPAK KUTTY punya ke? Jet Malaysia tu bukan BAPAK KUTTY punye. itu harta negara.
Nak pergi membazir wang kasi si tua renta ni merepek di China. Chian geleng kepala. Apa sebenarnya Kepala Perompak Tua ni mahu?

Kabinet PH dah semakin goyah. takde output. kering idea, tak tentu hala. tak macam zaman BN. menteri aktif dengan rakyat, 1001 program itu ini untuk rakyat. yang nampak 100 hari gone end yang lebih2 naik tocang kepala nak jadi PM nak jadi semua. Sombong bongkak tokong celaka ni.

Anonymous said...

cuba tgk.muko mamak tu lamo lamo.. renung tepat tepat lam mata dio.. tengok mulut dio boto boto... macm gampang..

kah kah kah..

Anonymous said...

Sedarlah najib.. Bukan setakat kalah pilihanraya dan hilang jawatan PM, parti sendiri tolak kau najib. Berapa ramai pemimpin umno desak najib jauhkan, sisihkan diri dari umno? Pembawa sial. Suwey berpanjangan. La ni najib laki bini tagih simpati warga bangladesh dan indonesia di kaki lima bukit bintang. Sila tgk youtube. Kih kih kih...muka tak malu

Anonymous said...

Takdir allah najib jatuh dari tahap paling tinggi terus ke lubang najis. Hina sehinanya. Lain kali beringat. Jangan khianati amanah kepada rakyat. Bukan aniaya rakyat..demi kayakan diri dan bini.

Anonymous said...

khianat tang mana... bukti khianat mana..? fakta khianat ade tak...?

layan tomato busuk ni kena banyak ulang ulang statement

kerajaan yg diasaskan fitnah jijik tak kekal lama.

Cencaluk said...

Siapa. Kata DSNR disisih dari UMNIO kau memang bingai. Pasal DSNR seorang bermaruah beliau meletakkan jawatan tak mcm tokong dah ler rasuah pembohing, pembongak tipu sana sini tapi ada hati nak jadi MOF tak malu ke.

Org yg bermaruah akan melakukan apa yg patut untuk menunjukkan beliau x bersalah bukan jadi kacang hantu dan memporak perandakan Malaysia dengan bermacam tipu muslihat.

Anonymous said...


wayang nak main konon Najib disisihkan UMNO hanyalah wayang tak laku oleh proksi madey kutty. malangnya bagi madey kutty..UMNO terus sayang Najib. Malah rakyat biasa lagi terkesan ada yang menangis sampai hari ini bila lihat wajah DSN. Ini realiti bukan fantasi cuma mungkin Allah takdirkan begini ada hikmah besra di masa depan. Insya Allah org baik kebaikannya bawa ke Jannah.. macia boleh terus menipu dan berkokok. Allah sedang zahirkan si penipu tak boleh pergi jauh.. ke China pun sudah bawak balik najis memalukan.. ada ke merayu macam pengemis di kaki China.. ini dah macam betul nak jual negara!

Anonymous said...

Eloklah najib bertaubat sebelum mati di dalam penjara sg buloh. Hina sungguh nasib najib. Macam rosmah cakap, masa ada kuasa, semua suka. Bila jatuh masing2 jauhkan diri.

Anonymous said...

woi! macai tomato bau hanceeeng kemukakan bukti dulu laaa! tak ada bukti ada hati nak masukkan najib dlm penjara. sekarang ni pemfitnah tengah sibuk nak mereka-reka bukti.

Anonymous said...

7 pertuduhan kalau tak cukup nak sumbatkan najib dalam penjara boleh minta lagi. Jangan segan-segan ya.

Anonymous said...

cuba tgk.muko mamak tu lamo lamo.. renung tepat tepat lam mata dio.. tengok mulut dio boto boto... macm gampang..

kah kah kah..


HE..HE....AKU INGAT AKU SORANG JE YG PERASAN MUKA MAMAK MAHATAIK NI MUKO GAMPANG RUPO EEE ADA RAMAI LAI!!!

Anonymous said...

Proton dan Mahathir
Oleh taipingmali Ogos 20, 2018
FB DSN

Ketika Proton yang sudah dimiliki syarikat swasta menjual 49 peratus sahamnya kepada syarikat Geely dari China pada Mei tahun lalu, saya masih ingat tulisan Tun Mahathir menuduh saya menjual maruah negara dan negara bakal dijual.

Malah, Tun Mahathir melalui tulisan dan ucapannya mengakui menangis teresak-esak mengenangkan saham Proton dijual kepada Geely.

Walhal, disebalik hakikat Tun Mahathir sebagai penasihat dan pengerusi Proton, syarikat itu kehilangan wang pada jumlah yang besar setiap tahun, jualan menjunam, eksport sangat rendah dan ketinggalan dari segi teknologi. Proton berada dalam keadaan kritikal pada masa itu sehingga pembekal-pembekal tidak dibayar. Bukan sahaja pembekal Proton dan 60,000 pekerjaan berdepan risiko ketika itu, syarikat induknya – DRB Hicom turut menerima kesan.

Lantaran itu, penstrukturan Proton diperlukan. Kerajaan kemudian memberikan pinjaman mudah RM1.5 bilion kepada Proton dan syarikat itu kemudiannya membawa masuk Geely sebagai rakan perkongsian. Ketika pemeteraian perjanjian itu, Proton dan Geely bersetuju untuk menjadikan Proton sebagai pusat eksport ke Asia Tenggara dan juga China.

Setahun kemudian, saya gembira melihat Proton dan Geely menunaikan janji mereka dan membuat pengumuman untuk menjual kereta Proton dengan disaksikan oleh Mahathir yang tampak sangat gembira biarpun hanya setahun sebelum ini, beliau mengkritik saya dan melalui tulisannya berkata, tidak akan lagi bangga terhadap jenama Proton selepas Geely dijadikan rakan kongsi.

Disebalik segala fitnah dan kritikan dibuat Tun Mahathir sebelum ini, semalam menyaksikan satu pengumuman yang membuktikan keputusan dibuat setahun lalu adalah satu langkah yang terbaik untuk semua. Sebanyak 60,000 pekerjaan diselamatkan dan Proton adalah pada kedudukan lebih kukuh untuk pertumbuhan.

Jika keputusan itu tidak dibuat tahun lalu, sudah tentu tiada apa yang boleh disaksikan Tun Mahathir di Geely di China semalam.

Sebelum PRU14, isu Proton dengan projek "Forest City" dan "Melaka Gateway" merupakan isu-isu utama yang sering dimainkan oleh Tun Mahathir dan pemimpin PH untuk menuduh saya menjual negara.

Kini, kerajaan PH pula amat bangga dengan Proton-Geely.

Mereka juga sudah umumkan di Parlimen bahawa kerajaan PH tidak mempunyai halangan untuk benarkan Forest City menjual hartanah secara hak-milik kekal kepada warga asing manakala Ketua Menteri Melaka pula mengumumkan bahawa projek Melak Gateway tiba-tiba menjadi amat penting untuk pembangunan negeri dan bakal membawa Melaka kembali ke zaman kegemilangan kesultanan Melaka.

Walaupun saya dan BN difitnah teruk pada masa itu, saya gembira bahawa langkah-langkah kerajaan BN dulu telah dibuktikan sebagai langkah yang menguntungkan negara dan rakyat.

Anonymous said...

Gerombolan macai tomato dah divert ke Najib lak...apa la bengap korang ni...post ni pun citer pasal madey kesayangan korang tu menyembah minta nyawa...biasanya geng dedak tomato...hari-hari makin teruk jadinya...teruskan denial syndrome korang tu ye...lambat laun korang tersungkur gak...lagi hina dari korang gambarkan

Anonymous said...

weeiii...yng kutuk DS Najib tak baca ke peri gatan Rasulullah di akhir zaman..pemimpin yng jujur difitnah..dijatuhkan...yng munafiq..penipu dipuja diangkat disanjung.. contoh depan mata tu...masih nak dinafikan..lantak lah kau mat labu...memang Allah dah tutupkan mata hati kau agar tak nampak kebenaran..Nauzubillahminzalik

Anonymous said...

Kepala bapak kau.. kalau dia punya suka apsal zmn najib engkau tak nyanyi lagu tu.. bodoh punya olang.. madey dpt layanan ketua negara? Keh keh keh kelas dua ka?
engkau tak nak sebut madey kena hempuk masa berucap.. tak kan keluar kat meloyakini.. tu baru TERDUDUK.. setakat selfie sama mcm sebelum pru... klik klik satu gambar buat ulasan membeban rakyat.. keh keh keh..

Najib tgh tengok drama auta auta auta si tuo tuo..ehhh apsal najib kena phone najib bkn pm.. kalau najib call pun takde salah.. tak kan nak buat laporan kat engkau.. engkau sapa? Pemkn dedak..

Yg terbukti madey tak dilayan pm china.. gone pulak katanya tak leh masuk china..

KENCINGGGGGGGGGG RAKYAT

Anonymous said...

Betul ke?

Salah satu wakil kumpulan madey tu terdpt seorg yg rupanya mcm mirip org yg dikatakan juga terlibat dlm kes terowong tapi gone end nafi.. ada gambar bersama.. lupa namanya..

Jika betul dahsyat bersama kumpulan wakil madey.. tu wakil gonend ke?

Apa nak herankan si gone je ada kes dilantik menteri mof..

MALAYSIA MEMILIH

Anonymous said...

Nyanyuk.. hanya nyanyuk utk rakyat.. semua tak tau tak ingat semua lupa. Tak nyanyuk utk anak beranak kroni.. terus ingat nak kaut byk byk.
Rakyat waras ikut org nyanyuk bila bertemu rakyat. Semua tak tau.

Anonymous said...

Berapa lama ph kalah. 60 thn. Hoooiii monyet pi desak anak kit sial tu.. dah ada kes pun tak tau turun.. dulu desak org umno turun jika ada kes. Ph tau yg percaya kat depa semua monyet kaldai dan lembu..

Yg berapa org tu ko nak sibuk.. kah kah.. org yg desak tu ko syg.. pi ambik.. org umno tak kesah.. kah kah kah.. boleh nazri tumbuk muka madey.. kah kah kah..

Tagih simpati? Bkt bintang tu kawasan dap bodohhhhhhh..dr dulu dap punya bbingaiiii... kawasan dap penuh ngan bangla dan indon. Tokey dap bela ke?. kata suruh halau org asing. Haaa ni dah berkuasa bila nak halau.. buat isu warga asing utk dpt undi.. bangang punya cyber trooper ph tembak diri sendiri..

Anonymous said...

CYBER TROOPER PH PEMKN DEDAK RM3 RIBU PER BLN... SAPE BYR GAJI? DUIT RAKYAT KERAJAAN MALAYSIA ATAU PARTI?

Anonymous said...

MUKANYA MASAM MCM CUKA.
KESIAN.. SEPATUTNYA DI USIA PLATINUM INI BELIAU BEREHAT & BERAMAL DI RUMAH & MASJID..

👴 ➡ 🕌

Anonymous said...

Khianat rakyat? Apa janji ph sebelum pru? Dah mansuh apa najib bagi utk kurang beban, yg dijanji ph konon nak kurang beban tak tunai. Tu panggil apa.. KHIANAT? MUNAFIK? PENIPU PEMBOHONG AUTA? FITNAH?

Nuor dah dihumban ke penjara kes liwat, org pkr pandang hina ka? Nak dilantik pm 8, hina ka?

Oppppssss masuk ph jd suci.. sape ada kes boleh masuk ph jd suci.

Anonymous said...

KAYA ANAK BINI?
KAH KAH KAH KAH..
MADEY ANAK BERANAK KRONI MISKIN DR NAJIB.
KIT SIAL ANAK BERANAK DAP SEMUA MISKIN DR RAKYAT.

Tapi menang je madey lukus projek utk anak.. oppppppcommmm.. bersin pulak..
Byk benorrrrrr projek zmn pm4 bail out. Sape punya yer?

Lubang terowong mana duit dah lesap. Amanah rakyat tu. Duit rakyat. Tak jumpa ke file merah terowong. Ke tunggu kes gugur.

BERTUGAS DGN AMANAH kata sadik..

Anonymous said...

Mati sg buluh.. nyawa kat lu ka. Nuor mati ka? Takut nanti madey ka kit sial ka mati dulu.. atau lu mati dulu.. wakil ph dah byk mati tu..Tuduh najib dpn rakyat kes 1mdb. Geledah rumah kes 1mdb. Masuk court citer lain. Nak diulang lagi ke bingai. Tak kan lu cyber trooper dr zimbabwe.. atau lu baru dianugerah rm3ribu jaja fitnah..Buat kes baru, tu pun masuk kes tak lengkap.. sebut je, bukti kes bagi kemudian..peguam mintak semua tak siap tapi dah dakwa.. takde yg mengaku tangkap najib, madey pun kata tak tau.. dah puas menangis, jaja citer 1mdb, ketua sprm pulak boleh kata ikut arahan.. arahan sape?

Sebenarnya lu nak bagi tau dlm tempoh 5th ni kes umno je yg akan masuk.. kes ph semua akan digugur.. tu maksud lu..jd sesape yg ada dlm umno kalau nak gugur kes kena masuk ph atau jd gunting dlm lipatan utk pemimpin umno..

Anonymous said...

7 kes yg berlainan dr yg digembar gemburkan.. najib bersedia, kerajaan tak siap belum bersedia. Dokumen tak siap.. mintak cepat tak bagi,

Apsal ko segan nak mintak kes terowong dll dibukak.. muka ko dah letak bawah tapak kaki.. tak kerja duit berjuta.. gali pasir ke..
Opppppssss lupa semua nak digugur kes.

Anonymous said...

Dia org nak tutup kebohongan ph dr dibaca rakyat.. lebih byk divert, lebih byk akan terlondeh.. jd dia org buat la video masuk youtube putar semua, ada la yg menyambut, komen entah sapa sapa konon menyokong tak mustahil rba yg sama..

Anonymous said...

Dulu utk anak generasi kedua.. la ni generasi ke3 dah bertambah dah bsr semua.. kena la tambah lagi kot.

Anonymous said...

Tu yg ph serang najib.. burukkan najib dgn harapan org umno pro umno menjauh dr najib. Susah dia org nak perbodoh rakyat dgn fakta fakta kelentongkrasi.

Anonymous said...

saya nasihatkan cybertrooper ph minta gaji lebih kat boss,
sebab fitnah yang korang kena pertahankan ni bukan calang2.
setakat 3k rasanya tak cukup, dah la tu september ni pelaksanaan sst, barang tentu naik.

Anonymous said...

Dtg tak disambut org atas.. org bawah je.. dah tu perbarisan tentera tanda hormat kat dlm dewan je. Ni bkn musim sejuk weeiiiii...

Sebelum pi ke china kata atas jemputan pm china.. pi sana drama dah bertukaq.. pm4 boleh la auta. Ni zmn info hujung jari.

Dptla juga jumpa geely.. tunjuk la sikit ada mou walau benda tu dah najib uruskan semua. Tu biasala tugas pm berikutnya ambik tugas pm lama tapi bkn pikul fitnah.. begitu juga hutang, pm baru mewarisi hutang pm lama.. pm6 dan 7 mewarisi hutang pm4.. bkn setakat hutang, pm baru juga wajib mencari atau menjana duit utk negara. Satu dunia sama.

Anonymous said...

KIH KIH KIH...

Anonymous said...

Kita pun beli rumah berhutang.. atau hutang lain bila yg menghutang meninggal, waris cth anak/isteri atau keluarga akan mewarisi hutang itu.

Jd kerajaan bkn nak cari duit, buat fitnah mcm mcm.. up lagi projek mega..rakyat makin susah. Dr byk eksport sawit ke china langsung putus.. warga felda pekebun kecil kena getah.

Anonymous said...

Maaf yg atas itu pm 5 dan 6..(4.52)

Seronok pm4 masa berhenti tinggalkan hutang.. pm5 dan 6 tak memburukkan pm 7 tapi selesaikan hutang yg ditinggal..

Itulah kelangsungan sesebuah negara, malaysia 1, 2, 3 hingga seterusnya..

Anonymous said...

JGN LUPA BERDOALAH KITA SEMUA SBYK BYKNYA PD WAKTU YG SAMA KETIKA UMMAT ISLAM BERADA DI PDG ARAFAH..

TAK KIRA DI MANA SAJA SEMUA BOLEH BERDOA.. MOGA DOA KITA DIMAKBUL ALLAH.

AMINNNNNNNNNNNN
AMINNNNNNNNNNNN
AMINNNNNNNNNNNN
AMINNNNNNNNNNNN
AMINNNNNNNNNNNN
AMINNNNNNNNNNNN
AMINNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN...

Anonymous said...

Pi baca dlm utusan online nasional.. utk menutup kemaluan, madey memutar..
Kalau dah batal tak payah nak klentongkrasi awal awal dlm negara kaji batal kaji tangguh kaji terus.. pi china dulu balik tetiba kena batal.. masih nak sebut 81b..

Anonymous said...

China amat memahami kata madey..
1. Sbb itu tak disambut pm china layak sebagai pemimpin negara.
2. Sbb itu anak kit sial tak boleh masuk china gamak ya..
3. Sbb itu minyak sawit dah putus kontrak. Ambik dr indon.
4. Nasib malang durian musang dan buah yg lain.

Jika kita baca utusan, kata kata madey menunjukkan kemarahan yg amat sgt kat china.. tapi limpahkan kemarahan kat najib. Hahaha pdn muka madey..

Dgr tu rakyat, madey kata projek tu semua tak bawa manfaat kat rakyat. Warga felda tunggu je la harga buah jatuh lagi.. suruh teresa dan geng cari negara baru utk dicampak minyak tu. Teresa pun dah war war dlm paper ada negara baru.. atau ph tak peduli nasib kau warga felda.. pandai pandai idup..

Anonymous said...

Dulu mereka ph menghina caci maki sumpah seranah umno bn.. kini mereka pula dihina. Lihat ahmad maslan dihina, ibunya juga dihina.. kini dgn sekejap ap ph dihina dgn kata kata yg keluar dr mulut mereka sendiri. Begitulah Allah membalikkannya dgn mudah.. kini ahmad maslan dipuji.
ADA AKU KISAH APA KO CAKAP...

Anonymous said...

1. Beberapa hari lepas Tun Mahathir membuat kenyataan bahawa ada permintaan rasuah 30 peratus saham untuk bumiputera dibuat oleh kerajaan lama pimpinan Najib Razak ke atas syarikat Cina.

2. Mahathir ketika berucap semasa Forum Pemimpin Kelab Usahawan China di Beijing mendakwa kerajaan BN sebelum ini ‘korup’ dalam menerima kemasukan pelabur atau syarikat dari China.

“Terdapat kes di mana pelabur diminta memberi 30 peratus saham kepada sesetengah orang. Itulah sebabnya berlaku kelewatan kerana orang tertentu cuba mendapatkan wang daripada pelabur,” katanya.

3. Beliau bercakap di hadapan ahli perniagaan Cina di China. Saya ingatkan sebagai orang tua beliau mungkin keliru dengan dasar pelaburan asing zaman beliau yang telah dimansuhkan beberapa tahun lalu.

4. Mustahil ada yang berani minta rasuah 30 peratus saham dari pelabur asing. Tapi ini Mahathir cakap mesti beliau ada bukti. Mahathir the great mana pernah bohong.

5. Balik ke sini plot sudah bertukar. Mungkin pelabur China sudah “menyergah” Mahathir bahawa mereka tidak pernah berhadapan dengan masalah sedemikian.

6. Tadi ketika bercakap dalam sidang akhbar sekembali dari China beliau menyatakan ada ahli perniagaan cina (Malaysia) mengadu kepada beliau tentang permintaan rasuah 30 peratus saham dari individu tertentu dalam kerajaan lama.

7. Bila ditanya apakah akan dilakukan siasatan, beliau menyatakan tidak kerana tiada bukti dan hanya dengar cakap. Mahathir juga mendakwa ahli perniagaan hanya berminat mengadu kepada beliau tetapi tidak mahu melalui proses siasatan SPRM yang menyukarkan.

8. Ini merupakan satu sikap tidak bertanggungjawab Perdana Menteri. Beliau memalukan pentadbiran kerajaan di peringkat antarabangsa walau tanpa sebarang bukti.

9. Mungkin Mahathir tidak tahu bahawa di bawah Akta SPRM kegagalan melaporkan perbuatan meminta rasuah adalah satu kesalahan berat dan boleh dihukum penjara.

10. Mengapa kerajaan baharu melindungi kroni mereka yang melanggar undang-undang anti rasuah ini?

11. Paling memalukan sebagai Perdana Menteri Tun Mahathir tidak boleh membezakan antara cakap kedai kopi dengan bercakap dalam sidang akhbar dan dialog antarabangsa.

Sedikit demi sedikit imej Mahathir kian calar hasil perbuatan sendiri.

Anonymous said...

F1 manfaat kat rakyat..
Brg mewah tak kena sst.. brg rakyat jelata kena sst..

Anonymous said...

simen..tak kena sst sebab pemaju perumahan kebanyakanya cina.

apa makna #kitapunya?
kita = cinapunya ker?

Anonymous said...

Alasan konon harga rumah akan turun.. dia ingat tokey cina tu bermurah hati..

Lebih byk boleh lari dr cukai bertambah la rumah bsr bsr bertingkat tingkat mahal depa punya..

Yg melayu ni pekerja tetap guna slip gaji juga pembeli brg tak kan boleh lari cukai..

Anonymous said...



Mahadey Mohamed laknatullah.
Kau perosak negara tercinta. Kau pembelit penipu no satu!
Dalam beberapa hari kau boleh main wayang menipu sana dan sini.

Yang sebetulnya kau mau China faham, any projects goes to Malaysia must passed up to 30% komisen kroni-kroni yang tengah melahap menanti habuan belum turun. Tapi malangnya T&C project ECRL tak membolehkan kroni perompak Mahdey menyelinap masuk. Dah up jadi 88 Billion tapi China tak ubah T&C, padan muka kau Madey celaka

Sebab itu Mahadey bebal tahap sampai dah mula memaki hamun orang sejak balik dari China.

Najib pun bijak, tinggal trap untuk Madey!

Anonymous said...


MADEY BERKERAS MAHU MAJLIS PEROMPAK NEGARA DIKEKALKAN.. TAHNIAH RAKYAT.. HAA TEPOK!!

inilah perlembagaan bani Tamil kutty.. tahik bertabur berselerak masih tak malu muka bodohnya menghadap media... rule of bapak perompak tua


BEIJING: Majlis Penasihat Kerajaan (CEP) tidak akan dibubarkan lagi kerana khidmatnya masih diperlukan, kata Tun Dr Mahathir Mohamad.

Perdana Menteri menjelaskan, beliau tidak pernah mengatakan CEP hanya diperlukan untuk tempoh 100 hari.

“Dia (Tun Daim Zainuddin) kata 100 hari, tetapi saya tidak pernah kata saya memerlukan beliau 100 hari untuk menjalankan sebahagian kerja saya.

Daim mempunyai akses kepada banyak maklumat, jadi penting untuk beliau meneruskan kerjanya,” kata Dr Mahathir pada sidang media pada akhir lawatan lima harinya ke China hari ini.

Daim, iaitu pengerusi CEP semalam berkata, majlis itu sudah menyempurnakan mandatnya dan akan menyerahkan semua laporan cadangan yang dikemukakan kepada Perdana Menteri sebaik beliau pulang dari China.

CEP ditubuhkan pada 12 Mei lalu oleh Dr Mahathir untuk menjadi penasihat ekonomi, kewangan dan hal-hal lain.

Anonymous said...

'khidmat' majlis perompak negara ialah membatalkan projek rakyat dan mencadangkan projek mengkayakan anak kroni mahadey.. aka projek kereta tin milo v3.0

kah..kah..kahh

jepun pun tak hingin nak tolong madey dah.. dengar kata takde company mana pun berminat dengan cadangan BODOH MAHABAHLOL mahadey..
pergi China tunjuk hero kat Malaysia.. depan china dalam dewan MEULUTUT macam BABI TUA.. mintak bantu Malaysia.. hutang banyak..boleh tak tolong batalkan projek kah..kah..kah..

BABI Mahakutty!

Anonymous said...

Atok muka dah nak nangis tu.. kesian.
Di usia ini lebih baik berehat dari dunia politik.

Anonymous said...

Balik malaysia meroyan membabi buta mengamuk.. salah sendiri tuduh org.. pdn muka terimalah bahana yg dibuat sendiri..

Bacalah dlm utusan kemarahan melampau yg ditunjuk madey..

Anonymous said...

Lihatlah nanti pasti ada yg dibalas.. dr percakapannya kita dah tau..

Masalah yg dicari sendiri.. ecrl tu hanya zmn najib 55b naik akhirnya jd 81b.. china tetap kata yg sama 55b tak berubah..

China tuntut 60b gantirugi.. padahal jumlah yg dituntut tu dah siap projek ecrl.. kebodohan melampau madey.. Kena byr gantirugi... projek zero..

Adakah majlis penasihat kerajaan yg nasihat projek itu 81b? HAHAHA

Anonymous said...

Nak tanya soalan panas.

Madey pi china naik jet tu ka? Ala jet yg dikata beli dgn duit gst.. jet yg telah dpersetujui dan dilulus pembelian zmn lah pm 5. Apabila pm 6 naik, semua hutang diambil alih tanggungjawab di bawahnya termasuk pembayaran jet diteruskan.. abih najib di maki hamun segala sumpah seranah dihadapnya...atau mungkin naik mas aje? Membazir duit gst duit rakyat kann..

Tapi rasanya soalan ni dah tak panas.. dah sejuk jika puak dap buat..

Nenek hasmah ikut sekali ka? Dah pasti, gambar pun ada.. kalau rosmah tu mampuihhh la kena maki hamun..

Anonymous said...

Nak tanya semua penyokong PH, kenapa taknak tubuh RCI utk semua projek mega masa najib, RCI utk duit GST yg dirompak, duit cukai LHDN yg x cukup dan paling utama duit 1MDB yg dirompak oleh najib. Kalau dulu korang bukan main sembang, salah sikit je, suh buat RCI, skrg Najib dah cabar buat RCI, takut ke? Kebenaran akan terdedah. Rakyat cabar PM, TPM, Menteri PH dan Majlis Punaisihat tubuhkan RCI? Alasan penyokong PH mesti kata macam ni, alah, dah ada SPRM, POLIS dan Peguam Negara, MPK pun ada panggil buat siasatan. Buat apa tubuh RCI, kan?

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget