KL CHRONICLE: PADAN MUKA ORANG MELAYU KAT SELANGOR! HA HA

Sunday, October 28, 2012

PADAN MUKA ORANG MELAYU KAT SELANGOR! HA HA


Padan muka orang Melayu, nak cakap Bodoh nanti marah, tapi nak buat macam mana..pandai sangat pergi sokong Anwar Ibrahim (PKR) dan Mat Sabu (PAS), sekarang nie harta - harta orang Melayu kat Selangor dah nak kene jual oleh Khalid Ibrahim. 5 harta orang Melayu yang nak kena jual ialah:

1. Menara PKNS di Petaling Jaya
2. SACC Mall di Shah Alam
3. Plaza PKNS di Shah Alam
4. Kompleks PKNS di Bangi
5. Wisma Yakin di Jalan Masjid India

Ha ha, lagi satu kalau korang tak tahu, Wisma Yakin dan Kompleks PKNS di Shah Alam dan Bangi ni majority peniaga orang Melayu. Lepas ni kalau jual kepada owner yang baru, ingat dorg nak bagi ke sewa yang murah macam sekarang? Boleh lah berharap tapi boleh blah..mesti lah keuntungan yang difikirkan. 

Saja aku nak refresh sikit, PKNS ini ditubuhkan oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) :

Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) ditubuhkan pada 1 Ogos 1964 di bawah Enakmen Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor, 1964, sebagai badan korporat dan agensi untuk pembangunan peringkat negeri melalui pembahagian dan pemacuan pertumbuhan sosio- ekonomi di Selangor, bertujuan untuk menggalakkan kestabilan, keharmonian dan keadilan sosial untuk mencapai visi Negara. Sikap optimis ini direalisasikan melalui pembangunan pusat pertumbuhan baru, perumahan, perindustrian, perniagaan dan pelaburan.

Untuk meningkatkan pertumbuhan sosio ekonomi, kompleks perniagaan dibuat bagi peluang kat orang Melayu berniaga dan jadi usahawan. Sewa diberi dengan murah supaya duit yang dijimat tu dapat digunakan sebagai modal untuk perniagaan. 

Tapi biasalah, sebab orang Melayu di Selangor dan Malaysia ni pandai - pandai belaka, undi Pakatan Rakyat (PR) dan termakan dengan janji Anwar Ibrahim. Takpa katanya, ini "reformasi" . bagus jugak lah, reformasi sikit,,biar orang lain yang meniaga di kompleks2 PKNS ni..ha ha 

P/s: jangan marah harta orang melayu dijual oleh Pakatan Rakyat, korang yang undi dorg in the first place..so padan muka. 

Supporting News : HERE

1 comment:

MMI said...

Salam perjuangan .. Mohon dipautkan blog MMI mahamissa.blogspot.com terimakasih.

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget