KL CHRONICLE: Presiden MCA bongkar penipuan akhbar Singapura #Negaraku #Malaysia

Wednesday, November 22, 2017

Presiden MCA bongkar penipuan akhbar Singapura #Negaraku #Malaysia


Baru - baru ini negara dikejutkan dengan satu artikel yang tidak bertanggungjawab oleh akhbar Singapura The Strait Times dimana akhbar tersebut cuba mensabotaj ekonomi negara dengan mengatakan bahawa projek mega RM 140 billion untuk membangunkan pelabuhan Pulau Carey akan ditangguhkan buat sementara waktu. Penangguhan ini adalah kerana konon - nya Pulau Carey terpaksa bersaing dengan Pelabuhan Singapura dan modal yang dikeluarkan mungkin tidak memberikan pulangan yang sepatutnya. 

Rujukan :  http://www.straitstimes.com/asia/se-asia/malaysias-carey-island-mega-port-plan-stalls



Menyedari bahawa artikel dari akhbar Singapura ini berniat jahat, Menteri Pengangkutan, yang juga merupakan Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai telah mengadakan satu sidang media dan menegaskan bahawa projek Pelabuhan Carey ini akan berjalan seperti biasa dan TIDAK DITANGGUHKAN seperti yang dilaporkan oleh akhbar Singapura. Memetik kata - kata Datuk Seri Liow Tiong Lai:

“Carey Island has always been in our plans to further expand Port Klang.
“With Northport and Westport, Port Klang can only handle 30 million TEUs of container cargo,” Liow said.
“Those who spread lies and fake news might have an ulterior motive,” he said.

Dalam bahasa mudah nya, negara memerlukan Pelabuhan Pulau Carey kerana Pelabuhan Klang, Northport dan Westport hanya mampu mengendalikan 30 juta kontena setahun walhal permintaan untuk mengendalikan kontena adalah lebih. Oleh yang demikian, kenyataan akhbar Singapura yang konon nya projek ini ditangguh kerana masalah kewangan dan sebagainya hanya merupakan satu penipuan. 

Persoalanya sekarang, mengapa akhbar Singapura ini begitu beria mahu melaporkan satu berita yang palsu seterusnya memberikan imej yang negatif terhadap Malaysia?

Sudah semestinya perkara ini dilakukan kerana Singapura sedar dibawah kepimpinan Yang Amat Berhormat Datuk Seri Haji Najib Bin Tun Abdul Razak, Malaysia kini sudah membangun dengan pesat dari segi ekonomi sekaligus mencabar dominasi Singapura sebagai negara paling maju di Asia Tenggara. Malangnya kejayaan yang dikecapi negara kita masih lagi tidak dihargai oleh pemimpin serta penyokong pembangkang.

Jika Singapura juga sudah merasa terancam dengan kebangkitan serta kemajuan Malaysia, apa lagi yang zombie - zombie pembangkang mahu?


2 comments:

Anonymous said...

INI LAH CONTOH KERAJAAN YANG PALING KUAT BUAT FITNAH DAN SABOTAJ EKONOMI JIRAN TETANGGA YG PALING KORUP SUPER RASIS.. SUPER KIASU... SUPER KRONI BILA "ISTERI" PERDANA MENTERI KERUGIAN BERATUS BILLION DKM TEMASIK HOLDING.... APA KERAJAAN SINGAPURA YG KUAT SABOTAJ DAN FITNAH INI LAKUKAN PADA "ISTERI" PERDANA MENTERI INI...MEREKA MEROMPAK KEKAYAAN SINGAPURA DNG CARA YG SISTEMATIK MELETAK KAN KRONI .. ANAK.. ISTERI. . DAN SAUDARA SEPUPU SEPEPET..UNTUK MEROMPAK KEKAYAAN SINGAPURA...

PADA BARUA DAP@SINGAPORK DI MALAYSIA MASA
FITNAH DAN SABOTAJ NEGARA DAH TAMAT... BERAMBOSSS DAN MOHON MENINGGAL TERUS...

PADA WARGA SINGAPURA.. MELAYU SINGAPURA.. RIAU SINGAPURA.. BOGIS SINGAPURA... ACHEH SINGAPURA.. INDIA SINGAPURA DAN REMAJA SPT YOUNG BRAVEHART AMOS LEE RAMAI YG MEMBERONTAK DALAM DIAM... MASA WARGA SINGAPURA TUNTUT KEADILAN DITINDAS SECARA SISTEMATIK OLEH KERAJAAN SUPER KRONI/KIASU LEE KWAN YEW..... PRU SINGAPURA MASA TERBAIK UNTUK TUNJUKKAN KEADILAN PADA WARGA SINGAPURA YG DITINDAS....


PADA BARUA DAP@SINGAPORK DI SINI MOHON BERAMBOSSSSS.....!!!!!


INI KALI LAH...

Anonymous said...

Ini MO SingaPORK CELAKA nak MENGALIH perhatian dr isu BATU PUTIH kita!

Maka, UMNO/PAS - tolong JANGAN tunduk pd. PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEROMPAK/PEMBUNUH PAPork/DAPig dan TUAN depa, si ISrael/NA*O/CIA/ICJhomo ZIONIS tu dlm. isu BATU PUTIH kita!

Si PENJAJAH/PARASIT/LANUN/PEROMPAK PAP SingaPORK ni memang jenis keturunan TAIK BABI, BANGKAI BABI!!!! Tak habis2 nak mengHINA/mengGERTAK negara ISLAM, pusaka nenek moyang berzaman BUMIPUTERA kita ni! Dahlah hak/identiti/warisan/sejarah/tanah pusaka BANGSA Orang Asal/Indigenous (BUMIPUTERA) Islam/Melayu kita di SingaPORK tu telah diHAPUSkan; ini nak MENJAJAH lagi PULAU BATU PUTIH kita dgn. begitu ANGKUH dan RAKUS lagi! Sbb. SingaPORK tu adalah pusat MOSSAD/CIA/NATO di ASIA TENGGARA kita ni – lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009!

Inilah akibatnya SingaPORK ni termasuk PEMILIK2/PEMAJU2 hartanah serta PENTERNAK2 BABI dia dibiaqkan BEBAS layan NEGARA ISLAM kita ni seolah dah jadi mcm. SingaPORK-no-2; terutamanya di PP dan JOHOR; bahkan depa bersama GENG KEPARAT depa dr. si spesis TERORIS SAMPAH MASYARAKAT PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEROMPAK/PERASUAH/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL TAIK BABI Cash is King DAPJuboq BABI-BerSHIT/PKRhomo ANJING KURAP/madeyTAIK kutty kerala CELAKA anak BERANAK JAMBAN-si puak RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS IS(IS)rael/MOSSAD-NA*O/CIA - nak MEMISAHkan SABAH/SARAWAK dr. MALAYSIA terCINTA kita ni; utk. MENAKLUK Laut China Selatan (di samping SELAT MELAKA pusaka nenek moyang berzaman BUMIPUTERA kita)! Dan si PENYAMAQ Madey ZIONIS ANAK BERANAK TAIK BABI tu sebenaqnya dah diREKRUT si MOSSAD/ISrael sejak si KITOL Madey TAIK ni belajaq kat univ. kat SingaPORK tu; masa dia muda dulu (legasi si PENYAMAQ KITOL kutty kerala yahudi ZIONIS yg. mengakibatkan KEJATUHAN Empayar Melayu Melaka GEMILANG kita)!

Ya, kita sebenaqnya diTIPU bulat2 si PENJAJAH Zionis madey TAIK anak beranak ni; mcm. Kamal Atarturk, si PENYAMAQ Yahudi ZIONIS (iaitu puak Yahudi Sabbatean/Doenmeh yg. MENYAMAQ sbg. umat Islam; disambung legasi PENIPUAN/PENYAMARAN ni oleh puak TERORIS Zionis Kurdish dan Gulen sekarang) - yg. berJAYA mengHAPUSkan Empayar Turki OTTOMAN utk. TUAN Zionis Rothschild dia, utk. MENAKLUK Palestin, Turki dan Laut Mediterranan dan Laut Hitam(Black Sea) yg. amat KAYA minyak-gas LAUT DALAM (inilah juga sbb. Rothschild/NATO-MOSSAD/CIA menakluk UKRAINE dan MEMBUNUH penganut2 Orthodox Katolik yg. anti-ZIONIS, tapi SYUKUR Russia masih dpt. berKUASA di CRIMEA)!

Dahlah RAKYAT BABI SingaPORK yg. PENJENAYAH2 tak nak bayaq SAMAN2 jlnraya - tapi lansung TAK diHARAMkan masuk negara kita ni; APA KEJADAHnya ni?!! Dan juga asyik JPA nak berKERJASAMA dgn. JPA SingaPORK; begitu juga si FAMA bangang tu asyik dok GILA mengEKSPOT produk pertanian kita termasuk buah2an TEMPATAN kita ke SingaPORK etc; sdgkan RAKYAT kita sendiri KEMPUNAN tak dpt. makan DURIAN, mahupun PISANG/KELEDEK GORENG dgn. MURAH dan setiap masa lagi etc. mahupun produk LAUT spt. UDANG GALAH/KETAM/SOTONG etc.; APA KEJADAH semuanya ni???!!!! Dan ini BUKAN hanya masa BANJIR oi - tapi SETIAP masa!!!!!!!!!!

Tok Labu.

AWAS - SELAT MELAKA (terutamanya TELUK KEMANG/ TELUK DATAI ) dan MARKAS TENTERA PORT DICKSON/LANGKAWI kita, dan SABAH/SARAWAK, serta LAUT CHINA SELATAN kita memang mahu diTAWAN oleh si rejim2 TERORIS NA*O-CIA/ISrael-MOSSAD dan KULI2 depa dr. si spesis TERORIS SAMPAH MASYARAKAT PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEROMPAK/PERASUAH/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL Cash is King PAPork/DAPJuboq BABI-BerSHIT !!

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget