KL CHRONICLE: PH ‘munafik’ jika gagal tunai janji, kata Pemuda Umno #MalaysiaBaru

Thursday, July 19, 2018

PH ‘munafik’ jika gagal tunai janji, kata Pemuda Umno #MalaysiaBaru


Pemuda Umno berkata, Pakatan Harapan (PH) akan menjadi golongan “munafik” jika kerajaan baru itu gagal menunaikan janji kepada rakyat seperti terkandung dalam manifesto pilihan raya mereka.

Ketuanya, Datuk Asyraf Wajdi Dusuki berkata, umat Islam yang tidak mengotakan janjinya berdosa besar serta perlu meminta pengampunan daripada Allah dan kerajaan PH juga perlu meminta maaf secara terbuka kepada rakyat.



Bekas timbalan menteri di Jabatan Perdana Menteri yang bertanggungjawab ke atas hal ehwal agama itu berkata, Barisan Nasional (BN) mengalami kekalahan mengejut pada pilihan raya 9 Mei lalu disebabkan janji dalam manifesto PH.

“Rakyat beri undi sebab janji yang mereka berikan. Kempen (pilihan raya umum ke-14) mereka begitu mengujakan rakyat sehingga rakyat memilih mereka, takkan nak nafi rakyat dan menipu rakyat?

“(Kerajaan) tidak jujur tidak akan tahan lama,” katannya pada sidang media Pemuda Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra, hari ini.

Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini dilaporkan berkata, kerajaan PH akan menanggung dosa jika menipu rakyat kerana gagal menunaikan janji dalam manifesto pilihan raya umum lalu.

“Kalau kami berdosa, kami tanggung, tapi kami tak anggap manifesto kitab suci al-Quran atau Bible, jadi bila sampai rintangan, kita perlu cari jalan lain untuk tanganinya,” katanya dalam sesi soal jawab di Dewan Rakyat hari ini.

Pengerusi PH itu berkata, kerajaan sudah menunaikan 2 daripada 10 janji yang terkandung dalam manifesto PH setakat 70 hari pentadbiran, manakala 6 janji lagi sedang ditunaikan dan 2 belum dilaksanakan.

Antara 10 janji yang akan dipenuhi PH dalam 100 hari pentadbiran ialah memansuhkan cukai barang dan perkhidmatan (GST), mengembalikan subsidi bahan api secara bersasar, skim caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) kepada suri rumah dan menangguhkan pembayaran semula pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

PH juga berjanji menyeragamkan gaji minimum, menyiasat institusi terpalit skandal, khasnya berkaitan 1MDB, menghapuskan hutang tidak wajar ke atas peneroka Felda, mengkaji semula pemberian projek mega kepada negara asing, menubuhkan pasukan bertindak untuk mengkaji pemulangan autonomi yang dijanjikan kepada Sabah dan Sarawak seperti dalam Perjanjian Malaysia 1963 serta meningkatkan akses dan kualiti perkhidmatan kesihatan.

65 comments:

Anonymous said...

SI TUA RENTA MAMAK MATDEY AL KUTTY...HATI IBLIS!!!!

Anonymous said...

“Apakah ciri-ciri orang munafik? Apabila berjanji tidak ditepati…bila bercakap, bohong. Kalau tahu tidak boleh laksanakan, jangan berjanji. Ini menipu rakyat, rakyat percaya dan meletakkan harapan akhirnya tidak dapat melakukannya...

Anonymous said...

Aku nak tau ni janji apa yg dah dipenuhi tu.. ada sesape tau...

Mula mula 2... lepas tu 6.. apa tu?

Anonymous said...

Boleh & mahu ke 32 juta rakyat Malaysia maafkan para penipu itu?
Dan mahu ke para penipu itu meminta ampun maaf.
Memang dah sah mereka menang kerana menipu, jadi HALALKAH gaji yg mereka terima?
Terlalu besar kes penipuan ini. Melibatkan masa depan negara yg diperjudikan, jangan kita memandang ringan akan kesannya.
Tak malukah para ADUN, MP & menteri Pakatan Haprak ini kpd rakyat? Di antara mereka ada yg tinggi pendidikan agamanya. Tepuk dada, tanya akal..

Anonymous said...

orang munafik dilaknat oleh Allah swt, dalam alquran banyak cerita pasal orang munafik spt surah ali imran, an nisa'. at taubah, hud, al ahzab dan banyak lagi. Tu la dia berkawan dgn orang fasiq yang suka menabur fitnah.

Anonymous said...

Begitu berat kesan ke agama bangsa dan negara... bkn setakat kira ikan kembung.. melibatkan akidah hingga memberi sokongan ke murtad, liberal, syiah dan lgbt..

Anonymous said...

Fitnah dah jd mcm makanan.. hari hari kena sumbat dgn fitnah mcm sumbat nasi ke perut... sanggup ke tanggung dosa fitnah padahal hukum fitnah lebih berat dr membunuh...

Anonymous said...

Selingan ptg... durian runtuh weeeiiii turun harga... byk tempat durian organik/kg dah 5 henggit sekilo... bercampur baur jenis durian..sodap.. katanya durian musang pun jatuh herge.. china tak mau import lagi... pdn muka tokey durian dap.. berlambak di pasaran..baru kita puas mkn durian.. kalau tak mintak kurang herge pun tak mau...

Gamaknya china pun anggap kerajaan baru ni munafik...

Anonymous said...

Atok renta kata, dosa depa tanggung sendiri?
Perghhh... NO KOMEN!! he he he heh

Anonymous said...

Atok pn tangong srndiri.nk mimta maaf..maluu weii

Anonymous said...

TAKUTNYA BILA INGAT PASAL DOSA KITA TERHADAP ORG LAIN. KALAU SEORANG PUN DAH TAK TERMAMPU NAK MINTAK MAAF, CER BAYANGKAN BERJOTA-JOTA RAKYAT MALAYSIA YG DAH KENA KELENTONG HIDUP-HIDUP.
😨😱😭🤮

Anonymous said...

Atok kata juga sekarang bkn waktu nak laksanakan janji janji 100hr.. kah kah kah... menyirap la kepala pakcik makcik felda...

Sekarang waktu nak membersihkan kerajaan dulu.. buang penjawat awam dah.. bos besar glc byk berhenti dah.. korek file dah.. lantik majlis org tua dah.. byk kali u turn u turn dah..korek 1mdb dah.. lantik penjawat awam tak ikut law dah.. buat law rimba dah.. lantik barisan kabinet lintang pukang dah.. yg belum...

Lubang terowong tak jumpa jumpa kah kah kah.. bila nak bersih...

Anonymous said...

Nak di bersih zmn pm 4 ke?..
Dgr balik ceramah kit sial gone eng nuor mat sabu dll.. PEROMPAK DAN PENYAMUN TERBESOR DI MALAYSIA.. sape tu???

Anonymous said...

Buat fitnah najib ngan model mongol, edit gambo.. tuduh mcm mcm.. ni tak payah edit.. sebijik sebijik keluar kata kata ahli ppbm yg ajak artis ke hotel.. buat ketupat ke lipat lipat? Mahalnya byr... dulu hina najib dgn fitnah ni.. Allah tunjuk tak berkutik kau.. semua dah dipadam, tel pun tak diangkat..

Ada yg kata org ni tukang bagi perempuan kat org lain..stok ke? tukang susun jadual ke?..byk duit? jika benar org lain tu sape? Sape ahli dlm ph yg ambik stok tu?.. biarlah Allah sendiri yg tunjukkan kebenarannya...

Tak sampai 100hr byk kebenaran terungkap.. londeh satu persatu...

Unknown said...

Wah... Betul ke??? Merasa la tahun ni isteri aku buat tempoyak musang king... Cukurrrrr

Wakakakakakakakakaka

Unknown said...

Atok mahadeywa rasa dia boleh kawtim dosa dengan malaikat dalam kubur nanti, tu yang ego cakap dia. Lebih-lebih ada sekor menteri sebelum ni pun pernah cakap "Kalau aku tuhan...", mana mahadeywa tak naik tocang....

Keh keh keh keh keh keh

Anonymous said...

Kalau tak boleh buat jangan berjanji, sifat munafik

19 JULAI: Salah satu ciri-ciri orang yang munafik adalah golongan yang tidak menepati janji, ujar ahli Parlimen Bagan Datuk, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Justeru itu katanya, apabila rakyat sudah memberikan harapan terhadap janji-janji yang ditaburkan dan ianya tidak dapat dilaksanakan, ia adalah satu penipuan kepada rakyat.


Dr Ahmad Zahid Hamidi
"Akujanji dalam manifesto tetap akujanji. Bukan apabila tidak boleh melakukan dalam tempoh 100 hari kononnya manifesto ataupun janji ini bukan kitab suci. Tak boleh buat, tak boleh buatlah..jangan nak memesongkan dan cari alasan.

"Apakah ciri-ciri orang munafik? Apabila berjanji tidak ditepati..bila bercakap, bohong. Kalau tahu tidak boleh laksanakan, jangan berjanji. Ini menipu rakyat, rakyat percaya dan meletakkan harapan akhirnya tidak dapat melakukannya," kata Ketua Pembangkang itu.

Beliau berkata demikian ketika menjawab pencelahan daripada ahli Parlimen Ayer Hitam, Datuk Seri Ir Dr Wee Ka Siong ketika membahaskan usul Titah Yang Dipertuan Agong, Sultan Muhammad V di Dewan Rakyat, Khamis.

Ka Siong di dalam pencelahannya memohon penjelasan daripada Zahid mengenai implikasi Pakatan Harapan (PH) tidak melaksanakan janji-janji manifesto setelah rakyat mempercayai janji-janji tersebut dan memberikan mandat kepada mereka untuk menjadi kerajaan pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) yang lalu.

Susulan daripada jawapan Zahid itu ahli Parlimen Jelutong, RSN Rayer telah membangkitkan peraturan mesyuarat 36(4) meminta Zahid yang juga ketua pembangkang supaya menarik semula perkataan munafik yang digunakan.

Namun begitu timbalan speaker, Nga Kor Ming setelah mendengar penjelasan daripada Zahid berpendapat ianya tidak prejudis justeru tiada keperluan untuk ditarik balik.

"Saya dengar penjelasan daripada Yang Berhormat Bagan Datuk, dia buat kenyataan secara prinsip. Dia tidak menuju kepada Perdana Menteri. Maka jika dia buat kenyataan umum macam itu, maka dia tidak prejudis," katanya.

Sementara itu Zahid di dalam ucapannya turut berharap agar kerajaan PH dapat meneruskan dasar-dasar kerajaan terdahulu yang bermanfaat kepada rakyat.

"Kita harap (kerajaan) jangan bakul sampahkan dasar-dasar yang baik yang telah dilakukan oleh kerajaan terdahulu," katanya

Anonymous said...

Kahkahkah...ini blog hidup segan mati pun segan. Makan taikkk pencacai najis najib razak. Makan taikkk najib lah kau semua kahkahkahkah...blog bodoh

Anonymous said...


Mato pakatan dah ketaq lutut...sedikit demi sedikit sudah ada kebangkitan rakyat setelah ditipu dengan persepsi dan fitnah selain mengula-gulakan rakyat dengan janji yang tidak ditepati..kemungkaran dan kemunafikkan hari demi hari kian terserlah..bila-bila masa kuasa akan hilang diatas sesuatu yang didapati/diperolehi secara tidak jujur..semuanya tidak akan mustahil berlaku...dengan kehendak Tuhan..ingat janji Tuhan itu pasti..mato pakatan jangan suka sangat atas kemenangan ini..

Anonymous said...

Aik.. Anak babi mane sesat ni..? Cari tomato ke..? Masuk sini maki hamun sebab nak cover malu kena hancing kencing atokutty nyanyok ke..? Kehkehkeh..pi berambus pi balek kandang babi la weeiii... Tak dak sapa pun jemput anak babi macam ko masuk sini.. Dah la hancing.. Bawak busuk babi pulak tu.. Kehkehkeh

Anonymous said...

7.29 TU BUKAN BABI....TAPI TONYOK....

MAMAK MATDEY AL KUTY TU BILA NAK MASUK IJN....CAKAP PUN DAH TERKETAR2...

Anonymous said...

7.29 tu bukan tonyok jew..dia adik beradik tonok...

Anonymous said...

Mahacai ph dah sasau.. sini kena belasah .. dlm dewan pun kena belasah.. kah kah kah...

Anonymous said...



Menteri kewangan telah menipu rakyat sekali lagi semasa menjawab di Parlimen hari ini

Dia mengata jika menggunakan GST kerajaan mampu mengutip cukai sebanyak 44 B , tetapi dengan SST kerajaan hanya dapat mengutip cukai hanya sebanyak 21 B sahaja, perbezaan sebanyak 23 B kononnya adalah hadiah daripada kerajaan kepada rakyat.... Bermakna setiap mendapat sebanyak hampir RM 800 se tahun.

Jadi kita nak tanya MoF, hadiah itu dalam bentuk apa, barangan murah ke? atau penambahan kepada bantuan Rakyat ke atau dalam bentuk apa...

Yang kita ketahui rakyat miskin semakin susah....harga barang tetap sana..... So hadiah tu dalam bentuk apa. Atau pun kroni dah songlap hadiah tersebut ke ???

Anonymous said...

Bkn madey je sakit... tengok daim pun sama.. jln pun mcm dah tak larat.. dah pakai tongkat.. tu pun masih selera bsr nak kaut harta.. pikir dunia tak berpenghujung..naik tangga pun dah kena pegang org sebelah.. takut jatuh tersembam mcm yg dulu kot...

Anonymous said...

Percukaian SST, Rakyat Sudah Boleh Bertepok Tangan
Oleh Alang Sobri / dalam Suara Rakyat / pada Thursday, 19 Jul 2018 08:15 PM / 0 Komen / 45 dilihat

19JULAI: Rasa hairan juga bila pembuat dasar berpendapat bahawa percukaian GST yang diperkenalkan oleh kerajaan Barisan Nasional dahulu dikira sebagai sangat baik @ lebih telus berbanding cukai jualan dan perkhidmatan (SST).

Cuma alasan yang diberikan ialah kerajaan hari ini tidak mengutip terlalu banyak cukai dari rakyat dengan membandingkan jumlah cukai yang akan terkumpul bila percukaian SST diperkenalkan semula.

Jadi apa maknanya meneruskan sistem percukaian SST jika ianya tidak telus tidakkah ini juga bakal memberi beban kepada rakyat dan mungkin juga sahingga satu masa rakyat tidak lagi mendapat merasai kemewahan atau perkongsian kekayaan negara, kerana semua tahu bahawa sistem percukaian SST tersangat rapuh dan mudah dikelirukan.

Mereka juga mengakui bahawa percukaian SST akan memberi impak kepada harga barangan, jadi apa baiknya SST? sudahlah harga barang lebih mahal malah pendapatan negara dikurangkan yang mana rakyat lama-kelamaan akan kehilangan untuk merasai kekayaan negara.

Memang GST memberi kesan kepada rakyat seperti contohnya rakyat menerima perkongsian setiap hasil kekayaan negara baik secara tunai ( melalui bantuan BR1M, bantuan persekolahan, bantuan buku 1 Malaysia) dan juga melalui pembangunan prasarana dan kemodenan sistem pengangkutan awam.

Ini lah hasil yang dikongsikan dengan rakyat hasil dari percukaian GST, sedangkan kerajaan tahu pendapatan kerajaan akan berkurangan dengan perlaksanaan SST dan sudah pasti kerajaan akan menyekat semua peruntukan untuk kebaikkan rakyat, adakah ini yang dikatakan lebih baik?

Semua Sekali Terkejut (SST), bila kerajaan hari ini mahu mengembalikan percukaian SST, sedangkan mereka sendiri memperakui bahawa GST adalah yang paling telus malah dunia memperakui akan sistem percuakaian ini.

Mereka memperakui SST tidak setelus dan efisien seperti GST namun kesan kepada rakyat khususnya pengguna akhir yang meraka mahu beri tumpuan, adakah mereka bermaksud bahawa harga barangan akan menjadi murah?

Jika harganya lebih mahal dari ketika percukaian GST kemana namanya mendahulukan kepentingan rakyat.

Kita pun semakin pening dengan permainan konda-kondi pemimpin kerajaan hari ini.

Seperti pemikiran zaman jahiliah yang menyebut niatlah minum arak itu sebagai minum ubat, sebab nak menunjukkan yang arak itu boleh di minum maka niat telah menghalalkan cara, begitulah dengan percukaian SST walaupun tahu kesan tetap dilaksanakan kononnya untuk rakyat.

Rakyat sekelian boleh bertepok tangan sekarang ini tanda bergembira.

Unknown said...

Biarkan je babi 7:29 tu.... Dia tersesat jalan ke hospital tanjung rambutan....

Keh keh keh keh keh

Anonymous said...

an Sri Anuar Musa bangkang boss sendiri di Parlimen.

"Saya minta maaf Bagan Datuk saya tak setuju dengan kenyataan Yang Berhormat yang menyebut hanya harga tomato turun.

"Sebab harga saham, getah, sawit, ringgit Malaysia pun turun," katanya yang mengundang sorakan wakil rakyat BN.

Dia lupa sebut durian pun jatuh harga.

Wow! Lagi untung jual tomato bila orang kena jual

Anonymous said...

Anon 7:29...nanti komen lagi ye...seronok skit nak membaca kat blog ni...
Bila baca komen2 pencacai PH ni rasa terhibur pulak....cuma tak boleh nak tahan bau hancing yg semakin kuat...

Anonymous said...

07/18/18 Wednesday 1 USD = MYR 4.0610
07/17/18 Tuesday 1 USD = MYR 4.0460
07/16/18 Monday 1 USD = MYR 4.0322
07/13/18 Friday 1 USD = MYR 4.0487
07/12/18 Thursday 1 USD = MYR 4.0409
07/11/18 Wednesday 1 USD = MYR 4.0385
07/10/18 Tuesday 1 USD = MYR 4.0262

Anonymous said...

Hadiah ke tokey dap... pembeli dah bayar cukai sst tapi hasil tak kembali ke kerajaan.. kenyang tokey..

Unknown said...

Tanda malaysia baru telah berjaya...


Berjaya turunkan nilai ringgit.

Keh keh keh

Anonymous said...

Nga Kok Meng nampak makin rasional & lembut sejak jadi timb. speaker & pakai songkok dlm dewan. Mungkin dia sedar kesalahan lampaunya.. keh keh keh.

Anonymous said...

HARI2 TIPU, TIADA HARI TANPA TIPU SEJAK 10 MEI 2018.
KERA JAAN HAPRAKPAN TAK BOLEH DIHARAP.
HARAP2 JATUH TERTIARAP SEBELUM PRU15.
NAIK DGN CARA MENIPU TAK BERKAT DUNIA AKHIRAT

🙈🙉🙊🤡😈💀👹🤮

suhaili masyuk said...

Dengar citer tahun depan bebudak sekolah kena pakai kasut kaler hitam pulak dah. Kasut hat rona putih tu dah tak dibenarkan pakai. Tak ke menyusahkan & membebankan mak bapak tu? Tak tau la kot bulih dapat kasut free ka nanti.
Dah le BR1M ditamatkan, bonus ciput, bantuan lain entah ke mana. Hai, makin meruncing le kos sara hidup rakyat marhaen.

Apa nama, aku syorkan kat mak bapak cat je kasut putih bebudak dgn cat hitam. Tak pun lumuq je ketui arang kat kasut anak-anak macam dulu dok sapu kapoq putih tu. Jimat kos & tak membazir nak buang kasut putih yg sedia ada.. hu hu.

Keh keh keh keh kehek

Anonymous said...

SHAH ALAM 20 Julai - Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Balakong, Ng Tien Chee, maut dalam kemalangan dekat Cheras sebentar tadi.

Difahamkan, kenderaan mangsa yang dipandu dari arah Kuala Lumpur menghala ke Kajang, terlibat dalam satu kemalangan di kilometer 12 Lebuh Raya Cheras- Kajang, kira-kira pukul 1 pagi tadi. - UTUSAN ONLINE



Anonymous said...

SHAH ALAM 19 Julai - Mulai tahun depan, semua pelajar sekolah tidak lagi perlu memakai kasut berwarna putih, sebaliknya ia ditukar kepada warna hitam.

Menteri Pendidikan, Dr. Maszlee Malik berkata, peraturan baharu tersebut dibuat selepas mengambil kira keluhan ibu bapa selain mahu meningkatkan keceriaan pelajar.

"Mulai sesi tahun depan, semua pelajar (sekolah kebangsaan dan menengah) akan pakai kasut warna hitam," katanya ketika menjawab soalan hadirin pada program Bicara Minda Bersama Menteri Pendidikan di sini hari ini.



P/S : TOL SIMPANG RENGGAM BILA NAK HAPUS? MENIPU ITU BERDOSA, BUAT JANJI PALSU ITU MUNAFIK!

Anonymous said...


Bilamana bermula SST 16% nnt...maka bermula lah kejatuhan Kera jaan PH
bilamana 9 manifesto yg lain tak dapat ditunaikan bersiapsedia la dengan pungutan suara undi tak percaya di parlimen..
jangan memandang rendah kuasa rakyat... jika BN 60 tahun berkuasa pun boleh tumbang...apa lagi PH yang baru 67 HARI berkuasa
berundur cara bermaruah atau disingkir seperti sampah
janji PH 100hari sudah hampir ...sila buat sesuatu sebelum terlambat

----------------

Amiin Insya Allah...

masa untuk membalas dendam kepada rejim haramjadah pakatan haprak dan mahadey kuttytaek!


Anonymous said...

ADUN Balakong maut kemalangan
MyMetroUtama
Share

Tweet

Share
Rafidah Mat Ruzki
fidahruzki@nstp.com.my


AHLI Dewan Undangan Negeri (ADUN) Balakong, Ng Tien Chee, meninggal dunia dalam kemalangan di Lebuhraya Grand Saga, Cheras tengah malam tadi.

Ketua Polis Daerah Kajang Asisten Komisioner Ahmad Dzaffir Mohd Yusoff, dalam satu kenyataan berkata, kemalangan itu berlaku kira-kira jam 12.40 tengah malam tadi di Kilometer 11. 7 lebuh raya berkenaan.

Beliau berkata, dalam kejadian itu, Nissan Xtrail dipandu Tien Chee dipercayai





p/s:

Syukur Alhamdulillah.. semoga lagi ramai lagi MP/ADUn PH mampos ramai2. Amiin!

#hancorpakatan

Anonymous said...

Yang paling di tunggu2 ialah mamposnye mader atok nyanyok tu.. Biar dia uturn dgn malaikat dalam bkubur pulak..

Unknown said...

BN letak MCA jadi calon, tiada harapan la nak menang. Maaf cakap la. Balakong tu tempat puak mata sepet je ramai.

Anonymous said...

MUHYIDDIN YASSIN SEDANG DI AZAB.

Ketahui lah wahai semua pemyokong totok Pemfitnah..bahawa punca segala Fitnah dalam Kerajaan Barisan Nasional adalah Si Bangsat Muhyisin Yassin.

Muhyiddin sekarang sedang menikmati azab kanser tahap 4, akibat maksiat, rasuah, curi harta dan hak orang2 Melayu Islam untuk kepentingan diri sendiri, keluarga dan kroni.

Semoga Lahanat Muhyidin Yasin ini akan di azab sezab2nya dan pabila mati kelak bertukarlah mayatnya menjadi hitam legam sebelum terus bertukar menjadi BABI.

Wahai macai pemfitnah Kpop Tomato, Kluang Diamond, Ted Manoff, Edzren, Suharli...pegilah jengok2 pemimpin kamu syok tengok-tengok mana tahu nanti kamu pon akan kena semacam itu.

Kita tunggu apakah azab bala yang akan di timpakan ke atas Mahathir Al Kutty Mahazalim Mahafiraun...apa penyakit misterinya pulok.

Mahathir..kamu hitong lah hari dan saat saat akhir kamu kerana selepas 100 hari maka akan bermulalah penyakit misteri kamu..

apkah akan ada nyamok masuk ke dalam otak kamu atau apakah akan ada ulat2 di jantung kamu keluar drp bateri kamu yang akan menggit daging dan menghisap darah kamu sehinggakan kamu akan jadi kurus kering sehingga kulit melekat di tulang...tetepi kamu masih belom di matikan?

Akan sampailah azab drp Allah ke atas kamu wahai mahathir.

KERAS;- Manusia Lahanat sekeji Mahathir tiada kemaafan bagi mu.

Laknat dan Azba Allah ke atas kamu wahai Makhluk Allah Mahathir...

Unknown said...

Ini je ke standard pemikiran Menteri 🍅🍅🍅 era Malaysia Baru...??? Nak cari dana jual no. plat kenderaan, habis no. plat jual no. telefon, habis no. telefon jual telekung cop universiti... Dah habis jual semua buka tabung universiti haprak...

Universiti terkemuka dunia pun tak pernah buat kerja bodoh macam Mazlee Freetoll ni cadangkan.....

Wakakakakakakakakakaka



Menteri saran universiti jual plat kereta bagi cari dana


SHAH ALAM, 19 Julai — Universiti awam boleh menjual nombor pendaftaran kenderaan untuk mendapat dana, cadang Menteri Pendidikan Maszlee Malik.

Sebahagian perolehan nombor tersebut, misalnya UIA 1234, boleh digunakan untuk membiayai penyelidikan atau selenggara kampus, katanya.

“Contohnya, jika anda daripada UIA, anda boleh membida nombor plat UIA 1234. Tetapi ini hanya satu idea yang fikirkan,” katanya di sini.

Bercakap dalam forum pendidikan anjuran akhbar Sinar Harian hari ini, Ma

Anonymous said...

Saya nak tuduh takut kat Allah.. tapi bila kenang semasa hamba Allah ini masih bersama umno bn tak mustahil dokumen dan rahsia penting kerajaan dibocorkan dan disalur ke pihak lawan..boleh diputar isu ataupun dokumen dgn mudah boleh diedit seperti yg berlaku ke 1mdb di mana tugas itu dilaksanakan oleh sarawak report...

Jika benar, biarlah Allah menjlnkan hukumannya dgn caranya..

Sorang sorang wakil ph mengalami sakit berat.. rahsia Allah..

Anonymous said...

Melayu ka india ka cina ka rasanya tetap dimenangi dap, memang kawasan dia org.. tapi takpe lawan tetap lawan.. org yg bongkak byk buat fitnah dlm kes 1mdb dah jumpa Allah.. menjerit kat situ.. mintak idop balik kot? Hihihi...

Anonymous said...

Ini blog belacan

Anonymous said...

kematian adun balakong...ng tien chee ...peringatan untuk kita semua dan Mamak Matdey Mahakutty Laknattullah!!!

Anonymous said...

Anak babi kepanasan.. Tahan malu kena kencing hancing mamakkutty.. Kahkahkahkah.. Pi berambus la babi..

Anonymous said...

Lepas ni Budak2 U boleh buat part time jual no plat pulak...jadi runner...kakakaka

3Ms Stupid said...

Anon 12:35 mesti botol kicap keturunan kerala juga...kakakaka

Panas nampak...mkn kari lebih ke...kakakak

Anonymous said...

ADA BABI MABUK LANGGAR LORI KE PAGI TADI?

Anonymous said...

Adee. Adun belakang hantam balakong lori.

Anonymous said...

Sini salahnya rakyat. Yang jadi bahlol tak boleh berfikir tu napa. Seme PH ni cakap dulu, dapat kan kuasa dulu, pastu baru cakap perkara sebenar dan dan suka auta atau spin..penjual ubat la katakan

Anonymous said...

ni yang korek idung tukan .. kah kah kah

Unknown said...

PENYOKONG DAN KETUA PAKATOON TAHU KE MAKNA MUNAFIQ TU?
Tader maknernya.. Abaikan ja la. Nk gertak dgn hukum dan syarak..
Anak pejuang lgbt.. Kalau anak dtg dr darah daging ayah nya.. Faham je la.. Tak heran la katanya.. Menifesto bukan kitab.. Sekadar hiasan ja.. Dah clear menipunyer.. Geng penyokong toon dan pakatoon perangai pun sama... So diaorg tk kisah sgt tk tunai janji pon.. Abaikan je la 100 hari tu.. PM, Mmg menipu je kejer nye..?

Unknown said...

Kata menteri rasuah ni..
Gst lagi bagus sbb cover semua dan kutip lebih dr peniaga.. Tp rakyat terasa sikit..
Sst tak bagus sbb tk cover semua peniaga cina tp rakyat tk terasa..
Elokla.. Jaga peniaga cina dr rakyat.. Sst yiris byk.. Duit kerajaan tk dpt collect..
Sapa ckp ubat tu sedap.. Sedar la rakyat oi.. Berapa negara dunia guna gst/vat.. Banding dengan sst yg untung kan peniaga dan peniaga cina ni la yg dok bh duit masa pru.. Mcm bagi modai... Ni dah menang, balik modai.. Meniaga dah mcm dulu zaman tok kadok sejak merdeka diaorg dok lari cukai.. Ckp Bodoh org melayu.. Marah.. Chrck la. Luar negara mana yg pakai sst lagi yg terang2 untungkan peniaga. Sapa peniaga malaysia.. Cina ja ramai

Unknown said...

Bohong sunat katernyer... Taper..

Unknown said...

729
Maafla anda tertipu.. Tapi jgn la marah kami dan blog ni..
Anda yg pilih.. Taper 5 tahun jer katernyer? Hadap!

Unknown said...

Apa nk harap manusia yg umur tahap akhir waktu..
Org bodoh ja percaya dia nk ubah..
tUrn ingat nk guna formula dia masa dulu semula ke? Ingat firmula dulu berjaya lani pun bole ka.. Adoi.. Ketibggalan zaman la.. Nk buat proton 2.. Semua tu nk buat siaran ulangan ka? Zaman dah ubah la..
Kasut hitam sekolah.. Penting gaya dr disiplin.. Buat la baju hitam. Sekali.. Senang tak tah basuh 4 minggu.. Busuk 1 kelas.. Kasut ni tunggu la. Masalah busuk klas..

Unknown said...

HARGA ELEKTRIK NAIK.. Satu ja, bagusla tUrn dan pakatoon, terror.. Yg lain turun harga..
Org order kelapa sawit turun
Org order durian turun
Duit simpanan negara malaysia kat bank negara turun
Harga kasut sekolah putih turun
Ketua peguam islam negara turun
Nilai duit malaysia turun..

Bijak tUrn dan kerajaan pakatoon..
Bagus ni.. Byk turun dr naik..

Unknown said...

Baru berapa hari bro. .
Tak kan la nk tunjuk skrg..
Dah kenai perangai ngah ngok ngek ni.. Sampai mati aku ingatkan diri aku dan korang semua tak percaya org kafir..
Baca surah at taubah ayat lapan.. Pesan Allah.. Bukan aku.. Wallahualam..

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message to others. Notice all commenters are from the same cybertrooper

Pak Mus said...

Ramai Melayu Penyokong PH ni sebenarnya Melayu terpilih.Terpilih dikalangan orang Melayu yang kurang menggunakan akal. Kita diseru supaya berfikir lebih dari banyak menggunakan hawa nafsu.
Jangan tunggu hingga tidak mampu berbuat apa-apa baru nak garu kepala.

Anonymous said...

Pada Mei 2013, kita dikejutkan dengan pendedahan yang dibuat oleh bekas Setiausaha Eksekutif Pemuda Kebangsaan DAP saudara Shen Yee Aun berhubung kewujudan pasukan yang digelar sebagai Red Bean Army (RBA). Pasukan tentera siber diwujudkan oleh DAP sejak tahun 2008. Tujuan Red Bean Army dibentuk bagi mencipta penipuan dan memanipulasi fakta bukan sahaja untuk menyerang BN, malah sesiapa sahaja yang menyokong parti itu.

Bagaimanapun, Penasihat DAP, Lim Kit Siang menafikan beliau mengetahui tentang kewujudan Red Bean Army walaupun pendedahan tentang tentera siber pembangkang itu dibuat oleh ahlinya sendiri
Akan tetapi, mengikut sumber dalaman DAP, Lim Hui Ying meminta bantuan daripada Steven Sim untuk menarik sokongan rakyat melalui Facebook.

Mereka berhasrat untuk merekrut golongan yang berminat untuk menjadi CYBERTROOPER DAP atau dalam erti kata lain menjadi ahli RBA. Tujuannya adalah untuk menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-14 yang akan datang.

Antara individu yang bertanggungjawab dalam merekrut CYBERTROOPER adalah Steven Sim, Zairil Khir dan lain – lain individu yang saya akan dedahkan dalam episod yang lain.

Kita tidak hairan dalam PRU 13 yang lalu, kita dapat melihat sendiri betapa dahsyatnya mereka memainkan isu perkauman. Adakah kita mahu perkara yang sama berulang dalam PRU 14 yang akan datang ?

AMISHA said...




Saya selalu berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan peminjam yang meminjamkan uang tanpa membayar terlebih dahulu.

Jika Anda mencari pinjaman, perusahaan ini adalah semua yang Anda butuhkan. setiap perusahaan yang meminta Anda untuk biaya pendaftaran lari dari mereka.

saya menggunakan waktu ini untuk memperingatkan semua rekan saya INDONESIANS. yang telah terjadi di sekitar mencari pinjaman, Anda hanya harus berhati-hati. satu-satunya tempat dan perusahaan yang dapat menawarkan pinjaman Anda adalah SUZAN INVESTMENT COMPANY. Saya mendapat pinjaman saya dari mereka. Mereka adalah satu-satunya pemberi pinjaman yang sah di internet. Lainnya semua pembohong, saya menghabiskan hampir Rp15 juta di tangan pemberi pinjaman palsu.

Pembayaran yang fleksibel,
Suku bunga rendah,
Layanan berkualitas,
Komisi Tinggi jika Anda memperkenalkan pelanggan

Hubungi perusahaan: (Suzaninvestment@gmail.com)

Email pribadi saya: (Ammisha1213@gmail.com)

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget