KL CHRONICLE: Demi perpaduan ummah, Penyokong PAS, Umno ‘putihkan’ PWTC #HPU914 #Haze #Malaysia

Saturday, September 14, 2019

Demi perpaduan ummah, Penyokong PAS, Umno ‘putihkan’ PWTC #HPU914 #Haze #Malaysia


Ribuan penyokong PAS dan Umno mula memenuhi pekarangan Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) bagi menyaksikan detik bersejarah menandatangani piagam kerjasama politik rasmi 2 parti politik itu.


Tinjauan mendapati ruang legar di seluruh bahagian dalam PWTC menyaksikan “lautan putih” sehingga melimpah ke luar bangunan walaupun jerebu menyelubungi udara.

Pelbagai kumpulan masyarakat kelihatan menghadiri himpunan penyatuan 2 parti Melayu terbesar itu.



Keadaan jalan raya di sekitar juga mula sesak sejak 6.30 pagi berdasarkan maklumat yang diberikan pihak keselamatan.

Selain pihak polis, kawasan persekitaran turut dikawal oleh petugas keselamatan Umno dan PAS, iaitu Jabatan Amal dan Skuad Sabil.

Turut hadir parti komponen BN dan Gagasan Sejahtera.

Seorang ahli PAS Abdul Majid Rahman, 65, ketika ditemui berkata, ini pertama kali beliau menjejakkan kaki di PWTC, bangunan keramat Umno, yang selama ini merupakan “lubuk lawan” baginya.

“Saya ahli PAS. Seumur hidup saya tidak pernah jejak kaki di PWTC ni. Dulu masa kita bermusuh, saya kata, ‘aku tidak akan jejak kaki di tempat Umno ini’, tapi Tuhan Maha Mengetahui, Dia satukan kami,” katanya yang mengaku berjuang bersama PAS lebih 40 tahun.

Sementara itu, Mohamad Isa, 59, berkata, dia teruja melihat orang Melayu ini bersatu dan menganggap doanya selama ini termakbul.

“Saya penyokong Umno, sudah lama saya mahu lihat penyatuan ini. Tiap-tiap hari saya berdoa supaya PAS dan Umno bersatu.

“Bagi saya kekalahan BN dalam pilihan raya lepas merupakan hikmah. Saya rasa kalau Umno tidak kalah, penyatuab ini tidak akan berlaku,” katanya yang berasal dari Johor.

Bagi Abdul Majid, 60, pula, beliau tidak menganggap himpunan kali ini bertujuan meraikan kejayaan, sebaliknya merupakan permulaan kepada Umno dan PAS untuk bekerja lebih kuat di peringkat akar umbi.

“Selepas ini, Umno dan PAS kena mula kerja dari akar umbi. Tarik seberapa ramai penyokong, sama ada orang Melayu atau bukan Melayu dengan memberi penerangan yang betul.

“Jangan lepas ini balik e kawasan, goyang kaki. Kerja tidak buat. Ia tidak memberi sebarang makna,” katanya.

Sementara itu, Ramlah Musa, 51, yang juga merupakan ahli keluarga tragedi Memali ketika ditemui mengakui pada awalnya beliau sukar menerima kerjasama antara PAS dengan Umno.

“Bagaimanapun saya lihat penyatuan ini perlu kerana ia perkara lebih besar kerana kedudukan orang Melayu dan Islam ketika ini dicabar.

“Kita tidak ada pilihan selain bekerjasama dengan Umno, lagipun tragedi itu berlaku ketika ketua kerajaan sekarang menjadi perdana menteri.

“Jadi tidak ada isu, kita maafkan Umno, tapi tidak maafkan perdana menteri ketika tragedi Memali dhulu selagi beliau tidak mohon maaf kepada kami,” katanya.

Siti Mastura Musa, 29 berkata, kehadirannya ke PWTC adalah untuk menunjukkan orang muda juga menyokong penyatuan orang Melayu.

“Kami kecewa dengan kerajaan hari ini. Apa-apa yang ditawarkan masa pilihan raya dahulu gagal dilaksanakan. Bagi kami ini peluang dan cara kami untuk suarakan rasa tidak puas hati,” katanya.

Diifahamkan kerjasama PAS-Umno bertujuan meperkukuhkan kedududukan orang Melayu dan Islam di samping mengambil kira Malaysia sebagai negara majmuk dan berbilang agama, bangsa dan budaya.

Presiden PAS, Abdul Hadi Awang dan Presiden Umno, Ahmad Zahid Hamidi dijangka menandatangani piagam yang akan menggariskan bentuk dan tatakelola kerjasama itu pada acara kemuncak Himpunan Penyatuan Ummah tengah hari ini.

99 comments:

Anonymous said...

sokong penyatuan ummah..Takbir..Allah is the best planner

Anonymous said...

Islam mst bersatu..siap la setan2 ..mst kpanasan..kiki..

Anonymous said...

Terasa nikmat kemanisan bl mn melihat org2 mlyu bersatu ats nm perpaduan demi agama dan bgsa kita...pedulikan org2 kafir yg kepanasan dlm nie@kt luar tuh

Anonymous said...

PH ...kepanasan πŸ˜‹πŸ˜‹

Anonymous said...

-.BILA SAMPAH LUSUH CUBA MEMBATU API.-

DULU SAMPAH NI KATA MELAYU MUDAH LUPA
NOW MELAYU X PERNAH BERUBAH PULAK DAH
SAMPAH NAK SABOTAJ HIJACK SUMA BELAKA
HANCURKAN PLURALISMA MURTAD HARAMJADAH

Piagam yang akan termenterai ini bukan diangkat oleh mana-mana parti, ianya adalah lonjakan permintaan dari orang Melayu yang menyedari bahawasanya Islam sedang tergugat di tangan Pakatan Harapan.

Ramai pemimpin di kalangan PAS dan UMNO cuba untuk bersatu sebelum ini, namun sering kali digagalkan oleh manusia sampah seperti Tun Mahathir, Anwar Ibrahim, Mujahid, Mahpos dan Khalid Samad.

Anugerah yang paling cantik untuk PAS adalah apabila AMANAH diwujudkan, "pemimpin kaki lima yang menjual agama" sudah keluar dari PAS, serupa juga yang terjadi dalam UMNO, "pemimpin sampah" semua sudah lari ke PPBM.

BERAMBOS SUDAH SAMPAH SARAPNYA
SAMPAH PAS DALAM BAKUL AMANAH
SAMPAH UMNO DALAM BAKUL BUNGA
SAMPAH PLURALIS LGBT COMANGO HARAMJADAH

Pada "pemimpin sampah dan penjual agama" seperti sang si fitnah jijik, batu api, adu domba dan puak - puak bodoh dalam PH ni....

Dolu dolu semasa sahabat nabi belum terima hidayah Islam spt Sydina Omar, Hamzah, Abu Bakar dll masa belum isle ada yg pemabuk, sembah berhala, tanam bayi perempuan hidup hidup ... bila masuk Islam dia orang berubah dan mereka menyesal perbuatan mereka yg lalu sambil menangis menepuk dada, guling guling ( bukan guling di jalan raya yer..) tapi nabi tak pernah ungkit perkara lama tsb... yg dah berlalu taubat lah banyak banyak dan nabi siap pesan pada sahabat broo look forward.!! come on broo look forward, Keep it up broo...!!

CUKUPLAH BERNOSTALGIA USANG OTAK KUNO INI
MEMBATU API FITNAH JIJIK DAH TAK JALAN LAGI
SAHABAT NABI DPT HIDAYAH NYESAL TAK HENTI
LOOK FORWARD BROO MOVE ON ITU PESAN NABI

Pada puak bodoh si fitnah PH akal suntuk asyik bernostalgia haram jadah Amanat Hadi, kafir mengkafir dll.Ingati lah kisah sahabat nabi sebelum terima hidayah seperti diatas tadi. Kualiti otak pemimpin sampah ini asyik menipu menfitnah, adu domba dan membatu api lagi. Ikutilah kisah sahabat Nabi dan pesan nabi "look forward" adalah nafas baru perjuangan masa depan..

Bukan mcm rendah kualiti jaket kalis peluru yang akhirnya askar terbaik diragut nyawa mcm rendah kualiti sijil palsu pemimpin PH jugak..suma nak menipu .. nyawa lansung tak ada harga lagi..

Dengan keluarnya kuman-kuman dari PAS dan UMNO, dengan kehendak Allah Swt, perpecahan yang selama ini dikeji oleh Allah swt telah bertemu dengan jalan terbaik suatu penyelesaian.

Kepada umat Islam, sambutlah salam dari PAS dan UMNO, satukan hati-hati kita yang sekian lama dibelenggu dengan perangai perpecahan, masa untuk kita menikmati keindahan kesatuan, keindahan rakan-rakan se-Islam kita yang sudah hilang penyakit prasangka busuk hati dengan hasad dan fitnah jijik.

#BUYMUSLIMPRODUK

Khairulryezal osman said...

Atuk Tua renta dah mcm gila talak kan? Meroyan bila tengok ummah bersatu penuh gah. Rasa-rasa tidur malam pun dia mamun & mamai...kahkahkah 😁
Boboi kena nasihatkan deddykasi utk berehat je kat rumah... kihkihkihkuh

Anonymous said...

Hanya org2 kafir yg tak suka penyatuan Islam...

ted manoff said...

setuju dgn komen khairulreyal osman 1.07PM itu.. πŸ‘ŒπŸ‘
beliau seorang yg kritis & bernas dlm mencorakkan komen2 di blog ini

ted manoff said...

PrOoTtπŸ’¨..arghhh leganyaπŸ’₯..mana pi 3 jota ahli umno tuu..takkn setakat tuu jee hadir..geli plk tgk puak2 melayu yg klh pru cuba cetus provokasi..ada upacara lari dlm guni tk..sabil dh mcm nepal dh..kikikiki..πŸ–•πŸ–•

ted manoff said...

Aikk..ada klon plk..nii mesti kerja patimah gay nii..πŸ˜ŒπŸ˜ŒπŸ˜›

Anonymous said...

Iblis iblis PH dah mula berkeliaran

Anonymous said...

Kenapa penyatuan penyamun kebanyakannya dihadiri warga emas? Kalau hanya warga emas, silap2 separuh darinya dah mampus sblm pru 15.

Anonymous said...

Hikmah kekalahan menyatukan 2 parti seagama dan sebangsa.. Insya Allah.. Semuga Bertambah teguh..

Khairulryezal osman said...

Bila monyet2 berkumpul

Anonymous said...

Anon 1.25....warga emas macam atok tua renta ko tu lah...MAMPOS sebelum pru ke 15...ia dak!!!

Anonymous said...

Ada plak geng semburit komen dlm ni.... kt ph jubur dh habis kena tibai ke... msk sini plak.. jaga la rumah sendiri pon tgh porak peranda.

Anonymous said...

Mahadir dgn kit sial bercium tak ada yang berahi ke.. ???.

Anonymous said...

Tercirit birit situa 94 tu dgr...menanah teliga. Berbuih mulut..hahaha

tunfatimah said...

kau pula? wild boar? πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous said...

DAP PH cmfm akan terkubur tersungkur terbenam di PRU15, cmfm sepenggal je la 🀣🀣🀣

tunfatimah said...

Bukan kafir sahaja, yg murtad pun sama. 😊

Anonymous said...

Melayu agama islam = wajar sokong PASUMNO demi bangsa dn negara ..tanam ph parti hancing buang atok 94 yg munafik..dapig kafir jgn disokong..

Anonymous said...

Ini lah party tergetar getar n bunga dah nak layu lagi 3 setengah lagi , ketua jalan pun macam kura2 penyu nak berterlor ahh..πŸ˜†πŸ˜‚πŸ€£πŸ˜…πŸ˜ƒπŸ€£πŸ˜‚πŸ˜†lepas Robert mugabe BJ habibi lepas habibi next..tun tom bak mak yong DENDEH advant dulu inna lilah waina lilahi rajiun Amin Amin Amin Amin Amin........

Anonymous said...

Mahadir yang terkencing dia keencingkan rakyat dengan janji2 kosong..penipu nombor satu dimalaysia..skrang dia terkencing dengan perpaduan ummah..

Anonymous said...

Di mana ada Atuk di situ ade azmin.. Heeeee

Anonymous said...

ATUK DAH 16 BULAN BERKUASA, ASYIK CAKAP2 TAPI HABUK PUN TAKDA, HANYA HUTANG NEGARA YG MAKIN BERTAMBAH. ATUK CAKAP TAK SERUPA BIKIN HANYA PUTAR BELIT SAJA YG ATUK BUAT SAMBIL JILAT LUDAH ATUK SENDIRI.πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž

Anonymous said...

Suruh jer Dr M tu jaga parti cap bunga dia tu............ Jangan sebok pasal parti orang lain.............

Anonymous said...

Madir cuba kau buat karja kau saja.jgn campur hal org lain.rm bila nak naik?tol bila nak di hapus.minyak bila nak turu rm1.50.....?mana janji yg kamu buat.....lama dah kami rakyat benda ni semua....kata dulang paki yg bersepih.mengata org luuuuu yg lebih.kalu tak mampu tunaikan semua janji2 ......bubarkan perlimen.skrg lu sudah tua oooooooooo

tunfatimah said...

urinary incontinence? πŸ˜… well, it comes with old age. sadly , not the wisdom needed to keep the nation together.

Anonymous said...

Mahathir pemecah belah org melayu islam..diri sendiri anak cucu pun tak terjaga lagi nak sibuk pasal perpaduan ummah umat islam..

Anonymous said...

Tun x yah lah nak sibuk2 hal pati org lain jga lah pati sendiri lgi baik.Pati ph pn mcm2 masaallah ssmburit lah hina2 melayu n raja2 melayu serta tentera n lain2.betul kn menteri2 tun dulu baru tegok pati org lain.Sedang kn diri tun pn x btul sangat ada hati nak sentul pati lain udah2 lah tun rakyat pn x hormat tun

Anonymous said...

Jangan terperangkap dengan bicara simunafik(mahathir)Dari hujung rambut hingga hujung kaki.

Anonymous said...

kuty tua terkutuk tu sengaja buat gitu sbb dengki busuk hati. Makin tua, makin kotor hatinya. Dia fikir dialh satu2nya manusia dlm dunia ni yg Allah takkn mencabut nyawanya sampai la bila2. Pasal tu la dia tak reti2 nk bertaubat.

Anonymous said...

Madey Punca Segala2nya Yg Terjadi Di Malaysia,,Kes Anwar Ibrahim,,Kes Memali,,Kes Perwaja,,Kes Forex,,Mcm2 Lagi Kalau Nak DiCerita,,Dah Tu X Sedar Lagi,,Berat Cerita Orang Tua Nie😷😷🀲🏼🀲🏼

Anonymous said...

Madir apa kurang nya dulu mengutuk DAP sekarang habis bontot πŸ– pigdap di jilat. Pengkhinat bangsa melayu

Anonymous said...

Atok Kutty ni dengki sgt knpe ek?? Semua bnda lg tak puas hati dan nak msuk cmpur, dr zmn Pak Lah. Si Kutty ni ingat Malaysia ni bapak dia punya kot. Ummah bersatu pun dengki bahkan tu digalakkan dlm Islam spt apa yg berlaku pd kaum Muhajirin dan Ansar dulu zaman Nabi SAW...

Atok Kutty tak payah sibuk la lau msh ada keraguan. Biar Ummah uruskan gabungan ni. Atok Kutty plak teruskan lah dgn Gabungan DAP (Ummah Atok), gabungan yg akan menikam Atok dr belakang. πŸ˜‚

Anonymous said...

madey tu parti bunga dia dah nak layu. tu pasal menggelabah sgt dgn penyatuan umah

Anonymous said...

natang org tua ni duk sibuk hal org lain,nak sibuk dlm ph takut sbb dah jadi penjlat tua dalam dap

Anonymous said...

Mahathir, engkau tak perlulah campur perpaduan ummah. Engkau bukan dikalangan kami, mengapa sibuk2 ? Lebih baik engkau didik anak perempuan engkau tu yang dah tak tentu arah tujuan hidupnya tu.

tunfatimah said...

Padan muka pakatan harapan pilih diktator sebagai PM 7 !!! 🀣🀣🀣

Dokumentari M for Malaysia. Musnah Malaysia oleh M! 😠😠😠

tunfatimah said...

Marahnya! Ni tanda2 org gila. 😁

Penyatuan penyamun bukan di PWTC. Hang salah location. πŸ˜‹

Penyatuan penyamun diketuai bapak segala penyamun M. 🀣 Idola hang!

tunfatimah said...

Aku nak tambah garam sikit..jgn laa sebut monyet..hanuman dewa kawan2 hang juga bukan monyet ke? 😁

ted manoff said...

Maka meroyan & gelabah le para pemimpin Porn Hub bila tengok betapa berjayanya penyatuan ummah ini. Masing2 tercirit terkencing kerana ada yg bakal menganggur selepas PRU15 nanti.. Sama2 kita humban kera jaan munafik ke longkang!!! 😁πŸ’ͺ😍

Anonymous said...

dan jalan dia semakin senget he he he

Anonymous said...

1:25...ko pulak warga taik...taik yg bertopengkan emas...silap2 ko yg mampos dulu.

Anonymous said...

Terkubur tersungkur dlm lombong taik.

Anonymous said...

Betul tu...terkencing terberak dlm seluar akibat tertekan dgn perpaduan ummah.

Anonymous said...

dimana ada kpla taek disitu ada ekor taek, kpla taek dn ekor taek berpisah tiada he he he

ted manoff said...

Umno patut malu..apakah pemimpin mereka tk punya kemaluan..apabila diberi amanah memimpin mereka khianatinya..kemudian dgn muka tk tahu malu mohon simpati rakyatt..penyatuan ummah pale bana diaorang..puiiiiπŸ—―πŸ—―..

ted manoff said...

PrOoTtπŸ’¨πŸ’¨πŸ’¨πŸ’¨...dmuka hadi awang hanatt..πŸ’©πŸ’©πŸ˜ˆ

tunfatimah said...

Shared prosperity? setelah mengkayakan ank beranak dan kroni2 baru hari nak berkongsi kekayaan? πŸ˜‹ jangan tertipu dgn manifesto terbaru pH @ tun!

Khairulryezal osman said...

Ya,ank najib miskin papa kedana sampai mampu buat film!!!


Pork u

Anonymous said...

Insya Allah lepas hadir HPU914 aku dah tak ragu lagi dengan saf pimpinan UMNO yang tampak keikhlasan dan sangat sayangkan penyatuan Ummah ini.
Doa Dato Jamil Khir sebagai penutup yang sungguh meruntun jiwa,Subhanallah. Indahnya akhlak.
Buat PAS, berlatihlah supaya ikhlas menerima semula UMNO sebagai Abg Kandung.
Buanglah EGO dan sifat benci orang UMNO taktentu pasal, ekstrim lampau kepartian taksub seperti dahulu kpd TG Nik Aziz dahulu dahulu sehingga berlaku perseteruan yang dahsyat melampau Syariat Islam.

Takbirlah penuh keikhlasan dan penun tawadhuk, bukan takbir kesombongan atau hanya mahu menunjuk2.

Umno takperlu mengikut budaya PAS melaungkan takbir ikut suka hati dalam ceramah sebegitu, sebab itu bukanlah satu tuntutan yang wajib. Itu hanyalah lebih kepada budaya PAS menjerit2 dalam semangat ceramah. Kadang2 ia kelihatan tidak beradab dan tidak sesuai ketika orang tengah bertausiyah mereka menjerit2 takbir.

Islam itu akhlak. Ada masa takbir..maka takbirlah. Ada masa diam maka diamlah tanda hormat.
Tiada nas jelas disuruh melaungkan takbir ikut sesedap hati sepanjang masa. Yang dituntut ialah BESELAWAT KE ATAS RASULULLAH SAW setiap masa.

Yang penting ikutilah Syariat Islam, akhlak dijaga, hormati sesama Muslim.. Umno sebuah parti keramat Melayu Islam. Buanglah budaya bercampur gaul laki perempuan melampau batas Syariat.
Budaya beseronok hedonisme, bermuka muka tapi dari segi amalan ahli.masih ikut cara jahiliyah, berpoya berhibur lampau batas dalam acara lain.
Buanglah sikit misai tebal tu. Songkok tinggi.misai tebal, jumpa Wanita atau Puteri mulalah menjadi galak menggatal walaupun sudah jadi ketua Bahagian usia sepatuh abad.

Semoga tautan ukhuwah UMNO-PAS diberkati ALLAH TAALA AMEEN.

Anonymous said...

Alhamdulillah...
Asas perpaduan telah terbina..
Dari sini kita move on..
Abaikan komen2 bodoh dan dendam serta rasa sakit hati mereka yg sokong PH.
Semoga Allah beri mereka taufik & hidayah..

Orang Melayu, Islam serta bumiputra tak pernah menindas kaum/agama lain. Kami hanya mempertahankan apa yg sudah termaktub dlm perlembagaan dan kontrak sosial. Itu sahaja...

Anonymous said...

Dengar kata Tun M dan bersatu nak kembali ke UMNO?..
Betul ke?

Atok ni jenis yg opputunistic..
Bila nyawa PH dihujung tanduk, tiba2 dia akan kata dah insaf, kena tipu oleh LKS, Anwar kacau dia lah, Menteri2 tak tahu buat kerjalah, nak selamatkan Malaysia lah, DAP rasis la etc...

Apa2 pun bila PH kalah nnt, seluruh kekuarga Atok akan disiasat, seluruh keluarga LKS serta parti DAP di pulau pinang perlu disiasat..

Parti PAN akan mati bila DAP padam.
PKR pun retak menunggu belah.
Kem Azmin. Kem Anwar.

PH hampeh!!!

Anonymous said...

Syukur Alhamdulillah..
Doa aku agar satu hari nanti UMNO dan PAS bersatu/bekerja sama semasa buat haji pada tahun 2010 akhirnya termakbul.
Satu lagi doa aku agar parti DAP hancur harap Allah makbulkan...insya Allah.

PKR & Amanah akan padam dgn sendirinya bila DAP hancur.

Bersatu ni malu2 kuching. Nnt akan balik semula ke UMNO bila Atok padam..

Anonymous said...

Harap seluruh org Islam tunjukkan Akhlak Islam yg sebenar..
Kita muafakat dan bersatu hati..
Semoga Allah berkati negara ini dan mengembalikan kerajaan kpd pakatan yg diterajui oleh org Islam..
Insya Allah semua rakyat termasuk yg bukan melayu dan bukan islam akan selamat dan tidak akan ditindas.
Kalau semua rakyat ikut perlembagaan dan kontrak sosial, maka Malaysia akan aman..

Yg merosakkan Malaysia ialah politikus DAP yg memperjuangkan sesuatu yg diluar dari asas2 perlembagaan.
Segelintir Melayu yg kecewa dan buta sejarah telah bersekongkol dgn DAP..

Mereka nilah pengkhianat negara.

Khairulryezal osman said...

Pigidah,sembang macai sedapkan hati saja,kahkahkahkahkah

tunfatimah said...

village idiot talking! πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

ted manoff said...

PrOoTtπŸ’¨πŸ’¨πŸ’¨πŸ’¨...di muka mahachai PornHub kaki shemburite kikikikilalalala..πŸ’©πŸ’©πŸ˜ˆ

Khairulryezal osman said...

aku menyokong komen ted (12.23pm)
walaupun agak kurang sopan tapi bagus kerna ia kena setepek di muka macahai penyokong atok tua!!! teruskan komen yg bercorak sedemikian, ted.
Moga kita dpt humbankan kera jaan P.Hub ke longkang!! πŸ‘πŸ‘πŸ‘

Khairulryezal osman said...

“Dalam sekawah gulai daging yang dimasak penuh dengan daging yang suci dan diletakkan seketul daging babi didalamnya itulah perumpamaan kerjasama UMNO dan MCA”.

[Kenyataan PAS ogos 2018].

tunfatimah said...

Hehehe..olah skrip lain bro. Org dah buka baru. 😊

Anonymous said...

Masih bukak buku lama...
Kau dh tettinggal ketepi la..

Lembab sgt...

Khairulryezal osman said...

“Dalam sekawah gulai daging yang dimasak penuh dengan daging yang suci dan diletakkan seketul daging babi didalamnya itulah perumpamaan kerjasama UMNO dan MCA”.

[Kenyataan PAS ogos 2018].

Anonymous said...

PAGI TADI NI ATOK NAIK MENGKUDAKAN LAGI KUDA NYA
KARROT BERI MAKAN MACAI SEKELILING TEPUK TANGAN
RAKYAT BREAKFAST ARI NI BISKUT KERING SAJA
KUDA LAGI BERHARGA BROO ZAMAN ATOK KANN..!



kikikiki...

elok atok beli carrot kat kedai muslim lahhhh.. sekali kuda melantak carrot mcm bekalan kenduri tahlil...

kalau 20 eko hari hari kuda melantak carrot mcm kenduri kahwin...


#buymuslimfirstyaaatok

tunfatimah said...

carrot kuda atok, kita2.yg bayar tau. πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

tunfatimah said...

😊😊😊

Jangan malas bro. Madey tak suka! πŸ˜‹

Khairulryezal osman said...

“Dalam sekawah gulai daging yang dimasak penuh dengan daging yang suci dan diletakkan seketul daging babi didalamnya itulah perumpamaan kerjasama UMNO dan MCA”.

[Kenyataan PAS ogos 2018].

Anonymous said...

Kenapa nak meroyan sakan, nothing new babe. PAS ini memang terrer tukar2 partner kerana nak ke Putrajaya. Ini kahwin kali ketiga dgn UMNO.

Masa Asri sekali lepas itu kena terajang keluar kerana tak ikut skrip UMNO pegi bukan cawangan2 PAS kat Felda2 kubu kuat UMNO lawan towkay.

Kali kedua time drama RUU semua UMNO, PAS menanggis teresak2 kat Padang Merbok sama yang berlaku kat PWTC, terus round dunia sampai keLondon joint-team beri penerangan. Last2 kat Parlimen, PAS kena kencing diUMNO. Hadi mcm Pak Dogol baca tajuk usul terus tangguh bahas belum undi lagi, 2 kali sessi repeat Cinetron arahan Menteri Les UMNO sampai Parlimen habis tempoh. RUU UMNO kencing pemimpin2 PAS dan pemimpin2 PAS kencing penyokong2 akar umbi. Lantau dengan bekal duit curi 1MDB Najib RM90 juta, PAS jadi macai UMNO utk strategi PRU14 tetapi kecundang dog kalah.

Ini kali ketiga kahwin. Samalah mcm drama kat Padang Merbok cuma kali ini piagam hanya meraikan apa yang dah tercatit dalam perlembagaan dan rukun negara. PAS tipu penyokong2 lagi kerana tiada hudud, tiada RUU dan Hadi fitnah Arwah Nik Aziz.

Hangpa fikiq kali ini apa yg baru? Mestilah Lobai2 terbeliak tengok Puteri2 UMNO pakai ketat, no. Terutama Ketua Puteri yang cun melecun.

Haha, jalan politik kePutrajata?

tunfatimah said...

Kikikikikikikiki,betul tu saudara,tkde apa yg baru pun,sekadar ulang skrip yg sama saja.macai je yg lebih2.kikikikikilalala

tunfatimah said...

Hadi badigol sekali lagi dijanjikan jawatan pm jika mng pru.politik melayu mmg camtu,pusing2 muka yg sama je

Khairulryezal osman said...

Dalam sekawah gulai daging, kalau dicampur kentang memang sedap!!!
🍲πŸ₯”

Ayuh, mari kita sambut & jayakan penyatuan ummah, biar pemimpin & mahachai PornHub meroyan.. kihkihkih!! 😁

Anonymous said...

Kasihan kepada ANWAR kerana PH dia tak mungkin jadi Perdana Menteri

Anonymous said...

Habis la Malaysia, ketuanya sangat tua bangka, macam tidak bermaya, yang lain mereka2 nampak SEPERTI TIADA HARAPAN, hanya boleh bercakap tapi rata2 BODOH belaka! 3 tahun lagi boleh tutup kedai...

Jom 2 sama2 #BMF!

Khairulryezal osman said...

Sumpret!!klau tk takut kenapa hari2 meratip benda yg sama? Ckp mcm3 pasal tun m,kau ckp dpn dialah klau berani,bangang bodo punya taik

Anonymous said...

Sepatutnya cai dan mahacai perlu risau, siapa bakal jadi Perdana Menteri selepas madeyy mampos.

Cai dan mahacai kena ingat, umur orang tua tu hari ni dah masuk 94 tahun, umurnya dah semakin menghampiri liang lahat, so kalau esok lusa dia padam, siapa nak jadi ganti tempat dia, itu yang patut cai dan mahacai risaukan bukan risau pasal UMNO.

Anonymous said...

PM Tak Tahu Pasal Projek Runding Terus Bernilai RM450 Juta Di Kelantan

tunfatimah said...

Menteri kewangan pun tak tau..Habih saper yang tau?? πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Tak ada yg mengaku bertanggung jawap. 😊

Khairulryezal osman said...

“Dalam sekawah gulai daging yang dimasak penuh dengan daging yang suci dan diletakkan seketul daging babi didalamnya itulah perumpamaan kerjasama UMNO dan MCA”.

[Kenyataan PAS ogos 2018].

Anonymous said...

Sepatutnya cai dan mahacai perlu risau, siapa bakal jadi Perdana Menteri selepas madeyy mampos.

Cai dan mahacai kena ingat, umur orang tua tu hari ni dah masuk 94 tahun, umurnya dah semakin menghampiri liang lahat, so kalau esok lusa dia padam, siapa nak jadi ganti tempat dia, itu yang patut cai dan mahacai risaukan bukan risau pasal UMNO dan PAS.

tunfatimah said...

Mati tak kenal usia bang.kadang baru lahir pun mati.entah2 awak yg mati dulu.tun m relex saja.kuikuikuikui

Anonymous said...

pas dgn umno bersatu biar lah itu hak mereka tapi yg heran kenapa ramai yg panic dan gelisa

Anonymous said...

atok dah susah hati tgk org islam bersatu.sepatutnya bersyukur lah.ucapkan alhamdulillah yer atok.kita duk kat dunia ni sementara je.

Anonymous said...

Mahaday buat2 heran kerja sama pas umno..
buduh sangat lah mahaday klau yg itupun menjadi heran πŸ˜†πŸ˜πŸ€ͺ
yg parti pribumi kerja sama dgn dap tu tak heran ke?? πŸ˜ƒhahaha ..dahulu mahaday kata Ling kit siang dap parti resis tetapi sekarang blh bekerja sama pulak ..nape?..kata kat org
je heran, tetapi dia lebih yg lebih..πŸ˜›

Anonymous said...

Tun busuk hati sangat pasai pa tak tau.
Ingat nak mati sama tok sah dok busuk hati sangat

Anonymous said...

Tak perlulah Tun ungkit mengungkit selalu hal mohon maaf antara Pas dan Umno issue kafir mengkafir ni.. sewajarnya Tun berbangga bila mereka dapat melaksanakan agenda PENYATUAN UMMAH ni.. tak perlulah KELIRU Tun.. ISLAM semamangnya dianjurkan maaf memaafkan.. tak semestinya permohonan maaf itu dihebahkan kepada orang lain yang TIADA bersangkutan dalam issue tersebut. MEMANG dah CANTIK sangat lah PARTI yang SEAGAMA DAN SEBANGSA INI BERGABUNG..kan Tun sendiri yang SARANKAN baru2 ni agar parti Melayu harus bersatu...jangan pula ada yang sengsara dan rasa gelisah tak keruan.. hanya disebabkan kita kurang mendapat sokongan.. HIDUP PAS DAN UMNO demi Melayu dan ISLAM yang telah diperkotak katikkan oleh pengkhianat yang dibebaskan...
ALLAHUAKBAR!!!

Anonymous said...

Hai kutty yg jelas hang memang kafir sebab kawin dgn dap yg jelas dap kafir. Hg saja bangkit ISU kafir antara Pas dgn umno semasa hg jadi pm4 kerana keceluparan mulut longkang hg yg tak sudah2 nak laga2kan sesama melayu Dan islam

Anonymous said...

Ada mangkuk tu dok ulang2 pasal sekawah daging.

Ada lagi manusia bodoh tak berakal ni ye...!!

Rasanya, kalau boleh nak sumbat ajer mangkuk ni dlm kawah DAP yg sedang masak babi..


Tak boleh ke kita move on.
Yg lama kita tolak tepi.
Buka buku baru

UMNO dan PAS dah bekerjasama - itu permulaan yg baik.
Nak satukan negara , kaum majoriti kena bersatu.
Lepas ni kita satukan dan intergrasikan kaum2 lain pulak..


Kalau tak sokong tak apa..
Tapi jgn sabotaj atau merendahkan benda yg baik..

Tapi aku tahulah, PH tengah kepanasan skrg ni.

Bila lah nk bubar parlimen...

tak sabar nk tendang keluar PH dari putrajaya.


Ibnu hasyim said...

“Dalam sekawah gulai daging yang dimasak penuh dengan daging yang suci dan diletakkan seketul daging babi didalamnya itulah perumpamaan kerjasama UMNO dan MCA”.

[Kenyataan PAS ogos 2018].

Anonymous said...

Di bawah ini disertakan nama-nama pengomen dari org yg sama. Dia komen utk sedikit upah dgn menjadi RBA kera jaan PornHub. Komennya bernada sama & sering di copy paste. Dia juga guna nama klon, sebenarnya nama yg dia gunakan itu adalah username penyokong BN/UMNO/PAS. Dia curi sebab tak ada indentiti sendiri. Dia kerap meroyan mcm org sewel di blog ini. Nah,
- ted manoff
- tunfatimah
- Khairulryezal osman
- suharli masrop
- Ibnu hasyim
- dan beberapa nama klon lagi

Antara copy paste yg menjadi kesukaannya adalah "Dalam sekawah gulai daging yg dimasak dgn daging suci.. bla bla.." seperti beberapa komen di atas tu.

Harap maklum & dinasihatkan supaya kita jgn layan atau balas komen beliau, nanti dia akan senyap sendiri kalau tak ade respons.. keh keh keh πŸ˜πŸ˜„

Khairulryezal osman said...

Pigidah,kau sendiri yg klon,buat2 bangang plk.

kikikikilala said...

Anus 11.16 AM dah terasa tu. Dia dah termakan cili pedas.. kikikikikihik la la!!

UNDI PORNHUB DAPAT πŸ’©πŸ’©

Anonymous said...

Mahathir pemecah belah org melayu islam..diri sendiri anak cucu pun tak terjaga lagi nak sibuk pasal perpaduan ummah umat islam..

Anonymous said...

Jangan terperangkap dengan bicara simunafik(mahathir)Dari hujung rambut hingga hujung kaki.

Khairulryezal osman said...

“Dalam sekawah gulai daging yang dimasak penuh dengan daging yang suci dan diletakkan seketul daging babi didalamnya itulah perumpamaan kerjasama UMNO dan MCA”.

[Kenyataan PAS ogos 2018].

tunfatimah said...

Proooooot

ted manoff said...

anus 12.42pm, kau tak ade komen copy paste lain ke? Boring le!!! kuh kuh kuh kuh 😁

.. dalam sekawah.. bla bla bla

Khairulryezal osman said...

Proooooot πŸ’¨ pretttt πŸ’© di muka tunfatimah klon 7.02PM
😁😁😁

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget