KL CHRONICLE: @WanAgyl : Syed Saddiq, berhentilah menipu dan mula mengaku kekhilafan diri

Wednesday, August 28, 2019

@WanAgyl : Syed Saddiq, berhentilah menipu dan mula mengaku kekhilafan diri


1. Saya sekali lagi ingin menyarankan supaya YB Syed Saddiq untuk berhenti menipu atau “living in denial “kerana ia tidak menggambarkan perjuangan anak muda yang dilaung-laungkannya. Isu perlantikan politik ini tidak akan selesai bilamana beliau dilihat tetap mempertahan keputusan belia melantik 13 orang Ketua Pemuda Armada bahagian dan beberapa orang Exco Pemuda Armada sebagai Pegawai Penyelaras Sukan Negeri berjawatan J29.



2. Pertanyaan yang begitu spesifik dijawab dengan begitu bodoh sekali apabila beliau mengatakan adalah mustahil untuk beliau mengenalpasti pendirian politik lebih kurang 4000 kakitangan Kementerian Belia dan Sukan (KBS). Tiada satu soalan pun dari media mahupun daripada anak muda berkenaan pendirian politik 4000 kakitangan KBS melainkan 13 orang pegawai yang baru dilantik itu.

3. Jadi mana datangnya persoalan berkenaan pendirian politik 4000 kakitangan KBS? Ini adalah tidak lain dan tidak bukan alasan dan “deflection” daripada Menteri yang kononnya memperjuangkan nasib anak muda. Retorik politik beliau yang makin hari makin menyerlah menunjukkan sifat beliau yang sebenar sebagai seorang “political animal” yang lansung tiada beza dengan pemimpin-pemimpin politik yang sudah kita miliki di dalam lanskap politik tanah air.

4. Persoalannya adalah, adakah beliau kenal dengan kesemua 13 orang lantikan politik ini? Saya yakin beliau kenal setiap seorang daripada mereka. Mana mungkin seorang Ketua Pemuda Armada tidak kenal anak buahnya. Jadi mengapa berbohong? Kedua, beliau menggunakan program fellow perdana sebagai satu rasional yang pendirian politik ini bukan satu isu. Tidak silap saya, program fellow perdana ada proses saringan dan temuduga. Adakah kesemua 13 orang lantikan politik ini melalui proses yang sama?

5. Kebodohan Syed Saddiq makin menyerlah bila mana beliau menggunakan proses sebagai satu benteng pertahanan kepada keputusan beliau. Semestinya kesemua 13 orang lantikan politik ini perlu melalui proses dan prosedur LANTIKAN. Kalau tidak bagaimana SPA hendak keluarkan surat lantikan bagi membenarkan mereka bertugas sebagai Pegawai Penyelaras Sukan Negeri berjawatan J29?

6. Selain daripada itu, memandangkan kesemua 13 orang lantikan politik ini akan berkhidmat di negeri masing-masing melainkan Sarawak memandangkan PPBM masih belum mampu untuk wujud di Sarawak, adakah mereka semua akan lapor diri kepada Pengarah Belia dan Sukan Negeri berjawatan S48 atau S54? Apakah tugas dan bidang kuasa 13 orang lantikan politik ini? Atau sekadar ambil gaji buta dan duduk di pejabat KBS di Putrajaya?

7. Syed Saddiq perlu mengaku sahaja bahawa 13 orang yang dilantik ini sememangnya lantikan politik. Tidak ada salahnya memandangkan beliau adalah seorang Menteri dan ahli politik lebih-lebih lagi Ketua Armada dan Ketua Pemuda Pakatan Harapan. Silap beliau adalah satu, beliau mengumumkan perlantikan kesemua 13 orang lantikan politik ini tanpa segan silu. Ia terus menjadi satu isu kepada seluruh anak muda di negara ini kerana beliau jugalah yang menentang sekeras-kerasnya hal lantikan politik di dalam jawatan kerajaan. 

8. Maka sahlah Syed Saddiq sama sahaja seperti ahli-ahli politik yang lain. Tidak ada bezanya beliau sebagai seorang ahli politik muda. Mungkin kerana pemilihan PPBM sudah semakin hampir dan beliau perlu mempersiapkan diri dan memperkukuhkan kedudukan supaya tidak tumbang semasa pemilihan. Jika tidak beliau akan malu besar kerana tumbang di kala menjawat jawatan Menteri KBS. Pesan saya kepada Syed Saddiq, berhentilah menipu dan mulalah hadapi kenyataan. Mengaku sahaja kamu perlukan lantikan politik ini.

Wan Agyl

81 comments:

ted manoff said...

Apahal mamat gay nii..aku pun xsuka syed nii tapii bersatu hanya ikut apa yg umno buat dulu..xde slh pun cuma umno jerr yg sakit hati..πŸ˜„

Anonymous said...

penyatuan ummah PAS dan UMNO menyebabkan geng mkn babi dan geng mabuk samsu ketar kepala lutut

Anonymous said...

Melayu PH barua DAP.....

Anonymous said...

1. Hapus tol = tipu
2. Hapus ptptn = tipu
3. Hapus AES = tipu
4. GST 6% jadi SST (lagi bnyk pelari cukai)
5. Minyak Rm1.50 = tipu
6. Kurangkan kos hidup = tipu
7. Turun harga barang = tipu
8. Hapus hutang peneroka Felda = tipu
9. Tiada lantikan politik dalam GLC dan sektor awam = tipu.
10. Pendidikan percuma = tipu
11. Tiada lantikan politik jadi duta = tipu

ted manoff said...

Kera jaan dah takut & kecut perut kerana lepas PRU15 nanti ramai pemimpin PornHub yg bungkus, kalah disebabkan penyatuan BN/PAS. Ramai mahacai penjilat tegar atok yg akan menganggur.. kikikikilala 😁πŸ’ͺ🀭

Anonymous said...

Akhir zaman Ni MUNAFIK bertambah ramai BERSEKONGKOL DGN KAFIR LAKNATULLAH...

Anonymous said...

Hidup PAS & BN... ini lah dia ukhwah dan kebangkitan semangat bangsa yang ditunggu2 dan dinanti2...

Khairulryezal osman said...

“Dalam sekawah gulai daging yang dimasak penuh dengan daging yang suci dan diletakkan seketul daging babi didalamnya itulah perumpamaan kerjasama UMNO dan MCA”.

[Kenyataan PAS ogos 2018].

Anonymous said...

Masyarakat Melayu Islam, janganlah sampai kena tipu lagi dengan Dr. Mahathir...

Anda fikir Dr. Mahathir ada masa untuk fikirkan tentang masyarakat Melayu Islam?

Tak pernah ada dalam agenda Dr. Mahathir untuk bangunkan masyarakat Melayu Islam...

Yang ada cuma kuasa, kuasa dan kuasa...

Macam tu lah keadaan bila manusia hidup bertuhankan nafsu, terus hanyut dibuai nafsu yang tak pernah lesu...

Biarlah Dr. Mahathir hanyut dengan nafsu dia sendiri, jangan kita hanyut sama!!!

Anonymous said...

Dia ni memang guna "kepala taik" bila berfikir, guna mulut longkang bila bercakap. Macam khinzir bila menyondol. Ada otak tapi otak udang.

Anonymous said...

Dlm pH umpama seketul daging lembu dlm sekawah gulai babi

Anonymous said...

Kalau dekat highway kalau ada lori bawa BABI, 10 batu lagi orang dibelakang dah bau busuk, bau TAIK. Sangat busuk bau taik seperti 10 tahun dalam kumbahan, terperam. Diharap KERA JAAN segera mengharamkan lori babi dari menggunakan highway! Bende2 BUSUK berbau TAIK eloklah diHARAMkan disemua tempat!

ted manoff said...

Armada parti cap bunga raya akan karam tak lama lagi. Sepenggal je.. itu pasti!

UNDI 🌺 DAPAT πŸ’© BERKETUL-KETUL

ted manoff said...

Aku sokong kenyataan aku kat atas tu... kikikikikilala

πŸ‘ŒπŸ‘πŸ’ͺ🀭😍... πŸ•Ί

Khairulryezal osman said...

“Dalam sekawah gulai daging yang dimasak penuh dengan daging yang suci dan diletakkan seketul daging babi didalamnya itulah perumpamaan kerjasama UMNO dan MCA”.

[Kenyataan PAS ogos 2018].

tunfatimah said...

Lembu pulak disembelih dgn cara jhatka iaitu tetak terus putus leher. πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous said...

Dlm pH umpama seketul daging lembu dlm sekawah gulai babi

Anonymous said...

Mahacai PornHub dah kehabisan idea & kata2. Asyik copy paste benda yg sama dlm satu entry & dlm blog yg sama berulang-ulang... har har har 🀣🀣😁😁
Dia sorang, guna nama klon bermacam-macam.. har har har hare mu!!

Anonymous said...

Atas nama hak asasi, mereka mencabol hukum hakam ugama Islam...

Atas nama hak sama rata, SIS (Sister In SESAT) memperlekehkan hudud Allah SWT...

Sedangkan golongan yang mempertahankan kesucian ugama Islam, mereka labelkan sebagai ekstremis atau pelampau ugama!!!

Dan siapakah selama ini yang berjuang bermati-matian mempertahankan SIS aka Sisters In SESAT...

Tidak lain dan tidak bukan Marina Mahathir...

Dan siapakah Marina Mahathir, sudah tentulah anak perempuan sulong Dr. Mahathir...

Kepada Dr. Mahathir, sementara Allah SWT meminjamkan umur, jaga dan perbetulkanlah akidah dan maruah diri sendiri dan anak bini dulu sebelum mahu menjaga maruah negara!!!

Anonymous said...

Kit Siang mahu bersara dan lupakan Malaysia Baharu? Pergi Jahanamlah

tunfatimah said...

Mana ada Malaysia Baru????? πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹

Sayonara !

Anonymous said...

Lembu PH pulk rupa2nya klon dr DNA lembu + babi = LABI. Daaahh ada 3 binatang dlm kawah PH. Tu xtermasuk lg rempah pedas semburit serba kekuningan yg dh tentu dpt mnggantikn kari adabi. Lps ni bolhlh Segaraga dok dlm kawah terus, xpn pam kuah kari tu dlm tab ... PH .. selamat tinggal .. !!!!

Anonymous said...

Selamat Hari Merdeka!, 31 Ogos, hari kemenangan TENTERA2 MELAYU/BUMIPUTRA (KANANG ANAK LANGKAU) memewaskan PENDATANG KOMUNIS, Tahniah kepada semua TENTERA2 MELAYU/BUMIPUTRA! Sekali lagi, SELAMAT HARI MERDEKA!

Anonymous said...

DAP menyambut hari kemerdekaan dengan menconteng hitam jalur gemilang, MENTERBALIKKAN JALUR GEMILANG, mereka menyambutnya dengan cara PENGHINAAN. Apa2 pun taniah kepada semua askar2 Melayu kerana MENUPASKAN pendatang KOMUNIS yang ingin menguasai negara. Selamat Hari Merdeka, 31 Ogos, tarik keramat, sama2 menyambutnya!!!

Anonymous said...

Syukurlah SIS telah disahkan oleh mahkamah sebagai PERTUBUHAN SESAT! SESAT dan MENYESATKAN! Pemimpin mereka bekas? KAKI TODI telah pun kalah dimahkamah! Kesian!!! Nanti balik ofis tonggang todi satu baldi, samsu, tuak banyak2 dan naik tingkat 31 untuk dive?

Anonymous said...

SIS golongan yang terPERASAAN lebih puteh dari orang puteh, berambuat perang, berkuku panjang, perasan sangat terpelajar. Tapi muka macam belacan. Muka2 BELACAN ini telah pun KALAH dimahkamah. Kesian!!!

Anonymous said...

Dh naik meluat dgn kerajaan hari ini...cpt2 lh pru diadakan...

Anonymous said...

MALAYSIA KE ARAH NEGARA ISLAM 100% DAN DIJANGKA DAPAT DILAKSANAKAN BILA UMNO DAN PAS MENANG PRU 15 NANTI...MEREKA YG MURTAD..MEMPERSENDAKAN AGAMA ISLAM...BERZINA DAN MELANGGAR HUKUM2 AGAMA ISLAM WAJIB DIHUKUM BUNUH..MANAKALA ORANG2 KAFIR PERLU TUBDUK DENGAN KEKUASAAN PEMIMPIN ISLAM UMNO DAN PAS JIKA MENENTANG ORANG KAFIR MALAYSIA WAJIB DIPERANGI..TAKBIR!!!!!PRU 15 MILIK UMNO PAS!!!!!

Anonymous said...

Bendera terbalik,
Undang2 pun terbalik,
Keharmonian kaum terbalik,
Agama terbalik,
Cakap terbalik,
Pemimpin pun sex terbalik,
Kerajaan pun tak lama lgi terbalik,

Anonymous said...

Dibwh ph org bukan islam bermaharajalela biadapnya dan makin x da semangat patrotik. Manakals melayu bwh ph dan gabonganya spt x da imanya

Anonymous said...

Semakin ramai mula bersuara kebimbangan Kabinet Madey gagal laksana tugas dengan cemerlang. Malah Menteri PH yang dilantik Madey bodoh sombong tak boleh diajar lagi. Politiking dengan isu sensitif dan masa yang diberikan sudah melebihi satu tahun tetapi Menteri Madey masih gagal memberikan khidmat yang mengurangkan kos sara hidup Rakyat atau mengurangkan beban masalah negara yang mereka janjikan dahulu. Kabinet Madey slow dan lambat pick up, siap berlagak bijak lagi dengan kereta terbangnya. Kami Rakyat sudah berikan masa panjang dan sepatutnya sekor demi sekor Menteri yang lembam ditendang keluar daripada menyemak dalam pentadbiran Kerajaan. Jangan bikin malu sama Madey lantik kamu hanya untuk buat USD1 = RM4.22 dalam masa setahun 3 bulan!!!!! What a shame. Kahkahkah.

tunfatimah said...

Niat nak bantu pompuan yg teraniaya itu disokong. Tetapi jgn lah habih hukum hakam pun nak buat olahan sendiri sebab bukan pakar agama pun.

tunfatimah said...

Melayu Islam elit penyokong pH mcm ratu AP ckp senang lah. Ko dan sukut sakat dah kaya raya menarah harta negara semenjak gomen terdahulu. 😑😠😠

Anonymous said...

Tengoklah bagaimana kesan kempen BOIKOT PRODUK2 DAN KEDAI2 DAP yang tengah VIRAL sekarang, constructive atau tak constructive?

Kalau tak constructive TAK KAN MENTERI dah MULA BERSUARA?

Jangan lupa kepada semua B40 dan M40 dengan KEMPEN JIMAT CERMAT at MICRO level, disarankan berhati2 dizaman ekonomi tengah MERUNDUM SEKARANG! Lebihkan menabung untuk masa depan!

JOM ISTIQAMAH!!!

Sampaikan berita gembira ini kepada semua Menteri2 HANCING!!!

tunfatimah said...

Proooooooootttttttt kikikilalala

Anonymous said...

MAHACAI ATO94K HANYA TAU KENTUT, KLON & COPY PASTE JE. FIKIRAN DAH JUMUD SEBAB HARI2 SEDUT KENCING.. HAR HAR HAR
πŸ’¨πŸ’¦

Anonymous said...

Hari ini nilai matawang TERUS LAGI MENJUNAM!

3 tahun lagi untuk semua penyokong2 PERPADUAN UMMAH PAS UMNO untuk terus berISTIQAMAH dalam kempen berjimat cermat. Beli HANYA produk2 Muslim perlu sahaja dikedai2 Muslim, jangan sesekali beli produk2 DAP dikedai2 DAP.

Anonymous said...

Hantu Raya Dr. Mahathir Dah Mula Makan Tuan....


eeee....seram aku!!!

Anonymous said...

Tapi 'hantu raya betina' belaan Dr. Mahathir nie, diimpot dari obersee...

tunfatimah said...

Proooooooooooooooooooooottttttt kikikikikikikiklalalalala

Anonymous said...

Bakal PM tkde tempat dlm kabinet, ape makna nye, hihihihihihi hihihihihihi hihihihihihi

Anonymous said...

Ini semua salah Tun M, tamak sampai ke hujung nyawa, dia mati nanti, rakyat yg pikul beban hutang melebihi 1 trilion nanti. Selain dari pinjam bon Jepun, China dan Spore, aset negara pun dah banyak d jual oleh lge, utk kepentingan dia dan bapaknya yg berhati komunis yg sama se jiwa dgnnya. RmTun M juga akan menyusahkan keturunannya sendiri. Anwar, Azmin, Muyiddin, Mukris, Rafidah, Rafizi, Mazlan Aliman, Tengku Bahrin, Rais Yatim, Mujahid, Khalid Samad, Syed Sadik dan ramai lagi yg menjadi pengkhianat pd bangsa sendiri dan agama islam. Merekalah yg bertanggungjwb menghancurkan agama dan bangsa sendiri. Sungguh mengecewakan sikap mereka tu berbangsa melayu tapi berjiwa bangsat.

Anonymous said...

PH n DAP lah yg suka menyebar fitnah n berita palsu... Menipu rakyat.. mmg sgt wajar ditolak dlm pru15

ted manoff said...

Huhhh..baru ada masa nk komen..macaii2 bn dh mabuk todi agaknya..pilihanraya baru diadakan dn rakyat dh buat keputusan utk humban bn ke laut dlm..nk adakan pru 15 pala bana najibby..bapak korang nk tanggung kos kerr hanat..☠☠

Anonymous said...

PAKAI TANJAK TENGKOLOK #HPU914

PIAGAM PENYATUAN UMAH 14.9.2019 AWASI SABOTAJ DAN HIJACK MADEY

Persetujuan diantara Pas dengan Umno untuk bergabung dan bekerjasama yang akan dipamerkan dalam majlis menandatangani Piagam Ta'awun Siyasi 14 September 2019 di Bangunan UMNO PWTC nanti adalah satu titik tolak politik besar demi untuk negara Malaysia akan datang.

Peristiwa 14 September bersama 11 Muharram 1441 akan datang ini adalah peristiwa besar yang penting bagi umat Melayu khasnya dan dunia politik amnya.

Peristiwa kehadiran lebih 10,000 pimpinan peringkat bawahan seluruh negara kedua-dua parti PAS dan UMNO ini menjadi satu titik tolak politik kebncian dikuburkan dan POLTIK MATANG DAN SEJAHTERA akan memainkan peranan dalam politik tanah air.

#HPU914 KITA BERTANJAK TENGKOLOK
PENYATUAN UMAH ISLAM DAN MELAYU
KINI SARANG TABUAN SUDAH DIJOLOK
KE MEDAN PERANG #HPU914 KITA BERSATU


AYOHHHH HAPUSKAN SI MUNAFIK DAN SANG FITNAH

Piagam Ta'awun Siyasi akan disambut dengan takbir, Allahuakbar! dan gemaan Hidup Melayu! oleh Pas dan Umno. Bagi mereka kejayaan mengadakan gabungan dan kerjasama politik itu merupakan satu kelahiran politik baharu di negara ini yang akan mengubah era politik tanah yang selepas 62 tahun merdeka.

#hpu914boikotbarangcina
#buymuslimprodukonline

ted manoff said...

Aku sokong kalau PRU15 diadakan dlm masa terdekat utk amankan negara yg kucar kacir & penuh caca marba. Biar rakyat buat pilihan terkini utk humban PornHub ke lautan dalam. Kera jaan kaki temberang..

Protttt πŸ’¨..πŸ’© ah leganya!! kikikikikiki

tunfatimah said...

Tun kata kempen beli dj kedai Melayu Islam hanya pemikiran cetek dan buat org (???) marah. πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

tunfatimah said...

Dah berapa kali kempen boikot barangan cina tapi makin byk pula pelanggan mereka! Org umno bn dh makin sasau sejak hilang kuasa!! Pagi kata boikot petang pergi kedai cin beli no ekor!gila org umno ni!!. Pruuuoootttt dimuka hadi awang

Anonymous said...

APA DAH TERJADI PADA CTS?

tunfatimah said...

DIA SDG KETAKUTAN SEKARANG.BYK SGT BUAT FITNAH.TED MANOFF PESAN KALAU JUMPA CTS LUKU2 KEPALA BELIAU.HARHARHAR!!

Anonymous said...

1,000 Ekar Balak, Boboi Bantu Kawan, Tender RM21.6 Bilion NFCP, Pak Bantu Boboi Yer...

Anonymous said...

Hanya dalam kerajaan syaitan ph saja ada madey dan mukriz ada anuar gay..jijah kipas..janda izah..laknat guan eng iblis kit siang...lepas tu syaitan ni semua kata najib yg ada kroni...padahal tak ada sorang pun dalam keluarga dsn atau anak beranak nya ada jwatan dalam parti

Anonymous said...

PH too stupid because:-
Intefere with Islam
Pertikai hak Melayu
Kata Melayu pendatang
Icerd
Hina nabi
Anti Melayu
Hina askar
Hina tulisan jawi
Tanam buluh
Minum minyak sawit
Tol kekal
Minyak tak turun
AES kekal
Brim hilang
Hsr tangguh
Ecrl tangguh
Lrt3 tangguh
Mrt2 kecoh
Halau Dr Zakir
Menteri semburit
Perogol amah
Hutang bertambah
Rakyat jadi victim
Do you think the Melayu can forget those stupid ph policies?

Anonymous said...

Bersatulah semua parti melayu.. jgn lagi berpecahbelah yg hanya merugikan org melayu.. Pru 14 membuktikan apabila org melayu kurang bkuasa.. DAP berasa bongkak dan India PKR juga bongkak.. tundukan mereka mereka ini dlm PRU 15 nanti..

Anonymous said...

Selagi DAP menempel dengah PH dan PKR pula dgn banyak isu nya maka "just say good bye" to PAKΓ€TAN HARAPAN.

Anonymous said...

PH??what party??is it dog name??

Anonymous said...

Mereka dah tahu pru15 kalah....sbab tu mereka kini mengaut duit rakyat semahunya...walau terpalit dgn moral mereka tetap nk kekal dlm jawatan....hingga sykt melayu sime darby....Ceo kini dari Dapig di bayar gaji tak munasabah hingga rm260 k....dulu BN Ceo hanya di bayar rm60 k....ini baru Sime darby....ahli majlis dari Dapig menguasai ...semua duit rakyat....
BN umno berusaha membangun negara PH pula melingkupkan negara

Anonymous said...

Yg paling penting jgn bg Anwar jd PM nanti Lim Guan eng jd tpm abislah negara Malaysia

Anonymous said...

Goodbye la PH x boleh pakai byk isu..

Anonymous said...

Aku pun tak nak undi ph lagi....lebih ke membelasah najib...asyik berbalah sama sendiri..asyik membangkang semua isu....kami sebagai rakyat pun bosan setiap saat setiap minit setiap jam asyik bertekak saja memang tiada layak menjadi menteri..rakyat bergaduh dlm media sosial sebab dgn isu perkauman yg di mulai oleh pemimpin ph.

Anonymous said...

Menteri2 PH bodoh mcm lembu,kecuali Tun sorg yg cerdik sikit,tu pun dh nyanyok

Anonymous said...

Makin.lama.mahtir.hidup.lama.selama
Itulah.rakyat.susah.apa.yg.dia.buat.kena.sumpah.dengan.rakyat.

Anonymous said...

Kuasa politik Melayu akan berkuasa semula,harapan rakyat Malaysia amnya org Melayu ingin tengok Dap terkubur!

Anonymous said...

Pergi mamposlah PH ....hari2 kerja MENIPU RAKYAT ingat RAKYAT BODOH KAH.....JANJI MENIFESTO masuk TONG TAIK SAJALAH....DAP pula BERLAGAK MCM ABG BESAR...
KETUA2 MELAYU pula menikus apabila MELAYU DAN ISLAM DIPERSENDA....SEPENGGAL SAJALAH...RAKYAT DAH MENYAMPAH

Wan agyl said...

gila isim cai umno

Anonymous said...

Kami anak muda dah tak percaya pada ph ...penipu..perintahlah sekarang tapi ingat lepas ni angkat ponggong balik kpg sebab cina dan india kami tak percaya banyak menekan islam...mak ..bapak ingatkan kami dan kami dah dapat pandang kedudukan islam sekarangsebab yg ada pun tak pertahankan kedudukan islam....maaf ya ph lepas ni kami tak boleh harap anda lahi.

Anonymous said...

PH-Parti Haram jadah. Orang melayu sewel he undi parti main bontot ni.

Anonymous said...

Rakyat malaysia melayu memang berangin dgn ph..tambahan perangai DAP KOMUNIS INI..asyik pertikai lslam agama rasmi malaysia dn YG PERTUAN AGONG..ayuh melayu lslam..kasi hapus DAP

Anonymous said...

Bersatu ni bendera saja ada.. pnyokong di peringakat akar umbi xde pn..

Anonymous said...

PH~ Kerajaan yg tunggang~langgang, sgt merbahaya pd Negara, setiap pemimpin gila Jawatan hanya ingin kekuasaan, Anuar bercakap terus terang yg dia ingin jadi Perdana Menteri ...niat kesumat di hati yg terpendam....gilalllllahhhhh Nuar...

Wan agyl said...

Gila isim cai umno

Anonymous said...

ph hancing akn tumbang ...pertama..ppbm tido sebantal dgn dapiq n parti semburit..

Anonymous said...

PENGUNDI PENGUNDI MELAYU AKAN JIRUS AIR TAHI PADa ph pada pru ke 15

Anonymous said...

RAMALAN RAIS MEMANG TEPAT PH AKAN KE LUBANG KUBUR

Anonymous said...

Madey nyanyuk dah takut..kalau kerajaan PH jahanam tumbang melingkup maka seluruh keturunan madey pun akan kena lingkup oleh PAS dan UMNO.terima lah kenyataan kutty ko akan tersungkur PRU15 nanti..

ted manoff said...

mahacai & para pemimpin pornhub semuanya sama je.. kali temberang & kuat kencing!!! har har har kikikilala kah kah kah!!😁🀣

prottt di muka mereka.. πŸ’¨

Anonymous said...

Anuar terbaik jadi pembangkang dari pemerintah sebab
Suara untuk rakyat macammana jual Pisang goreng d pasar malam

Tukar saja cita cita sebagai pm ke penjual goreng Pisang lagi baik dan hidup dapat Pisang baru banyak

Anonymous said...



Macam kecewa je Anwar.tak macam dulu semasa menjadi timb.PM.
Ketahui lah oleh kamu yg Mahathir hanya mempergunakan kamu untuk kepentingan politiknya shja.kalau benar bagai dikata,kenapa Mahathir tidak membuat rombakan karbinet sedangkan kamu adalah presiden parti yg lebih besar di dlm PH.timb presiden lebih tinggi kedudukkan nya .presiden duduk tepi,main jauh-jauh.
Sekali pun PM mempunyai hak untuk melantik sesiapa shja yg difikirkan layak untuk berada dlm karbinet,bukan bererti PM boleh berbuat ikut suka hati dia,seolah olah, kamu sebelah mata pun dia tak pandang.

Anonymous said...

SEDAR KAH ANDA WAHAI MELAYU TEMA LAGU SETIA...!?? Bole ker Macai bodoh pH faham tak massage ni..!?

Cubaan hapuskan Sejarah Kemerdekaan Negara oleh bangsa komunis yang berkuasa. Cubaan untuk tidak melontarkan fitnah dan sangkaan tidak berasas sehinggalah mengumpulkan beberapa bukti jelas dan cukup kepastian dalam setiap isu untuk perkongsian yang baik kepada pembaca.

Apakah kita perasan atau sedar bahawa Sambutan Hari Kemerdekaan Negara tidak disambut hebat oleh Kerajaan DAP tahun ini.

Dalilnya ialah sambutan Hari Kemerdekaan tahun ini diletakkan tanggungjawabnya kepada negeri-negeri dan bukan peringkat kebangsaan.

Ia termasuk Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur kerana bukan berstatus negeri.Kita jangan terkeliru kerana sambutan peringkat negeri boleh sahaja menjemput mana-mana pemimpin dan Sultan mengikut negeri dan yang pasti Raja atau Sultan untuk Wilayah Persekutuan adalah Yang di-Pertuan Agong dan ianya amat sukar untuk kita besakan tetapi pekeliling dan arahan sudah jelas.

Sedarkah kita bila melihat beberapa video yang tular yang menjadi kebanggaan pencacai dan Pengkhianat Bangsa Melayu yang tidak sedarkan diri mereka sedang diperintah oleh Bangsa DAP iaitu video menteri-menteri kabinet menyanyikan lagu ‘setia’ beramai-ramai dan YDP Agong juga turut mencemar duli untuk sama berada dalam menyanyikan lagu patriotik tersebut...!??

YDP Agong menyanyikan lagu ‘setia’ itu bukan menjadi isu kerana YDP Agong dijemput untuk bersama dalam rakaman tersebut yang mana kita turut merasa bangga tetapi kenapa lagu ‘setia’ ini dinyanyikan tatkala negara menyambut kemerdekaan?

Fakta lagu tersebut dirakam untuk sambutan Hari Malaysia pada 16 September 2019 tahun ini.

Kerajaan DAP jelas hari ini lebih mengiktiraf Hari Malaysia dan bukannya Hari Kemerdekaan Negara.

Dengan kata lain bermula 1 September program kearah sambutan Hari Malaysia bermula dan ianya mengelirukan kita semua kerana hanya selang sehari dari Sambutan 31 Ogos yang kita selalu ketahui.

Video kedua yang viral ialah nyanyian lagu ‘Sejahtera Malaysia’ dari rakyat Malaysia yang tinggal di negara-negara luar.

Apa yang menghairankan ialah “Wajah Malaysia” yang sebenar langsung tidak tergambar sepanjang lagu itu dimainkan.

Kenapa kebanyakannya kaum minoriti 20% dinegara ini menjadi wajah dan seolah identiti Malaysia dari kalangan Cina?

Majoriti rakyat Malaysia lebih 62% lenyap dalam ‘Wajah Malaysia’ yang cuba digambarkan.

Apakah Bangsa Melayu tidak berada di luar negara dan hanya kaum cina sahaja yang belajar atau bekerja di luar negara? Walhal kita tahu Bangsa Melayu boleh ditemui dimana-mana tempat di serata dunia.

Lagi mengejutkan sehingga wakil rakyat Malaysia dari Doha,Qatar, Dubai dan bandar-bandar besar Kesatuan Tanah Arab juga berwajahkan minoriti kaum Cina.

Apakah signal dan pesanan yang mahu Kerajaan DAP-PH ini mahu ketengahkan dan bagi tahu seluruh rakyat?

Jelaslah hari ini bahawa Sejarah Kemerdekaan Negara cuba dilenyapkan oleh Bangsa DAP kerana Sejarah jelas menyatakan sepanjang proses menuju kemerdekaan itu ada nama “UMNO” di dalamnya yang tidak mampu diubah kerana ianya sejarah yang tidak boleh dipadamkan.... macai bodoh PH bole faham ke message macam ni..!!??


#buymuslimproductonline

Anonymous said...

bodoh sebab kuat mkn taik situa nyanyuk.

adelah.. said...

Kesamarataan yang diamalkan di Malaysia mesti berpandukan kpd perlembagaan negara.

Tidak boleh digunapakai hak samarata yang dilaungkan pihak antarabangsa kerana kita punya sejarah dan perlembagaan tersendiri dlm penubuhan negara tercinta ini.

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget