KL CHRONICLE: Saksi Pendakwaraya : Najib tak ambil kesempatan sebagai PM

Thursday, September 5, 2019

Saksi Pendakwaraya : Najib tak ambil kesempatan sebagai PM


Bekas pembantu Najib Razak hari ini memberitahu Mahkamah Tinggi di sini yang bekas perdana menteri itu tidak mengambil kesempatan daripada jawatannya ketika beliau berkuasa.



Amhari Efendi Nazaruddin yang merupakan pegawai khas Najib, berkata sebagai perdana menteri, Najib boleh mengambil kesempatan daripada jawatannya, tetapi beliau tidak berbuat demikian.

Beliau berkata demikian ketika disoal peguam, Muhammad Shafee Abdullah atas sebab beliau menyifatkan Najib sebagai pemimpin berkarisma dan budiman.

Ditanya sama ada Najib pernah hilang sabar, Amhari berkata: “Saya hanya ingat beliau hilang sabar sekali.”

Katanya, Najib akan mendengar pendapat pegawainya sebelum membuat keputusan dan “beliau ialah ahli strategik yang baik”.

Mengenai mesyuarat malam sulit beliau dan Ketua Setiausaha Sulit Najib ketika itu, Azlin Alias bersama ahli perniagaan, Low Taek Jho atau Jho Low di sebuah hotel di sini, Amhari berkata, lokasi itu dipersetujui Azlin dan Low.

Shafee: Kenapa perlu menemui beliau di Hotel Prince pada sebelah malam? Anda tidak menjalankan perniagaan haram.

Amhari: Sebagai pegawai PMO (Pejabat Perdana Menteri), kami merasakan individu ini rapat dengan Datuk Seri dan kami cuba yang terbaik untuk melayannya sebagai menghormatinya.

Amhari berkata, beliau merasakan Low ialah sekutu rapat Najib dan keluarganya kerana ahli perniagaan kelahiran Pulau Pinang itu sering ke rumah Najib.

Bekas pembantu itu berkata, beliau dan Azlin selalunya perlu menunggu Low selama sejam di hotel.

Shafee: Anda kata Jho Low selalu pakai baju batik dan kelihatan tergesa-gesa ke mesyuarat. Adakah ini ciri-ciri khas penipu?

Amhari: Saya tidak boleh komen kerana ini adalah subjektif.

Amhari akan terus memberi keterangan dalam perbicaraan yang akan bersambung pada Selasa depan (10 September) di depan Hakim Mahkamah Tinggi, Collin Lawrence Sequerah.

Najib berdepan 25 pertuduhan pengubahan wang dan penyalahgunaan kuasa membabitkan dana 1MDB yang didakwa dimasukkan ke akaun AmBank beliau.

Ahli Parlimen Pekan itu didakwa menyalahgunakan kedudukannya untuk mendapat rasuah RM2.28 bilion pada Februari 2011 hingga Disember 2014.

51 comments:

ted manoff said...

Apasall siar separuh2 nii admin..sekarang segala maklumat dihujunng jari..xyah nk pusing ceritalahh..prOoTt💨💨arghhhh leganya..💢💥

ted manoff said...

Kalau dah maklumat di hujung jari kenapa ted klon 8.55pm asyik baca & komen kat blog ni? kikikiki... rindu ke?

prOoTt di muka ted klon 8.55pm 💨💨arghhhh leganya..

UNDI PORNHUB DAPAT BERKETUL 💩

ted manoff said...

dengar citer ade lagi bidio shemburit terkini.. betul ke? kikikikiki makin panas isu ini walaupun cuba ditutup dgn isu boikot produk non muslim tu.. apa kata mahacahai PornHub? tak nak komen ke? kikikikiki
prottt 💨💨 ahhhh leganya

tunfatimah said...

Saya amat bersetuju dgn komen dari Ted 9.22 PM itu. Ianya menggambarkan yg mahacai ponhab ketandusan idea. Suka menjenguk ke blog pro BN/UMNO/PAS demi sedikit upah yg dapat bila mereka komen di sini.
Dasar pemakan dedak & kencing Atok!! 💦

Anonymous said...

1MDB: Bukan Najib tetapi Jho Low beri ancaman kepada saya – Amhari

Dua hari memberi keterangan, Datuk Amhari Efendi Nazaruddin beberapa kali menegaskan tentang senario di mana beliau berhadapan dengan ancaman dan tekanan sehinggga memaksanya bersetuju membuka akaun bank luar negara dan menyertai ‘misi’ menyelamatkan 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Hari ini saksi kelapan kes berprofil tinggi itu diasak oleh peguam Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah sejauh mana beliau diancam dan siapa sebenarnya yang mengeluarkan ancaman-ancaman tersebut.

Amhari merupakan bekas pegawai khas kepada Datuk Seri Najib Tun Razak ketika beliau masih lagi menjadi Perdana Menteri antara 2008 sehingga 2018.

Ketika pemeriksaan balas Amhari dengan ketua pasukan peguam Najib itu, Amhari pernah berkhidmat di Bank Negara Malaysia (BNM) itu berkata, ancaman yang dimaksudkan tersebut sebenarnya bukan secara terus tetapi melalui Low Taek Low atau Jho Low.

Shafee: Saya ingatkan balik kenyataan saksi anda di mana anda rasa begitu tertekan terutamanya ketika membuka akaun bank bawah arahan Jho Low pada
Amhari: Ya.

Shafee: Itu pada 2012. Arwah Datuk Azlin juga meminta anda untuk turuti sahaja arahan atau berdepan dengan ancaman nyawa? Siapa yang bawa ancaman itu? Adakah Jho Low atau Najib mahu menembak anda di mana-mana?

Amhari: Perdana Menteri ada kuasa. Apabila saya cakap ancaman, bukan sahaja nyawa. Tentulah kehilangan nyawa adalah yang terburuk tetapi saya juga maksudkan ancaman kerja dan kehidupan harian. Datuk Azlin yang beri saya nasihat itu.

Shafee: Jho Low mendesak dan meyakinkan dan anda merasakan semua itu datangnya daripada arahan Perdana Menteri sendiri?

Amhari: Jho Low kata ada restu Perdana Menteri.

Shafee: Itu yang Jho Low cakap, anda rasa terancam dan ianya datang melalui Jho Low? Adakah itu yang kamu rasa?

Amhari: Selepas berbincang dengan mendalam dengan Datuk Azlin, memang ancaman tidak datang secara terus daripada Perdana Menteri. Ianya datang daripada Jho Low.

Shafee: Anda pastinya boleh sahaja pergi bertanya sendiri kepada Najib tentang arahan-arahan itu? Pastinya tekanan perasaan malah tekanan gula juga turun. Tidakkah anda bersetuju?

Amhari: Tidak setuju.

Shafee Abdullah juga beberapa kali bertanya kepada Amhari mengapakah beliau tidak bersemuka sahaja dengan Najib setiap kali adanya arahan yang dirasakan mengancam atau was was tetapi bekas pegawai itu tidak menjelaskan mengapa sebaliknya hanya berkata tidak setuju.

Semalam, Amhari dalam keadaan sebak dan hampir menangis ketika membacakan penyataan saksinya berkata beliau terpaksa mengikut sahaja arahan Najib atau Jho Low kerana takut jika ingkar, dirinya atau keluarga dan kerjayanya terancam.

Kata Amhari, antara arahan dikeluarkan oleh Jho Low ‘melalui Najib’ yang menyebabkan dirinya berat hati namun di ikuti sahaja termasuk menjadi wakil Malaysia ke China yang dipercayai dilakukan untuk menutup hutang 1MDB melalui pelaburan.

Selain itu, juga pembukaan akaun bank BSI di atas nama Amhari dan Datuk Azlin yang didakwanya bagi tujuan untuk penggubahan wang haram (money laundering).

Bagaimanapun hari ini, Amhari berkata arahan Jho Low untuk beliau membuka akaun di Singapura tidak di ketahui oleh Najib.

Malah Amhari mengakui tidak bertanya juga tentang arahan pembukaan bank Singapura itu kepada Najib sambil memberikan alasan dirinya hanya pegawai biasa berbanding arwah Datuk Azlin.

Perbicaraan terus bersambung dengan Shafee Abdullah terus menyoal balas saksi pada masa ini. –MalaysiaGazette

tunfatimah said...

Jho low lebih berkuasa dari najib???? Lawak antarabangsa!kehkehkehkehkeh

tunfatimah said...

tadi aku ke kedai, beli tepung & rempah Faiza.. sedappp dijamin halal lagi!
utamakan barangan keluaran Muslim, hidup anda akan sejahtera & bersih tanpa was was.

Anonymous said...

Perbicaraan 1MDB menarik...
Sbb saksi ni Amhari ni nampak pelik.
Byk statement dia seperti telah dirancang, telah ditambah adun dan nampak tak real...
Dia akan kantoi tak lama lagi...dan hilang kredibiliti sbg saksi

Anonymous said...

Byk kenyataan dia (Amhari) berdasarkan Azlin yg telah meninggal yg tak boleh dibuktikan dan Jho Low yg hilang.
Mcm mn nk buktikan sbb jho low masih tak ditangkap?

Tapi ada org kata, jho low sedang mengikuti perbicaraan ni dan sedang meneliti apa yg diperkatakan oleh Amhari dan apa yg ditanya oleh penguambela....tujuannnya utk melihat "jalan cerita" dan supaya nanti dia tak kantoi sbb bg statement yg berbeza.

Percayalah, nanti tiba2 jho low akan muncul. Skrg ni beliau disembunyikan dan mungkin sedang digunakan utk kena kan Najib...

Satu konspirasi terbesar abad ini...

tunfatimah said...

Ye ke? Kau dh siasat ke? Bukti ada?

Anonymous said...

VIDEO SEMBURIT KUNYIT MENGILA LAGI
#BUYMUSLIMONLINE SUDAH MENJADI
WAYANG KUNYIT #POPCORNTAMBAH KINI
PANJI KUNYIT MANA LINGKUP DULU TEPUK SEKUAT ATI...!!!


#BUYMUSLIMFIRST
#POPCORNTAMBAHDANTEPUK

ted manoff said...

wahai tunfatimah klon (7.16am)
Bukti dah berlambak depan mata, cuma kau & geng mahachai pornhub je yg tak nak tengok & menilai. Korang masih percaya pada kera jaan pornhub yg memang kaki temberang, suka cipta isu & kaki uturn !! Skrg maklumat di hujung jari je.. cari * nilai sendiri.. kikikikikilal, dasar pemakan dedak Atok!!

prOoTt💨💨 di muka tunfatimah klon 7.16am.. arghhhh leganya..😁

UNDI PORNHUB DAPAT BERKETUL 💩

tunfatimah said...

Saya setuju dgn komen ted 7:43 AM..
Tunfatimah klon tu memang malas membaca hal2 yg benar, dia suka dengar cakap pemimpin ponhab yg kaki kelentong itu. Kesian dia, skrg timbul kembali sambungan video semburat yg akn gegarkan kerajaan mereka. Kita tunggu & lihat permainan apa yg akn dilakukan oleh pm7 nanti.. hur hur hur hur hur huru hara jadinya 😁😁😜😍
Oh, ya... saya masih tak setuju dgn idea gojen yg menteri bodoh tu cadangkan. kita kan sdg dlm proses menghasilkan kereta terbang yg fantastik? Buat apa nak mundurkan diri guna kapcai??? hur hur hur hur..😛😆
Say yes to kereta terbang 🚗🚀
No to gojen 🛵🚲

Anonymous said...

Betul ke dalam akaun saksi ini ada sejumlah wang yang sangat besar, dikatakan RM800K diberikan oleh master manipulator Jolo?

Kalaulah ianya benar maka siang2 lagi dah boleh buang dia ni dari menjadi SAKSI KERANA TIDAK PUNYAI KREDIBILITY!

Adakah mahkamah mendengar statement dari orang yang tak punyai KREDIBILITY? Kita yakin peguam jenayah Dr Shafee mampu mengendalikan kes ini dengan baik!

Anonymous said...

Bidio shemburit sekali lagi ditayang2kan dalam skala besar2an, REFRESHMENT katanya sebab dikatakan atok akan mengangkat JJ sebagai TPM tak berapa lama lagi. Sebagai langkah berjaga katanya sebab atok nak tukar bateri, manalah tahu kalau2 terjadi apa2 nanti?

Inilah spekulasi yang kita dengar sejak akhir2 ini?

Gabungan Ted dan Tunfatimah said said...

😈 VIDEO SEMBURIT ITU HARAPAN TERAKHIR ATOK!!! KIKIKIKIKEKEKEKEKE AKAKAKAKA 😉

Anonymous said...

Mintalah ketua hakim yang baru dapat melantik hakim yang menghakimi kes rasuah Dr Khir Toyo dahulu untuk mendengar kes LEPAS TANPA BEBAB KES RASUAH BANGLO MURAH LING GUAN ENG yang akan didengar tadak lama lagi. Seterusnya mengendalikan kes rasuah TAHAP TERTINGGI ini.

Barulah nampak ada standardization dari segi hukuman sebab hakim yang mendengar sudah berpengalaman.

Untuk pengatahuan kes rasuah LGE TIDAK PERNAH HABIS dibicarakan dimahkamah, oleh sebab itu tiada apa2 yang telah diputuskan dimahkamah?, yeleeeekkkkk, disebabkan campurtangan politik dan ianya AMAT MEMALUKAN dan tidak pernah terjadi didalam sejarah mana2 negara pun.

Anonymous said...

Jumlah duit yang DIROMPAK dari Bank Negara Malaysia berjumlah RM31.5 bilion ketika itu dan mengikut nilai terkini ianya melebihi RM100 bilion...

Nilainya lebih 50 kali ganda dari RM2.6 bilion yang Dr. Mahathir fitnahkan kepada Dato' Seri Najib Razak...

Duit yang dirompak itu adalah duit rakyat dan duit negara...

Sekiranya Dr. Mahathir benar-benar 'suci' sebagaimana yang sering beliau sendiri laungkan 'TIDAK PERNAH MENCURI ATAU MEROMPAK DUIT RAKYAT DAN NEGARA', maka Dr. Mahathir MESTI menjelaskan :

》Mengapa Dr. Mahathir cuba menghalang laporan RCI digunakan sebagai bahan bukti untuk mendakwa beliau?

》Atas asas apa Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Liew Vui Keong mengisytiharkan laporan RCI itu diklasifiasikan sebagai 'No Further Action' (NFA) atau tiada tindakan lanjut sedangkan Dewan Rakyat mendapati laporan RCI setebal 400 mukasurat mempunyai asas bagi mengesyorkan pihak polis menyiasat kemungkinan berlakunya pecah amanah dalam skandal berkenaan!!!

》Atas kapasiti apa yang Liew Vui Keong isytiharkan laporan RCI sebagai NFA sedangkan pihak mahkamah sendiri pun menjelaskan TIDAK MEMPUNYAI KUASA untuk membatalkan laporan RCI!!! (BACA DI SINI)...

Dr. Mahathir PASTI akan mengambil sikap membisu...

Sama-samalah kita saksikan nanti, apakah di Mahkamah Rabbul Jalil, Dr. Mahathir masih mampu memberikan jawapan 'TIDAK TAHU' di hadapan Allah SWT...

Sementara di dunia ini, muga pendedahan dan penerangan ini dapat membuka mata dan hati rakyat Malaysia bagi membezakan yang mana satu kaca dan yang mana satu permata...

tunfatimah said...

Saya terharu & rasa berbesar hati malahan setuju dgn teramat mendalam pada komen Gabungan Ted dan Tunfatimah di atas itu.
Pengedaran bidio shemburite akan memporak berandakan Pakatan Pornhab yg kini nampak makin rapuh lagi fragile. Bila2 masa saja akan berpecah belah kpd beberapa bahagian yg tertentu.
Saya masih tak setuju gojen dibawa masuk ke Malaysia yg permai ini. Tunggu saja kereta terbang yg bakal dikilangkan nanti. Banyak peluang pekerjaan (sejota) bakal menyusul. Say no to the Gojen 🛵🚲, say yes to the kereta tebang 🚗🚀

tunfatimah said...

Yang aku paling suka dia pinjam duit US200K dgn penyangak Jlow dgn janji mulut sahaja. Kemudian tak bayar langsung. 😂😂😂

Skg jadi saksi pendakwa. 😋

Saksi takleh pakai!!

tunfatimah said...

Ada klon pula? Mesti macai najid punya keja.

tunfatimah said...

Harare (AFP) - Robert Mugabe, who led Zimbabwe with an iron fist from 1980 to 2017, has died aged 95, the country's president announced Friday.

tunfatimah said...

tunfatimah 3.25 PM,
kau pun klon, buat sebok plak! podahh!! kau mahachai penjilat Atok tua.. kur kur kur kur.. 😜

Khairulryezal osman said...

Apa crita ni,masih ada lagi yg bodo sokong najib lagi ke?? Korang takde otak agaknya.hahahaha

Anonymous said...

Apa sudah jadi dengan SESAT IN SESAT (SIS) yang kalah dimahkamah baru2 ini, khabarnya telah diFATWAkan sebagai kumpulan sesat?

Kesian juga tengok SYARIKAT yang induknya berada di Amerika Syarikat ini.

Lain kali sebelum masuk mahkamah, makanlah TEMPE dan TOSAI banyak2, barulah bijak berhujah! Kesian tengok muka2 TEMPE dan TOSAI ini!!!

Anonymous said...

Kalau kita rajin membaca blog2 pembangkang, terdapat banyak tulisan2 yang sangat berkualiti, berfakta dan bergizi, tapi malangnya, mereka penulis2 ini ada yang menggunakan bahasa inggeris, menulis dalam bahasa inggeris. Akibatnya banyak2 fakta2 berkenaan kebatilan pakatan hancing yang sedang berlaku sekarang tidak dapat disalurkan secara meluas.

Ini agak merugikan kerana faham2 sajalah ada sesetengah@segelintir pembaca2 pakatan hancing tidak faham, tidak fasih atau tidak alim apabila membaca tulisan2 orang puteh ini.

Ianya sangat merugikan!

Apa2 pun katakan tidak kepada produk2 dan kedai DAP, JOM UBAH!

Anonymous said...

Paras oksigen Pantai Lido turun mendadak!

Selat kecil ini merupakan antara selat yang paling tercemar didunia disebabkan oleh tambak Johor. Sepatutnya sudah lama kerajaan merobohkan tambak Johor yang menghalang pengaliran air secara semulajadi.

Kini selat tersebut menjadi pusat kumbahan terbesar didunia. Segala toksid2 chemical dari kilang2 haram dan halal diPasir Gudang akan terus mengalir dan berakhir dipusat kumbahan ini. Tambak Johor perlu dirobohkan dengan segera.

Cerita karut kononya prosperity dari Tiongkok akan terus mengalir melalui tembok terus ke Singapura perlu dihapuskan. Ianya cerita karut, hanya orang bodoh yang tidak berugama yang mempercayainya! Kepercayaan2 tahlul sesetengah kaum seperti ini perlu segera dihapuskan!

Anonymous said...

Mugabe pemimpin lama mcm atok.
Mugabe meninggal umur 95.
Atok skrg 94.

Anonymous said...

Tiap2 Minggu Kutty pi Melancong....

tunfatimah said...

Sukahati dialah.najid main golf dgn obama time banjir cai diam plk.tun cari pelabur

tunfatimah said...

wahai tunfatimah klon 7.28 AM...
Najib main golf pelaburan masuk melimpah ruah hingga rakyat senang lenang. Tapi Atok jenjalan ekonomi negara makin parah (merudum dgn drastiknya)
Malang nasib rakyat, dpt PM tak kompeten!

UNDI PORNHUB DAPAT BERLONGGOK 💩💩💩💩

ted manoff said...

aku setuju dgn komen bernas tunfatimah 8.44am itu..
memang DSN cekap dlm memajukan ekonomi negara. Beliau pakar ekonomi yg sungguh berkaliber. Tapi kini bila kera jaan PornHub ambil alih, kita makin mundur hingga Laos pun kian mengejar. Menteri yg ketandusan idea terpaksa bawak masuk Gojet.. so sad...🤦😭😪🤕🤒😑😔😞😣😟😓🙁😢🤮🤬😾🤐

Khairulryezal osman said...

Sendiri komen,sendiri jawab.gila isim cai umno ni.kahkahkahkahkah

Khairulryezal osman said...

mahachai pornhub lagi gila isim.. suka guna nama klon pengomen pro pembangkang.. banyak depa buat komen bodoh kat blog ini.. kahkahkahkahkah

ted manoff said...

Kes syemburit belum selesai lagi, malah makin mengujakan.. kikikikilalalala. Mahacai PornHub dah kelu tak dapat nak pertahankan Jemin... kikikikikrek krek!! 😁😁😜

tunfatimah said...

Awww awww awwwwwwwww

tunfatimah said...

🙊🙉jaan sepenggal je... huargh huargh huarghhhh 😭😭

tunfatimah said...

Sah dah dapat " pelabur " hari ni. Samurai bon kedua. 😂😂😂

Banjir itu natural disaster. Takder dalam kalendar pun tau! 😁😁😁

Anonymous said...

22 Tahun Mamak Kutty jadi Piem...apa yg dia buat untuk orang melayu....Mamak Kurap!!!

Anonymous said...

Anak beranak Mamak Kutty jadi Bilionare dan banyak dapat kontrak kerajan masa dia jadi Piem....nak cakap Melayu pemalas lah, Melayu Miskin ke Jadah lah....apa ni Mamak Kutty!!! Masing dah kaya anak beranak...nak cakap banyak pulak...sudahlah Mamak Kutty ...

Anonymous said...

Knp nak buat hutang dgn Jepun??

Ekonomi Malaysia dh tenat.

Bank2 dh kekurangan wang..

Kalau rakyat beramai ramai keluar duit, bank boleh dpt masalah besar...

EPF pun sama. Duit yg dilabur, byk rugi sbb saham kita jatuh 300 mata selepas pru 14....pelabur lari.

TH pun mengalami nasib yg sama.
Byk GLC yg lain nasib yg sama.
Tahun depan tahun yg menakutkan..

PH perlu ditumbangkan sblm ekonomi kita hancur...

ted manoff said...

Ekonomi menguncup!!!
Menteri ekonomi buat apa??
Syamburet???
Negara bakal muflis, rakyat bakal merana!!!
Itu baru setahun!! .. Kalau lima tahun???

Undi PornHab dapat 💩

ted manoff said...

saya sokong komen ted 7.36 am di atas. Ia satu komen yg bermutu tinggi & memang kena setepek di muka mahachai & pemimpin pornhub!!! har har har har har...

Anonymous said...

Kenapa pemimpin tua yang berdarah Kutti dari Karala, India nie, anak seorang bekas gurubesar, menjadi seorang yang sangat tak beradab dan tak berterimakasih pada bangsa Melayu, satu bangsa yang dah banyak membantu diri dia dan keluarga dia dalam mengumpul harta dunia dan meletakkan dia di puncak kuasa...

Tanpa peluang dan kuasa yang diberikan oleh parti politik bangsa Melayu, tak mungkin Dr. Mahathir dapat berada di puncak kuasa sebanyak 2 kali dan Dr. Mahathir akan kekal hanya sebagai seorang doktor di Klinik Maha, Alor Setar, Kedah, yang hidup segan mati tak mahu, atau mungkin berkubur macam syarikat roti The Loaf milik Dr. Mahathir...

Tak mungkin anak-anak Dr. Mahathir yang tidak secemerlang mana dalam akademik dan memang dalam kategori yang kurang bijak, dapat menjadi jutawan di negara ini...



Kalau berhadapan dengan saingan yang adil dari rakyat Malaysia, anak-anak Dr. Mahathir mungkin hanya mampu berkerja di kilang atau pun hanya menjadi kuli kepada majikan...

Hakikatnya, cacian dan hinaan yang Dr. Mahathir lemparkan pada bangsa Melayu, adalah tidak sama seperti teguran keras tapi ikhlas dari seorang ayah kepada seorang anak...

Anonymous said...

Kami bangsa Melayu TIDAK memerlukan perompak rakus dan tamak seperti Dr. Mahathir untuk menjadi pemimpin kami...

Bangsa Melayu semakin sedar, Dr. Mahathir bukanlah pemimpin hebat seperti yang disangkakan tetapi Dr. Mahathir adalah seorang penipu hebat...

Atas kesedaran itulah, sokongan dan kepercayaan kami bangsa Melayu kepada Dr. Mahathir semakin hari menipis...

tunfatimah said...
This comment has been removed by the author.
tunfatimah said...

Hantu raya sarawak rpt mengaku mempunyai dokumen tahun 1994 mengesahkan boiboi daddy adalah Pengerusi Tanjung Tiara dan dikaitkan dgn kerja2 penebangan dan pembalakan di Sarawak.

Boiboi daddy bohong pasal tolong kawan dpt konsesi balak ya?? 😂😂😂

Anonymous said...

Melayu Yang rajin adalah..Mokhzani,Mirzan dan Mukhriz..
Dan juga menantu Rafidah Aziz..tak lupa juga Daim Zainuddin..

Anonymous said...

Anak dia? Deddykasi! Anak mekayu buang tongkat, anak dia? Dapat hutan balak 1,000 hekrar. Org melayu, pemalas eh! Anak dia duk nganga mulut duk deddysuap aje......tak henti2 kena suap sejak umur muda hingga dah berjanggut2.

Anonymous said...

dari dulu sampai sekarang
kata melayu pemalas.
tak ada ayat lain utk org melayu
melayu kerja keras bg kamu menang pd pru 14...
pru 15 lambat lagi keeee.
anak kamu rajin sangat itu pasal boleh jd bilionaire

ted manoff said...

aku sokong semua komen pro pembangkang dlm blog ini...
aku benci & tak sokong semua komen pro kera jaan dlm blog ini..

sila ambil perhatian!!! 🚫⛔

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget