KL CHRONICLE: Cara - Cara untuk bantu Utusan Melayu

Tuesday, August 20, 2019

Cara - Cara untuk bantu Utusan Melayu


Jangan beri peluang untuk si-Jelutong itu happy sangat dengan kejayaan yang dia sifatkan sebagai pencapaian baling unggul kerajaan PH setakat ini - iaitu Utusan dikuburkan.



RM50 untuk setahun untuk subscribe akhbar digital Utusan-Online. 

Hari ini langgan, hari ini juga dapat membantu Utusan.

Langkah-langkah Langganan Utusan Digital

Web
1. Layari http://digital.utusan.com.my 
2. Klik My Account sekiranya pernah mendaftar atau klik Add to cart sekiranya pertama kali mendaftar.
3. Klik View Cart, masukkan coupon 4D184H (untuk diskaun 5%) klik Apply coupon, semak jumlah pembayaran, kemudian klik Proceed to checkout.
4. Isikan maklumat yang dikehendaki, kemudian klik Place Order untuk ke halaman pembayaran.
5. Klik Pay via MOLPay.
6. Sebaik sahaja pembayaran berjaya, anda membaca Utusan Digital.

Android
1. Buat carian “Utusan Digital” di Google Playstore.
2. Muat turun aplikasi.
3. Klik ikon  Utusan Digital  untuk masuk
4. Klik pada logo Utusan Malaysia, klik Login.
5. Klik Subscribe to Utusan Digital, anda akan dibawa ke http://digital.utusan.com.my untuk langganan sama seperti di web. 

Apple iOS
1. Buat carian “Utusan Digital” di Apple AppStore.
2. Muat turun aplikasi.
3. Klik ikon  Utusan Digital untuk masuk. Klik pada logo Utusan Malaysia.
5. Klik pada harga RM49.90 untuk pembelian melalui akaun Apple.
6. Muat turun akhbar untuk membaca. 

Pembacaan E-Paper pada masa ini hanya tersedia dalam aplikasi di Android dan Apple iOS sahaja. 

Sekiranya pendaftaran dan pembayaran sudah dibuat, login menggunakan username dan password pada aplikasi.

Video tutorial adalah seperti berikut:
https://youtu.be/qtZqMgS-YEI

44 comments:

ted manoff said...

Admin..kenapa ltk gambar najibby?..suwey tahu tak..utusan rugi sbb byk sgt ketirisan..xde kena mengena dgn ph pun..macaii mmg fobia dgn dap agaknya..kahkahhh..utusan perlu perubahn dari pucuk pimpinan dn xde guna gomen nk suntik modal selamatkn utusan..utusan kena contohi akhbar cina jika mahu terus hidup..sabarlah pasti ada jln penyelesaianya..aku pun sedih klau utusan ditutup..πŸ˜žπŸ˜ŸπŸ™ƒπŸ“„πŸ“°πŸ“ƒπŸ“–

ted manoff said...

Takkn melayu hilang didunia..iya yg hilang cuma maruah saja..p.ramlie dh pesan dulu..p.ramlie dahului zamannya..πŸ’Έ

ted manoff said...

Org terdahululah yg bersalah kerana tk mencorak dgn betul bangsa malaysia..

ted manoff said...

Cuba tgk gambar2 lama dulu..mcm mana org terdahulu merintis jln utk generasi hari ini..tapi umno telah meragut itu semua..habis tnh satu malaysia dijual pada org asing..hanya tumpu kuasa politik tapi abaikn bab ekonomi..πŸ•΅

ted manoff said...

Utusan Malaysia lah yg membentuk negara kita sejak merdeka menjadi negara serba maju & berdaya saing. Rakyat hidup harmoni & dalam serba sempurna. Hanya selepas Mei 2018 negara jadi caca marba. Rakyat terpinga-pinga & negara menuju kemunduran hingga negara2 jiran yg dulunya di bawah kita segera mengatasinya. Rakyat yg bijak akan humbankan Kera jaan PornHub pada PRU15 nanti.. itu pasti!!

prOoTtπŸ’¨πŸ’¨ di muka penyokong PornHub πŸ˜πŸ˜†πŸ˜œ

ted manoff said...

Mari kita sama2 selamatkan Utusan Malaysia! πŸ’ͺπŸ‘

tunfatimah said...

PM pertama yg berjumpa Dong Zong- Najib Razak

PM pertama yg membawa Dong Zong ke Seri Perdana- Najib Razak

PM pertama yg mengiktiraf peranan Dong Zong- Najib Razak

PM pertama yg berjanji iktiraf UEC- Najib Razak

PM pertama yg bagi biasiswa kepada murid-murid UEC- Najib Razak

PM pertama yg hadir Rumah Terbuka Dong Zong- Najib Razak

UMNO tak perlulah bermuka-muka kononnya lawan Dong Zong, sedangkan masa berkuasa macam-macam dibuat untuk pikat Dong Zong.

Anonymous said...

SEMPENA #HPU914 : BOIKOT SEMUA BARANGAN ORANG CINA - BUY CHINESE LAST.

Himpunan Penyatuan Umah #HPU914
- Kempan besar besaran Boikot semua barangan orang Cina
- Beli produk orang Islam
- Pastikan buatan orang Islam
- PRU 15 Pastikan dan kenali pemimpin
Islam bukan Parti.Pastikan calon bukan islam liberal,,Syiah, Pluralis Murtad dll
- Pertandingan 1 lawan 1

PAS dan Umno muktamad untuk memeterai piagam perpaduan ummah dan menandatangani satu memorandum persefahaman di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), di sini 14 September depan.

Majlis menandatangani piagam tersebut akan berlangsung pada hari kedua dalam program Himpunan Penyatuan Ummah yang dijadualkan bermula pada 13 September.

Julung kalinya juga, majlis ini akan mencatatkan detik bersejarah kepada negara apabila dijangkakan hampir 10,000 hadirin akan membanjiri PWTC untuk menyaksikan permeteraian antara dua parti Melayu terbesar negara ini.

Setiausaha Agung Umno, Tan Sri Annuar Musa, penyertaan program tersebut adalah terbuka kepada rakyat pelbagai kaum di seluruh negara ketika mengumumkan perkara itu pada sidang media Umno-PAS di Auditorium Umno, Menara Umno di sini hari ini.

"Pelbagai program menarik akan diadakan, ada program indoor danoutdoor, intelektual discourse, himpunan anak muda anjuran Pemuda Umno dan Pemuda PAS.

"Acara kemuncak pada hari pertama (13 September) adalah rapat perdana yang akan diadakan di Dataran PWTC yang menampilkan penceramah terdiri daripada Naib-naib Presiden dan Timbalan-timbalan Presiden Umno dan PAS," ulasnya.

Kata Annuar, program himpunan penyatuan ummah adalah bertujuan untuk menyemarakkan kesedaran rakyat mengenai pentingnya membina kesatuan ummah yang kukuh.

Justeru itu menurutnya sebelum tiba hari program, acara promosi mengenai program akan berjalan di seluruh negara bermula pada 24 Ogos sehingga 5 September.

Tambah beliau, sepanjang program berlangsung, kompleks PWTC akan menganjurkan karnival jualan dengan membuka pelbagai gerai makanan yang menawarkan harga murah.

Setiausaha Agong PAS, Dato' Takiyuddin Hassan pula berkata, dalam mesyuarat Umno-PAS yang juga berlangsung pada hari ini, mereka sepakat melancarkan satu logo khas, lagu tema dan tagline HPU914 sempena hari bersejarah itu.

"PAS dan Umno juga telah memutuskan untuk setiap parti membawa bersama rakan gabungan masing-masing.Umno akan bawa anggota dari BN dan PAS akan bawa rakan-rakan dari Gagasan Sejahtera," kata Takiyuddin dalam sidang media sama.

Program tersebut jelasnya lagi, akan tetap diteruskan kerana telah berjaya menarik minat rakyat meskipun timbul bibit keresahan dari komponen parti kerajaan.

Anonymous said...

Kempen boikot produk2 dan kedai2 DAP dan Hindraf sangar menggusarkan mereka. Ianya sangat berkesan!

DAP mengatakan kerjasama perpaduan UMMAH PAS UMNO adalah kerjasama Taliban dan mereka juga menghina tulisan jawi dengan menyamakannya dengan tahi lembu!

Jom semua penyokong2 perpaduan UMMAH PAS UMNO untuk sama2 kita terus istiqamah untuk terus memboikot produk2 dan kedai DAP dan Hindraf. Beralihlah kepada produk2 dan kedai2 Muslim yang sudah ada dan giat berkembang dipasaran. Jom semua kita sama2 majukan ekonomi umat Islam.

Utamakan dan naikilah bas2 express Muslim, kini sudah terdapat bemacam jenama2 perkhidmatan bas express produk2 Muslim dipasaran! Ayuh segera TUKAR!!!!

Sebarkan berita gembira ini kepada seluruh umat Islam Malaysia.

tunfatimah said...

Ted babe, kalau nak sgt kutuk umno dgn data dan fakta la weh! Setakat buat karangan pendek dgn jari ramai lagi yg expert.

Abaikan ekonomi? Selama ni kau mkn rumput sahaja ? πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous said...

Ya, ted memang pemakan rumput & dedak. Otak dia pun jadi mcm lembu.... mooooooooooooh πŸ„

Anonymous said...

camner depa nak takot ... skg depa bole buat apa saja sebab nyee

"KUASA PIBG LEBIH POWER DARI KUASA PM DAN MENTERI"


lu fikir sindri...


#seronokgakjadibatuapinihkikikiki

Anonymous said...

Kalau setakat naik 1.00 atau 2.00 senaskah tak ada hal lah...akan tetap beli utusan/kosmo...

Anonymous said...

Ketiga, saya juga ingin mengambil kesempatan ini untuk menzahirkan kekecewaan saya terhadap Datuk Hamid Bador sebagai Ketua Polis Negara. Disebabkan hilangnya integriti pada diri beliau, beliau telah membiarkan dirinya diperkudakan oleh Tun Mahathir untuk menekan UMNO. Sebagai orang politik, adalah biasa bila ditekan oleh sang penguasa dibawah pemerintahan Mahafiraun. Namun apa yang mendukacitakan saya, hari ini tekanan yang diberikan terhadap UMNO telah menjejaskan ribuan ahli keluarga kakitangan Utusan yang tidak berdosa.

Jika Datuk Hamid mengikut prosedur undang-undang, beliau pasti akan memulangkan semua duit UMNO yang dirampas daripada Presiden UMNO ketika itu, Dato Sri Najib Tun Razak. Tidak ada sebab untuk pihak UMNO menyimpan baki duit pilihanraya UMNO sejumlah RM116 juta itu selepas ianya gagal menjadi barang kes akibat tiadanya pendakwaan terhadap rampasan tersebut. Begitu juga duit UMNO sekitar RM250 juta didalam akaun-akaun UMNO yang telah dibekukan oleh pihak SPRM. Akibat tindakan kamu dan SPRM menjadi kuda tunggangan Pakatan Harapan mengikat tangan dan kaki kami, bukan sahaja kami tidak dapat membela rakyat dengan sempurna sepertimana dulu, malah kami terpaksa menjual aset-aset kami satu persatu termasuk Utusan. Saya mohon maaf kepada teman-teman Utusan kerana usaha saya dan teman-teman MT lain seperti Dato Sri Tajuddin Rahman membantah penjualan Utusan telah gagal kerana kekangan kewangan yang di hadapi UMNO hanya Allah s.w.t sahaja yang tahu.



Kepada Datuk Hamid saya ingin berpesan, kita semua akan akhirnya dihadapkan di Padang Masyar atas segala perbuatan kita dimuka bumi ini. Setiap pengkhianatan dan kezaliman yang kamu lakukan pasti akan ada balasannya. Nak tangkap saya, silakan. Saya akan hadap, tidak kiralah berapa kali kamu mahu tangkap. Tapi harus diingat, berapa lama kamu boleh terus menyalahgunakan kuasa yang ada ditangan kamu. Paling lamapun kamu boleh tutup mulut saya dan kurung jasad saya tidak lebih dari 3 tahun setengah. PRU15 In sya Allah UMNO akan kembali memerintah bersama PAS dan parti komponen BN yang lain. Janji saya pada kamu, kami akan pastikan semua pihak yang menyalahgunakan kuasa ini akan kami hadapkan kemuka pengadilan.

“Jasad boleh dipenjara, namun jiwa tetap Merdeka Menolak Kebatilan. Lawan Tetap Lawan”

Anonymous said...

Ubah sikit tagline "lawan tetap lawan" itu kepala jubo aljubori punya tagline

kita buat


"LAWAN DAN LAWAN"



amacamm...!!

Anonymous said...

Anon 11.09.....he..he...he...

AYUH...SOKONG PENYATUAN UMMAH!!!

Anonymous said...

Aper kesudahan cerita old guests yang ingin menghalau new guests? Tanya jer?

Anonymous said...

OLD GUESTS ingin MENGHALAU NEW GUEST (ULAMAK TERSOHOR) dari Tanah Melayu, Melayu2 Pakatan Hancing disebelah mana agak2nya? Tanya je?

Anonymous said...

Ketika kempen boikot produk2 dan kedai2 DAP dan Hindraf sudah menampakkan kesan dan ianya sangat menggusarkan mereka.

Concurrently, disaat hidup B40 semakin menghimpit, M40 pula mula jatuh miskin, ekonomi merosot, pengangguran bertambah2, nilai ringgit terus merumdum, pelabur2 asing semua cabut lari, disaat2 susah ini JOM SEMUA penyokong2 PERPADUAN UMMAH PAS UMNO sama2 kita gerakan KEMPEN BERJIMAT CERMAT, janganlah membeli barang2 yang tidak perlu, belilah barang2 perlu sahaja, allocate some money untuk pendidikan anak2 disekolah2 dan universiti2. InsyaAllah kita akan berjaya menempuh saat2 sukar dikala ekonomi semakin merundum saat ini.

JOM SEMUA PARA PETANI, PENEROKA2 FELDA, NELAYAN2, PENOREH2 GETAH, KAKITANGAN SWASTA DAN KERAJAAN, ORANG2 KAMPUNG, ORANG2 SUSAH SAMA2 KITA JAYAKAN KEMPEN BERJIMAT CERMAT INI. BERALIHLAH MEMBELI HANYA PRODUK2 MUSLIM YANG SUDAH BANYAK TERDAPAT DIPASARAN SEKARANG!!!!

SAMPAIKAN BERITA PENTING INI KEPADA SEMUA MUSLIM SETANAH MELAYU!!! JOM UBAH!

Anonymous said...

Pihak polis sepatutnya menahan dan mendakwa mereka2 ini yang telah mencetuskan api kebencian, MP DAP yang mengatakan orang asal Tanah Melayu adalah pendatang, kawan baik Kutty yang mewarnakan bendera dengan jalur hitam, juga ahli tua bangka DAP Ipoh yang mengatakan kerja askar Melayu hanya makan dan tidur sahaja. Mereka2 inilah yang telah menanamkan semangat kebencian peringkat tertinggi kepada anak2 muda Melayu. Ianya tidak boleh diterima sama sekali! Hasil dari provokasi kebencian itulah anak2 muda mula bertindak balas. Jadi janganlah pihak polis sesuka hati menahan anak2 muda yang terkadang menulis dengan nada yang agak keras
diwassap2 mereka kerana provokasi telah dimulakan oleh mereka2 diatas.

Diharap pihak polis lebih rasional dan dapat lakukan siasatan semula serta mendakwa mereka2 yang menanam kebencian diatas!

tunfatimah said...

Rakyat juga dipersalahkan atas kelemahan pemerintah. πŸ€”

Anonymous said...

Apa perkembangan terkini OLD GUESTS yang ingin mengHALAU NEW GUEST? Tanya jer? Memang hebat OLD GUESTS ni? Sebijik macam YAHUDI, tak lama lagi OLD GUESTS ni akan HALAU orang asal Tanah Melayu, ianya telahpun terjadi di Pulau Pinang dan Singapura!

Anonymous said...

Bila kerajaan nak hantar Ananda Krisnan ke India? Khabarnya beliau merupakan orang yang sangat2 dikehendaki disana? Tanya jer!

Anonymous said...

Betul ke sebagai seorang pembayar cukai sesiapa pun boleh berkata apa2 sahaja disini? Apa komen pulis?

Anonymous said...

Ramai natizen mengesyorkan agar keluarga Syed Muhammad Daniel yang mati setelah sengaja dilanggar kereta suspek melantik Dr Shafee Abdullah sebagai peguambela kepada anak mereka. Buat pengatahuan Dr Shafee Abdullah merupakan peguan jenayah yang hebat dan telah dapat menyelesaikan banyak masalah2 jenayah yang rumit. Ini dapat memastikan pembunuh tersebut tidak terlepas dari tali gantung. Jangan sesekali mengambil PEGUAM BERGIGI JARANG kerana mereka mungkin TALIBARUT DAP!!!

tunfatimah said...

Abg polis besar dah kata nak tangkap saper sahaja yg mengeluarkan komen berbaur perkauman dan menghasut. πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous said...

Kalau diperhatikan dan dengar dengan cermat Dr Zakir telah menggunakan bahasa yang amat sopan santun serta berdiplomasi dalam ceramahnya. Beliau menggunakan bahasa OLD GUESTS and NEW GUEST instead of PENDATANG LAMA dan PENDATANG BARU dalam mengambarkan kehadirannya dinegara ini. Tak tahulah apa yang RASIS sangat atau MENGHASUT sangat dalam ceramahnya? Kalau macam tu pun tak boleh lebih baik HARAMKAN TERUS FREEDOM OF SPEECH KAT MALAYSIA NI! Susah la nak jadi negara demokrasi kalau macam ni? Mereka yang kata orang asal Tanah Melayu pendatang, Askar Melayu kerjanya makan tidur makan tidur dan menconteng bendera dengan jalur hitam tidak apa pula, malah lepas bebas kesana sini TANPA APA2 TIDAKAN PENDAKWAAN?

Anonymous said...

TedBabi ori takyahla komen byk sgt
menambahkan lagi benci pd tonpundek dan pakatan semburet
lebeh baik ko diam le barua. ko kutuk Najib dan UMNO menyebabkan pakatan madeysemburit jadi mangsa dibenci yg mmg sudah ramai benci

td membe aku puak sokong ph tanye bile mytv nak kasi epl free.. kah kah kah xsedor lg kena kencingg

Anonymous said...


Episod dukacita dan menanti bala buat Malaysia bila pendakwah yang bukan ahli UMNO atau bukan penyokong Najib Razak pun bakal dituduh merompak atau terlibat dengan keganasan hanya kerana beliau berani mengenjutkan Melayoo yang sedang tidor lena dilengan cinebabi dapig

Semoga Allah Merahmati DZN, DSN dan DSZ. Amiin

Anonymous said...


abg polis besar dah cakap dia barua besar madey
bila madeypundek cakap no so no lah
kalo madey pundek ckp yes maka tangkap lah ia

jadi skrg ni dap ckp pada madey pundek yes to Dr Zakir Naik so abng besar polis mesti taat lah
Ramasamy tamil elam tak kena tangkap sbb dap cakap no.

apa semua masih bodoh dan buta kayu ke politik Malaysia ini bawah kangkang dapig?

Anonymous said...


blogger Cucu Tok Selampit tak semena2 telah HILANG dari radar di padamkan hantu?
tangan gobind atau tangan abg besar ?

Anonymous said...


ASAL SENTUH BABIPHDAPIG je terus kena tindakan??madeypundek sudah lumpuh ke? Apa ni tedbabi?


http://khairulryezal.blogspot.com/

Blog has been removed
Sorry, the blog at khairulryezal.blogspot.com has been removed. This address is not available for new blogs.

Did you expect to see your blog here? See: 'I can't find my blog on the web, where is it?'

tunfatimah said...

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Sebelum jadi gomen, paling bingit jadi champion hak bersuara dan hak asasi manusia. Serba serbi salah.

Dah jadi gomen, panas telinga dan pedih mata kena komen. 😊

tunfatimah said...

Epal free pun tak nampak lagi..πŸ˜‹

ted manoff said...

Jgn risau cts masih ada..dia cuma ketakutan saja..xcaya cuba tanya tunpatimah gay tuu..kikiki..πŸ”«πŸ”«πŸ”¨⛏⛓

tunfatimah said...

kalau tunpatimah gay tentu yang klonk. last time I checked, I'm an original woman. 😊😊😊

ted manoff said...

πŸ†πŸ†πŸŒΆπŸŒ½πŸ€πŸŒπŸŒπŸŒπŸ’©

Anonymous said...

Hamid "BADUT"

Anonymous said...

Parlimen bila nak bubar...

Dah bosan lah...

Pemimpin yang menang dengan menipu rakyat dan memfitnah, tak ada keberkatan..

Sebab tu Malaysia baru dilanda berbabagi masalah..

Rakyat susah, kerajaan teruk, ekonomi jatuh, pemimpim sesama mereka bergaduh dan berebut jawatan, janji di capati, insentif rakyat dipotong, aset2 negara dijual, hutang negata bertambah pada kadar yg tak masuk akal, menteri2 yg bodoh ...

Malaysia telah ketinggalan akbiat pertumbuhan ekonomi yang terbantut dibawah menteri kewangan yg bodoh

PH patut diturunkan segera sebelum banyak kemusnahan berlaku

Khairulryezal osman said...

Kau ni gila agaknya.berapa kos setiap kali pilihanraya? Dah klh tu buat cara klh!jgn nk bazir masa dn duit rakyat!

ted manoff said...

Kos pilihanraya tak sebanyak kos yg rugi hari2 di era PH perintah ni. Ekonomi makin malap & merudum. Menteri semua tak kompeten. Rakyat hidup susah & dlm ketakutan..

πŸ’¨ protttttt 😁

Anonymous said...

PETALING JAYA: Akhbar Utusan Malaysia dilihat habis terjual di kedai-kedai runcit, stesen minyak dan 7 Eleven malam tadi, selepas media melaporkan kakitangan syarikat akhbar itu bergelut dengan kehidupan harian kerana masalah kewangan syarikat.

Tinjauan FMT di kedai-kedai runcit dan stesen minyak mendapati pekerja terkejut dengan “sambutan luar biasa” untuk akhbar Utusan, begitu juga Kosmo, yang diterbitkan syarikat sama.

SYUKUR...!

tunfatimah said...

Dah menang sekali tentu dah takut untuk kalah semula kan? Lain kali contohi tagline Melodi, "kekalkan prestasi, elakkan kontroversi". πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Tetapi, kalau kekalkan prestasi, maka lagi cepat terbungkus gomen pH. πŸ˜€

Anonymous said...

Utusan kena terbitkan saham utk rakyat beli.. Spy bleh diniagakan di bursa..

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget