KL CHRONICLE: Di mana jahatnya Datuk Najib?

Monday, August 26, 2019

Di mana jahatnya Datuk Najib?

Baru - baru ini, saksi pendakwaan ke 57 iaitu Pengawai Penyiasat SPRM, Rosli Hussain mengesahkan dana masuk dari Kementerian Kewangan Riyadh di Arab Saudi bernilai RM 642 juta ke dalam akaun Dato Seri Najib. 

Maka terbukti Putera Arab memang memasukkan wang ke dalam akaun Dato Seri Najib. 



Maksudnya, bukan duit curi dari 1MDB, tapi Putera Arab bagi. 

Hari ini Rosli Hussain juga mengesahkan bahawa Dato Seri Najib Razak membelanjakan RM3.2 juta di butik barang kemas mewah Swiss, De Grisogono di Itali pada Ogos 2014 untuk membeli hadiah kepada bekas perdana menteri Qatar. 

Maksudnya apa? 

Dapat derma dari Putera Arab RM 642 juta, bagi hadiah kepada PM Qatar RM 3.2 juta termasuk RM 606.51 juta kepada kebajikan. 

Persoalannya, 

Apakah Dato Seri Najib curi duit rakyat? 

Jawapannya, TIDAK. Duit tersebut diberi oleh Putera Arab khas kepada Dato Seri Najib. 

Apakah Dato Seri Najib guna duit Putera Arab untuk kegunaan peribadi? 

Jawapannya, TIDAK. Dato Seri Najib gunakan wang tersebut untuk rakyat dan demi negara.

Jadi, di mana mana jahat nya Dato Seri Najib ni? 

Jawapannya, di mulut dan di hati Tun Mahathir. 

https://m.malaysiakini.com/news/489151

22 comments:

Khairulryezal osman said...

Apa punya bangang cai najib,

Setelah macai2 Najib melantun2 gembira kononnya Najib telah di aniaya dan di tipu oleh pegawai2 kepercayaannya, akhirnya Najib sendiri mengaku menandatangani semua dokumen berkaitan SRC...!

Camne sekarang caaaiii...? Najib teraniaya lagi ke kalau setara tu?

Anonymous said...

Dato najib bukan maklum, Mesti ada Dia buat salah

Damak MWSU said...

Kita tak kata Tok Najib tak buat salah. Tapi apa yang berlaku hari ini tak lebih daripada menciptakan alasan untuk Tok Najib dicop dah berbuat salah!

Anonymous said...

Khairulryezal osman kau ini samaada ahli DAP atau akal pendek

ted manoff said...

DSN adalah PM yg terbaik. Maka Atok94 jadi cemburu & dengki.

UNDI PornHub DAPAT ๐Ÿ’ฉ!!

Khairulryezal osman said...

Najib pm terbangang yg aku pernah jumpa

Anonymous said...

Matdey MAHATAIK tu keturunan PUNDEK...

Anonymous said...

HaHaHaHaHa.....SiaL Lah...PAKATAN HARAPAN ni baru 1 2tahun jd KERAJAAN dah mcm² kes...SEMBURIT, ROGOL, JUBURI, JIMBA², RASIS, BAKAR KUIL, BUNUH AHLI BOMBA, DAN MACAM² LG.....BAYANGKAN LAH KLU 5, 10, 15, 20 TAHUN...AGAK²NYA JD MCM ISRAEL, IRAQ, AFGHANISTAN...
X LAMA LG ALLAH SWT MURKA DITURUN KAN BALA TSUNAMI MCM SELAT SUNDA, ACHEH.....

Anonymous said...

Ini PM mmang tak blih pakai mna pernah dia simpati dgan rakyat dia hnya penting fmly crony n sahabat bisness yg besar.Ini PM 22 thun pun skrang udah 94 thun masih bnyak bohong mulut penuh dgan ulat2 bohong.Bgi dia PM bohong ada lah bisa bgi nya.Issue Toll n Manifesto semua hncur lah dia tak akan fikir pasai rakyat dia ini ckup pooooooodeh.msa letak jwatan cepat elok.Susah dgan manusia yg dah tua pikitan kolot.

Anonymous said...

Perdana Menteri Malaysia secara zahir di jawat oleh Tun Mahathir...Kuasa untuk menentukan hala tuju Negara di kawal selia oleh bangsa komunis bertuankan Yahudi penyembah Dajjal...Hari ini malaysia mencatat sejarah,syarikat penerbangan Malaysia beroperasi secara manual...Insya "Allah semoga Bangsa melayu bani jawi tersedar dari tidur berselimutkan Mimpi...!!!

Anonymous said...

rakyat dah bosan dgn kuty...dah le kerepot...telalu bosan rasa nya...dgn menteri babi...๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„

Anonymous said...

Tun pandai berkata2 tpi tk pandai buat kerja..Najib tak pandai berkata2 tpi pandai buat kerja..zaman Tun memerintah da berakhir lama da masa Tun sendiri yg nk undurkan diri dari kerajaan..skrng zaman dunia berlumba dgn teknologi..peralatan perang..ekonomi..skrng bkn lagi zaman berkata2..masa buat janji tk kan Tun tk tahu apa yg Tun akan dpt bila Tun ambk alih kerajaan..yg jdi kerajaan dulu semua nya anak murid Tun..kalau kerajaan dlu buat salah yg besar bknkah anak murid akan ikot ap yg cikgu ajar jdi ap yg Tun ajar dkt anak murid Tun dlu..semuanya sbb dendam Tun..Tun tahu DSN lebih bijak dari Tun..Tun takut legasi Tun selama ni akan dilupakan rakyat jdi Tun buat comeback..Tun sibuk burukkan parti yg pernah naikkan nama Tun dan menteri kewangan Tun sibuk brcakap psal 1mdb..smua bnde berkaitan 1mdb tpi kerja tk tahu buat..kami yg rakyat ni kena bersabar sbb tersalah langkah..lepas ni tk mngkin tersalah lagi..

Anonymous said...

1. Tun :
Dulu sblm pru14, kenapa Tun M tanak bg tau pd PH yg tol mmg tak blh dimansuhkan? Tun tau perkara ni. Sbb itu kerajaan dulu tanak menang dgn cara menipu. Sbb tu kerajaan lama tak berani nak berjanji utk hapuskn tol. Tp PH berani menipu rakyat, berani menfitnah. Skrg dh menang, selamba je Tun kata manifesto bukan kitab, selamba je Tun kata tol susah nk dihapuskan! Mana pejuang2 penghapusan tol? Skrg dh hilang suara ke? Skrg dh jd kecut ke?

2. Yong :
Bila kena batang hidung sendiri, pandai plk bg tau satu Malaysia "sy x bersalah selagi tdk diputuskn oleh mahkamah". So, najib mmg x bersalah la, kan!

Sedarlah rakyat, anda sedang didoktrin. Semua propaganda! Pelbagai istilah dicipta utk menjatuhkan kerajaan lama. Mcm2 label dicipta khusus utk individu & kerajaan lama utk meracuni minda rakyat.

Menang dgn fitnah dan menipu. Ingatlah, jatuh jg kerana dimakan fitnah & penipuan sendiri. Hari demi hari penipuan & fitnah terbongkar

Anonymous said...

Dulu aku sgt menghormati Tun M ttp bila aku tahu dialah yg memecah belahkan bangsa Melayu dan menjadi dalang kejatuhan bangsa nya sendiri dan hanya mementingkan diri dan keluarga nya serta kroni2 nya
aku jadi sangat2,kecewa
Balasan Allah pasti datang pada orang2 jahat

Anonymous said...

Atok dh tua. X baik menipu bjuta org. Slambe x malu. Org xde integriti x lyk pgg jwtn pemimpin. X ingat mati ke?

Anonymous said...

Dulu najip hutang bangunkan negara dan untuk ekonomi rakyat tapi skg hutang tak tahu nak buat ape dulu ckp pandai bila dah jadi kerajaan mcm msne skg lagi hancur terlampau byk parti politik dan niat masing2 semua tak betul

Anonymous said...

Kuat berlakon atok ni.. Tp masih ada lg caya.. Ingt le rakyat... Malaysia ni bukan milik dia.. Masih ramai pelapis bole gnti.. X kn dia xde nti Malaysia ni hancur.. Tdk kn.. Fikir le..

Anonymous said...

Salah atok juga...simpan dendam yg x sudah..!! Pastu bergabung pulak dgn DAP...ni lah jadi nya...sesal pun x berguna..!!rakyat dh muak dgn PH..!!! kecuali puak2 yg dah sebati dgn kencing DAP..!!!..DAP muncul bkn untuk menyenangkn rakyat.!!! Bah kan utk memporak poranda rakyat..!!!.. menanam rasa kebencian sesama kaum!!!..itu lah DAP..!!!.kalau atok nak rasa aman CERAI kan DAP dgn Talak 3....!!!! Abis cerita..kalau x..sampai bila2 pun atok akan rasa gundah gulana..!!!

Anonymous said...

Belum terbukti lg BN bersalah, masih bicara..PH dh terbukti menipu,kaki putar.. pru 14 aku undi PH, skrg aku menyesal sgt2.. skrg penyatuan Ummah bg khabar gembira.. bg aku UMNO=MELAYU, PAS= ISLAM.. lps ni 2 parti ni je aku sokong.. mne2 yg kje kt bandar tu daftar je kt area sne.. korang pn xssh pening kepala nk blk ngundi nnt..

Anonymous said...

Aku pru hrtu undi ph.. tp mmg sekali tu je lh, lps ni jgn hrp dpt

Anonymous said...

Mahathir cuma berani pijak melayu Islam.. Dulu pon sama sekarang lagi terok... Semoga meninggal dalam DAP le si tua INI.. Lepastu kita tengok anak-anak dia DAP nak bela ke...bodoh mahathir ni...

Anonymous said...

Jahatnya DSN sebab tak bagi siboboi jadi tpm..
Jahatnya dsn sebab tak bagi aljuub laluan utk jadi pm sedangkan menurut aljuub jawatan pm tu adalah hak dia..

Jugak jahat dsn sebab sewaktu dia jadi pm takda satu pun glc bangkrup..
Lagi jugak jahat dsn sebab dia buat ekonomi kukuh.

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget