KL CHRONICLE: Ada Apa Dengan Kempen “Buy Muslim Bumiputera First”?

Tuesday, September 3, 2019

Ada Apa Dengan Kempen “Buy Muslim Bumiputera First”?


Kempen mengutamakan produk muslim dan bumiputera (#BMBF) bukanlah satu kempen anti masyarakat bukan Islam/non bumi dan juga bukan gerakan mana-mana parti politik.

Ia adalah terjemahan rasa kecewa dan sakit hati sebahagian besar masyarakat Islam terhadap DAP dan sekutu-sekutunya.



Sebahagian besar peniaga-peniaga dari masyarakat Cina sudah begitu sombong dan angkuh mencampuri urusan pentadbiran negara sejak DAP berkuasa.

Mereka merasakan dengan kekayaan yang ada dan kuasa DAP dalam kerajaan, mereka boleh sesuka hati melanggar hak-hak masyarakat Bumiputera, kedudukan agama Islam dan mengenakan pelbagai tekanan kepada masyarakat Islam.

Justeru warga maya Malaysia yang beragama Islam merasakan sudah tiba masanya mereka pula menggunakan kuasa beli yang ada untuk memberi pengajaran kepada DAP.

Jika DAP dan sebahagian besar peniaga Cina menggunakan kuasa dan wang dalam merubah identiti negara ini termasuk “membeli Melayu” bagi menjadi jurucakap mereka; maka apa salah masyarakat Islam cuba melemahkan kekuatan tersebut?

Ia tidak ada kena mengena dengan perkauman atau rasis. Ini adalah manifestasi masyarakat yang berasa terancam dan tertindas untuk bertindak balas secara aman dan beradab.

Jika ada sesiapa yang bersalah dari keseluruhan episod ini, ia adalah salah DAP dan Kerajaan hari ini yang berterusan mencabar kesabaran umat Islam.

Tahniah orang Islam, hari ini anda membuktikan kita tidak perlu angkat senjata atau bergaduh di jalanan bagi mempertahankan hak.

Apa pun perlu diperjelaskan kempen ini hanyalah mengutamakan barangan muslim bukannya boikot mana-mana peniaga bukan Islam.

Tulisan Ab Jalil Backer



26 comments:

ted manoff said...

Kahkaahhhhh..mamaq jalil aboo backer cuba nafikn plk..beria2 cai2 kutuk2 peniaga cina tapi mamaq pedukang nii Nafikn dn nk slhkn dap plk..tk habis2 dap jadi mangsa kerakusan politik oleh umno..taktik lapok politik umno..prOoTtπŸ’¨πŸ’¨πŸ’¦dmuka jalil backer..kikiki..😸

ted manoff said...

Mari sama2 kita sokong kempen ini. Ianya amat membantu rakyat marhaen. Jgn peduli apa mahacai & pemimpin PornHub kata. Duit kita, kita punya suka le nk beli kat mana pun.. syabas kpd para pengguna yg bijak & berhemah!! 😁πŸ’ͺπŸ‘πŸ‘Œ

Anonymous said...

mulakan kempen dengan org2 umno dulu baru rakyat blh ikut..ini org umno pun belanja sakan kat kapiaq, tak nak pikir lgsg nak tolong barangan muslim nakharap rakyat.. cth kalau tak minum kat starbuck blh mati ke..ini org umno pun mkn kat oldtown,papparich sapa punya?ahli umno ada 3 juta melayu buat strategi tersusun guna otak sikit ini org berpolitik melayu pun nak berpolitik sekali kena belit dek keling terus tumbang..sekor keling blh tumbangkan melayu yg berjuta2..hahaha

tunfatimah said...

saya sokong komen Ted 2.15AM..
Ayuh kita sambut dan gunakn hak kita sbgai pengguna yg bijak.
Ted dah sedar skrg ni yg sokong PH bawa rebah. Rakyat merana tiap hari

Anonymous said...

Di Malaysia;
Kempen Buy British Last - BERJAYA!
Kempen Boikot Produk2 Israel - BERJAYA!
Kempen Boikot Produk2 DAP - INSYAALLAH AKAN BERJAYA, jom ISTIQAMAH!

Pesanan Ringks;
Cuti musim persekolahan bulan December 2019 akan menjelang tiba tidak berapa lama lagi. Disarankan semua tidak kesana untuk bercuti sebaliknya pergilah ke negeri2 lain yang lebih indah dan peacefully, Kelantan, Trengganu, Pahang dan Perlis umpamanya. Disana banyak kemudahan2 hotel, chalet dan homestay Muslim yang boleh ditempah mulai sekarang!

Jom semua kita majukan produk2 Muslim. Katakan TIDAK kepada produk2 DAP. Mencari yang HALAL dan TOYYIBAN (di P Pinang ramai yang berbogel/separuh bogel ditepi pantai, ELAK2KAN tempat2 ini) itu WAJIB!

ted manoff said...

sokong anon 7.55 am

Anonymous said...

Sehingga saat ini kita belum lagi mendengar pendapatan ustaz2 atau ulamak2 tersohor parti PAN untuk menerangkan berkenaan hadis2 nabi yang menyokong perniagan Muslim. Kepada ustaz2 atau orang2 awam yang telah menerangkan kepada rakyat kisah bagaimana Baginda Nabi SAW membina perniagaan orang2 Muslim dan dapat menundukkan kaum Yahudi di Madinah sangatlah dihargai. Ramai yang dapat mengambil iktibar dan boleh dijadikan INSPIRASI, kepada yang alim sekurang2nya ianya adalah REFRESHMENT!

Tahniah kepada semua dan TAKZIAH kepada mana2 ustaz2 PAN yang menikus! Anda boleh simpan hadis2 ini sehingga kelubang2 kubur!

ted manoff said...

sokong tunfatimah 7.13 am

πŸ’ͺπŸ€²πŸ€—πŸ˜

Belilah tepung & barangan keluaran Faiza! Ianya sedap & dijamin halal!

Anonymous said...

Di Malaysia terdapat banyak universiti2 swasta yang tumbuh macam cendawan selepas hujan. Kepada Muslim yang mempunyai anak2 lepasan STPM, SPM nanti, elakkan mendaftar di universiti2 DAP sebaliknya daftarlah anak2 di universiti2 Muslim yang telah diperakui kualitinya.

Jom BOIKOT PRODUK2 DAP!

Periodically kita review keberkesanan kempen2 ini. Mereka kata ianya tindakan sia2 dan tidak meninggalkan apa2 kesan?

Kita tengoklah macamana nanti?

Anonymous said...

Tidak lama dahulu ada natizen HANCING mengomen nak buat SELUAR DALAM pun tak mampu, inikan pula nak boikot produk2 kafir!

Mungkin ada benarnya sebab syarikat GERGASI multinasional PNB yang berniaga pakaian dalam pun boleh rugi, inikan pula orang awam Muslim yang lain. Diharap Kutty dapat melihat perkara ini dan dapat melahirkan ramai2 usahawan2 Muslim yang membuka kilang SELAR DALAM.

Walaubagaimana pun alternatively produk2 SELUAR DALAM, pakaian2 buatan Bangladesh sudah lama terdapat dipasaran Malaysia, ianya cotton, bermutu tinggi, berkualiti dan yang paling penting sekali ianya buatan Muslim.

Produk2 biskut2 buatan Bangladesh yang sedap2 lagi murah juga sudah banyak disini. Jom migrate dan beli produk2 Muslim Bangladesh.

Katakan tidak kepada produk2 DAP! JOM UBAH!

tunfatimah said...

Hidup dap!

tunfatimah said...

Hidup BN/UMNO/PAS!!
Ayuh sama2 kita tumbangkan parti PornHub.... πŸ’ͺπŸ•ΊπŸ˜...🀣

tunfatimah said...

Umno pas pengkhianat bangsa!

ted manoff said...

aku sokong tunfatimah 7.11 PM

prottt & pisssss πŸ’¨πŸ’¦ di muka mahachai Pork Hub..... kihkihkihkikikilalala

ted manoff said...

Tlg jgn klon the ori ted manoff..byk lagi nama boleh digunakn..carilah identiti sendiri dn jgn menyusahkn org..tunpatimah tlg jgn klon diri sendiri..πŸ˜ŒπŸ˜“πŸ˜ͺ

ted manoff babi said...

Mampos pornhub pakatan semburit.
Nampaknya hati perut jiwa macai kuttytaik dah direndam air kencing kapir dap...sebab barua2 ini gelabah risau bagi pihak babicina.

Mampos Ph mampos

ted manoff & tunfatimah said...

hello ted (6.17 AM)
Kau pun klon, jgn nak menyebok kat sini! hir hir hir hir hirup kencing Atok tu.. πŸ’¦πŸ˜

tunfatimah said...

Tersedak aku hirup nescafe panas pagi ni sambil mkn roti kelapa. πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€

tunfatimah said...

Yang khianat bangsa bukan UMNO atau PAS cik klonk. πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

tunfatimah said...

Kalau nak merasa jadi coolie di Tanah Air sendiri, sokong la dap
takder saper peduli. Aku dah lama merdeka! 😊

tunfatimah said...

Farhash mana?? πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†

Anonymous said...

Peringatan penting;
Jangan makanlah FUCUK buatan orang kafir. Carilah video terkini berkenaan cara pembuatannya, lansung tidak punyai nilai2 toyibban yang mana pekerja menguis fucuk2 yang telah diproses dengan slipar sahaja, MUNGKIN itulah slipar ketandas untuk kencing berak dan sebagainya. Viralkan video ini kepada semua pengguna Islam!

Suatu masa dahulu juga viral kisah pembuatan fucuk yang mana kilangnya sangat kotor dan dipenui dengan TAIK2 anjing!

tunfatimah said...

Engkaulah taik anjing tu?

Anonymous said...

BAHANA BILA ASKAR MATI TERTEMBAK
MENTERINYA DROP OUT STUDENT FRM SKUUL
ELEPHANT FIGHT GRASS YG SUFFER JUGAK
BALA KERAJAAN FITNAH SUMA JADI MANDUL


Persatuan Patriot Kebangsaan (Patriot) mahu semua baju kalis peluru milik tentera disiasat secara terperinci.

Brig Jen (B) Datuk Mohamed Arshad Raji hairan bagaimana peluru boleh menembusi baju kalis peluru yang dipakai Allahyarham Mejar Mohd Zahir Armaya.

“Siasatan mesti dijalankan, macam mana ‘vest’ kalis perlu boleh tembus dan bocor.

“Semua mesti disiasat termasuk semua baju kalis peluru yang ada dalam tentera.

“Saya rasa sesuatu tak kena sebab tembak di badan sepatutnya tak bocor,” katanya dipetik dari laporan Harian Metro hari ini.

Mengenai penggunaan peluru hidup, Mohamed Arshad berkata, ia memang menjadi kelaziman pasukan komando Rejimen 11 Gerak Khas (GGK) ketika latihan atau demonstrasi.

Katanya, ia bertujuan untuk menyediakan anggota pasukan dengan situasi sebenar berperang selain membina kecekalan, keyakinan dan keberanian mereka sebelum memasuki medan peperangan sebenar.

ted manoff said...

Xyah byk cerita..jom pergi blog putramerdeka lagii hot..prOoTtπŸ’¨πŸ’¨

ted manoff said...

prOoTt πŸ’¨πŸ’¨ di muka ted klon 9.36AM kat atas tu.. kikikikikilalala 😁

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget