KL CHRONICLE: Catatan Perpaduan Ummah Buat Rafizi Ramli

Friday, September 13, 2019

Catatan Perpaduan Ummah Buat Rafizi Ramli


Setelah lama menghilang, manusia paling hebat dan pandai sebelum PRU-14, Rafizi Ramli, muncul kembali untuk mengkritik gerakan Perpaduan Ummah  UMNO dan Pas. 



Rafizi sudah jarang menulis sejak ia disingkirkan oleh pasukan Mahathir-Azmin. Sesekali beliau muncul dengan jenaka bodoh kes Najib Razak atau kisah lembu korban. 

Beliau menunggu Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri umpama pungguk rindukan bulan.

Justeru sangat luar biasa bila dalam seminggu sudah dua kali beliau menyerang agenda perpaduan ummah ini. Entah apa yang merasuk Rafizi,  seolah-olah agenda ini telah memberi keterdesakan dan kesulitan politik yang besar kepada PH.

Agenda ini begitu menakutkan Rafizi sehingga beliau menulis di luar logik akal, mengaitkan perpaduan ummah sebagai agenda menghalalkan korupsi dan mencetuskan api perkauman.

Perpaduan ummah tiada kena mengena dengan perbicaraan DS Najib Razak seperti mana yang cuba dijual oleh Rafizi. 

Hanya kerana Najib Razak sedang dibicarakan di mahkamah, bukan bermakna Kerajaan hari ini bebas berbuat apa sahaja termasuk bersemburit dalam hotel. 

Perpaduan ummah adalah agenda perpaduan umat Islam. Tidak ada dalam sejarah Islam mana-mana kerajaan umat Islam menindas dan membantai bukan Islam seperti yang cuba ditakutkan oleh Rafizi.

Rafizi juga menyatakan UMNO dan Pas sepatutnya memfokuskan kepada usaha memberi cadangan membina kepada kerajaan, bukannya mengadakan piagam perpaduan Ummah.

Ini saranan tidak masuk akal kerana kritikan terhadap kerajaan dan perpaduan ummah adalah dua perkara berbeza yang boleh berjalan serentak. 

Mungkin kerana sudah lama berada di dalam gua, Rafizi tidak tahu bahawa kerajaan beliau ini sentiasa diberi teguran dan kritikan oleh UMNO dan Pas. Malangnya yang memerintah semuanya pekak badak.

Adalah sangat melucukan orang seperti Rafizi dengan muka tidak malunya mencadangkan pembangkang memberi kritikan membina kepada kerajaan. 

Kita perlu bertanya di mana kritikan membina Rafizi sebelum PRU-14 dulu? Satu pun tidak berjaya dilaksanakan. Membina apa? membina negara atau membina fitnah?

Hakikatnya hanya iblis sahaja tidak suka orang Islam berbaik-baik.

Sumber Tulisan Ab Jalil Backer 

36 comments:

ted manoff said...

biarkan rahpussy meroyan... kikikiki
dia dah panas punggung tu sebab minyak tak turun rega, barang makin mahal & kerja makin kurang...

UNDI PORNHUB DAPAT πŸ’©

ted manoff said...

πŸ’¨πŸ’¨ portttttt di muka mahachai pornhub seantero Malaya... kikikiki

ted manoff said...

Korang tahu tk berapa mamaq jalil backer nii dpt ketika berada dlm laskar maya najibby?..setiap posting yg dia buat utk bela najibby dulu dibayar 5 ribu sebulan..sekarng dia dh terdesak kerana xde sumber pendapatan..abaikn saja mamak pedukang nii..kikiki..πŸ˜˜πŸ˜πŸ˜†

ted manoff said...

Taikk punya klon..carilahh identiti sendiri..πŸ–•πŸ–•

ted manoff said...

Melayu suka sgt buang masa..dh mcm xde kerja lain selain merebut kedudukn dlm politik..rakyatt dh tolak mereka tapii tetap xpuas hati..sibuk nk berhimpun kononya demi perpaduan..bullshittt..πŸ‘ΏπŸ˜ˆ☠☠πŸ’€πŸ’€πŸ‘Ή

tunfatimah said...

Saya sokong rafizi.

Anonymous said...

mahacai mmg patut sokong lapiji sotong. Kalau pemimpin dh suka bersemburit, penyokong mahacai PH kena lh menyodol pemimpin dari belakang.. kan sedap tu.. haha

Anonymous said...

Hidup lagi si sotong Barua ni!!!

Anonymous said...

Hanya orang gila talak ungkit kisah lama Pas dan UMNO – Haji Hadi....

kehkehkehkehkeh....Mamak Matdey Kuty GILA TALAK....patut le meroyan je koje nye!!!

Khairulryezal osman said...

“Dalam sekawah gulai daging yang dimasak penuh dengan daging yang suci dan diletakkan seketul daging babi didalamnya itulah perumpamaan kerjasama UMNO dan MCA”.

[Kenyataan PAS ogos 2018].

Anonymous said...

Hanya orang gila talak ungkit kisah lama Pas dan UMNO – Haji Hadi....

kehkehkehkehkeh....Mamak Matdey Kuty GILA TALAK....patut le meroyan je koje nye!!!

...dah lah tu...Talak Tiga pulak tu!!!

Anonymous said...

Madir apa kurang nya dulu mengutuk DAP sekarang habis bontot πŸ– pigdap di jilat. Pengkhinat bangsa melayu

Anonymous said...

haha..yg atok ckp nuar baham jubur dulu pn xmintak maaf pn..mat sabu,lge,lks,nuar dll dlm ph loni,dlu tibai atok mcm2..ade minta maaf ke..

Anonymous said...

atok cobra tu dh kecut telur..rakyat dh tahu semua pangai buruk dia..barisan kebinet plg hampeh malaysia pnh ada..

Anonymous said...

Saya rasa Atuk harus berehatlah. Usia dah 94 tahun beri lah perhatian kepada beribadat. Beri peluang kepada org yg lain jadi PM.

Anonymous said...

madtir kau jaga bini kau esk lusa nak masuk kubur menjawab nnt

Anonymous said...

Secara peribadi saya melihat TM sebenarnya seorang pemimpin yang gagal. Gagal dalam membangunkan dan memertabatkan bangsa melayu. TM mungkin hebat di pentas dunia tetapi dalam negara sendiri rakyat masih terhimpit dgn pelbagai masalah. Hanya bandingkan dgn negara jiran Singapore...Malaysia jauh ketinggalan. Pemimpin yang hebat lagi dihormati adalah pemimpin yang bekerja utk rakyat bukannya bekerja utk keluarga atau mahu dinilai oleh dunia luar semata-mata. Dizaman TM lah perpecahan melayu ditahap paling kritikal...sembahyang dua imam, penceraian hanya kerana berlainan parti politik....etc.
Berbeza dizaman DSN...keadaan bertambah baik dan semakin baik sehingga pas dan umno kembali kepada perpaduan. Saya juga berpendapat keadaaan ini tidak menyenangkan TM kerana dia ada agenda nya yg tersendiri.
Namun dia tidak akan dapat melawan apa yg telah dietapkan oleh Allah swt.

Anonymous said...

Atok Kutty ni dengki sgt knpe ek?? Semua bnda lg tak puas hati dan nak msuk cmpur, dr zmn Pak Lah. Si Kutty ni ingat Malaysia ni bapak dia punya kot. Ummah bersatu pun dengki bahkan tu digalakkan dlm Islam spt apa yg berlaku pd kaum Muhajirin dan Ansar dulu zaman Nabi SAW...

Atok Kutty tak payah sibuk la lau msh ada keraguan. Biar Ummah uruskan gabungan ni. Atok Kutty plak teruskan lah dgn Gabungan DAP (Ummah Atok), gabungan yg akan menikam Atok dr belakang. πŸ˜‚

Anonymous said...

Biar lah kat tun... dia bukan ingat apa dia kata.. tun dah nyayok... kalu kita minta dia ulang.. apa yg tun kata ..pasti tun jawap tak ingat atau pon tak tau..

Anonymous said...

Perangai Mamak Kutty setelah dia jadi khadam DAPig sebijik mcm harbi2 tersebut. Suka bawa mulut, buat fitnah sana sini, menghasut tuk pecahbelahkan umat islam & berbagai2 manipulasi lagi dilakukannya tuk jatuhkan perpaduan umat islam di Malaysia ni. Waktu umur mcmnya, dia langsung x takut dosa seolah2 dia boleh hidup selame2nya mcm iblis yg diberi panjang umur oleh Allah swt tu...

Anonymous said...

Hidup menongkat dunia mmng dipnjangkn umurnya tp mrmudaratkn umat yg lainπŸ˜’

Anonymous said...

BERHATI2 SEMUA RAKYAT DGN MULUT MAHATIR YG TUNDUK DGN ARAHAN SYAITAN IBLIS
NA U ZUBILLAH

Anonymous said...

Pizi2.x hbis2 pasal rumahtanga org..rumahtanga dia pun jdi 69..

Anonymous said...

orang melayu wajib buang ph dalam longkang babi

Anonymous said...

Rafizi, rafizi... ada lagi SAMPAH ni rupanya, ingatkan dah kena bakar yang menyebabkan JEREBU satu dunia.

BTW Chua SAMPAH satu lagi yang buat gambar superimpose Najib dan Analtulya masih hidup lagi ke? Betul2 kulit muka tebal macam kilt babi!!! Betul2 specis tak tahu malu!

Anonymous said...

PAS UMNO buat PERPADUAN UMMAH!

PPBM DAP buat PERPADUAN KAFIR!

Yang mana Allah SWT redo dan berkati!

Minta Kutty jawab sebab dia sebenarnya yang paling BENCI apabila dia bersaudara ingin berbaik2 semula demi Islam... Kuttylah manusia yang bertanggung jawab dalam perpecahan orang2 Melayu dan Islam didalam sejarah negara!

tunfatimah said...

Perpaduan ummah nenek kau!!

tunfatimah said...

Tak dapat sambutan.yg hadir cuma unit anal dan sabil nepal

Anonymous said...

ada lagi mangkuk mangkuk yg masih kencing merata rata..
Eloklah, mak lampir dah buat app untuk cari tandas...

sbb ramai yg nak kencing dan yg kena kencing

PH memang hampeh...itu pun masih ada lagi yg masih menyokong.
Buta hati dan mata akibat kena kencing, kena tipu dan suka buat fitnah..

Semoga Allah beri mereka ni semua taufiq dan hidayah serta Atok agar kembali ke pangkal jalan.

Anonymous said...

Sambutan luar biasa semalam.
Hari ni, KL akan bergegar.
Putihkan KL

Hidup perpaduan Ummah

Pakatan yg boleh dipercayai untuk mentadbir negara

PH - pakatan GAGAL

tunfatimah said...

Saya tak setuju dgn komen-komen oleh tunfatimah klon (6.28 am & 7.33 am)
Beliau hanya komen secara membabi buta tanpa tahu akan hal sebenar. Mungkin komennya hanya utk mendapat sedikit upah dari kera jaan pornhab saja. Perhimpunan penyatuan ummah amat berjaya serta mendapat sokongan rakyat jelata. Macacai pornhab dah panas punggung kerna tahu pada PRU15 nanti pornhab akan kalah teruk. Ramai para menteri mereka yg akan tanam anggur πŸ‡.. itu pasti! hihihihi πŸ˜†πŸ˜πŸ˜„

ted manoff said...

ya betul tu, aku sokong komen tunfatimah 7.56!! Hidup BN/UMNO/PAS!!!! Kita humbankan PornHub ke dlm lubang πŸ’© yg mereka gali sendiri... kikikikikilalalalala

πŸ’ͺπŸ‘πŸ€²

tunfatimah said...

babe, jangan lah disebut perkataan anal pagi hari yg nyaman ni...nanti presiden dan timbalan presiden peegayrrr rasa berahi untuk semburits. πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜

Khairulryezal osman said...

Atuk Tua renta dah mcm gila talak kan? Meroyan bila tengok ummah bersatu penuh gah. Rasa-rasa tidur malam pun dia mamun & mamai...kahkahkah 😁 Boboi kena nasihatkan deddykasi utk berehat je kat rumah.

tunfatimah said...

saya amat bersetuju dgn komen tunfatimah ori (8.46 AM)
Perkataan anal itu amat sinonim dgn para pemimpin PgayR. Ianya akan membangkitkan nostalgia lama. Shemburet & pornhab berpisah tiada!! πŸ€£πŸ™Š

Anonymous said...

Alhamdulillah himpunan yg berjaya, nenek engkau datang tak?

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget