KL CHRONICLE: 14 Bala yang sedang menimpa #MalaysiaBaru

Tuesday, August 6, 2019

14 Bala yang sedang menimpa #MalaysiaBaru


Dalam tempoh 7 hari yang lalu:

1. Indeks Saham jatuh hampir 50 mata ke 1,610 berbanding hampir 1,900 mata sebelum PRU14.

2. Ringgit jatuh hampir 10 sen dan kini cecah RM4.20 berbanding USD - iaitu pada paras paling rendah sejak PRU14.

Ringgit juga terus jatuh ke paras paling rendah dalam sejarah berbanding Baht Thailand hari ini.



3. Eksport negara jatuh lagi 3.1% untuk bulan Jun 2019 iaitu jauh di bawah jangkaan.

Eksport telah jatuh untuk 3 dari 6 bulan pertama tahun ini.

4.  Indeks Pengurus Pembuatan Nikkei Malaysia (PMI) jatuh lagi ke 47.6 point.

Indeks PMI kita telah berada di bawah paras 50 mata yang menunjukkan sektor pembinaan merosot untuk 10 bulan berturut-turut.

5. Ekonomi Malaysia dijangka merosot lagi untuk suku ke-3 tahun 2019 berbanding suku sebelumya.

6. FGV mengesahkan sedang jual syarikat gula terbesar negara MSM (Gula Prai).

7. Khazanah umumkan sudah jual hartanah Singapura dengan harga RM4.74 bilion

8. BNM memberi kebenaran untuk jual RHB insurance kepada Jepun.

9. Bantuan tanam semula telah dimansuhkan oleh kerajaan PH.

10. Lynas diberi kelulusan untuk meneruskan operasi mereka setelah membayar RM175 juta kepada kerajaan PH.

11. Menteri PH kata konflik Anwar-Azmin mungkin menyebabkan pelabur asing lari ke Vietnam.

12. Siasatan kes Hotel Sandakan dan kes rogol EXCO Perak masih dalam siasatan.

13. Guan Eng kata keadaan politik di Malaysia adalah stabil kerana kerajaan manifesto bukan kitab suci ini adalah sebuah kerajaan yang tunaikan semua janji-janji mereka.

14. Kit Siang kata ekonomi negara lemah cuma persepsi Rakyat. Dia kata ekonomi sebenarnya sangat kukuh.

33 comments:

Anonymous said...

HE...HE...HE...

SELAMA INI BENDAHARA MAMAK KUTTY PI LUAR NEGARA...PI MELANCUNG JE LA GAMAKNYE...

bumi-non-malay said...



please help sign my petition too and letter to school principal!!


SAY NO TO FORCE LEARNING OF JAWI/KHAT OR ANY ARABIC LANGUAGE ACROSS ALL MALAYSIA SCHOOLS

https://www.change.org/p/prime-minister-of-malaysia-say-no-to-force-learning-of-jawi-khat-or-any-arabic-islamic-language-across-malaysia

Anonymous said...

ATUKKKK!!!!


BON SAMURAI MANA!!!

ted manoff said...

Banyak lagi BALA yg bakal menyusul kalau kera jaan Porn Hub ini kekal hingga PRU15. Insaflah wahai rakyat. Aku pun dah INSAF.. anda bila lagi?

πŸ•Œ πŸƒ... 🚢... 😌πŸ’ͺ🀲

Anonymous said...

Hidup kini menjadi semakin miskin, trending ekonomi terus merundum dan ianya dijangka akan berterusan. Jom semua pakat2 berjimat cermat dalam berbelanja, beli barang2 perlu sahaja, jangan membazir pada benda yang tak perlu seperti berhibur diGenting Highland, I-City atau mana2 taman tema. Pada masa yang sama jom SEMUA pakat boikot produk2 dan kedai2 cina DAP. Beralihlah kepada produk2 dan kedai2 Muslim. Jangan berlengah lagi JOM UBAH!

Anonymous said...

JOM SEMUA PAKAT BERJIMAT CERMAT, BERHATI2LAH DALAM BERBELANJA DALAM KEADAAN EKONOMI TERUS MERUNDUM KETIKA INI. SIMPAN DAN MENABUNGLAH UNTUK PENDIDIKAN ANAK2. INGAT!!! JANGAN PERGI KEGEDUNG2 BESAR DAP UNTUK BARANG YANG TAK PERLU, BELI BARANG2 PERLU SAHAJA!!!

Anonymous said...

Atok Kutty pun dah pesan....ini lah masanye rakyat perlu berkorban....ikat perut...

Kalau perut dah kempis...nak ikat macam mana Tukkkk...

Anonymous said...

Professor ekonomi pun dah banyak kali bagi warning! cuma warning, warning, warning, itu sajalah yang dia boleh buat, lain takda apa2, hanya berteori, tiada way forward, cuma suroh ikat perut, sebijik macam MA'ALAUN TIN KOSONG! cakap berdegar2 tapi kosong, elekkkkk! macam sampah!

Anonymous said...

ISTIQAMAH perpaduan Ummah Pas Umno nampaknya terus mengukuh dan sangat menggerunkan DAP/PH. Bermacam2 usaha dilakukan DAP dalam meruntuh dan menanam benci antara dua parti terbesar ini! Dalam sejarah Malaysia moden belum pernah dilihat perpaduan yang bergitu kuat akrab dilihat diantara kedua2 anggota parti Pas dan Umno yang telah berseteru sekian lama dibawah pemerintahan Kutty dan Nik Aziz. Mungkin inilah hikmah disebalik kekalahan PRU14, Allah mahukan dan MEMAKSA umat kedua2 parti terbesar besatu dan kembali menjadi pentadbir negara Islam termaju Malaysia... Hanya 3 tahun atau kurang sahaja lagi, teruskan istiqamah!

Anonymous said...

Pls start petition to say no to chinese and tamil school...

Anonymous said...

Tambah lagi satu bala kepada pekebun sawit, tiada lagi bantuan2, sekarang kerajaan DAP tidak lagi beri bantuan tanam semula sawit. Kalau mahu tanam semula boleh buat pinjaman! Boleh buat pinjaman dengan ALONG, kongsi gelap! Dengar cerita ALONG2 KONGSI GELAP ni ramai di Puchong, Kepong, Jinjang dan Seputeh. Mungkin peneroka2 Felda, pekebun kecil boleh kesana untuk sign agreement MATI dengan ALONG... he..he..

Khairulryezal osman said...

Baca boleh percaya jangan! Ini kerja puak melayu umno utk cuba sabotaj ekonomi negara!umno tumbang mereka dh mcm cacing kepanasan akibat xde lagi projek,kahkahkahkah

Anonymous said...

Kalau cuba sabotaj ekonomi negara, maka Melayu Umno tidak terjejas sama??? Biol cara ko fikir atau ko memang tak tau fikir? Cacing bnyk dlm otak kot?

Anonymous said...

Lim Gone Enk ckp rakyat terlalu berjimat cermat dan tidak suka berbelanja skg dan itu tidak membantu ekonomi negara. Bukti bahawa rakyat kurang selesa dgn kerajaan kakistocracy pH. Semua tak boleh harap!

Anonymous said...

ko tak nak belajar jawi , lantak ko. nk buat petition sampai bahasa Arab pun tak boleh, apa hal?? ingat bangsa bangsat ko power sgt ?? p mampus!!

Anonymous said...

Lim Gone 'END'

Lim Kit 'SIAL'

Anonymous said...

DAP, MCA dan Gerakan sangat membenci tulisan Jawi malah DAP menyamakannya tulisan tersebut dengan taik lembu. Jom semua umat2 PERPADUAN UMMAH PAS UMNO sama2 kita pakat boikot produk2 dan kedai2 cina DAP. Jangan lagi beli produk2 cina DAP dan jangan berbelanja dikedai2 mereka. Beralihlah kepada produk2 dan kedai2 Muslim yang sudah berkembang dipasaran! Jangan juga lupa untuk sentiasa BERJIMAT CERMAT DALAM BERBELANJA SEKURANG2NYA UNTUK 3 TAHUN MENDATANG! Berbelanjalah untuk barang2 perlu essential sahaja, tak perlu jangan beli. Jom semua kita PAKAT ISTIQAMAH!!!

Anonymous said...

Jangan beli the Star, the Malay mail, the Sun, the Edge dan baca blog2 tahap longkang seperti Malaysiakini etc etc...

Anonymous said...

Berapa kali Mamak Kutty ni pi melancung kat Jepun.....perabis kan duit rakyat je!!!

Anonymous said...

asyik jalan sana sini. tak pula bawa pelaburan yg diperlukan dan bila pula nak selesai masalah rakyat yg bertingkat tingkat skg ni??

Anonymous said...

Seruju sangat. Kasi bungkus tutup kedai cina dap aka cindapbi. Biar mentri kewayangan terduduk trus padam hayat nya sebagai montori paling bodoh sedunia. Disebabkqn kebodohan men3 kewayangan, habis harta melayu kena jual.memang tak guna si gone end ni. Semoga semua business cina dap aka cindapbi akan hancur berkecai dan mereka merempat dibumi asing bagi mereka akibat menyibuk hal2 agama Islam. Bawa sekali ke kubur, geng2 semburit dari pan pgay ar dan parti tak bersatu.

Anonymous said...

Pi mampoos la geng semburit cin dapbi pgay ar pan tut and parti tak versatu. Lantak pi la hampa melingkup. Ni melayu si kitol tak sedar diri kena tipu dgn lim kewayangan dap n co. Bodoh n sial.

Anonymous said...

Ko yg biol tak tau pikir di luar kotak. Tu teori ekonomi zaman firaun yg ko guna. Skang zaman techno elektronik tak main la teori sampah ko tu. Ko apa tau.
Kalau ekonomi jatuh yg paling terkesan dulu ialah puak cindapbi aka cina dap babi. Bila tertekan, stresssss, geng kominih akan pakat bunuh diri. Tu yg melayu tunggu. Tengok sikit masa lagi, geng kominih ramai akan terjun lombong an bangunan. Dah hangat pijau dah puak kominih ni.

HARHARHAR☺ said...

Bala bertimpa-timpa atas negara kerana ada rakyat bodoh yg undi parti semburit.. har har har

tunfatimah said...

Aku suka baca MKini dan tenguk komen2 gang anti Melayu dan puak liberal dan mungkin atheis. Perlu tau pandangan dan pendapat mereka mengenai isu semasa . We must know our enemies to fight them.

Anonymous said...

PERALIHAN KUASA PM KE 8 DITETAPKAN 9.MEI.2019

Tiga NGO kerajan PH iaitu Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih 2.0), Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) dan Gabungan Bertindak Malaysia (GBM).Gabungan itu mendesak Tun menyerahkan kuasa pada 9.Mei.2021 genap 3 tahun Tun jadi PM sementara.

Mereka menerusi surat terbuka bersama kepada Dr. Mahathir menggesa Perdana Menteri dan kepemimpinan PH mengambil langkah jelas untuk membawa kestabilan politik negara dengan meletakkan pakej peralihan berdasarkan perjanjian sebelum Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

"Pergolakan PKR selaku parti komponen utama dalam gabungan PH sedang merisaukan rakyat dan komuniti antarabangsa kerana berpotensi untuk memecahbelahkan gabungan tersebut serta menyebabkan politik negara ini dalam keadaan kucar-kacir.

AZMIN PULA BERI KATA DUA PADA GABUNGAN 3 NGO TERSEBUT

Dalam satu lagi persidangan Azmin Ali beri amaran kepada 3 NGO supaya Tun Mahathir menerajui negara sehingga habis penggal.

Azmin berkata "Mahathir perlu diberi peluang memimpin hingga ke akhir penggal bagi menjamin kestabilan, kesinambungan dan ketuntasan dasar-dasar kerajaan."

Beliau berkata demikian bagi mengalu-alukan kenyataan Presiden PAS Abdul Hadi Awang yang menegaskan pendirian parti itu dan sekutunya Umno terhadap Mahathir.

“Pendirian tersebut adalah seiring pandangan yang pernah saya lontarkan supaya usaha mengembalikan kegemilangan negara dapat di realisasikan dengan segera,” kata Azmin

Mengikut perjanjian dalam Pakatan Harapan (PH) Mahathir akan menyerahkan teraju kepimpinan negara kepada Presiden PKR Anwar Ibrahim.

Tiada tempoh masa khusus dinyatakan.

Bersatu Johor juga menyokong kenyataan Azmin agar Mahathir dibiarkan menjadi perdaha menteri selama lima tahun.

Terdahulu hari ini, Naib Presiden PKR, Zuraidah Kamaruddin juga menyatakan sokongan sama kepada Mahathir untuk terus menerajui negara.

Yang jadi mangsa adalah rakyat Malaysia contoh mangsa terbaru peneroka dinafikan bantuan tanam semula getah dan sawit.

BRIM yang dijanjikan bulan ini tidak dapat lagi. Hari raya korban tinggal bebetapa hari lagi untuk persediaan Hari Raya Korban.

Moga Bestari said...

ADAKAH ANDA MASIH TERTANYA-TANYA DI MANA UNTUK MENDAPATKAN PINJAMAN TULEN???
Di mana dan bagaimana untuk mencari syarikat yang tulen untuk mendapatkan pinjaman kekal satu cabaran besar kerana terdapat begitu banyak pemberi pinjaman palsu dalam talian. Saya juga mempunyai ketakutan dan saya ditipu oleh pemberi pinjaman palsu pada masa lalu sehingga rakan saya memperkenalkan saya kepada Syarikat yang tulen yang dipanggil pinjaman Imperial. Tetapi di sini adalah penyelesaian. Pada mulanya saya fikir ia adalah semua jenaka sehingga saya menerima mesej daripada Bank saya selepas 3 hari menghantar permohonan saya bahawa wang itu benar-benar dipindahkan ke akaun bank saya. Saya terkejut untuk mendapatkan pinjaman tanpa tekanan. Tiada kos tersembunyi, tiada cagaran yang diperlukan, tiada kertas kerja yang terlalu banyak. Jika anda ingin mendapatkan pinjaman tulen, hubungi e-mel mereka dengan segera (imperialincorporated1@gmail.com) saya berkongsi maklumat ini di sini kerana saya tidak boleh menyimpannya kepada diri saya sendiri. Saya berjanji anda, anda akan kembali ke sini untuk memberitahu kesaksian anda sendiri dan berterima kasih kepada saya kemudian. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman segera, hubungi mereka sekarang dan anda akan gembira anda lakukan. Anda boleh menghubungi saya e-mel jika anda memerlukan maklumat lanjut daripada saya bagaimana untuk mendapatkan pinjaman daripada mereka melalui dendisetiewan@gmail.com

aditya.aulia139@gmail.com said...

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

e_mail:::[aditya.aulia139@gmail.com]
[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp:::[+44] 7480 729811[Chats Only]
Telephone Number☎[+44] 7480 729811[Calls Only]
BBM INVITE:::[D8980E0B]

Queen Lisa Efendi said...

saudara-saudara
Saya di sini untuk bersaksi tentang kebaikan Allah dalam hidup saya dan bagaimana saya diselamatkan dari tekanan finansial karena bisnis saya sedang menurun dan keluarga saya dalam keadaan asulit sehingga kami bahkan tidak dapat membayar uang sekolah untuk anak-anak, karena kepahitan mengambil alih hatiku
Suami saya juga menggagalkan karena kami menjalankan bisnis keluarga di (Surabaya, Jawa Timur) dimana kami jadi bingung suami saya mencoba untuk mendapatkana pinjaman dari bank dia menolak pinjaman jadi dia online mencari pinjaman karenaa dia ditipu oleh sone imposters online yang menjanjikan kepadanya pinjaman dan mengatakan harus membayar biaya untuk mendapatkan pinjaman sehingga husbank saya meminjam uang dari teman-temannya untuk membayar biaya maka mereka meminta biaya lagi dengan beberapa alasan dia harus pergi dan meminjam dari saudaranya di (Bekasi) untuk memastikan dia mendapatkan pinjaman setidaknya untuk membi/aayai kebutuhan keluarga dan setelah dia membuat biaya, dia diminta untuk membayar lagi dengan alasan tertentu, hal ini membuat keluarga kelaparan meningkat sehingga kami harus mengumpulkan makanan dari tetangga dekat kami. dan selama berbulan-bulan kami menderita dan bisnis ditutup untuk sementara waktu
Jadi satu sore yang setia sekitar pukul 14:00 tetangga dekat ini menelepon saya dan mengatakan bahwa dia akan mendapatkan pinjaman dari perusahaan pinjaman secara online sehingga jika dia mendapatkan pinjaman, dia akan mengenalkan saya ke perusahaan tersebut sehingga kami pergi ke ATM bersama-sama dan Memeriksa pinjaman itu tidak ada sehingga kami menunggu sekitar 30 menit kemudian kami mendapat peringatan di teleponnya dari banknya bahwa dia telah menerima monney di akunnya sehingga kami memeriksa saldo rekeningnya dan lihatlah 300 juta kepadanya sebagai pinjaman
Segera saya berteriak di depan umum sambil menangis dan pada saat itu yang bisa saya pikirkan adalah jika saya dengan jumlah seperti itu, masalah saya berakhir, jadi kami pulang ke rumah saya tidak memberi tahu suami saya, dari 1 juta dia memberi saya saya membeli beberapa bahan makanan di rumah dan berlangganan dan tetangga saya dan saya meminta pinjaman kepada perusahaan karena dia memberi saya pedoman sehingga kami mengikuti prosesnya karena prosesnya sama sehingga setelah semua prosesnya, rekan-rekan saya diberi pinjaman oleh saya

 .(`’•.¸(` ‘•. ¸* ¸.•’´)¸.•’´)..«´ ONE BILLION RISING FUND¨`»(onebillionrisingfund@gmail.com)  
..(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ )..BBM: D8E814FC

Anda juga bisa mendaftar sekarang dan menyelesaikan masalah keuangan Anda
Saya berbagi cerita ini karena saya tahu bahwa begitu banyak orang di luar sana memerlukan bantuan keuangan dan perusahaan akan membantu Anda
Gmail saya adalah

Ratu Efendi Lisa
efendiqueenlisa@gmail.com   
Hubungi Says::+62 857 1997 9422
Whatsapp::+62 857 1997 9422

Theresia Widiyasari said...

KESAKSIAN BAGAIMANA SAYA MENDAPATKAN PINJAMAN SAYA DARI PERUSAHAAN PINJAMAN DAN TERPERCAYA. Saya bernama Theresia Widiyasari dan saya tinggal di Australia, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman agar berhati-hati karena ada penipu di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu saya tegang secara finansial, dan karena keputusasaan saya, saya dibohongi oleh beberapa pemberi pinjaman online dengan nilai Rp75.890.000. Saya hampir kehilangan harapan sampai seorang teman saya yang merupakan seorang polisi merujuk saya ke sebuah perusahaan pinjaman yang sangat andal bernama DONNAHALL FUNDING LLC yang meminjamkan saya pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp950.000.000 dalam 24 Jam tanpa tekanan. Jika Anda membutuhkan pinjaman apa pun, cukup hubungi mereka sekarang melalui email: (donnahallfundingllc@gmail.com). Saya menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman karena saya melewati di tangan para pemberi pinjaman palsu.
Jika Anda memiliki pertanyaan, hubungi saya: {theresiawidiyasari@gmail.com}

"ISKANDAR LENDERS" said...

Hubungi kami:
                                            ☎:::::::::::::>+62 822-7404-5059
W/A:::::::::>+6282274045059

Apakah Anda memerlukan pinjaman yang sah, jujur, bereputasi dan mendesak? Pencarian Anda untuk pinjaman yang sah berakhir di sini hari ini karena kami di sini untuk memenuhi kebutuhan keuangan Anda. Jika Anda telah ditolak pinjaman oleh bank atau lembaga keuangan dengan alasan apa pun jangan khawatir lagi tentang masalah keuangan Anda karena kami adalah solusi untuk kemalangan finansial Anda. Kami telah menyediakan Miliaran (mata uang berbeda) dalam pinjaman bisnis kepada lebih dari 32.000 pemilik bisnis. Kami menggunakan teknologi risiko yang kami tentukan sendiri untuk memberi Anda pinjaman bisnis yang tepat sehingga Anda dapat tumbuh urusanmu. kami menawarkan pinjaman untuk semua jenis dengan tingkat bunga rendah dan juga jangka waktu untuk membayar kembali pinjaman. Apakah Anda memiliki kredit yang buruk? Apakah Anda memerlukan uang untuk membayar tagihan? atau Anda merasa perlu memulai bisnis baru? Apakah Anda memiliki proyek yang belum selesai karena pendanaan yang buruk? Apakah Anda memerlukan uang untuk berinvestasi dalam spesialisasi apa pun yang akan menguntungkan Anda? ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY bertujuan untuk memberikan layanan keuangan profesional yang sangat baik e_mail: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

"ISKANDAR LENDERS" said...

ISKANDAR LENDERS":::Apakah Anda menjadi real estat, apakah Anda seorang influencer dan Anda memerlukan uang untuk meningkatkan bisnis Anda, seberapa jauh Anda telah melangkah dengan status keuangan Anda dan seberapa percaya diri Anda dengan masa depan finansial, kami juga memiliki pinjaman untuk tagihan rumah sakit , pinjaman untuk pinjaman insinyur teknologi tinggi untuk proyek-proyek mulai dari pinjaman miliaran untuk keluarga, semua ini dan banyak lagi<<<<<< >>>>>Dalam rentang:
$ 50,000.00, $ 100,000.00, $ 600,000.00 dan $ 1,000,000.00
☎::::::::::::>+62 822-7404-5059
W/A :::::::>+62 822-7404-5059
e_mail::::::[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

Di perusahaan ini kami juga memiliki bantuan bagi mereka yang berinvestasi di sektor lain yang sebagian besar adalah bisnis online seperti bitcoin {BTC}
Di bawah ini adalah rincian bagaimana Anda dapat berinvestasi dalam bitcoin:::

PERINGATAN PROMO MINGGU SUPER, PERHATIKAN HANYA TERAKHIR UNTUK 7 HARI MULAI DARI RENDAH US $ 300 DAN DAPATKAN 10 KALI PENGEMBALIAN

INVESTASI $ 300,00 DAPATKAN $ 5.000,00
INVESTASI $ 500,00 DAPATKAN $ 7,000.00
INVESTASI $ 1.000,00 DAPATKAN $ 12,000.00
INVESTASI $ 10.000,00 DAPATKAN $ 105.000,00
INVESTASI $ 100.000,00 DAPAT $ 1.000.000,00
INVESTASI $ 1.000.000,00 DAPATKAN $ 10.000.000,00

METODE PEMBAYARAN YANG DISETUJUI
>>>>>>>>[BTC]

DUKUNGAN PERDAGANGAN 24/7
HUBUNGI LAYANAN PELANGGAN SEKARANG, CEPAT SEKARANG AKAN TERJADI, JANGAN LEWATKAN PELUANG FAVORIT INI


WhatsApp: +1 (682) 710_4911

Pak. WIDODO said...

Halo semuanya! Bantu saya berterima kasih kepada Bunda Esther

Saya Widodo saya tinggal di Medan di Indonesia, saya telah mencari pinjaman selama beberapa tahun. Saya 6 kali menjadi korban penipuan dengan pemberi pinjaman palsu yang telah menghancurkan hidup saya, saya memang mencoba bunuh diri karena mereka. Karena saya punya hutang dan tagihan yang harus dibayar. Saya pikir ini sudah berakhir untuk saya, saya tidak lagi memiliki perasaan hidup. Saya hampir menyerah, tidak sampai saya mencari saran dari teman SISKA WIBOWO (siskawibowo71@gmail.com) yang kemudian mengarahkan saya ke pemberi pinjaman yang sangat andal, Ny. ESTHER PATRICK yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 150 juta Rupiah dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan pada tingkat bunga lebih rendah dari 2%. (estherpatrick83@gmail.com)

Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah pinjaman yang saya terapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, karena saya berjanji akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres . silakan hubungi ibu sekarang estherpatrick83@gmail.com

Dan saya tahu sebagian besar dari Anda juga telah menjadi korban penipuan, Anda tidak perlu repot lagi karena saya harus menyampaikan kabar baik dan satu-satunya pemberi pinjaman yang dapat Anda percayai, Jadi saya tidak dapat menyimpan ini untuk diri saya sendiri sehingga saya harus mulai dengan membagikan kesaksian tentang mengubah hidup ini bahwa Anda dapat menghubungi saya melalui email (widodocepi@gmail.com) Ny. Esther Patrick Saya selamanya Bersyukur atas Segala yang telah Anda lakukan untuk saya.

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget