Tuesday, June 24, 2014

@Khalid_Ibrahim Jangan Tidur, Sampah di Seksyen 7 Shah Alam Sapa Nak Kutip?


Saya merujuk kepada gambar diatas yang diambil oleh seorang penduduk Seksyen 7 Shah Alam dimana lori sampah yang sepatutnya datang mengutip sampah dikawasan kediaman mereka tidak muncul menyebabkan keadaan yang tidak menyenangkan bagi penduduk di kawasan flat tersebut. Persoalan saya kepada kerajaan negeri dan pihak berkuasa tempatan, what the Fuck are you doing? 




Sebagai kakitangan kerajaan yang berkhidmat untuk rakyat, PBT seharusnya memainkan peranan yang penting dalam memastikan kesejahteraan rakyat, bukan bertindak sambil lewa.  

Saya menyeru kepada Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim memecat mana-mana kakitangan PBT yang tidak memberikan servis yang baik kepada rakyat. Tan Sri Khalid tidak seharusnya gentar dengan warlord-warlord parti PKR, DAP dan PAS dalam PBT kerana mereka ini hanyalah parasit yang menyusahkan kerja kerajaan Negeri.

Siapa masih ingat sebelum PRU-13, Datuk Seri Mohd Zin Mohamed telah membongkar kes penyelewengan Tan Sri Khalid Ibrahim berkaitan isu pembelian lori pemprosesan sampah. Kes ini amat menarik kerana Khalid Ibrahim telah membayar sejumlah RM 290,000 bagi setiap satu dari 50 lori sampah yang dibeli oleh kerajaan Selangor TANPA OPEN TENDER.

SUMBER : http://thekl-chronicle.blogspot.com/2012/09/mediaumno-tiada-tender-terbuka-di.html

Pembelian ini dilakukan based on direct negotiation dengan syarikat Kroni PKR Intercoach Sdn Bhd. Ini membuktikan kerajaan PR menipu rakyat dengan slogan CAT mereka tetapi sendiri tidak mengaplikasikan apa yang mereka katakan.

Menurut GM syarikat Dongfeng vehicle Malaysia sdn bhd, harga satu lori sampah hanya berharga RM250,000. Oleh itu, ini terbukti Khalid Ibrahim telah membayar extra RM 2 juta kepada syarikat kroni PR. Mana ketelusan dan accountability dalam perkara ini?

Sudahlah beli lori sampah dengan harga yang mahal, sekarang bukan sahaja lori sampah tak nampak, sampah pula bertimbun-timbun sehingga menyusahkan rakyat Selangor. Ini semua salah siapa?

No comments:

Post a Comment