KL CHRONICLE: Kereta Nasional Ketiga - Kerajaan Harus Jujur

Saturday, August 10, 2019

Kereta Nasional Ketiga - Kerajaan Harus Jujur


1)   Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri hari ini telah mengumumkan bahawa syarikat DreamEdge Sdn Bhd alan menjadi peneraju utama kepada syarikat kereta nasional ketiga.



2)   Pada awal pengumuman berkenaan projek kereta nasional ketiga ini, kerajaan telah menyatakan bahawa projek ini tidak akan menggunakan duit rakyat atau dana awam. Namun tidak lama selepas itu, rakyat dimaklumkan pula bahawa sejumlah RM20 juta akan diperuntukkan kepada projek kereta nasional ketiga dan perbelanjaan lain akan dilaksanakan oleh pihak swasta.

3)   Namun menerusi pengumuman pemilihan syarikat DreamEdge hari ini, rakyat menjadi semakin keliru. Ini kerana jika dilihat latar belakang syarikat DreamEdge ini, pemegang saham utamanya adalah syarikat Venture Tech. Syarikat Venture Tech ini pula adalah milik penuh Malaysian Industry-Government Group for High Technology (MIGHT), salah satu agensi di bawah Jabatan Perdana Menteri.

4)   Maka persoalannya, adakah dengan pemilihan syarikat DreamEdge yang mempunyai pertalian jelas milikannya dengan kerajaan tidak akan menggunakan wang rakyat atau dana awam?

5)   Rakyat juga masih belum lupa pengumuman Menteri Wilayah Persekutuan sebelum ini kononnya ada hartawan dari negara Qatar yang bersedia membuat pelaburan besar bernilai trilion ringgit dalam projek kereta nasional ketiga ini. Apa telah terjadi dengan cadangan pelaburan ini sehingga akhirnya syarikat berkaitan kerajaan juga yang terpilih?

6)   Kerajaan seharusnya jujur dengan rakyat tentang perancangan dan hala tuju projek kereta nasional ketiga ini. Tetapi apa yang telah terjadi membuktikan kerajaan tidak mempunyai perancangan rapi sehingga keluarnya pelbagai kenyataan mengarut yang bercanggah dari semasa ke semasa.

28 comments:

Anonymous said...

Tak menipu bkn PH namanya ..bak kata pepatah ..mula2 menipu lama2 mencuri ...

Anonymous said...

Kerajaan ph mmg menipu sejak dulu lagi sebelum pru.. Siap buat fitnah... Kini rakyat dah mula sedar... Pru15 tukar...

Anonymous said...

pakatan hipokrit

Anonymous said...

Kerajaan PH tak bolih pakai la! Bila nak cakap benar? Rakyat dah sedar dan sudah berwas2 terhadap apa yg dikatakan olih Tun dan Menteri2nya. Semua dah tak bolih percaya lagi

Anonymous said...

Byk sgt kencing PH ni ..Kasi tukarla lepas ni.

Anonymous said...

Klu dh dasar penipu...jadi kerajaan pon tetap menipu...kpd rakyat bukalah mata dan fikirlah baik2

Anonymous said...

Banyak2kerajaan dalam dunia ni kerajaan ph lah satu2nya kerajaan yang paling sial semasa bn memerantah semua Salah semua tak boleh kena Dia perentah segala2nya bole! Belakang pun sapu Gabi's

Anonymous said...

Ph adalah parti penipu, parti hancing, parti fitnah, parti lidah bercabang dan parti pemimpin banggang serta pembohong kuat...ha...ha...betoi ka?.

anon 2.49 pm said...

Jaga2 nanti ted manoff klon akan komen kat sini mcm selalu. Juga khairulryezal & tun fatimah klon. Itu MO depa, komen kutuk UMNO/BN/PAS demi sedikit upah! Malu la weh!! πŸ˜›

Anonymous said...

betoi betoi...dan juga parti taik parti busuk parti pemimpin bodoh bertingkat tingkat...he he he

Anonymous said...

pakatan hancur dah pon bertukar...bertukar jdi taik sbb dipimpin oleh mahataik...ph ngan taik berpisah tiada.

Anonymous said...

tak hancur bukan ph namanya..bak kata org2 tua ..mula2 lembik dn rapuh reput lama2 hancur musnah..mcm taek..

Anonymous said...

ted manoff klon dah disumpah jdi taik hancur.

adelah.. said...

Seorang lelaki cina ,rakyat Malaysia menjadi org pertama yang didakwa di dunia bagi kesalahan video voyeurism di tandas penerbangan kelas pertama semasa dalam penerbangan.

Wow! another first for Malaysia . Orang politik pun boleh dikaitkan dgn semburit kan? Ini hanya utk syok sendiri, sikit punya hal. kahkahkah.

Khairulryezal osman said...

Kalau kerajaan jujur pun korang bkn percaya,sebab korang mmg bangang tahap cipan! Hahaha

adelah.. said...

Jadinya gomen memang tak jujur lah kan??Hehe..Selamat Hari Raya Korban! Korban tahun ni keselesaan dan kemakmuran hidu rakyat!

tunfatimah said...

Engko ni bodoh xfaham apa maksud yg cuba khairulryezal@cts sampaikan.mampos lagi baik!

Anonymous said...

Dua klon dah datang komen kat sini. Tentu nak cari duit poket, makin banyak komen, makin penuh poket dgn duit syiling.. kihkihkih!

anus 3.02 am & anus 8.03am adalah org yg sama, saling komen & menyokong komen satu sama lain. MO yg digunapakai oleh semua mahacai PornHub... kihkihkih..

Lepas kantoi, skrg dah pandai jarakkan masa utk nampak yg depa tu dua org yg berbeza.. kihkihkih
Just nak tanya, guna dua nama klon ni dpt habuan berganda ke? kihkihkih πŸ˜πŸ˜†πŸ˜œ

adelah.. said...

klon sudah marah...nk menopause atau sudah barangkali. faham tak semestinya pandai dan buat2 tak faham tak semestinya bodoh. Kalau faham pun tak wajib bersetuju.

Klon cts pun berkalau kalau. Tiada yg tetap. Bnyk rumusan drp kalau. Ini lah perangai macai pH asal Chow Kit road, cepat tersentap sebab tak cukup makan.



Anonymous said...

Klon2 nk cari makan, terpaksa jual temberang.... har har har. Ketiga-tiga klon tu penyokong semburit!

ted manoff said...

Haii semua..baru ada masa nk komen..kepada macaii2 jgnlah cemburu dgn kejayaan ph..jgn kerana umno tumbang kita bermusuhan..insafflahh dunia dh tua..😌😌☹πŸ™πŸ˜–πŸ™ƒπŸ˜›

Anonymous said...

Berjam jam lepak dalam jamban ke sebab hobi tercirit?? Kejayaan ph? Bnyk betul kan? Cuba kau senaraikan.



ted manoff said...

Kes buli jalanraya..umno jgn nk ambil kesempatan dgn hidupkn api perkauman..biar undang2 yg hukum mereka..keadilan utk keluarga mangsa harus dibela..😳😳

Anonymous said...

anus 6.12 pm & anus 8.56 pm ialah klon. Ted Manoff sebenar seorang penyokong BN. Jgn terpedaya dgn MO dia. Ada 2 lagi nama klon yg dia guna utk komen di blog ini... πŸ™ƒπŸ˜›

Anonymous said...

ko pun dah tua.. tua kereput tak sedar diri...kihkihkih

ted manoff said...

Klau betul suruh dia munculkn diri disini..jgn sembang saja..aku pakai nama nii dh lama..xsilap aku org tuu pernah guna nma ted manap tapi dia ubah pula..jgn nk fitna pula..πŸ™„πŸ™„πŸ˜Ά

Anonymous said...

anus 6.52 am

Dia guna akaun Google sah dgn nama 'Ted Manoff'.. aku percaya dia adalah ted ori, mcm gak akaun Google sah Tun Fatimah tu.. aku percaya depa ori. Yg lain semua klon, mcm kau. Kau pegi cari sendiri depa yg ori tu. Kau yg sembang.. PornHub semua kaki kelentong.. kihkihkih πŸ™ƒπŸ˜›

Anonymous said...

... sambungan

PornHub semua kaki kelentong. Baik menteri hingga ke mahacai penjilat... kihkihkih πŸ™ƒπŸ˜›

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget