KL CHRONICLE: KES ADIB: KEADILAN YANG TERTANGGUH KINI KEMBALI KE LANDASAN YANG BENAR

Friday, September 27, 2019

KES ADIB: KEADILAN YANG TERTANGGUH KINI KEMBALI KE LANDASAN YANG BENAR


1. Pergerakan Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan menyokong penuh desakan yang dibuat oleh Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia sempena keputusan yang dibuat oleh Mahkamah Koroner berkaiitan kes kematian anggota bomba wira negara Muhammad Adib Mohd Kassim pagi tadi.


2. Pemuda Wilayah merasakan adalah perlu untuk pihak berkuasa mempercepatkan kes yang telah diputuskan oleh Mahkamah Koroner ini bagi mempercepatkan keadilan kepada keluar arwah seterusnya menjernihkan keadaan yang banyak dimanipulasi oleh pemimpin daripada Pakatan Harapan yang membuat pelbagai kenyataan melangkaui Mahkamah.



3. Pergerakan Pemuda UMNO Wilayah dengan ini menyatakan sokongan penuh di atas kelima-lima desakan yang dibuat oleh Ketua Pemuda UMNO Malaysia. Pergerakan Pemuda UMNO Wilayah juga turut mendesak supaya kuasa perundangan yang dilihat menjadi mainan kepimpinan eksekutif kerajaan dihentikan. Ia haruslah diserahkan sepenuhnya kepada Parlimen selaras dengan aspirasi yang dilaung-laungkan oleh Kerajaan pentadbiran Pakatan Harapan melalui reformasi institusi. 

4. Pergerakan Pemuda UMNO Wilayah memandang serius hal ini dan tidak mahu kes serupa seperti arwah adib menjadi mainan eksekutif seolah-olah menampakkan bahawa kuasa perundangan boleh diperkotak-katikkan sedemikian rupa. Ini termasuklah dengan mengeluarkan kenyataan-kenyataan berbaur hasutan yang sehingga hari ini masih tiada tindakan oleh pihak berkuasa.

5. Pergerakan Pemuda UMNO Wilayah akan berdiri teguh bersama-sama Ketua Pemuda UMNO Malaysia di dalam memastikan keadilan kepada arwah adib dan keluarga beliau dapat dicapai dan mengutuk sekeras-kerasnya mana-mana pihak yang cuba memanipulasikan kes ini demi kepentingan peribadi.

*Mohamed Nizham bin Abdullah Hamidi.
Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan

27 September 2019

#Justice4Adib
#KeadilanBuatAdib

9 comments:

Anonymous said...

Kenyataan IGP, Tak Tahu Nak Gelak Atau Nak Nangis...
on September 27, 2019



Pepatah orang tua ada menyebut..
"Bodoh tak boleh diajar"
"Cerdik tak boleh diikut"

Inilah yang berlaku diatas kematian Pegawai Bomba Muhammad Adib...

Kata Ketua Polis Negara yang bijak laksana, "Polis akan buru pihak sebabkan kematian Adib"...



Apa yang kau nak buru? Masa pembunuh tu ada dalam tangan, kau lepaskan dengan jaminan polis dan bon, konon mengharapkan mereka akan hadir ke mahkaah secara sukarela bila perbicaraan di mulakan...

Huhh... kirim salam la yeop...

Anonymous said...

Tangkap semua yg beri statement bercanggah dengan keputusan inkues!!

Anonymous said...

Hantar satu memorendam",kpd DYAgong utk menarik lesen guaman" Thommy Thomas, (seumur hidup),krna melangar akta makamah,dgn niat sengaja mnghina Makamah utk kepentingan/ melindungi individu tertentu..",ini melangar akta perundangan"& amat memalukan.."👀💪

Anonymous said...

Sistem penghakiman tercalar.... Tommy perlu letak jawatan atau "dipecat"...

Anonymous said...

Tomy thomas ni pilihan LKS DAN LGE , paksa atok sembah nama pada AGONG.,TANPA ADA NAMA LAIN. Jelas india ni budak suruhan DAP.

Anonymous said...

Tommy Thomas ni anjing belaan DAPig sbb tu dia bnyk membela DAPig. Atok trpaksa diam sbb smua tu dh ada dlm prjanjian dn syarat olh DAPig utk mlntik anjing ni sbagai AG jika menang pru14 sblum ppbm, amanah, pkr serta DAPig brgabung dlm PH.

Anonymous said...

Peguam salah guna kuasa boleh menyebab kan huru hara....rasis dan pilih kasih....law of jungle....tiada sifat kepimpinan

Anonymous said...

Kita sama2 lihat...apa tindakan seterusnya selepas ini. Polis siasat betul2 dan tangkap semua yang terlibat. Peguam Negara...kita tangkap sekali sebab "bersubahat" ....

Anonymous said...

Tomy Tomas mesti di heret ke mahkamah karna dah terlalu banyak salah laku sebagai seorang Ketua Penegak Undang2 Negara
Hakim Koroner dah mencatatkan dan pengumumankan Ketua Peguam Negara sudah mencemarkan mahkamah.Soalan nya kenapa dia mengesa mahkamah yang kematian ADIB ada lah di sebabkan kemalangan.
Mahkamah akan buat pengaduan (contempt of court) untok menebus maruah mahkamah.

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget