KL CHRONICLE: Fitnah Akhir Zaman Terhadap Pemimpin Islam

Thursday, August 1, 2019

Fitnah Akhir Zaman Terhadap Pemimpin Islam


Saidina Usman bin Affan adalah merupakan Khalifah ke 3 Islam yang telah dijatuhkan dengan tuduhan bahawa beliau mengamalkan korupsi, kronisme dan nepotisme.

Di penghujung kuasa beliau, Saidina Usman berhadapan dengan pemberontakan. Rumah beliau dikepong dan beliau telah dinafikan haknya untuk solat jamaah di Masjid Nabi.

Bekalan air dan makanan ke rumahnya juga telah diputuskan sehingga seisi rumahnya berlapar.




Dan setelah segala macam kezaliman dilakukan terhadap beliau, akhirnya rumah beliau telah diceroboh oleh orang-orang munafik dan Saidina Usman dibunuh ketika sedang membaca Quran.

Tidak cukup dengan itu, hak beliau sebagai Khalifah ke 3 dan ahlul bait (menantu Rasulullah) telah dinafikan dengan tidak dibenarkan beliau ditanam berhampiran dengan makam Nabi.

Malah tidak juga dibenarkan untuk ditanam di Jannatul Baqi’ di mana ahli-ahli keluarga Rasulullah di tanam.

Malah musuh-musuh Saidina Usman mahu beliau ditanam di perkuburan Yahudi sebagai usaha hendak menghinakannya.

Akhirnya Saidina Usman telah ditanam di kebun kurma milik beliau sendiri yang begitu jauh dari Masjid Nabawi dan juga Jannatul Baqi’.


Proses pembesaran Masjid Nabi dan perluasan Baqi sepanjang Zaman telah akhirnya memasukkan kubur dan tanah milik Saidina Usman itu ke dalam perkuburan Baqi seperti yang boleh dilihat pada hari ini.

Bayangkan insan mulia, sahabat Rasulullah, ahlul bait dan suami kepada 2 puteri Rasulullah, antara sahabat yang telah dijamin oleh Allah dan Rasul syurga ketika masih hidup lagi dan begitu besar jasanya menginfakkan harta dan tenaga ke jalan dakwah fisabillillah, tetapi akhirnya dihina dan dinafikan penghormatan dan kemulian yang layak bagi beliau.

Jika Saidina Usman pun dianiaya dan kena seteruk ini, apatah lagi pemimpin biasa seperti DS Najib. 😒

-PU Nabeel Naqie II (masih single)

10 comments:

Anonymous said...

Ketua Pembangkang Haji Hadi Awang berpendapat dan bersepakat bahawa Tun harus kekal sepenggal jadi PM. Dalam "pertemuan sulit" yang diadakan semalam dengan Tun Mahathir NGO dan Parti Pembangkang yang lain mereka bersetuju.
Beliau mahu memulihkan masalah ekonomi dulu sebelum menyerahkan kuasa kepada Anwar,” katanya. “Jika ini berlaku, Anwar boleh memanfaatkannya.

“Jika negara masih bermasalah apabila beliau mengambil alih kuasa, maka Anwar akan menyalahkan dirinya (Tun Mahathir)" ulas Haji Hadi dalam pertemuan sulit itu. Maka Anwar Ibrahim boleh membuat janji baru kepada pengundi dan rakyat. Beban kegagalan mengurus ekonomi negara akan dipersalahkan pada Tun Mahathir kelak.

ted manoff said...

Wakahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh......πŸ˜πŸ˜€πŸ˜πŸ˜€πŸ˜πŸ˜€πŸ˜

ted manoff said...

Kera jaan PornHub bakal lingkop sebelum PRU15. Saling bercakaran berebut kuasa walaupun tak seorang pun pemimpinnya layak jadi PM... kikikikikiki

Wakahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh......πŸ˜πŸ˜€πŸ˜πŸ˜€πŸ˜πŸ˜€πŸ˜

ted manoff said...

Atok, Jemin, Nuar, Mudin... semuanya 2 x 5.. kikikikiki πŸ˜πŸ˜€πŸ˜πŸ˜€πŸ˜πŸ˜€πŸ˜

Khairulryezal osman said...

Insaflah wahai macai.

ted manoff said...

Insaflah wahai mahacai penjilat Atok94 & Apek Lim.. kikikiki

prottt πŸ’¨ ahh lega.. πŸ’©

Anonymous said...

Ramai betul agen2 @ talibarut2 DAP dalam AmB**k sehingga ada yang sanggup menggunakan berpuluh2 ribu ringgit duit poket sendiri semata2 ingin mengenakan Najib? Banyak betul duit pegawai2 bank ini. Harap pilak polis segera siasat agen2 DAP ini, tindak tanduk mereka dalam memanupulasi akaun pelanggan sangat merbahaya dan tidak beretika!

HARHARHAR said...

SEMUA PENYOKONG & PENJILAT PARTI PORNHUB MEMANG BODOH & MUDAH DIPERBODOHKAN OLEH MENTERI & PEMIMPIN YG KESEMUANYA NAMPAK JE MACAM BODOH TAPI MEMANG SEBENARNYA BODOH PUN.. HAR HAR HAR

Anonymous said...

Maybank pernah suatu ketika dahulu menjadi pusat penternak babi termasyhur, tak sangka pula Amb**k juga menjadi pusat penternak babi secara besar2an. Babi2 ini amat merbahaya kepada penduduk asal Tanah Melayu kerana sifat kecenderungan semulajadi membuat ianaya, dahulu komunis2 ini berada didalam hutan dan membunuh bergitu ramai sekali orang2 asal kini mereka sudah berada didalam pejabat2 malah ramai didalam parlimen. Hati2 bila berurusan dengan babi2!

Anonymous said...

Ada babi di Amba**k memanupulasi akaun pelanggan, ada juga babi memanupulasi bank orang puteh Goldwomen Sach, sehingga ada yang diektradisi, babi2 ini memang pakar dalam memanupulasi dan bijak mengambil kesempatan. Ianya adalah tindak tanduk penjenayah. Sebab itulah kalau diperhatikan banyak rumah babi2 ini yang dilengkapi sistem CCTV, sistem alarm, sistem lampu memancar, membela anjing2 malah ada antara mereka menukar atap rumah supaya lebih resiliant dan tidak dapat dikesan oleh radar sattelite. Bayangkan sebuah rumah dilengkapi dengan semua sistem2 ini! Kerana apa? kerana babi dengan jenayah tidak dapat dipisahkan!

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget