KL CHRONICLE: MENGENALI GERAKAN PGS & HAWAII FIVE O DI BAWAH ARAHAN DR HATTA (siri 1) DIBONGKAR

Sunday, February 15, 2015

MENGENALI GERAKAN PGS & HAWAII FIVE O DI BAWAH ARAHAN DR HATTA (siri 1) DIBONGKAR



1) PGS (Pasukan Gerak Saraf) adalah satu badan yang ditubuhkan di bawah Jabatan Pilihanraya PAS Pusat.





2) Dari sudut struktur organisasi badan ini adalah seperti berikut:
- Dr Hatta Ramli (Pengarah Jabatan Pilihanraya Pas Pusat (JPRPP) adalah Pengerusi/Ketua Eksekutif kepada PGS.
- Pengarah PGS : Juragan Belang Tarung (Nordin Pahang) atau juga dikenali Din Botak.

3) Di bawah PGS terdapat unit2 kecil yang menjalankan fungsi2 tertentu seperti kajian politik, ict dll. Antara ahli PGS pusat adalah zainulfaqar dan mazhar yusof.

4) Mazhar yusuf mengetuai unit media baru PGS dan ahli2 unit ini terdiri daripada blogger, facebooker, dan lain-lain dari seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak.

5) Diantara fungsi yang diwujudkan sekarang di bawah Unit Media Baru PGS adalah menyebarkan info berkaitan isu semasa politik negara yg melibatkan Pas terutamanya dalam hal menyanggah hujah2 keyboard warrior yg menyokong idea kepimpinan ulamak termasuk memberi gambaran buruk kepada kepimpinan ulamak kononnya mereka adalah golongan Unity Government (UG).

6) Fokus isu Unit Media PGS adalah menyanggah hujah dan program pimpinan yg dilihat menggunakan parti dan agama untuk kedudukan memperteguhkan kepimpinan ulamak.

Antara perkara yang difokuskan oleh Unit Media PGS ialah mempengaruhi ahli Pas dengan beberapa isu seperti:
- Memberi gambaran buruk kepada mana-mana pemimpin dan ahli PAS yang berpegang kepada fahaman "kita menyertai pilihanraya bukan untuk menang semata-mata tetapi kita mengharapkan keredhaan Allah"
-Memfitnah Tuanguru Presiden PAS dengan alasan beliau telah menerima imbuhan daripada Kerajaan Persekutuan untuk melemahkan PR dari memenangi usaha menawan Putrajaya.
- Memberi imej buruk kepada pengikut2 Presiden yg memberikan wala' kepada Presiden seperti Ust. Nik Zawawi, Yb. Ust.Nasrudin Tantawi, Yb. Dr. Khairudin Attakiri, Yb.Ust.Nik Abduh, Ust. Mokhtar Senik dan lain-lain lagi.
- Mereka turut menyerang dan menyanggah keputusan Majlis Syura Ulamak.
- Mengkambinghitamkan ngo seperti "Geng Ustaz" yang banyak mempertahankan Presiden.
- Dan lain-lain

7) "Sembang2" antara ahli Unit Media Baru dibuat melalui group what apps unit media baru PGS (yg kemudiannya ditukar nama kpd HAWAII FIVE O sempena persamaan modus operandi group ini dengan filem tersebut.

8) Group ini telah menjadi "bank maklumat"  utk semua blogger dan facebooker bagi mendapatkan info secara direct dari Dr Hatta Ramli dan Aiman Athirah selaku pimpinan Pas Pusat.

9) Group ini juga secara tidak langsung mempromosikan Anwar Ibrahim serta pimpinan PR lain dalam bersatu menentang kezaliman UMNO/BN dan mana-mana pimpinan PAS yg dilihat menyebelahi Tuan guru.
Ahli lain dalam group diorg ni:

Mat Sabu
Husam
Dr Dzulkifli
Md Faiz Mat Nawi
Mumtaz Mat Nawi
Dr Siti Mariah
Zailah
Dr Halimah Ali
Aisyah
Hjh Kintan
Salehudin Ayub
Mahfuz
Ir Nizar
Dr Mujahid Yusof Rawa
Dan ramai lagi dalam kalangan ahli dan aktivis PAS yg berkarier sbg seorg Doktor atau peguam atau businessman.

Saya boleh confirmkan pasal kewujudan team ni, cuma saya belum ada maklumat berkenaan gerakan hawaii five o ni, baru first time dengar

Setiausaha Agung PAS, Mustafa Ali pun dlm group yg ini
Group ni menang besar dalam muktamar yg lepas, hampir memonopoli semua jawatankuasa pusat (induk, dewan muslimat, dan dewan perhimpunan penyokong PAS)
Yg still diorg susah nak tembus ialah dewan ulamak dan dewan pemuda...

Tapi, still berjaya menyelitkan beberapa wakil dalam pemuda dan ulamak.

Dewan Muslimat dr ketua, timb ketua, naib ketua, dan hampir keseluruhan AJK dorg ni conquer Team ni asalnya dari team PROTES dulu.

Malah geng ni lah sebenarnya nadi utama dalam jawatankuasa mobilisasi bersih 1.0 dulu, dan juga sebahagian besar perhimpunan2 anjuran pembangkang. Cthnya PROTES, BLOODY SUNDAY, CANDLE LIGHT VIGIL, HIMPUNAN SEJUTA RAKYAT, HIMPUNAN HIJAU

Kwn baik dgn Arul SUA PSM, Hishamuddin Rais, A Samad Said, dan lain2
Kalau dalam Muslimat PAS, rival diorg adalah team Ustzh Nuridah Salleh (mantan ketua DMPP), dan Wan Hasrina (mantan timb ketua DMPP)

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget