KL CHRONICLE: SURAT TERBUKA BUAT PEKERJA LYNAS KUANTAN

Sunday, November 25, 2012

SURAT TERBUKA BUAT PEKERJA LYNAS KUANTAN

Hari ini, Kuala Lumpur dikejutkan lagi dengan demonstrasi NGO, Himpunan HIJAU yang membantah perlaksanaan dan "start-up" plant LYNAS di Kuantan. Rata - rata yang menyertai demo sebentar tadi hampir 90% majoritinya orang Cina DAP yang langsung tiada kaitan sedikit pun dengan LYNAS di Kuantan.

Wong Tack - ketua Himpunan Hijau
Penulis boleh katakan, rata - rata mereka yang berdemonstrasi hari ini adalah orang - orang Kuala Lumpur dan ahli - ahli party politik pembangkang yang hanya mahu claim "political mileage" memandangkan Pilihanraya Raya Umum (PRU) - 13 sudah makin hampir.

Melihat kepada perkembangan ini, dan rasa tidak perikemanusiaan Cina - cina DAP ini, penulis merayu kepada pekerja - pekerja Lynas yang majoritinya orang Melayu untuk menolak dan "reject" sama sekali YB Fuziah Salleh pada PRU yang akan datang.

Orang Cina DAP membantah Lynas, tapi mengapa?
Perlu diteliti, mengapa pekerja Lynas harus berkorban terhadap sesuatu perkara yang dah terbukti di mahkamah dalam dan luar negara sebagai sesuatu yang selamat. Mana keadilan di dalam perkara ini?

Bagi orang - orang Cina DAP, sudah - sudahlah menyusahkan hidup orang Melayu dari dulu sampai sekarang, bagi lah peluang orang Melayu di kuantan "earn a decent and high income job" . 

Takkan semua kerja berpendapatan tinggi nak bagi kat orang cina..betul x? Mana keadilan dalam perkara ini?

3 comments:

Anonymous said...

Setuju sangat dengan komen diatas

Fuziah ni akan jadi house wife sepenuh masa lepas PRU nanti..

Anonymous said...

masa tu si fauziah ni baru tau tiada seorang pun cina dap yg ambil peduli lagi sebab dah tak boleh dijadikan modal politik lagi/./,

Dyll said...

Kepada pekerja2 Lynas... kau orang sembur aje langau2 hijau tu dgn air longkang ke, air taik ke..... biar langau2 hijau tu bertempiaran lari sampai tak cukup tanah....

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget