Monday, April 7, 2014

[Latest] Usul BN Selangor pertahan tindakan Jais rampas Bible ditolak Speaker Negeri @hannahyeoh



KOMEN: Inilah nasib orang Islam di Negeri Selangor dimana usul BN Selangor untuk mempertahankan tindakan JAIS merampas Bible Bahasa Melayu ditolak Speaker Negeri dari parti DAP, Hannah Yeoh. Persoalannya mana pergi Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pas yang berbuih mulut minta negara Islam, Hudud dan sebagainya tapi takut macam tikus ketika berdepan dengan DAP sehingga usul untuk menyokong JAIS pun mereka tidak mampu nak sokong. Puii!

Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor, Datuk Shamsuddin Lias (gambar) hari ini mempertahankan tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) merampas kitab Bible dalam bahasa Melayu dan Iban adalah untuk mencegah murtad di kalangan umat Islam.



Beliau berkata demikian mewakili Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Barisan Nasional (BN) dalam DUN Selangor ketika membentang dua usul menyokong tidakan Jais dan mempertahankan hak eksklusif kalimah Allah bagi umat Islam di negara ini.

Meskipun dua usul tersebut ditolak oleh Speaker DUN dari DAP Hannah Yeoh, Shamsuddin mengatakan beliau akan membangkitkan perkara berkenaan dalam perbahasan titah Sultan Selangor pada minggu ini.

"Kami amat kecewa usul tersebut ditolak. Ia membabitkan minat orang awam dan perlu dibahaskan," kata Adun Sungai Burong itu.

Pada awal Januari tahun ini, sepasukan pegawai Jais menyerbu premis Persatuan Bible Malaysia (BSM) di Damansara Kim dan merampas lebih 300 Bible mengikut Enakmen Kawalan dan Sekatan (Pengembangan Agama Bukan Islam) Selangor 1988. – 7 April, 2014.

MENYUSUL LAGI

No comments:

Post a Comment