KL CHRONICLE: Sekinchan Ikan Bakar Buat Hal Lagi #KLChronicle

Wednesday, September 11, 2013

Sekinchan Ikan Bakar Buat Hal Lagi #KLChronicle


Alhamdulillah,

Pertama sekali tahniah diucapkan kepada restoran sekinchan ikan bakar yang telah mengambil inisiatif mulia untuk "sponsor* penduduk Sg Besar, Selangor untuk melihat tayangan filem sejarah tanda putera. Penulis melihat ini adalah satu keputusan yang sangat baik dari Sekinchan Ikan Bakar as part of their Corporate Social Responsibility. 


Objektif utama Sekinchan Ikan Bakar mengadakan program ini adalah untuk memupuk semangat cintakan negara dan membina jati diri anak muda. Program ini melibatkan hampir 150 orang dari Sg. Besar.

Objektif kedua program ini diadakan juga adalah untuk memupuk sifat keharmonian antara masyarakat pelbagai kaum di Malaysia. Penulis rasa ini bagus kerana kita pun tidak mahu antara kita bangsa yang berlainan ini bergaduh sesama sendiri hanya kerana dihasut oleh puak puak DAP yang racist seperti Lim Kit Siang. 

Objektif ketiga program ini diadakan adalah untuk Sekinchan Ikan Bakar menunjukkan penghargaan mereka kepada penggiat seni tanah air. Kita semua tahu bahawa datin paduka suhaimi baba kini dikritik dan dihina teruk oleh DAP kerana keberanian beliau untuk mendedahkan kebenaran yang berlaku pada 13 May 1969. 

Secara kesimpulanya, penulis amat bersetuju dengan keputusan yanh diambil oleh sekinchan ikan bakar, tetapi persoalanya mana lagi syarikat lain? 

Kepada ALLAH Swt Kami Berserah

Sent from Samsung Mobile

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget