Thursday, January 9, 2014

Latest!! @teresakok Didakwa Salah Guna Wang @dapmalaysia Sebanyak RM450,000 #KLChronicle



Ahli Parlimen Seputeh Teresa Kok Suh Sim didakwa melanggar piagam parti DAP atas dakwaan menggunakan wang parti sebanyak RM405 ribu dari jumlah sebenar RM605 ribu dari hasil kutipan ceramah dan orang ramai tanpa sebarang tujuan penggunaanya.



Ahli DAP Cawangan OUG, Danny Lim berkata, RM200 ribu telah digunakan untuk perbelanjaan semasa Pilihanraya Umum Ke-13 (PRU 13) dan beliau meminta Taresa Kok membuat penjelasan tehadap wang baki wang itu kerana itu adalah aset parti.

"Ahli DAP telah memaklumkan pekara tersebut kepada Pengerusi Jawatan Kuasa Tertib DAP Tan Kok Wai pada dua bulan yang lepas.

"Kok Wai langsung tidak ambil tindakkan terhadap ahli perlimen itu dengan alasan situasi beliau tidak mengizinkin dia berbuat demikian." katanya kepada pemberia di sini hari ini.

Tambah Danny, Taresa Kok juga telah membuka akaun bank kedua untuk Cawangan DAP Seputeh tampa pengetahuan ahli DAP cawangan itu sedangkan cawangan itu telah pun ada akaun bank.

"Mengapa DAP Seputeh yang sudah ada akaun bank dan buka satu lagi akaun bank"?.

"Pada 3 Jun 2013 Teresa Kok telah menghantar surat kepada pengurus bank untuk menggantikan nama Pengerusi Huang Zu Jiang dengan penama baru tampa persetujuan dan pengetahuan Huang Zu Jiang." katanya.

Sumber berita ini adalah dari : 



Untuk keterangan lanjut sila dapatkan komen dari YB Teresa Kok di twitter @teresakok . Terima Kasih

No comments:

Post a Comment